Příspěvků: 33, poslední: 11.1.2018 11:05:4665448.Veteráni
Chtěl bych se zeptat, jaký máte zkušenosti s replikovými díly, chtěl bych upravit (zprasit) motor z 354 na Péráka typ 18.
A nebo se stane zázrak, objeví se originál?
Nástavec Motoru Pérák 350 - (odlitek) Je to jen od jednoho výrobce?
Kryt karburátoru ( Pérák 350 ) - český nebo slovenský výrobek?
Viko spojky motoru a víko zapalování. - Zavařit znak?
Hřídel řazení a startování - Pérák 350 - Od koho to koupit, aby po chvíli neodešel tisícihran
Pant zadního blatníku jawa pérák za 250,- nebo za 500,-?
Petan69: Na orezavani zeber bych se vykaslal. Neverim tomu ze se ti to povede tak aby to bylo k nerozeznani od nizsich odlitku, a akorat znicis pouzitelny hlavy. Proste shanej ty kejvackovy 16k co maji mit stejnej odlitek jako pulbubnovy (na vlastni oci jsem je nevidel, nemuzu potvrdit) a ty co mas pak prodej, nekdo je urcite rad da na odpovidajici kejvacku.
[Krizoň IV.]
(11.1.2018 11:05:46)
(Longr) Někde jsem čet, že to nejnižší žebro má 18 nebo 19mm nevím přesně. Dneska jsem měřil žebra na mém motoru 354 a mám 24mm. Asi bych se nebál žebra poladit na rozměr, ale nemám podle čeho kopírovat.
Prohrabal jsem starý krámy a našel nejspíš jen pravej karter z 18 Péráka, je dobytej, olámanej,bez oblouku s nálitkem pro kryt řetězu (ale šel by zachránit tak za 4 hodiny práce). S porovnáním s pravým karterem z kývačky, těch rozdílů není zas tak moc - všechno proveditelné.
Na těch odkazech nejsou válce z panelky? Nehraje mi tam to zvětšené, vystupující žebro nad výfukem. Ale to je jedno, hlavně že jsou tam hlavy o kterých se tady bavíme.
[Petan69]
(10.1.2018 21:37:48)
To si přesně nevybavuju, jestli má jen šipku s čárou, nebo olej, to nevím.
[Klouzec]
(10.1.2018 19:37:51)
Klouzec :a má spojkové víko na ogara rámeček+olej kolem kontrolního šroubu? Díky
[PavelZRX]
(10.1.2018 17:39:34)
ota ta hlava na perose 250 se taky lisi kdyz das dve vedle sebe je to poznat jinak to samozdrejmne nikdo neresi
[Free]
(10.1.2018 17:12:20)
Hoši co se týče Ogara typ 12 a péráka typ 18 tak kartery mají jiný uhcycení pro válce - rozteč, má mezikus mezi bloky hranatej místo oválnýho, válce jsou úplně jiný, hlavy jsou úplně jiný, kryt karbce je tuším trochu jinej kvůli vyššímu rantlu na kártrech. Víka a pajšl je záměnnej. Třeba starší víka poznáte tak že z vnitřní strany jsou takový čtverečky od starší formy.
[Klouzec]
(10.1.2018 16:32:37)
Ota : v pohodě já kolikrát když si něco po sobě přečtu tak se nestačím divit co jsem napsal za kokotinu :-). Nechtěl jsem poučovat jen to uvést na správnou míru (že to byl překlep)
[skvarek]
(10.1.2018 15:16:25)
skvarek: Hmmm, pěkně jsem se do toho zamotal. A to teď na péráckým motoru dělám, takže to mám v rukách každou chvíli:-)
[Ota]
(10.1.2018 14:17:15)
Ota : popis válce a to jak jsou vidět svorníky máš NAOPAK :-). U péráckého válce NEJSOU vidět.
[skvarek]
(10.1.2018 11:54:03)
Ota: Ogar a Perak 350 se fakt lisi celkem dost. Nejen hlavy, ale i valce, kartery ... moc jsem se o to nezajimal, rozhodne ne do te urovne abych to poznal, ale je to udajne naprosto silene nesehnatelna uchylarna.
[Krizoň IV.]
(10.1.2018 11:21:50)
Krizoň IV.: Vidíš, to jsem ani nevěděl, že je rozdíl mezi hlavama na Ogara a péráka.
Havlis: Pérácká hlava na 250 (a na půlbubnovou kejvačku) má taky ta nízká boční žebra - viz např. Matesův pérák: http://www.jawamania.info/tree/images.aspx?rootid=3158&nodeid=3160 (na ostatních forkách péráka ze sekce modely, kromě té první kresby, jsou podle mě chybně už kejvačkový hlavy). Válec na péráka a na půlbubnovou kejvačku má užší přepouštěcí kanály a sací kanál má přepážkou rozdělený na dvě okénka. Kdežto kejvačkovej válec má jen jedno široké okénko jen s takovým náznakem přepážky (ouškem) seshora, kvůli pístnímu kroužku. Jinak zvenčí jsou válce vizuálně stejné, až na jeden nepodstatný detail. Kejvačkový válec má zcela ukryty svorníky v materiálu válce, kdežto u péráckýho válce jsou svorníky z části vidět mezi žebry. Kromě závitové části jsou totiž vedeny pouze vyvrtanými otvory v žebrování.
[Ota]
(10.1.2018 11:16:18)
Havlis: Uvnitr se lisi spalovacim prostorem a tvarem kanalu, navenek by to snad byt videt nemelo ...
[Krizoň IV.]
(10.1.2018 9:39:29)
Nikde jsem nenasel. Jak se prosim lisi 353 hlava a valec od hlavy a valce Peraka 250?
[Havlis]
(10.1.2018 8:17:58)
Ota: to cos poslal je ogar, typ 12, neco jineho nez typ 18. Uchylne nesmyslne draha rarita sama o sobe. Oproti tomu je motor na typ 18 tuctovka.
[Krizoň IV.]
(10.1.2018 7:48:36)
repliku víka na zapalování 350 bez nápisu vyrábíme, stojí 1900,- na burze
[monty]
(9.1.2018 18:51:06)
Kdybych nahodou kecal, tak me snad nekdo opravi, ale mam za to ze to tak je (:
[Krizoň IV.]
(9.1.2018 17:09:27)
Petan: Popletl jsem si vykony, je to 14k perak a 16k kejva.
Jde o to ze ty 14k hlavy maji sice taky dve zebra, dole, ale celkove maji mensi zebrovani. Na prvni pohled to prasti do oci, kdyz vidis skutecny peracky nebo pulbubnovy motor. 16k kyvackove hlavy s dvema zebrama jsou vetsi. Na motorku s papiry to neni problem, sice to kazdy na prvni pohled pozna, ale to ti nevadi, a STK to nejspis proleze, takze to vem cert. nicmen na veteranske testace by to mohl byt problem.
[Krizoň IV.]
(9.1.2018 17:07:09)
To je totiž taková špecielní půdička jo, kde ještě rostou :D
[Klouzec]
(9.1.2018 16:59:45)
na půdu se dívám jen když nutně potřebuju prachy :D
[Klouzec]
(9.1.2018 16:50:22)
Spojkovy poloautomat na peraka ma jiny tvar nez na kejvacku, a lisi se 250 a 350. Diky tomu viko peraka kompletne doleha na kartery. Na kejvacku poloautomat vycniva kousek pod kartery a viko na to ma vybrani. Proc to tak udelali, to netusim.
Co se papiru na mrtveho tyce, dokud je to zive v registru, na veterany to neprihlasis. Zacni tim ze budes resit ty papiry ... a pak si over u veteran klubu zda ti vubec projde testace bastlenyho peraka. Nedivil bych se kdyby te s tim poslali do hajzlu.
Aby ses pak nedivil ze ti na to neuznaji kulate 14k hlavy z kyvacky, protoze na peraka patri 12k nizke, co se montovaly skutecne jenom na peraka a pulbubna, a jsou na prvni pohled poznat.
[Krizoň IV.]
(9.1.2018 15:46:19)
Děkuju všem za příspěvky, pokusím se odpovědět popořadě
Spojkový poloautomat nemám nijak nastudovaný, tak budu hledat
O tom vývodu kolínka vím že se musí dovařit, to už jsem si někde stáhnul
Papíry jsou psané na mrtvého, takže veteránské a tam by snad neměl být problém.
Něco vysochat není pro mě problém, mám zámečnickou dílnu pásová pila, svářečka Fronius Al nevaří ale mám zase s Tigem kamaráda, soustruh, frézka, sloupová vrtačka, nůžky, ohýbačka...
Klozec nepodíval by ses na tu půdu :-))
Samotný startovací segment je záměný mezi 250 a 350? Zkusil bych sehnat třeba z 250 a napasovat ho na delší hřídel z 350.
(Se segmentem sice na fichtla mám taby špatnou zkušenost, rozpůlil jsem kvůli tomu s mladším synem motor, dali replikovej segment a vydržel tak 10x našlápnout.)
Čeká mě spousta práce a shánění nádrž už mám
http://petan125.rajce.idnes.cz/Perak/
[Petan69]
(9.1.2018 15:23:29)
Před 4 rokama sem sháněl levé víko na 354 a už tehdá chtěli litr... A to bylo na kejvu.
[Daliss]
(9.1.2018 13:36:55)
Potvrzuju, sehnat hezkej nebouranej dekl zapalování na 350 je dost zdlouhavé a nákladné. Každý co jsem viděl je promáčklý nebo odřený
[Kubas]
(9.1.2018 13:29:20)
si děláš srandu ne za 250 víko litr no tvl, je fakt že to je pár let co se tomu nevěnuju tak intenzivně a jde to astronomicky nahoru
[Klouzec]
(9.1.2018 13:29:20)
Jsou to dva roky co jsem za 250 viko zapalovani peracky dal litr, a byl jsem celkem rad ze jsem ho za ty penize koupil ...
[Krizoň IV.]
(9.1.2018 13:20:25)
Križoň: no ty vole teda! ještě že jsem si něco schoval
Oto start segment neboli ten půlměsíc replikovej se mi v motoru rozletěl na kusy při startu a to ten start nebyl ani moc vehementní.
[Klouzec]
(9.1.2018 13:17:10)
Klouzek: Ani vika ani kryt karburatoru na 350 peraka nejsou nijak snadno a uz vubec ne levne k sehnani. Za skutecne peracky (nikoli kejvackovy bez loga) vika das klidne 3 a vic tisic, pokud vubec sezenes. To samy neznicenej kryt karbu ...
[Krizoň IV.]
(9.1.2018 13:02:01)
Klouzec: Co se ti na tom startovacím segmentu rozpadlo? Ten půlměsíc? Teď skládám motor z péráka, kdy jsem na novou startovací hřídel (původní měla smetenej tisícihran pro nasazení páky) nechal navařit původní půlměsíc. Tak jsem zvědavej, jak to bude fungovat.
[Ota]
(9.1.2018 12:54:25)
Nádstavec krytu se dá sehnat po burzách ve více variantách - všechny jsou na dodělání a to hodně. Zkoušelo se to taky dělat z vyřízlýho kusu karteru z pionýra to jsem taky viděl. Kryt karburátoru v replice je OK celkem oba typy ale dá se ještě sehnat origo. Víka se dají sehnat origo nebo aspoň žiju v domění že ano. (mám jich plnou půdu) Hřídele řazení a startování jsem bral z ústí, od montyho. Ty hřídele jsou OK ale replikovej start segment už nikdy po té co se mi rozpadl na 6 kusů.
[Klouzec]
(9.1.2018 12:14:07)
U vika spojky a zapalovani ti zavareni znaku nestaci. Musis jeste zavarit vybrani pro maznicku nebo kolinko na strane spojky, a vybrani pro spojkovy poloautomat na strane zapalovani, a vysochat tam ten lem.
Jak to vlastne budes stavet na papiry, mas k tomu doklady ? Nebo na Vecka ? Pokud vecka, rozhodne zacni tim ze si s tvym veteranklubem dohodnes co ti na ty Vecka projde.
[Krizoň IV.]
(9.1.2018 9:59:30)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,172 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.11.2024 12:54:16