Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
škoda octavia 1963 [richard](26.11.2017 8:21:01)
Příspěvků: 17, poslední: 30.11.2017 19:32:4765289.Automobily a jiné vehikly
Včera se ze mě stal plechovkář a dotáhl jsem starou octávku. Jako začínající lama v tomto oboru mám několik dotazů : 1.Jakou chladící/nemrznoucí kapalinu , případně zda nejdřív něčím propláchnout , aby se rozpustil rez a vodní kámen ? 2. Brzdy - nefunkční , v rámci zachování života bych radši vyměnil všechno , ale nejsou nový prasata kde sehnat , třeba repasovaný , případně kdo repasuje ? HBV nevadí výměna 25 mm za 22 mm ? 3. Jsou nějaký E-shopy s dílama - Pragos znám .
rikša: termostat funguje a používám ji, každému dle libosti, mně se to líbí a přijde mi to jako součást rituálu řízení a zážitků s tímhle autem...bohužel si ho dopřávám málo, ale o to víc se na to těším a užívám si to...letošní poslední výlet bez střechy pod barevnými listy byl paráda..povytažená roletka, zapnuté topení, barevné aleje a polojasná obloha, už se těším na jaro! [mais] (30.11.2017 19:32:47)
jednou jsem zapomněl roletku v létě. Pak jsem zažil pocit pilota sestřeleného spitfiru - zpod kapoty se vyhrnula rezavá pára :-) ve spojení s koženou bundou a kuklou to ve feldě nebylo úplně nezajímavé. nevím proč, ale termostat mi nikdy nefungoval, ani nové, ani NOS. [Kosťa] (30.11.2017 10:39:22)
Taky pouzivam v zime roletku. Ale obcas je to sranda, obzvlast kdyz nefunguje teplomer. Onehda jsem v zime jel pres Ceskou Lipu nahoru do kopce, zapomel zatazenou roletku a najednou slysim parni pistalu. Tak koukam co se deje, lidi kolem koukaj na me, v zrcatku mlha ... Para uchazejici pres pojistovak ve vicku chladice dela hodne zajimavej zvuk. :) [Davy_] (30.11.2017 8:57:23)
Kosťa: mohu jen potvrdit, několikráte jsem viděl jak na burze vyzobává funglovky a špeky a ještě u toho odporně smlouvá.

mais: Já roletku nepoužívám, vrtule je šestilistá TAZ, a hlavní funkci hraje nový dobře utěsněný termostat, na 80°C jsem po ujetí 2-3Km (v sezoně kdy teplota okolí není pod 10°C)
[rikša] (30.11.2017 8:21:10)
mais, nastesti k nemu fakt nemusim, diky vlastnim zasobam a barteru s kamosema. Ale tady nejde o prachy, ale o chovani. Kdyz ho vidis jak na burze premlouva chlapa, ze to prasatko je rezavy a stoji za prd a ze mu neda stovku, ale pade.... A za kolik to za pul hodiny prodavfa u sebe na stanku... Ano, kseft je kseft, ale ja mam jiste hranice, ktere ovsem u ledra a jeho soudruha Sedeho plaste jsou pod rozlisovaci urovni. Sledoval jsem sedeho plaste, jak vysvetluje mlademu klukovi, ze ta pozicka (pozn. dvoubarevna ze sloupku emba) ne felde musi byt a ze za litr je jeho. Akorat nedokazal rict kam patri.. Panove nekupujte u nej, je fuj. [Kosťa] (30.11.2017 6:10:58)
k tomu chlazení, v dobovém tisku se chlubili, že řada našich socialistických motoristů jezdila buď se dvěma lopatkama, či jen s jednou dovyváženou, moje zkušenost je taková, že je vhodné se naučit pracovat s roletkou a dát si tu práci, aby byla plně funkční - chce hodně napružit pružinka, aby přetáhla řetízek, bez ní se mi motor málokdy dostane přes hodnotu 80°C ono je to relativní, co to vlastně ukazuje (neověřoval jsem to), pracovní teplotu motoru bez roletky (jaro, léto, podzim) mám přesně s rafičkou mezi 8 a 0. Nicméně doporučuju nechat chladič zkouknout, mně začal loňskou zimu (i s fridexem) trpět inkontinecí - šikovnej chladičář to opraví levou zadní, nové dělá Ocelot - krásné, za odpovídající cenu (nic moc pro patinovku, super na leštěnku)

Kosťa: souhlas, akorát jsou chvíle, kdy k němu musíš, ale je to pro mě poslední instance ve chvíli, kdy jsem už ochoten rozdejchat jeho ceny, třeba spojku na tyč řízení ke šneku jsem sehnal za ca 20 procent, co chtěl on
[mais] (29.11.2017 19:11:22)
u těchto starých strojů bych paniku z koroze nedělal nejsou ještě z papíru i ten fridolín ji může uvolnit a někde to začne pídit, až udeláš go tak ho tam dej. Asi 35 let používám příležitostně starý traktor jen na vodu, po sezoně jen za tepla vypustím. [ventil] (29.11.2017 10:50:38)
No, s tou vodou opatrně. když to vypouštíš, tak potom vnitřek motoru nejen rezne, ale i koroduje. Dávám nejlevnější fridex, ono to kromě protimrazu obsahuje i protikorozi, a stojí to pár kaček. Na proplachování se vykašli, na plnej to honit nebudeš a ono se to uchladí, uvidíš. No a prasátka se vložkují nerezem, ale není to úplně prdel a chce to někoho kdo to už párkrát dělal; prase je litinový, ty mu ztenčíš stěnu a ještě do něj něco lisuješ, takže to rádo praskne. Mně to dělal jeden bejvalej nástrojař, jméno si nepamatuju, ale bydlí u Hradce ve Stěžerách na křižovatce ulic Lipová a Polní.
Jo, a k níže napsanému - Ledr z Vamberka je jeden z těch, který opravdu NE. Ber to jako osobní zkušenost a doporučení. Šejdíř první kategorie.
[Kosťa] (29.11.2017 7:14:26)
Hlavně se vykašlat na všechny výplachy chladícího systému, louhy, kyseliny. Pokud nechceš dělat GO chladícího systému, protože 80-90% spojů v chlazení drží nějakou těsnost pouze díky těmto úsadám a vodnímu kameni. :) [Borderer] (28.11.2017 21:48:43)
Do oktavy leju jen cistou vodu. Po jizde ji zas vypoustim, prip. v sezone schovavam v kanystru. Pokud mas puvodni vodni pumpu, tak to tece a je to vlastnost, ne zavada. Takze nemrzka jsou vyhozeny penize. [Davy_] (27.11.2017 8:50:56)
Nový drahý prasata nekupuj. Dnes se dělají renovace a to tak že to lidi vystruží a nalisují nerezovou vložku kterou pak vyhonují a máš to už nafurt. Plno věcí na tyto auta má Mirek Lédr 62467222 (ten mám velký obchod) nebo Pepa Valenta z Kelčic u Prostějova 606507032 (ten má obchod i plno věcí vyrábí - včetně renovace těch válečků. Jsou i další prodejci např. podlah, lemů blatníků apod... [HonzaBK] (27.11.2017 7:30:24)
Takže dobře neutralizovat nebo aspoň vypláchnout, než to složíš. [longr] (26.11.2017 20:51:35)
Ale na louh bacha, nemá se rád s hliníkem. [longr] (26.11.2017 20:50:35)
Ve starých knihách se běžně píše o tom, propláchnout chladič roztokem kyseliny kvůli odstranění vodního kamene anebo louhu kvůli odmaštění. Jednu takovou knihu mám doma, tak pokud bys měl zájem, mohl bych ti příslušnou pasáž nascanovat. Pokud se nepletu, ten návod je přímo pro Octávku. [Ota] (26.11.2017 20:25:35)
Pokud s tím nehodláš jezdit přes zimu tak bych chladící kapalinu pro letošek neřešil. Určitě se ale vyplatí (hlavně na léto) vyčistit chladič štěrbiny bejvaj ucpaný rezem, já sem čistil hydroxidem sodným a potom kyselinou citronovou, do motoru jsem to ale pro jistotu nelil ten jsem jen propláchl hadicou. [rikša] (26.11.2017 20:15:38)
Do fiata 600 jsem dával fridex stabil a fungovalo to, úsady jsem nepozoroval. S rozpouštěním úsad bych nepospíchal, pokud se to nebude nějak hřát, aby ti to nezačlo někde téct. Brzdovku jsem dával dot 3. Na oktávku prasata seženeš a repase dělají třeba tady http://www.sonux.cz/show-75/page-6/Veterani-pk100/i-i30422/Brzdova_prasatka_SPARTAK_OCTAVIA_FELICIA_TATRA_603.html [longr] (26.11.2017 19:36:41)
Koukni se na spartaky.cz najdeš vše a mnohem víc ;o)
1) budeš rozebírat nebo ne? Pokud ano, nech to prázdné, ono to na rez nepomře a dokud fridex nebyl, tak se každej den napouštělo a vypouštělo. Jinak dávám klasickou pro hliníkové motory.
2) bacha na to ať nepomícháš díly na brzdovky, řada dnešních dílů je na DOT4, nové prasátko stojí cca 1500, sada na repas asi stovku - dá se to v pohodě udělat i doma, pokud není prasátko totálně vyžraný - pak lépe koupit nové.
S válcem 22 jezdí spousta lidí, já jsem dával 25, takže případné komplikace a úpravy netuším
[mais] (26.11.2017 13:44:16)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,219 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.11.2024 12:54:16