Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Jawa 350/360 [kejbl](3.12.2017 20:55:32)
Příspěvků: 8, poslední: 6.12.2017 8:15:5865318.Nejede nebo nestartuje
Zdravím,
Chtěl bych se poradit, poprvé skládám motor 350/360 a byl už rozebrany a nemám ten šroub a matku co asi drží mezikus karteru a nevím k čemu slouží a kdy se to má utahovat a zda je vtom mezikusu ještě něco protože je tam docela velká díra.
Díky za rady
S pozdravem
Kejbl
Např. u mý 640 má ten středovej mezikus jiný číslo, než obě půlky karteru. Předpokládám, že je to tak z výroby, protože ten motor nebyl nikdy půlenej. A sedí to dobře. Ale nemuselo by to být pravidlem. Ovšem mezikus z motoru 354 bych do motoru 360 nedával, pokud není kompatibilní, jak níže píše Ondrak. [Ota] (6.12.2017 8:15:58)
Je lépe zachovat párovost kvůli obrobení. Ty kartery byly vrtány a frézovány společně a může se pak stát, že se ti budou houpat válce nebo to tam bude příliš pasem, případně úplně nebudou lícovat kanály. Upravit to samozřejmě jde. A šroub by tam být měl, aby se ti to náhodou teplem neuvolnilo a pak to nesálo faleš. [longr] (6.12.2017 7:14:25)
S dovolenim se priseru k dotazu... Je problem pouzit vlozku z jinyho motoru? Koukal jsem, ze i vlozka ma na sobe vyrazeny cislo... U karteru nutnost parovosti chapu, ale jaky duvod to ma u vlozky? Pripadne co rikate na pouziti vlozky z 354 v motoru 360? Musi to tim sroubem byt vubec stazene, kdyz to tedy jen napomaha blbuvzdornosti? [Vládík] (5.12.2017 22:19:31)
Ten šroub má prostě v karteru zafixovat ten mezikus, aby nevypadl. Tyky má ještě trochu k soubě stáhnout kartery v místě upevnění středového čela kliky a zajistit tak jeho dokonalou fixaci a těsnost. Teprve snad až u posledních 634 (motor 632) se přišlo na to, že je tam ten šroub vlastně zbytečný a upustilo se od jeho montáže.
Takže ten šroub i s matkou a mezikusem musíš vložit dovnitř již při montáži motoru. Utáhneš ho až úplně nakonec, poté, co obě poloviny karteru stáhneš k sobě.
[Ota] (5.12.2017 11:28:45)
To ovšem vyžaduje značnou dávku technického citu, montovat tuhle součástku obráceně:-) Je ale fakt, že v začátcích v pubertálním věku jsem taky na fichtlech apod. skládal jak co pasuje, bez přemýšlení nad funkcí. Mechanicky se učil postupy nastavení předstihu, keine Ahnung proč se co dělá...:-) [Jad] (5.12.2017 9:50:09)
To je hlavně na určení polohy toho mezikusu, aby to tam nějaký hovado neotočilo obráceně, proto ten šroub tam je takhle našikmo, když to otočíš, nedostaneš tam šroub.
U 354 to jde otočit, tam takhle šroub mezikusem neprochází, proto to vyřešili takhle.
Při skládání tam dáš matku, ten mezikus, snad ho nemáš poškozenej, pro jistotu se to lehce omázne tmelem, vybráním ke karburátoru, šroub, a sklapneš to do sebe, stáhnout to může před i po, prostě to tam je jen kvůli tomu aby se to neotočilo, to by pak ten motor dost dobře nefungoval.
Nic to nestahuje! Bacha, ten šroub je dost bláto, když ho budeš rvát, a utahovat silou, urveš mu hlavu (to už jsem taky viděl a zažil)
[ondrak] (4.12.2017 20:05:54)
Super to je ono. Nic jiného tam není ? Treba ve uvnitř toho mezikusu přijde mi tam dost místa.a co to teda stahuje ?Teda zda to není tajné. [kejbl] (4.12.2017 18:42:49)
Tenhle šroub? http://lukino12.rajce.idnes.cz/GO_Motoru-Jawa_Panelka_360,2014-2015/#DSC03821.jpg
Jestli ano, tak je to šroub M8x97.
Závit šroubu je dlouhý 17mm
Tělo šroubu je dlouhé 80mm
K čemu slouží, no, to vím přesně, ale seru na to se tady rozepisovat, to neoceníš ty, ani nikdo jinej.
[ondrak] (4.12.2017 17:41:27)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,172 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.11.2024 12:54:16