Příspěvků: 22, poslední: 1.11.2017 19:50:2265172.Informace
Ahoj,
jak stáhnout rotor alternátoru 350/638? Kde sehnat stahovák a nebo nemá někdo výkres?
díky
Vidím to s fábkou stejně. Dokud to půjde spravovat, bude jezdit.
[longr]
(1.11.2017 19:50:22)
longr: u toho favorita mě to nepřekvapilo- zejména verze 136 LS v předrevoluční konfiguraci, řada 120 mi byla je a bude volná.. s tou fabií - jistě pokud takové soužití legislativa nerozdělí tak to tak bude... i naši dacii hodláme provozovat, dokud nás legislativa či rozpad na trsátka nerozdělí, důvod jasný - jednoduchá, opravitelná...
[mais]
(1.11.2017 13:03:41)
Kdo počítal po revoluci s tím, že dneska bude stodváca nedostatkovým zbožím a fanouš bude ceněný youngtimer? A dodnes mnozí veteránisté na tyto tendence pohlížejí s despektem, protože veteranizovat stroje, kterých se vyrobily statisíce až miliony, jim přijde ujeté. A jak to bude za patnáct let? Bude se někdo snažit šlechtit fábii jako ještě jednoduché auto s blbuvzdorným motorem? Budou na to díly? Pamatuju bráchu, jak v garáži galvanicky pokovoval futro pístního čepu na fichtla, protože nebylo kde sehnat nebo nechat udělat. A jezdilo to pak ještě léta a fungovalo to.
[longr]
(1.11.2017 12:23:51)
90. léta měla skvělé pozitivum, u zajímavých strojů bylo odděleno zrno od plev - necpal se do toho nikdo jinej, než zapálejen fandu, vše se dalo sehnat po garážích jako bordel k vyhození...je teda pravda, že můžu vzpomínat na to, jak jsem přes pošumavské kopce jel na kole 20 km tam pro kladívka a kondenzátor, abych se dozvěděl, že dneska inventura, dvacet km zpět a další den znova..ale i tak..
[mais]
(1.11.2017 12:14:30)
Mně 90. leta přišla i jako jedno z nejhorších období, co se týče shánění náhradních dílů na staré Jawy. V mototechně docházely (častá odpověď "To už je doprodané, nebude."), repliky nikdo nedělal a o nějakých eshopech si mohl člověk nechat akorát tak zdát - pěkně obvolat nebo objet mototechny v okolních městech a doufat, že se aspoň něco natrefí. Proto taky ten častý přístup, že "Jawa je krumpl na dojetí.", jak píše Jawettson.
[Jad]
(1.11.2017 9:58:51)
Nicmene nerozporuju ze nejvetsi zverstva vznikly v 90 letech, a to nesouvis s dostupnosti / nedostupnosti manualu (:
[Krizoň IV.]
(1.11.2017 9:48:51)
Nove prodany stroj mel manual, ale uprimne, ty manualy jsou k prdu, resi zakladni udrzbu, a na cokoli slozitejsiho je treba dockal. A dost casto pri koupi z druhe ruky proste manual ani dokumentace nebyla. Motorka se koupila ve stavu pojizdna, a clovek byl rad ze sehnal neco. Nechal jsem si od taty vypravet jak kupoval svoji ojetou 356 v roce 1968, a byl rad ze proste vubec neco z druhy ruky sehnal. Na dotaz proc nekoupil 250, ze je vetsi, se akorat zacal smat.
Jasne, mototechny byly, ale v realu te poslali do prdele - nemame, nestihame, zkuste to za pul roku. Pokud jsi nedal uplatek nebo nemel znamyho, byl to problem.
[Krizoň IV.]
(1.11.2017 8:17:54)
Krizoň IV.: netrvdím, že to ohledně dostupnosti dílů a knih byla nějaká selanka, ale ke každému nově prodanému stroji majitel manuál měl; zároveň v každém větším městě byla když ne Mototechna, tak alespoň dílna Svazarmu, kde na tom z hlediska vybavení nářadím / přípravky a zkušenostmi s údržbou či opravami byli nepochybně lépe než běžný smrtelník. Dnešní stav dojebaných strojů má na svědomí spíše doba pozdější, jak píše Jad, kdy v případě druhého až x-tého majitele manuál byl už zpravidla ztracen, stejně jako část nebo komplet původního nářadí. Fenoménem 90. let, alespoň v mém okolí, byl v případě Jaw/ČZ přístup "je to starej zkurvenej sráč za pár korun na doježdění/totální destrukci". Např. sousedovi synci dostali v té době od tatínka zánovního Mustanga ve stavu, který bych neváhal nazvat muzejním a během několika měsíců z něj dokázali udělat totální vrak; tak to prostě bylo. Dnes nezbývá než hledat stroje, ke kterým se majitelé chovali lépe.
[T. A. Jawettsson]
(1.11.2017 7:09:47)
Teď mi Krizoň úplně připomněl, jak u nás na vsi měl jediný kluk manuál k Fichtlu a chodili jsme si k němu za cigára opsat tabulku závad a postup seřízení předstihu:-) A to už bylo po roce 1990. Rozhodně dnes přístup k informacím absolutně nesrovnatelný...
[Jad]
(31.10.2017 22:01:15)
T.A. Jawetsson: Manualy a knizky od dockala sice existovaly, ale vazne si myslis ze za komaru proste stacilo zajit do knihkupectvi a koupit ? Kdyz to v danem meste nebylo, protoze to vyprodali, a dalsi vydani se cekalo za X let nebo vubec, tak co jsi mohl udelat ? Sednout na internet, a hledat kde to maji ? Zajit do knihovny a okopirovat si to ? Uvedomte si ze tenkrat informace proste nebyly, neco malo ze sveta motoru, a jinak bez sance. Me fascinuje to co jsem nasel v kastliku 356ky - fotka zapojeni elektriky, ofocena z katalogu ND. Nic jineho k tomu nebylo. A i kdyz clovek zjistil ze potrebuje specialni nastroj, tak kde ho sehnal ? V mototechne nebyl, a kdyz jsi mel kliku, mozna jsi znal nekoho kdo zna nekoho kdo by to jako melouch mozna zvladnul do mesice vyrobit ...
[Krizoň IV.]
(31.10.2017 21:47:05)
Já etovaru taky děkuji, perfektní přístup, materiál, super domluva, nikdy jsem nemusel nic reklamovat a jen tak dále.
[ventil]
(31.10.2017 11:30:36)
eTovar děkuje. Už jsem to poupravila u popisu stahováku.
A ano, je to i pro alternátor.
[Touche]
(31.10.2017 10:03:13)
T.A.Jawettsson: naprosto souhlasím, jsem stará škola, příručky a návody léta shromažďuju a něco jsem i podědil a vždy dělal teoretickou přípravu, tady se každý rovnou ptá na blbosti nebo přehání viz. typicky dotaz na zakrytovaná ložiska..., jinak ten stahovák a spoustu jiného vercajku jsem si z etovaru na starý kolena pořídil
[ventil]
(30.10.2017 15:00:54)
To jsou také důvody, proč spousta lidí zanevřela na složitější motorky, případně i na auta. Protože jen jezdili a srali na údržbu, případně čtení manuálu. Kdo by se s tím četl, že? Znám případ, kdy chlapík nevěděl, kolik se leje oleje do favorita, tak tam radši nalil celých 5 l co měl doma. V servise, kde mu pak dávali motor dokopy, se ho ptali, jakto, že si to nepřečetl v manuálu. On na to, že přece nebude hledat každou volovinu v manuálu, že myslel, že trocha oleje navíc přece nemůže ničemu vadit.
[longr]
(30.10.2017 13:51:37)
ventil: kdyby jenom manuály..existovala i celá řada literatury o údržbě a opravách motorových vozidel (např. "knižnice motorismu") a třeba taková kniha "údržba a opravy mopedů" (Dočkal) stála tehdy celých 6,- Kčs. Navíc psáno takovým stylem, že je to srozumitelné snad pro každého, kdo umí alespoň číst. Přesto hrubým násilím dojebaných mopedích motorů je dnes podstatně více než nepoškozených..
[T. A. Jawettsson]
(30.10.2017 7:46:23)
Ale existovaly manuály, ty nikdo nečte ani dnes a rovnou se každý ptá aniž by trochu sám hledal
[ventil]
(29.10.2017 18:56:40)
Vzpomínám si na svého Pionýra 21, kde byl kolem rotoru magneta ožvýkaný a omlácený karter kolem dokola. Nějaký nešťastník se ho pokusil stáhnout tak, že ho páčil ze všech stran...Přitom stačilo našroubovat a utáhnout jeden šroub :-) Tenkrát ale nebyl internet :-)
[edward]
(29.10.2017 17:27:33)
Skrutka M8x80 namiesto vačky, uťahovať až sa skrutka neoprie o čap, potom jemne buchnúť po račni päsťou (stačí aj slabo) a rotor je dolu... Spätná montáž - poriadne odmastiť čap a dosadacie plochy rotora a šup tam s ním, nasadíš a už dole nepoleze, hlavne nie klepať kladivom!
[gargamel]
(29.10.2017 15:58:53)
Ten stahovák jde použít i pro altík.
[Ota]
(29.10.2017 13:21:57)
Ten jsem našel. Ale je u něho popisek stahovák dynama a nebyl jsem si jistý, že je to stejné pro alternátor.
[ladak]
(29.10.2017 10:51:06)
Stáhneš ho šroubem M8 dostatečné délky,z hlavy to teď nevím jak je dlouhý. Myslím 70mm. Natočíš ho místo vačky.
[Aleš353]
(29.10.2017 8:40:06)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,094 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.11.2024 19:11:15