Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 12, poslední: 30.10.2017 17:20:5165158.Informace
Ahoj, rozebírám teď totálně zarezlý motor Jawa 250 Kývačka a potřeboval bych několik rad abych motoru co nejméně uškodil. Jak demontovat zarezlou svíčku z hlavy tak abych nepoškodil závit? Napadlo mě otočit jí a do spalovacího prostoru nalít nějakou tekutinu a nechat odmáčet. Co nejlépe tam nalít? Pak jak demontovat válec (píst už v motoru chybí) nerad bych olámal žebra, půjde motor rozpůlit a tím válec odlepit od stěn skříně? Zase se bojím že zatrhnu svorníky co drží válec. poraďte Díky.
díky, dám později vědět [Petan69] (30.10.2017 17:20:51)
Jak píše Ota. Prolít písty wdčkem, zahřát, zkusit pohnout klikou a pobouchávat po pístech palicí přes dřevo. Většinou to zabere. Pokud je kouslý jen jeden píst, pak taky lze sundat jeden válec, pak vytočit svorníky a pak zkusit přemoct ten druhý. [longr] (30.10.2017 14:19:31)
Zkus to nejdřív zalejt červenou brzdovkou, či jiným uvolňovačem, pak třeba zkusit nahřát písty a poklepat přes dřevěnej špalík, atp. Hodně štěstí. Při nejhorším asi jedině rozvrtat vršky pístů tak, aby se oddělily od ojnic a válce šly sundat. U 250 je to jednodušší. Tam jde motor rozpůlit i bez sundání válce. [Ota] (30.10.2017 14:01:46)
Ahoj, mám tady jeden motor z JAWY 350/360, zatím jsem nic nerozebíral, ale je nejspíš kouslej píst ve váci. Máte někdo radu jak motor rozebrat, neolámat žebra? Vyrobit si nějaký přípravek (vytlačovák stahovák) upnout na svorníky a tlačit na píst? [Petan69] (28.10.2017 8:53:32)
Ten prusvih s vytrzenym zavitem svicky za tepla souvisi hlavne s montazi - kdyz se meni svicka na teplem motoru, nesmi se dotahovat predepsanym momentem, jinak se to po zahrati svicky a/nebo vychladnuti motoru stahne a zakousne do sebe.
Ohraten motor ma proste diru na svicku roztazenou, takze se pri dotazeni svicka dostane dal, nez by mela. Po vyrovnani teplot se pak zavit nacne, nebo uplne utrhne ... a pri vyndavani s tim pak uz nejde delat nic.

Na stranu druhou je otazka, jestli zrovna u kejvy ma smysl zachranovat puvodni zavit v hlave - z veteranskyho hlediska mozna, pokud by slo o super originalitu a motorka by mela stat ve vitrine. Z hlediska praktickyho je prepouzdreny zavit v hlave jistejsi na provoz.
[Sim] (26.10.2017 9:53:49)
Zarostlej závit ohřát, lépe jen na jedné straně (aby došlo k určitému pohybu na styčných plochách vlivem roztažnosti materiálu) a pak schladit. Pak teprve vytočit. Stejně se to děla se zarostlimi čepy na růz ných strojích.. [PetrL3] (25.10.2017 7:02:25)
Předchozí názor níže - kravina na n-tou! Aby se něco teplotou stalo závitu, musel by kov být ohřátý na teplotu měknutí. Jestliže je závit svíčky do hlavy dobře zažraný rzí, nic do něj nepronikne a pomůže jedině ohřátí. [host] (25.10.2017 5:27:04)
S tím ohříváním hliníku nevím. Všude v odborných literaturách se píše svíčky demontovat vždy ze studeného motoru, jinak hrozí vytáhnutí hliníkového závitu se svíčkou.Tak nevím. Odmáčím uvolňovačem šroubů, ale ten se rychle odpařuje, co tam nalít brzdovku ? [Milan] (25.10.2017 5:01:49)
Dukladne ohrat, a penetracni WD40. Povoli vsechno. Nervi to silou, radsi to poradne rozpal, hlinik se roztahne. [Krizoň IV.] (24.10.2017 23:50:23)
Abys ty štefty povolil, musíš dát dvě matice (kontra). Jinak postupným zahříváním a mazáním konkorem jde povolit i dost nepovolitelný. ;) http://verdom.rajce.idnes.cz/Panelka_z_Titanicu/
Ale nic nervi a u všeho s rozmyslem.
[Verdom] (24.10.2017 20:47:28)
hlavu pořádně ohřát,a pak zkusit svíčku vytočit. Stejně tak štefty válce - nahřát hliník kolem ,a vytočit. Potom opatrně roztáhnout bloky od sebe, a válec vlastně vypadne. [monty] (24.10.2017 20:24:17)
Nejdriv musis stahnout valec,coz by nemel byt problem,kdyz uz tam neni pist.Pak teprve muzes neco pulit...A tu svicku prolej nejakym sprejem na povolovani zarezlych sroubu.Je jich na trhu dost.Popripade muzes tu hlavu i ohrat horkovzduskou... [huhu] (24.10.2017 20:21:45)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,078 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.11.2024 19:11:15