Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 2, poslední: 22.11.2017 20:23:1665265.Informace
Zdar,
už jsem se tu párkrát ptal v poslední době na nějaké kraviny kolem 125-Travel, kterou jsem tak z nudy zakoupil.
Základní údržba - nová svíčka. V motoru NGK xx8xx, v návodu NGK xx8xx nebo alternativa Brisk BR15YC (zmíněná na několika místech). Kupuju Brisk. Po týdnu, kdy jsem náhodou v počítači našel uložený aplikační katalog Brisku, jsem si vyhledal, jestli něco doporučují do Travelky. A ejhle, Brisk tepelné hodnoty 12. Dobrý, občas tam bývají chyby. Ale NGK 8 skutečně odpovídá Brisk 12tce. Dál ani Y-kovou svíčku nedoporučují. NGK vysunuté jiskřiště neměla. Sice jsem si pohlídal, jestli se náhodou píst nedotkne svíčky, ale vypadalo to OK.

Vzpomněl jsem si na formulář dotazů, na webu Jawy, zkusil jsem požádat o radu, jaká je správná svíčka. Během několika hodin odpovídal pan Kraft, že doporučují NGK. Brisk již dnes podle jeho slov sice vyrábí alternativu bližší k původní NGK, ale raději doporučují NGK.

Po demontáži Briskové svíčky, najeto asi 20km - https://ibb.co/cUHhTR
Otvorem svíčky jsou vidět hrany ventilů, když jsou otevřené, ale na žádném není vidět jakákoliv stopa po kontaktu se svíčkou. Mám očekávat nějakou katastrofu?
ten brisk u me se tvaril jako by byla chudsi smes ale jinak zadny problem.
snad jen s moji vahou uz davno nejsem docent to moc nejelo lepsi by byla 250ø
[servajs] (22.11.2017 20:23:16)
lepší se na svíčku ptát tady. Servajs se s ní dost natrápil na dandyně, než tam dal Brisk, který byl oproti NGK ulitíodolný. Je pravda, že z jawích 125ek, je travelka v rámci možností nejpovedenější, ale ani tak to není výhra, na japonce jim chybí tak 20 let vývoje :-). Pokud máš tlaky, motor běží a nechrastí víc než obvykle, tak neřešit. Vydrží víc než bych čekal. (Jo a nemá omezovač) Nejblbější část tohohle motoru (primárně CPI, Lifan už je lepší) je mazání hlavy.

K dotazu k otáčkoměru - na mojí někdejší travelce byl otáčkoměr asi nejlépe fungující součást a dokázal indikovat i slabou baterku (když pod určité otáčky přestal ukazovat). Podle mě to bude úplně klasický styl jako všechny budíky. Aby to bylo hezké, tak po rozpertlování vyměnit rámeček a pertlovat přípravkem, nebo kolečkem na soustruhu. Pozdější travelky ani otáčkoměry nedostávaly, asi věděli proč.

To že fabrika nedoporučuje Brisky je "logické" nemaj je vyzkoušené, tak je lepší tam doporučit vyzkoušené. Problematické, ale vyzkoušené.
[maspe] (20.11.2017 13:18:45)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,234 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.11.2024 12:54:16