Příspěvků: 26, poslední: 31.12.2017 13:22:5765404.Cizí (tj. ne JAWA a ČZ) motorky
Zdar, snažím se na VoStromovi vyměnit řetězovou sadu, skončil jsem u povolování matice pastorku :-) zatím selhalo vše, uvolňovací spreje, coca-cola, trhací tyč, rázový utahovák na náklaďáky v pneuservise....má ještě někdo nějaký tip, jak tu mrchu povolit nebo už zbývá jen odřezat? A když odřezat tak jak(nikdy jsem to nedělal). Díky
Dawid: Mne se takhle povoloval seoub co drzi rozetu na Honde. Nakonec jsem vymyslel, ze ten sroub drzi rozetu natvrdo a ty razy od retezu jak nekdo uz psal, ho vzdycky povolily. Stacilo dat podlozku aby rozeta mela axialni vuli a uz se to nepovoluje.
[70CB750]
(31.12.2017 13:22:57)
Trochu k tématu:
Viděl jsem už šrouby v karterech zalepený Permabondem, tuším, že to byl HM165. Šrouby byly klasika s válcovou hlavou na plochý šroubovák, takže povolování bylo pocuc... Celý motor se na plynovým vařiči ohříval, dokud se z něj nečoudilo a pak to pomocí razového šroubováku šlo. Sice pomalu a celkem na hovno, ale šlo.
[vladab]
(30.12.2017 11:30:32)
Když si vezmu, jak to tam po sobě tře (i minimální vůle stačí), kdy se třeba 5-20 tkm do řetězu neleze, to by bylo, aby se ta matka nepovolila. Na jawě jsem ji taky vždycky dorval celkem nafest a pak, když jsem to odjistil, šla lehce. Líbí se mi zajištění pojistkou, šroubovanou dvěma lepenými šroubky do kolečka. Dobře se to rozdělává.
[longr]
(30.12.2017 11:24:40)
Dawid: Ona je ta matice zřejmě dost namáhaná od rázů řetězového kolečka. U jawy mi šla vždycky po odjištění zajišťovací podložky ta matice vyšroubovat rukou, i když jsem jí při montáži dost utáhnul. Ale podložka jí vždy spolehlivě zajistila.
[Ota]
(30.12.2017 9:20:28)
Ono toho lepidla stačí trošku, jedna dvě kapičky, ne oblejt to jak naběračkou :) Když se dá troška a max. středněpevnostní, není problém to povolit.
[longr]
(29.12.2017 20:00:33)
Suzuki praví thread lock 1342, což by měl být "low strength" a 145Nm na dotáhnutí. No ještě uvidím, já tam stejně "lezu" dost často(cca co 5000km)- čistit bordel po offu, takže bych případné uvolňování měl zaznamenat+každý rok obíhám celou motorku s momenťákem.
[jaw250]
(29.12.2017 18:29:09)
jaw250: vymstí. Nedávno jsme se dohodli že pojedeme do alp. V podstatě na motorce nemám co chystat, tak sem jen večer před odjezdem šel namazat řetěz. Při otáčení kolem jsem slyšel lehké cinkání. Po sundání krytu kolečka se matice volně protáčela na hříděli a brousila zevnitř ten kryt.Stalo se mi to 30,000km od výměny řetezovky a to i přes to že tam byla pojistná podložka. Nerozumím tomu jak se to mohlo stát. Matice měla uplně odsoustruženej vnitřní závit. Hřídel je díky bohu tvrdá-kalená? a závit to přežil i když vysoustružil tu matici :-)
[Dawid]
(29.12.2017 18:07:27)
V originálu se to nelepí, ne? Případně se nakonec můžeš mrknout do manuálu.
[grošák]
(29.12.2017 17:47:51)
nejhorší jsou zfetovaný negři s kleštěma a letlampou :D
[Klouzec]
(29.12.2017 15:00:35)
mihal-ano, zlatá jawa :-D
Tak díky všem za rady - je to dole, do kola jsem strčil páčidlo alá Gordon Freeman, matku jsem fest nahřál jako správný zfetovaný negr letlampou a s metrovým nástavcem na trháku to šlo, sice jsem si málem vyhodil rameno a přebarvil trenky, ale je dole. Závit samozřejmě celý zasraný červeným zajišťovačem.
Dám tam modrý-střední sílu a místo 145Nm to dotáhnu na cca 120Nm, stejně to drží pojistka...nebo tak neučiním dobře a vymstí se mi to?
Asi největší chyba byla spoléhat jen na horkovzdušnou pistoli-malá teplota, ale fakt nevím, krom o něco delšího nástavce jsem vše dělal stejně jako poprvé...možná tomu pomohly i ty rázové utahováky v pneuservise, čert ví.
PS-tu dremelku jsem si koupil, ale já ji stejně vždycky chtěl, tak jsem si to alespoň ospravedlnil a budu s tím řezat Felicii :-D :-D
[jaw250]
(29.12.2017 14:09:13)
To jsou ty lepidla,ale nějak se mě nezdá,že by si gola s dvojramennou pákou s tímhle neporadila? Kladivo a majzlík je taky dobrá volba,jenom to sekundární ložisko trpí.
[Pucfol]
(29.12.2017 10:37:54)
Klouzec: není tam opačný závit.
[maspe]
(29.12.2017 8:56:38)
velkým rázovým utahovákem sem nepovolil ani zarezlou poloosu na škodovce, chtělo to coulovou golasadu, metrovou rouru a 90 kg na konci, není to svatý a na všechno
[krf]
(29.12.2017 4:08:28)
Toto by sa ti na jawe nestalo :-P
[mihal]
(28.12.2017 23:47:45)
ten systém s řetězem je fajn, ale jen pokud to jde povolit tahem - veškerý rázy potřebný k drsnějšímu povolení to spolehlivě pohltí. Už 2x jsem musel mezi kolečko a rám nacpak kus dřeva a zaseknout do toho řetěz, pak se to nehne a nepruží a povolil jsem to, jednou pravda až ostrým majzlíkem za roh matky.
Ale záleží jak to u tebe vypadá, to dřevo se musí opřít o rám/uložení kyvky, o nějakej výstupek na karteru bych to nedělal - prostě abys neudělal víc škody než užitku, u mě to byl poslední pokus před zapálením
[xTas]
(28.12.2017 22:43:44)
Bacha, pokud nechces menit i simering, moc tomu nezatapej. ;) Koukam dalsi stromak. :)
[Verdom]
(28.12.2017 20:37:04)
švajc nemám, zítra skočím pro letlampu, ta by taky mohla pomoct,min. vyvine větší teplotu, než horkovzduška. Nicméně dreml zakoupen, takže pokud selže vše, včetně 1m prodlužováku na trhák, co jsem pořídil, tak budu řezat :-(
[jaw250]
(28.12.2017 18:56:03)
V nejhorším bodnout elektrodou nebo COčkem na pár místech. Roztáhne se. Pak to zas obrousíš.
[longr]
(28.12.2017 18:54:52)
liznout jemne svajcem a musi jit...
[No_-_name]
(28.12.2017 17:58:49)
Ne,opravdu tam neni opacny zavit,je to japonska tuctovka,motor je v podstate SVcko. Navic kousek zavitu kouka z pod matky.
[jaw250]
(28.12.2017 15:10:15)
Hoši a opravdu tam nemůže bejt opačnej závit ? Třeba to je podle rv, což zkusit zavolat do servisu tam by třeba dali nějakou korektní radu ?
[Klouzec]
(28.12.2017 14:28:50)
Nemusis hned kupovat dremelku, staci do oyc vrtacky dat ten kotoucek na kov od dremelu nebo nejake jine repliky.
Hold si stim budes muset par hodit hrat nez to nariznes tak, aby si to majzlikem nebo sroubovakem v te drazce zlomil. blbe je kdyz si zacnes rezat uz i osu a zavit. Uz jsem to delal a dost me prekvapilo jak moc to musim nariznout, abych to dokazal zlomit, skoro jsem brousil zavit na hrideli. Musel jsem to nariznout na obou stranach proti sobe.
[Havlis]
(28.12.2017 13:29:27)
Jaw tak to by si tu osu asi ohnul to jak to dela ten typek. Radci to beru zpet.
[Havlis]
(28.12.2017 13:23:44)
https://www.youtube.com/watch?v=1AFFNvGfU-8 Povoluje se to normalne proti hod. ruc. (podle videa) Zajisti retez jak ten typek ve videu v 10:14.
Asi ti to nejakej RákČů zalepil loctitem, takze to budes muset oproti tomu videu jeste nahrat, ne zase nejak moc at neprepalis gufeto za koleckem.
[Havlis]
(28.12.2017 13:18:50)
Dle všeho co jsem hledal (včetně videa https://www.youtube.com/watch?v=PsTUx_XZJlE&t=347s 1:15) je to normální pravý závit, takže povolit doleva-proti směru hodinových ručiček.
Jenom to nějaký debil dorval fest a ještě asi i zalepil a bůhvíčím. Včera jsem přelomil dvě topůrka na sekeru vražené do zadního kola...nahřát, nepomohlo. Dneska v tom pneuservise...tak zoufalý pohled servisáka jsem ještě neviděl, pistol na kamiony jako hovado a ani o milimetr...všechny triky typu napružit, klepnout kladivem jsem zkoušel
Už koukám po dremlu-bude tento stačit? https://www.hornbach.cz/mvc/cart/cart.html idea je naříznout matku "v ose hřídele", nasadit golu a trhnout...před tím nahřát.
[jaw250]
(28.12.2017 13:18:31)
ČLOVĚČE, nemáš tam opačný závit a nemorduješ to naopak ? V létě jsem dělal chlapíkovi řetězovku na jakýsi motorce a tam se to povolovalo doprava.
[Klouzec]
(28.12.2017 12:39:01)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,187 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.11.2024 12:54:16