Příspěvků: 31, poslední: 6.1.2018 10:06:4365413.Veteráni
Jak správně vypadá 354 vyrobená červenec/1957? Má mít rybiny nebo již už doutníky a sání s filtrem pod plechy, úzké dvojsedlo atd...
Koupil jsem ji již zmodernizovanou věcmi z panelky a rád bych ji dal do původního stavu odpovídajícímu roku výroby - originál. Díky za radu.
Červenec 57 za mě jednoznačně rybiny, otevřené sání, spínačka v nádrži a hrubě odlité bloky motoru.
[Me2T]
(6.1.2018 10:06:43)
Kdybych našel parametry taky bych je nechal stočit v pdužinárně, celkem by mě zajímalo podle čeho to tam sekají. Oproti jawě se mi zdají ty nové tak nějak "vláčné".
[ventil]
(5.1.2018 22:12:31)
Tak dík za info... Možná zkusím rovnou toho Bystroně, když seženu nějaky parametry těch pružin...
[LK]
(4.1.2018 23:02:38)
je to možné, když jsem se jich ptal na burzách tvrdili že je mají, v v eshopu statut není a je skladem se střídal tak jsem je objednal a nějaký měsíc čekal, na 475 po renovaci ty unavený dodatečně vymëním, nedá se na nich jezdit. Do renovované 473 půjdou cca za měsíc. Další dva páry jsou na skladě pro čekatelky renovace.
[ventil]
(4.1.2018 12:15:44)
Ventil - mám dojem že Rožnovákům to dělá Bystroň v Podlesí
[nunici]
(4.1.2018 11:52:55)
v Rožnově ale jsou na objednávku
[ventil]
(4.1.2018 7:34:48)
ventil: kde jsi sehnal nový pružiny na 45x, resp. 47x? Taky by se mi několik párů hodilo...
[LK]
(3.1.2018 20:55:05)
to znám taky, po letech trápení se s jawami dělám čezety sport 47x všech tří kubatur a jednoho de luxa, které mají různě křivé šavle. Všechny 4 mají buď prasklé nebo silně unavené pružiny. Nějaké trubky jsem sehnal, nové pružiny taky a musím se smát laboracím s viskozitou oleje o pár dotazů výše jak to tady někteří prožívají ...
co se týče plechařiny taky souhlasím s tebou, záleží na tom co vlasně tazatel má za výchozí stav a to my tady neposoudíme a když vidím mix kýchačky a panelky v inzerci na motorkářích.cz s dodatkem po pečlivé renovaci je to k zblití.
[ventil]
(3.1.2018 17:16:58)
ventil: Jo, presne to jsem si rekl kdyz jsem daval dokupy tu 356. Ty kuzely jsem tam nechtel, tak jsem si rekl ze na rok 56 dam pruziny prvniho typu. Tenkrat jsem pres rok po burzach oblejzal trubky, a nakonec jsem zkoupil 6 tlumicu s pruzinou vevnitr, nez se mi povedlo dat dohromady jeden TOP par.
Sice vim ze to neni podle originalu, ale netrapi me to.
Co se panelky / kejvacky tyce ... ono to je nejednoznacny. Treba masku bude shanet o dost hur nez na kejvacku, kastliky zase hur sezene kejvackovy ...
[Krizoň IV.]
(3.1.2018 14:34:21)
ať složí do podoby kývačky co se týče vzhledu a funkce, zrovna trvat na origo trubkách je zbytečné. Já bych si z toho udělal panelku když už má nějakou přestavbu v TP. Koupil jsem podokapovou panelku ve které byl na oko strčený motor 354 a naštěstí překupník měl původní torzo rámu a aspoň použitelný chobot jinak nic. Nikdy bych se znova do takové renovace která šla na véčka asi už nepustil.
[ventil]
(3.1.2018 14:30:21)
Spousta lidí dodnes nepamatuje přesně, co jejich motorka zažila. Jeden známý taky trval na originalitě své motorky, že ji má po tátovi, prý nikdy nebyla bouraná a neviděla servis. No a nakonec se ukázalo, že už si to jen táta nepamatoval a že se na ní něco dělat muselo. Při rozdělávce kývačky 58 při repasi předních tlumičů vykoukla duralová futra.
[longr]
(3.1.2018 13:44:36)
PavelZRX: Ono s tema savlema je to dost nejednoznacny. Na moji 356 z roku 56 uz byly ty kuzelovy potvory. A vzhledem k tomu jak malo se tech kuzelovejch savli vyskytuje, nechce se mi verit tomu ze se bezne montovaly skoro tri roky (od roku 56 do roku 58).
On existuje jeste ctvrty (ve skutecnosti dva a pulty) typ, o kterem se nikde (u jawarmaniaka) nepise. Konstrukcne to vychazi z dilu z prvniho tlumice, ale pruzina uz je venku a nejde to kombinovat s dily skutecne "tretiho" typu (jiny prumer, trubky se sekaji, je to zamenne pouze jako celek)
Kazdopadne ta moje poznamka byla minena hlavne jako ze tam nepatri panelkove tlumice ani ten typ s vnitrni pruzinou. To ze by tam tazatel cpal kuzely mi ani neprislo na mysl, takovej masochismus postoupit dobrovolne .. Nicmene kdyby preci jenom ano, klidne mu jedny kuzelovy trubky prodam (:
[Krizoň IV.]
(3.1.2018 13:41:27)
PavelZRX: já bych to shrnul. V 57" dávali v rámci ověřovací serie díly, které byly ve výrobě až za 2-3 roky později. Zdar novým legendám.
[ventil]
(2.1.2018 20:41:27)
Krizoň: Předni tlumiče uz třetího typu ? - na roku 57 dost pravděpodobně může být provedení druhé(kužel na dně kluzáku,žádné táhlo).Takovou mám na 353(rok58).Na 353 rok 59 mám provedení třetí.
[PavelZRX]
(2.1.2018 20:06:00)
jak nejspíš? bavíme se snad o roku 57 a že byly ty fabky v roce 59 nebo až 60 je mimo dotaz. I výpovědní hodnota katalogů podle ročníků může být sporná.
[ventil]
(2.1.2018 17:14:48)
S tim kastlikem na sroubovak ma ventil nejspsi pravdu. Koukal jsem do exportniho katalogu rok 56 a tam porad jeste je. V roce 59 uz nicmene FABky u velkejch kejvacek byly.
[Krizoň IV.]
(2.1.2018 16:08:00)
V TP je změna motoru: přiděleno jiné číslo. Na nové bloky bylo vyraženo přidělené číslo bez typu 354,nebo 360. STK to prošlo zatím bez problému. Myslím že když udělám výmaz a vrátím tam původní 354 po Go tak to snad projde. V dokladech jsou takto zapsány pouze změny čísel(typ je 350),
takže by to po uvedení do originálu nemělo být jako složenina - snad...
[Standa]
(2.1.2018 13:34:11)
kastlík na fab je v r. 57 špatně, jestli máš v platném TP psaný panelkový motor na stk bude problém s kývačkovým. Podle dokladů to bude i tak složenina a jestIi máš motor a rám panelkový udělal bych si ji. Posedláky na otevřené budeš dlouho shánět za nemalý peníz stejně jako ostatní původní plechařinu ve slušném stavu, poměrně velké sousto na renovaci.
[ventil]
(2.1.2018 12:16:49)
Standa: takze totalni bastl. V roce 57 rozhodne neudelas chybu kdyz das otevrene sani, a rybiny. Rozhodne se bude shanet snaz nez sani s chobotem. NAdrz urcite se spinackou a ampermetrem, sedlo kytara. Kastliky na zamecky FAB, zadni svetlo plechove s velkym sklem. Predni tlumice uz tretiho typu - teleso tlumice chycene ke kluzaku, a tahlo skrz cely tlumic chycene do horni matky.
[Krizoň IV.]
(2.1.2018 10:32:23)
Je to předělané v roce 1981 dle TP úředně přidělené číslo rámu a výměna motoru za panelku... Má nádrž ze sportky s odjímatelnými boky, předek 634, výfuky kalifornie. Dostal jsem k ní i původní motor a sehnal jsem rám s okem pro side - vyměněný byl dole prasklý... 57 rok prý byl zlomovej.
Chtěl bych ji ale složit tak jak to bylo z výroby, měnit budu stejně vše. Díky za poznatky, v mém okolí z 57 roku původní stroj bohužel není.
[Standa]
(2.1.2018 10:20:49)
Zamysli se nad tim co tam je za dily, a jak se tam dostaly. Podsedlove plechy tam ted mas jake ? Mas v ramu diry na uchyceni airboxu jitrnice ? Pokud ano, jsou v mistech kde byly z tovarny, nebo podomacku vrtane ? Doutniky co tam mas jsou panelkove nebo jeste kyvackove ?
[Krizoň IV.]
(31.12.2017 21:09:50)
no dobře, tazatel se neptá kdo co má za skládačku, ale jak to má být. Tvůj majitel nekecal a měl to origo jawa.
[ventil]
(30.12.2017 22:42:56)
Ventil: ano je, já pouze uvedl to, co na ní bylo a majitel trvdil, že na ní nic nedělal a podotýkám byl to první majitel. Nicméně rybiny jsou hezčí na starších typech
[Karlos559]
(30.12.2017 22:12:32)
Karlos559: ano ať tam vrazí co sežene, ale aspoň ve správné kombinaci sání x výfuky x nádrž x ostatní díly, mix otevřené sání a doutníky co uvádíš je polemika.
[ventil]
(30.12.2017 21:14:54)
Mám 250/353 rok 1958: rybiny, spínačka v nádrži, otevřené sání.Rám s přípravou pro oko.
[PavelZRX]
(30.12.2017 20:43:04)
Moje 250/353.03 r. v. 1957: rybiny, spínačka v nádrži, otevřené sání. Karburátor s oddělitelnou válcovou plovákovkou, pouze jedna tryska, pokud se dobře pamatuju, jezdím s jiným. Rám s okem.
[pmr]
(30.12.2017 19:31:18)
mám 350 rok 58, spínačka v nádrži, doutníky, otevření sání, rám s okem :D jak píše ventil co seženeš to tam dej, ani tam asi dávali taky, co bylo
[Karlos559]
(30.12.2017 16:54:37)
kdyby tazatel trochu zapátral tak u jawarmaniaka najde vše potřebné a pak bych řešil nuance
karboš s hranatou plovákovkou mám na 354/58 taky a není s ním žádný problém jak se často píše, až na to klepání šoupátka...
[ventil]
(30.12.2017 16:51:50)
Mám JAWA 250/353, rok 1957. Rám s okem na sajdu, výfuky rybiny, spínačka v nádrži, sedlo kytara a sání otevřené s karburátorem s hranatou plovákovou komorou.
[kriz]
(30.12.2017 15:15:40)
Sedlo určitě kytara a výfuky podle toho jak už tu napsal (ventil) - já mám teda 353 r.v. 58 a tam už je chobot ale kamarád se snaží dát časem dohromady 354 a tak jsem i ohledně těch podsedlových plechů dal dotaz na veteranforum.
[skvarek]
(30.12.2017 14:13:44)
podívej se na veteranforum dost se to tam řešilo. 57-59 se vyskytují 250-350 s otevřeným sáním-rybiny a chobot-doutníky, oboje spínačka v nádrži a kytara. Udělal bych ji podle toho jake seženeš podsedláky a nebude to špatně, stejně ti někdo poradí "dávavali co bylo na skladě". Já bych se klonil u 6/1957 k rybinám, mám 58" už s chobotem.
[ventil]
(30.12.2017 14:04:42)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,219 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.11.2024 12:54:16