Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Ural ráfky [k2j89](31.10.2017 10:38:40)
Příspěvků: 40, poslední: 6.11.2017 10:28:2265186.všechno ostatní
Ahoj, mám dotaz, nevíte kde by se daly sehnat ráfky na Urala ve slušném nebo novém stavu? Kamrád koupil Urala a potřeboval by je vyměnit. Díky za info.
Deadman. Myslíš takovej offroad? ;) https://www.youtube.com/watch?v=UUZOzT4F0DI [Verdom] (6.11.2017 9:00:57)
Já s tím jezdím něco, co spíš připomíná trial, než offroad. Třeba sjedu do potoka a jedu kus vodou proti proudu přes kameny, nebo jedu na kopec kde není vůbec žádná cesta. Sposta těhle teréních libůstek nejde vyjet pomalu, některé úseky lze jedině prolítnout/přeskočit setrvačností. Párkrát jsem téměř hodil záda, několikrát se opravdu kutálel. Protože u nás je takový terén trochu problém, jezdím s tím na Ukrajinu a do Albánie. Tam člověk může legálně jezdit po hřebench hor. [Deadman] (5.11.2017 23:05:04)
longr: něco takového - pokud předpokládáš, že stroj v bojových podmínkách nepřežije 5000 km je zbytečné se o cokoli snažit, a když jsem si přečetl Davyho pojednání o Dněpru, tak bych řekl, že to odpovídá.. [mais] (5.11.2017 18:05:59)
mais: Myslíš jako "Nas mnogo..."? :) [longr] (5.11.2017 17:06:25)
longr: ještě jsi zapomenul dodat, že dimenzování a náklady na výrobu stroje musí být relevantní kalkulované životnosti posádky v boji... [mais] (5.11.2017 9:03:22)
Ono to uveze dva až tři chlapy s kulometem, ale na divočení to dělané nebylo. Na to měli jiné stroje. Tohle bylo určeno ke zrychlení přesunu, ne jízdě cross. Ta mašina má taky svoje meze. Otázka je, jestli stojí za to překopat půl mašiny, aby to zvládala nebo spíš mírně slevit z nároků? :) Ono tam pak stejně bude praskat něco jiného. [longr] (5.11.2017 8:08:50)
Davy_: jestli to používá jako zemědělský stroj pro plnění agrotechnických termínů... [mais] (4.11.2017 14:29:52)
mais> u Michala selhava vsechno pocinaje kolama v hlavnim prevodu. Pro nej tak mozna Kettenkrad. :) [Davy_] (4.11.2017 12:20:32)
Deadman: co selhává? ráfek, výplet, střed a jak? Rozhodně bych si nesliboval od autoliťáku že dá víc než robustní vypletenej ráfek... [mais] (4.11.2017 9:16:48)
Co něco jako maj Hondy CX, CBX atp.? [Davy_] (3.11.2017 22:06:35)
Originál kolo Ural váží snad 20 kilo, to není jako kolo z normální motorky. Kolo z auta s brzdou nemůže být o tolik těžší. Overkill to je, ale nenapádá mě nic jiného, co by dlouhodobě sneslo moje zacházení. [Deadman] (3.11.2017 20:07:57)
Na hydrauliku zadku půjde dát zátěžový regulátor (taky z auta) a nastavit si to na pevno dle potřeby. [ED250] (3.11.2017 20:05:18)
Deadman: proč chceš dát na motorku setrvačník? Dát si tohle na čumák je děs (bude to děsně těžký), na zadek na nic - při každém brzdění to bude chtít smýkat [mais] (3.11.2017 19:16:26)
Michale, lity kolo, naba z auta, kotouc z auta a trmen z auta je overkill. Ukrutna neodpruzena hmotnost a pritom zbytecne velkej brzdnej ucinek. To abys to vzadu prevaril na hardtail, tam uz budou tlumice nanic. [Davy_] (3.11.2017 12:02:17)
řešením je lité kolo z auta, usoustružit střed a sešroubovat na úzko. Z plecháčem to nejde, protože tam je střed přivařen k tomu co potřebuješ usoustružit.
Do automobilového kola se narozdíl od pleteného vejde automobilový brzdový kotouč i s třmenem a středovým unašečem s ložiskem. Řeší to tedy kromě odolnosti vlastního kola také naprostou absenci brzdného účinku ruských strojů a odcházející ložiska a jejich uložení. Jestli budu mít ještě někdy v životě volný čas, pustím se do toho.
[Deadman] (2.11.2017 23:35:08)
Jinak teda řešení je poměrně jednoduchý, co se rusů týče. Neni potřeba vyvařovat plnej disk, stačí koupit středy z Irbitu. Na rozdíl od Kyjevskejch jsou na přímý dráty. Kyjevský maj zahnutý. V kombinaci s použitim kvalitních drátů to pak celkem drží, pokud člověk nejezdí např. jako Michal (Deadman) :) [Davy_] (2.11.2017 10:12:22)
Sime, ty rozpěrky jsou vojenský řešení pro zatíženou motorku (dva lidi, výstroj, kulomet, munice, palivo ....). [Davy_] (2.11.2017 9:58:25)
Taky mi se side vzádu dost praskaly dráty, ale po přecentrování tak, aby nebyly některé zbytečně přešponované to celkem šlo. Nicméně to Kubovo žešení je teda mazec. :) Tohle už fakt něco snese. ;) [Verdom] (2.11.2017 9:53:43)
Se sajdou pocitam, ze vyplet je brutalne namahanej hlavne do stran. Ve svislem smeru je zatizeni samosebou take vyssi, ale ten narust tam neni nekolikanasobnej, jako u stranoveho zatizeni => rozperky stranove zatizeni nemaj sanci roznest, ty pomuzou leda s tim svislym. Takze pomuze jedine plnej disk, paradoxne to, co posila Kuba, je asi nejucinejsi reseni. [Sim] (2.11.2017 9:44:56)
ED250> Když s tim jezdíš po silnici, tak problémy s výpletem mít nebudeš. U Dneprů a Uralů je to tim že dostávaj často na prdel v terénu. [Davy_] (2.11.2017 9:40:23)
V posledním MotorJournalu je pěkný článek o Polívkovi z Kramolína - staviteli sajdkár a je tam mimo jiné popsáno, že mu nestíhalo zadní kolo - praskaly dráty. Použil tedy přední ráfek ze Zetora, na který se dala sehnat guma a mezi střed a ráfek navařil v přípravku těhlice. Pak kolo drželo, jen to bylo těžký. Možná by šlo něco podobného vyrobit i na Rusa. Jinak musím uznat, že u tak lidmi pomlouvaného slabého rámu u OHC se neděje při provozu se side absolutně nic. Po dvou sezonách vše drží a výplety taky v pohodě. [ED250] (2.11.2017 9:26:25)
U tej soupravy se hlavně na zadnim kole motorky furt povolujou a nebo praskaj draty. Ty rozpěrky prostě přebíraj část zatížení. Ale taky to moc nefunguje. [Davy_] (2.11.2017 8:03:10)
Sim: Myslím, že to je výztuž kola, právě kvůli namáhání ráflu a výpletu, pokud je naložená sajda. To kolo dostává fest na prdel. [longr] (1.11.2017 19:45:32)
Kdyz uz je tu tohle tema ... k cemu jsou ty vzpery ve vypletu? https://photos.app.goo.gl/2RdAfIRXgjYWGFG03
Je to kvuli zvyseni tuhosti rafku, nebo je ucelem zvyseni brzdne sily pulbubnu?
[Sim] (1.11.2017 16:53:02)
Uralí/Dněpří ráfky jsou 2,15x19 40 děr. Z důvodu velkého namáhání nyplů (M5) těžkou sajdou nemůžou být z vysloveně tenoučkého plechu jako některé repliky pochybného původu. [Deadman] (1.11.2017 1:00:05)
aha- to jsem nevěděl, díky [monty] (31.10.2017 21:53:33)
ne z ohc jsou úzký.. vyrábí je klouda na přání litr surovej.. [buchtic] (31.10.2017 21:51:03)
tak obyčejný ráfky z OHC Jawy? [monty] (31.10.2017 21:15:02)
já myslim, že rusi jsou 40ti díra [Kuba z Neve] (31.10.2017 20:52:11)
co to je za rozměr? Nedaly by se tam obyčejný ráfky jako na Péráku? [monty] (31.10.2017 20:37:31)
ještě jde objednat i něco z Německa, pořád to vychází levněji než od Kučery co jsem naposledy porovnával, ale je to pár let... [Duke] (31.10.2017 19:55:03)
Objednáno přes polský web, díky za informace...... [k2j89] (31.10.2017 17:24:58)
fapeko ma kontakty v polsku a taha to odtamtud. Bejvalo to tak ze mel seznam polskejch prodejcu s kterejma byl v primym kontaktu a zprostredkoval prodej. Ted uz ma asi i neco sam na sklade. [Davy_] (31.10.2017 12:43:09)
Mrknu se tam [k2j89] (31.10.2017 12:11:07)
podivej se na polsky alegro [Davy_] (31.10.2017 11:39:42)
díky, předám dál, jak se asi pohybují ceny ráfků? [k2j89] (31.10.2017 11:14:29)
uralforum.cz, uzivatel fapeko [Davy_] (31.10.2017 11:03:33)
Zkusil bych šmelináře v Chotusicích, nebo Kloudu, ten by je třeba uměl... [Kuba z Neve] (31.10.2017 10:59:19)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,234 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.11.2024 19:11:15