Na tento dotaz mohou odpovídat pouze přihlášení uživatelé.
hydraulická otázka [spec](26.12.2017 12:37:23)
Příspěvků: 7, poslední: 28.12.2017 21:20:5065388.Tuning a přestavby
Jelikož budu měnit přední pumpu na nejawském prskoletu, potřebuju radu ohledně principu funkce. Jawský třmen má dva pístky 40mm (1256 mm2) proti sobě a pumpa má 14mm (154 mm2).

Příklad:
Při tlaku na páčku brzdy 20 kg / 200N bude tlak na pístek pumpy asi 5x větší (páka), 2000N. Při poměru ploch pístků (1:8,1)bude tlak na kotouč z jedné strany 16300 N, z obou stran tak bude kotouč svírán silou 32600N.

Pokud nahradím jawský třmen, třmenem jednopístkovým plovoucím, bude při ploše toho jednoho pístku 1256 mm2 působit tlak kapaliny na pístek, ale zaroveň na dno třmenu, tedy bude síla svírající kotouč shodná.

Pokud použiju dva třmeny a dva kotouče, bude síla na pravém kotouči 32600 N a na levém taky. Čili dva kotouče, dvakrát větší brzdná síla.

Je to tak správně?
Hadice mám nové pancéřované. [spec] (28.12.2017 21:20:50)
Podle mě u dvou kotoučů bude na každý brzdič působit stejná síla, jaká by působila na jediný brzdič v případě použití jednoho kotouče. Jen dráha páčky bude delší. Jawácká pumpa dva kotouče zvládne. Montovala se u motocyklu Jawa 650 Dakar, kterej měl dva kotouče na předku. [Ota] (28.12.2017 18:25:35)
a není to spíš hadicema? :-) [No_-_name] (28.12.2017 18:03:30)
Mám hondu ale problém v hondích pumpách, co sem zkůšal, tak všechny pruží. Předpokládám, že je to chtěné. Mě se naopak líbí, když je páčka tvrdá, na jawě když stiskám páčku, tak cítím, jak destičky dosednů na kotouč. [spec] (28.12.2017 12:22:57)
Nevím, co máš za prskoče, ale z pohledu náhradních dílů bych nešel ani do číny, ani do Jawy. Když předělat, tak na něco staršího značkového. Ten jawský plovoucí třmen je beztak asijská kopie Bremba nebo něčeho podobného. [jc3] (28.12.2017 12:06:09)
jc3: 2)moja chyba, pokud je na páčce 1:5 tak z 200N bude 1000N,
Mě de hlavně o ten rozdíl mezi pevným dvoupístkem a plovoucím jednopístkem. Na svém novém prskoletu mám dva kotouče a pístky 38mm, pumpa má 17,5mm. Pumpa je vyrezlá a páčka se propadá (třmeny po repasi). Než kupovat nějakou čínu za 500, na kterů už nikdy neseženu díly, radši koupím jawskou pumpu i s pitlíkem gumiček do zásoby. Jawská pumpa má 14mm čili tem poměr sil bude větší než u originální pumpy akorát by páčka měla zabírat trošku později.
[spec] (28.12.2017 11:48:50)
Zajímavá úloha, nikdo se k tomu nemá, tak přidám svojí úvahu...

1) co se týká poměru ploch pístků pumpa vs. třmen u jawského pevného dvoupístku, tak bych počítal s oběma pístky v třmenu, takže 154mm2 vrch, 2x1256=2512mm2 třmen.

2) domnívám se, že pokud převod na páčce brzdy udělá z 200N 2000N (převod 10), tak ta samá síla bude k dispozici i v třmenu, tj. 1000N/pístek. Jediné, co poměr ploch způsobí, bude úměrně menší vysunutí pístků v třmenu.

3) u plovoucího jednopístku bude celá síla na jednom pístku, ale z pohledu destiček se rozdělí na polovinu z každé strany, tj. bude to stejné?

4) Pokud vezmu dva kotouče a dva dvoupístkové pevné třmeny, síla zůstane stejná, ale rozdělí se na 4 pístky, tj. 500N/pístek. Vysunutí bude oproti jednomu kotouči poloviční, výhodou bude dvojnásobná třecí plocha. Otázkou je, zda pumpa zvládne dva třmeny?
[jc3] (28.12.2017 10:47:45)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,203 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.11.2024 12:54:16