Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 19, poslední: 1.12.2017 11:19:2865286.Veteráni
http://www.autoforum.cz/bleskovky/takto-se-skutecne-radi-v-jednom-starem-kamionu-ridit-auto-je-vedle-toho-idylka/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
někdy to je vlastnost, daná konstrukcí - konkrétně třeba aftermarketový turbo na pajero hvízdá od nova podstatně víc a jinak než origo [xTas] (1.12.2017 11:19:28)
když turbo hvízdá že zní jako doplerův jev průjezdu sanitky má ojeté náběžné hrany lopatek - většinou není dokonale těsný filtr vzduchu - u O2 prakticky běžná věc [mais] (30.11.2017 21:17:32)
Mluvime o soustavnem hvizdani ne o odfrknuti Popoff ventilu.
Podle me dela to hvizdani obtok vzduchu kolem lopatek turba. Cim vetsi rychlost vzduchu tim vic to je slyset. Dieselovy turba maji smerove klapky pro zviseni rychlosti prutoku a proto jsou vic slyset i v nizkych otackach.
Cim vetsi turbo tim to je taky vic slyset. Skoda auto montuje do TSI tak malinky turbicka, ze to neni ani slyset a ani skoro poznat )=>>
[Havlis] (30.11.2017 11:52:51)
Kdyz uz se tu nakouslo hvizdani turba ... co je jinak u 813 a 815, ze raketomety hvizdaj a Dany dunej? [Sim] (29.11.2017 11:01:53)
Hmmm, tyhle novější převodovky neznám. Mluvil jsem o převodovkách 10 P 80 a 9 P 140.
No a co se hvízdání turba týče, tak např. u sktarý klasický karosy bylo turbo vždycky slyšet (zvlášť když člověk seděl víc vzadu) a očividně to tím pádem vada nebyla. Ale turbo v náklaďáku nebo autobusu bude trošku něco jinýho, jak turbo v osobáku. Tam ho neslyším.
[Ota] (29.11.2017 8:02:26)
Může to být vlastnost (aerodynamika lopatek) ale spíš jde o problém. Třeba nános na lopatce, v horším i pooškození lopatky či uložení hřídele. Mnohdy to značí, že je turbo zralé na opravu. Netěsnost se projevuje třeba hlasitým syčením. Záleží, kde to fouká. [longr] (29.11.2017 6:01:54)
Ahoj, nechci utíkat od tématu, ale když už někdo zmínil ten zvuk turba. Čím je dáno, že alespoň pocitově mají některá auta (častěji naftová) slyšet hvízdání turba? Netěsnost, konstrukce nebo něco jiného? Díky. [ABC] (28.11.2017 22:28:06)
Doktore, origo je tam samozřejmě malá páka jako v autě a na její hlavici dva přepínače. Myslím, že to dokonce umožňuje přepnout předem s tím, že vzduch přeřadí půlky až když vyšlápne spojku.
Týpek tam má namontovanou machr sadu s pákama až po strop, kde dvě páky jen uměle zastupují přepínače.
[Deadman] (28.11.2017 20:34:36)
Banjokid: Ano ale to není tak úplně klasická převodovka. [red.bill] (28.11.2017 19:43:34)
Tak třeba tato liazka s detroitem má 12stupňovou převodovku Eaton. Pěkná mašina :-) https://youtu.be/PRS9zhxk_YY [Banjokid] (28.11.2017 18:19:35)
Ota: Liazka měla podle převodovky 9nebo 10 rychlostí, proto nepotřebovala kombinovat půlky a řady. Novější měli 12(14) rychlostí, případně převodovky od ZF ty měly 16 rychlostí. Tam už je kombinace nutná.
Ten tahač ve videu je upravej tohle seriově nikdo nemontuje.
[red.bill] (28.11.2017 17:29:51)
Deadman: Zajímavý konstrukční řešení.
Havlis: Když jsem si včera večer doma přehrál to video, taky mi bylo jasný, že to s tím řazením tak divoký není. Spíš se divím, že to maj tak blbě vymyšlený se třema velkejma pákama, když by stačily vzduchový šoupátka na hlavní řadičce, jako to maj např. Tatrovky a Liazky a nejspíš i moderní náklaďáky. Jedině, že by to na ty tři páky předělali jen kvůli machrování a natočení toho videa.
Každopádně je zajímavý, že ta převodovka má současně pomalou a rychlou řadu a ještě k tomu půlky. Pokud vím, tak např. u Liazek bylo zvoleno dle typu převodovky vždy jen jedno z obou řešení. Na druhou stranu je fakt, že Liazku s tímhle mastodontem nejde srovnávat:-)
[Ota] (28.11.2017 8:06:18)
To video i schéma jsou vtip, který ti dva polointeligenti, co tvoří články na autoforum.cz, sežrali i s navijákem. Když jim to v diskuzi pod článkem omlátili o hlavu, tak půlku článku přepsali. O tom, jak vypadá převodovka v nákladáku, nemají nejmenší představu.
Co jsem si našel na netu, ta převodovka má 3 vidličky na vstupní hřídeli (v osobáku jsou na výstupní), z toho 2 jsou na normální jízdní kvalty, jedna na zpátečku a plazivý chod.
Co je speciální, na každou stranu má jednu předlohovou hřídel, tedy každé ozubené kolo pohání dvě různá kola a zubová spojka zařadí vždy dva kvalty najednou. V další části převodovky jsou dva sekundární převody, se synchronní spojkou, kde vidlička ovládaná vzduchovým pístkem řadí buďto levou nebo pravou předlohovou hřídel. Jedna z těch hřídelí má ten sekundární převod výrazně do pomala, takže i nejvyšší převod té předlohy je ve výsledku pomalejší než nejpomalejší na druhé předloze. Ze společné hřídele na výstupní je ještě dvoustupňová převodovka s t��měř stejnými převody, opět vidlička řazená vzduchem, tím jsou udělaný půlky.
Ta dvouřaddá převodovka mě překvapila, čekal jsem, že ty rychlé a pomalé kvalty budou jen něco jako přídavná redukční převodovka na offroadu.
[Deadman] (27.11.2017 22:28:32)
Ota: ten obtazek razeni je jen konstrukt pro pobaveni podle toho se neda radit :-) [Havlis] (27.11.2017 17:23:30)
Každopádně z toho schématu řazení nejsem vůbec moudrej:-) [Ota] (27.11.2017 13:21:54)
Pěkně to tam diriguje, jen z toho turba mu musí řádně pískat v uších. [Jiřík] (27.11.2017 8:13:15)
má to tak aby mu to nikdo neukrad :D [JAWA-ceZetak] (27.11.2017 0:47:27)
Treba tady je hezky vysvetleno 5 klasickych prevodu a 4 1/4 razeny air shifterem. https://www.youtube.com/watch?v=BJC47912E_4
Aby lidem zamotal hlavu muze kazdou 1/4 ovladat vlastni pakou nebo ji muze dat do Hcka a pokud zacne preskkovat kvalty, tak z toho budes akorat jelen.
[Havlis] (26.11.2017 23:32:12)
To je jen nafouknute, aby to vypadalo. Je to vlastne uplne jednoduche!
Jedina realna radicka je ta prostredni a tam je obycejne Hcko jak ho zname.
Prvni a druha paka je jen ovladani k Air Shifterum.
Smrtkou radi z Low range na High range (To je vlastne ten kolicek v predu na radiddce).
Prvni paka radi pulky Hi a Lo na kazdem kvaltu (To je ta packa ze strany radicky co radi pulky).
Rekl bych ze se to da koupit i k modernim truckum co maji 18 speed (https://www.4statetrucks.com/interior/semi-truck-air-shifter-assembly_11939.asp)
[Havlis] (26.11.2017 23:27:30)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,203 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.11.2024 12:54:16