Příspěvků: 12, poslední: 30.10.2017 23:08:0865163.Elektro
Zdravim chlapi rychlodotaz, prosím vás, nemáte kontakt na někoho spolehlivého, kdo by mi dokázal opravit brusku narex 230 ? Vůbec se nerozběhne. Případně nezabýváte se někdo opravami, elektro soustav? Rotory a statory?
EL FAG: toto jsem zkoušel to základní co šlo jsem udělal, vyčistil, prostříkal a atd. Ale naposledy s ní dělal táta a taky už se v ní potom šťoural a řekl, že odešel stator.
[Karlos559]
(30.10.2017 23:08:08)
to krf: Ahoj paní z hk elektroservisu šperk mě varovala, kupoval jsem bratrovi rotor do mafla, ona něco povidala o tom natočení. bratr to pak někomu musel dát, pač mafl po sesazení dost jiskřil
[Lewis]
(29.10.2017 17:35:36)
Napred to zkus decentne rozebrat, pokud to normalne slo, vypnul jsi to a pak to neslo zapnout, nebude problem nijak tragicky. Preklesana snura,vadny vypinac, a pokud se nepletu tak 230 ma zabudovany clen na omezeni rozbehoveho proudu, i ten by mohl byt KO.Horsi je, kdyz ti to za provozu zacne silne jiskrit,hrat se, ztrati otacky, vyhazuje jistic - pokud to v takovem pripade nejsou kratke uhliky tak je to obvykle fatalni.
[El Fag]
(29.10.2017 17:35:04)
To krf, blbe se to zjistuje.Ve hre je natoceni komutatoru vuci civkam rotoru a natoceni drzaku uhliku vuci civkam statoru, takze prostou vymenou rotoru za jiny to fungovat nemusi optimalne,.Ja bych do toho pustil male napeti(treba 24V DC) a natacenim drzaku uhliku(pokud to jde) bych to naladil na nejmensi odebirany proud.
[El Fag]
(29.10.2017 12:37:14)
To nářadí co zrovna myslím má tři polohy jak se tam dá stator nasadit.Projevuje se to tak,že motor má menší sílu a mám pocit že i jiskřením uhlíků (u novejch se to pozná obtížnějc).Mezi tím narexem jsou možná motory,kde to jinak dát nejde (nejsem tolik v obraze).
[Leopold Makumba]
(29.10.2017 8:35:17)
jo a jak se ten předstih kontroluje? dělám takový věci často a rád se přiučím další věci
[krf]
(29.10.2017 5:45:56)
jo, už chápu, stator ku uhlíkům ne rotoru :-D rotor se přeci točí :-D
[krf]
(29.10.2017 5:45:03)
Je to způsobený úhlem natočení rotoru oproti statoru (něco jako předstih).Je to podle konstrukce konkrétního komutátorovýho motoru.Pokud se kupuje 100% náhrada za origo díl,mělo by to bejt v pohodě(alůe nespolýhal bych na to).Zažil jsem i to,že to člověka pěkně vypeče.
[Leopold Makumba]
(28.10.2017 17:36:18)
Leopold Makumba: s tím rotorem to nechépu, rozepiš se víc, protože mi to fakt nejde na kebuli, jakej má vliv nasazení statoru a usazení rotoru na jiskření uhlíků
[krf]
(28.10.2017 12:27:51)
Pokud nejde a nesmrdí spáleninou ,dá se předpokládat co píše krf. Věnoval bych maximální pozornost v případě,že se mění rotor ,nebo i stator.Původní stator je nějak nasazen na kolíku v plastovém obalu.Nový díly jso někdy řešeny konstrukčně jinak a pokud se ten rotor dá zpět tak jak byl originál,tak jiskří více uhlíky (často se krátce spálí vinutí zas).Je prostě třeba namontovat díly tak,jak uvádí výrobce.Často je lépe svěřit výměnu(opravu) servisu.Jsou finty zjištění správný polohy jak to má bejt,ale to je na delší vlákno.
[Leopold Makumba]
(28.10.2017 11:57:12)
narexy nám dělej v narexu v HK - elektroservis
doma můžeš zjistit, zda není v háji šňůra nebo vypínač nebo uhlíky krátký nebo kousnutý v šachtě. flexa smrděla a hodně prskala z uhlíků? to by znamenalo mezizávitový zkrat na vinutí rotoru - nejčastěji
[krf]
(28.10.2017 7:25:02)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,187 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.11.2024 19:11:15