Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 30, poslední: 23.12.2017 11:42:5565348.Informace
Mám lepidlo na šrouby Loctite střední pevnosti. Nevím, jak správně zalepit šroub. Mám lepidlo nalít do závitů šroubu a šroub poté ihned našroubovat? Nebo se musí nechat lepidlo na závitech zaschnout a potom až zašroubovat? Nikdy jsem lepidlo nepoužíval, kupoval jsem jen šrouby, co už měly na závitech lepidlo zaschlé. Díky.
FK: mais přeci nebude svůj drahocený čas trávit s nějakou odpovědí pro nevzdělané lidi :D, radši mi pošle svůj životopis s tím, že si myslí, že budu jeho názory respektovat... Nebudu, má rád teorii ale své ´myšlenky´ ?neumí? převést do praxe a obhájit, a prý jsem naivní, když si myslím něco jiného - tak mi to ty v*l* vysvětli, když máš doktorát z elektro fakulty a šroubům jsi se léta věnoval :D už tě o nějaké podložené fakta prosím u třetího tématu ale zatím jsi mi nikdy neodpověděl na konkrétní otázku... Pokud pracuješ na vedoucí funkci, tak tě musí mít tví podřízení vážně rádi :D

Ota: my nic nedramatizujem ale mais musí vždy napsat něco chytrého... :D
[jawar559] (23.12.2017 11:42:55)
mias: Neodpověděl si na mou otázku. Proč? Zdá se ti složitá, nebo ti jí mám zopakovat? [fk] (23.12.2017 10:35:02)
Já lepím to, co Ota + šrouby, které nemám jištěné jinak nebo jsou do závitu a po zkušenostech se rády povolují. Na elektru se lepidlo dává tam, kde jsou vibrace nebo kde se drobný šroubek šroubuje do tenkého plechu a tak jej nelze dotáhnout nafest, aby se nestrhl. [longr] (19.12.2017 3:18:27)
Zas to tak pánové nedramatizujte. Osobně používám na motorce lepidlo na závity tam, kde se měly šrouby zajišťovat důlčíkem - např. přidělání kulisy řazení do karteru, přidělání zajišťovacích podložek ložisek z vnitřní strany prostoru převodovky, apod. Jinde mám pérový podložky pod matkama anebo samojistící matice a nic se mi samovolně nepovoluje. U auta používám lepidlo na šrouby u brzdových třmenů, protože o tom píšou v příručce, že se má použít. [Ota] (18.12.2017 7:18:31)
fk není to zase tak dlouho, co mi tvrdil mais pravý opak.... :D
někteří lidi jsou tak časově vytížení svým povoláním, že nemají na nic čas a pak tu (na jawamanii) tráví hodinu denně a řeší témata, které se neřeší... Takové stěžovatele mám vážně rád :D
PS píšu na dva měsíce starém ntb a už mi tu chybí dva šroubky... Mám to reklamovat? :D Výrobce něco porušil? :D
[jawar559] (17.12.2017 19:39:02)
mais: "...což by dnešní udržovací předpis nezkousl a zařízení by bylo neprodejné". To jsi někde vyčetl nebo je to z tvé hlavy? [fk] (17.12.2017 18:39:58)
mais: se kvůli tobě budu bát jezdit i autem, suché tření+120Nm na šroub z ´blata´ je prostě moc... :D
ve všech příspěvcích píšeš o návrhu atd. prosím podkládej to nějakými čísly a konkrétními podklady, ať si člověk může udělat aspoň nějakou ´představu´
zase jen a jen vyvoláváš paniku u věcí, kde si člověk nemusí s tím lámat hlavu...
[jawar559] (17.12.2017 15:42:21)
A šrouby na jawě taky povoluje p. Kraft za pětistovku anebo se povolují samovolně? :o) [charlie.vlcak] (17.12.2017 10:31:12)
Jistota je jistota. Pro klid duše to kydám téměř všude. [Majkl250] (17.12.2017 7:36:14)
Při používání aušusových replik které jsou mimo rozměrově i pevnostně vám nic jiného než to zakydat lepidlem nezbyde. U původních dílů které nejsou nadměrně opotřebené toto netřeba. [Tomáš S] (16.12.2017 16:10:45)
Tomáš S: jistě nelepilo, taky má spousta starých strojů po určitém nájezdu/motohodinovém průběhu předepsánu kontrolu dotažení šroubových spojů, což by dnešní udržovací předpis nezkousl a zařízení by bylo neprodejné.
Povídání na téma návrhu šroubových spojů, jistě můžeš použit pružné elementy, zakousávací elementy, jemné závity jsou hodně extrém (servis poděkuje), ale základ většiny věcí je tření v závitu (což při kvalitě řady dnešních šroubů je sázka do loterie a chemické zajištění je jistota - ten Loctite nedělá o moc víc, než že zvýší tření v závitu)
[mais] (16.12.2017 11:01:20)
Na starých verglech se nic nelepilo. Spoje byly konstrukčně navržené tak, aby se nepovolovaly. Např. jemné závity, kontra matky, korunové matky se závlačkou, štefty s těsným závitem, pevnostní šrouby pro dotažení větším momentem. [Tomáš S] (15.12.2017 22:09:50)
Teď jsem měnil displej na noťasu a všechny šroubečky byly na modré lepidlo. Šly povolit hladce. [longr] (15.12.2017 21:38:07)
ještě, že nám to mais objasnil :D díky moc... :) [jawar559] (15.12.2017 19:35:33)
Viděl jsem i spoje, lepené na hermetik, když se lidem u nás o loctitu jěště ani nezdálo :) [longr] (15.12.2017 17:12:46)
Tak k čemu, že se nám zajišťování šroubů hodí....
tak třeba na šroubové spoje kolem brzd
na šroubové spoje, které se povolují vibracemi
na šroubové spoje ha hřídelích kol (pokud není jištěno závlačkou) a jen ségrovkou
dále dle zkušenosti....
třeba na Full MTB je tím zalepeno kompletní řízení, zadní stavba a brzdy (ejhle už moc šroubů nezbylo...)
[mais] (15.12.2017 16:29:11)
Já rizikové šrouby běžně zajišťuju středněpevnostním zajišťovačem. Postě mám doma už léta lahvičku a používám ji nejen na motorové vehikly. Povolit to není problém, dávám kapičku. Po rozebrání závit vypucuju kartáčkem nebo v nejhorším závitníkem. Zas tak často to nedělám, aby mě to iritovalo.
Pokud někam šroubuju vložku nebo šteft, který se už neplánuje vyndávat a nesmí se povolit, zalepím ho klidně i lepidlem.
Kdo používá klasické matice, ten lepidlo využije a nemusí pak chodit a utahovat po pár kilometrech, než si mašina sedne. Já používám samojistné matky, ikdyž to není historicky košer. A protože to není letadlo, klidně je po rozebrání vracím na místo a nepovolují se.
[longr] (15.12.2017 9:59:36)
Mě vůbec odpověď, neurazila! Spíše jsem se styděl, že mě to nenapadlo samotného, že existuje návod k použití. Omlouval jsem se za to, že zbytečně otravuji. [Pettr335] (14.12.2017 23:36:21)
věštec Marlboro je právě na drátě, můžete volat jen za 999 Kč/min... :D nic proti...
TAJi díky za objasnění, ale taková odpověď vypadá dost blbě a urazila Pettr335
[jawar559] (14.12.2017 23:09:36)
Po ránu jsem neměl zrovna svůj den, pokud to vyznělo útočně, tak se omlouvám, úmysl v tom opravdu nebyl. [T. A. Jawettsson] (14.12.2017 20:41:50)
jawar559: nic proti, ale kolega TAJ nenapsal nic útočného, jen holou pravdu a odpověď na otázku. [Marlboro] (14.12.2017 20:31:54)
No mne sa po zložení motorky (rozobraté totálne všetko) prvých 100km povolilo asi všetko :D Zo značky som stratil šroby, z blatníkov, držiaka zadného svetla... Teraz keď si to už "všetko sadlo" tak je to OK. Inak zalepené mam šroby na kulise a maticu na spojkovom koši, pre istotu. [Milos634] (14.12.2017 20:25:41)
Mě by zajímalo,který šroub se na jawě může povolit? [Pucfol] (14.12.2017 20:06:18)
Ja lepil kulisu řazení a vlepoval do karteru zavilovky na poloautomat spojky. Pro ty co tvrdí že pevnostní závitovka nelze koupit LZE. A ještě par věcí na motorce přilepených určitě bude. když už má člověk v garáži lepidlo na závity čistič brzd ve spreji a kompresor je to otázka pár vteřin. a co si budem povídat ty naše stroje jsou vybrátory že to kolikrát povoluje i šrouby na svodidlech kolem silnice :-) [kocourluk] (14.12.2017 19:52:56)
:D někdy si tady připadám, že každý má něco k tématu, i když to nesouvisí...
Tak trošku jsem ty mé otázky psal s ironií a jen si vzpomněl na to, jak lidi chtějí mít vše levné a pak koupí lepidlo za XXX, aby ho použili na pár šroubů :D

Taky nevím, proč se Pettr335 omlouval, a proč to T.A.Džawetson napsal tak útočně, myslím, že se tu řeší vše od kotlů, plechovek až po beton... Ale jinak nic proti...
[jawar559] (14.12.2017 19:29:40)
jawar559: Nemusis sroub nutne lepit, kolikrat ti staci zajistovac zavitu. Treba na VAPE nebo na kulisu razeni (misto toho abys sroby kilneroval dulcikem) [Krizoň IV.] (14.12.2017 16:53:41)
Mám takovou blbou otázku... Na co to lepidlo člověk na motorce využije? Jen u dvou šroubů na nádrži, ale má to cenu lepit, když to člověk občas sundá? Šrouby jsou KO a protahovat závitníkem každý závit, kdy je to horší než po laku... [jawar559] (14.12.2017 16:49:24)
Omlouvám se, že jsem si nepřečetl návod, a ještě jednou děkuji. [Pettr335] (14.12.2017 11:26:16)
Kapnout na zavit, setrit pripadne prebytecne a zasroubovat. Sroub a zavit musi bejt cistej, bez mastnoty. [Davy_] (14.12.2017 9:46:53)
Co takhle si přečíst návod http://tds.loctite.com/tds5/Studio/ShowPDF/243%20NEW-CS?pid=243%20NEW&format=MTR&subformat=REAC&language=CS&plant=WERCS ? U veškeré podobné chemie od Loctite, se kterou mám zkušenosti platí, že se vytvrzuje nepřítomností vzduchu. Takže nanést na závit, zašroubovat, dotáhnout a je hotovo. [T. A. Jawettsson] (14.12.2017 9:40:08)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,187 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.11.2024 12:54:16