Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Spolehlivost alternátoru PAL [Jin](10.1.2018 10:00:12)
Příspěvků: 16, poslední: 11.1.2018 8:51:1365452.Informace
Připravuju stroj na letošní dovolenou. Poprvé se mi dostal pod ruce motor typu 632 s alternátorem PAL. Jak je to se spolehlivostí altíku s kladívkama? Má smysl zainvestovat do sady MZ04? Na jiných motorech jsem dal VAPE místo dynama už jen z důvodu výkonu a spolehlivosti. Altík má výkon dostatečný, ale jak je to s jeho spolehlivostí když tam jsou klasický kladívka?
marek-d: To co je ve vykresu od Vape neni vzdy pravda, je to jen orientacni hodnota, aby ti to aspon nejak blafalo.
Se stroboskopem to delam tak, ze si najdu 0mm a udelam si carku tenkym fixem na vrtulce a zaroven ji protahnu i na stator. Tim mam nulu, pist v horni uvrati. Pak si namerim na pistu 3mm a protahnu carku z vrtulky/rotoru na stator. To same s 3,5 a 4mm. Po tomto mereni mam jednu carku na rotoru a vic carek na statoru.
Pak nastartuju zmerim kde mam carku rotoru vs u jake je carky na statoru (merim vzdy kolmo a divam se kolmo na to). Pridam plyn zlehka 2000 - 2500, carky se ve visich otackach mirne uklidni a "neposkakuji". Vypnu, posunu. Repeat until done )=>
U mz 04 to celkem jde posunout statorem, aby se nedrbnul o snimac, takze tam se to da delat za behu. Ale u Vape v vlastnim rotorem to za behu neposunuju, uz se mi stalo, ze mi snimac padl niz a zacal poskakovat o vybezek s magnetem a myslim, ze to neni pro spinac asi moc zdrave.
Pokud chci predstih 3,8 proste se trifim mezi ty moje carky 3,5 a 4mm. Carky si udelas podle toho jaky predstih na dane moto potrebujes.
Kdyz uz si myslim, ze to mam. Proturuju hodne abych videl jak se mi ten predstih mirne zmensuje a zda to je to co chci v otackach nad 4000.
Blba vlastnost vape je, ze naturalne predstih mirne klesa s rostoucima otackama. No u Jawy do 5000 to ale nema cenu resit, kdyby to tocilo vic, tak by to pak bylo znat.
[Havlis] (11.1.2018 8:51:13)
marek-d: V návodu k Vape je obrázek, který ukazuje polohu vrtulky a snímače, kdy má pálit jiskra. Když se na to místo za běhu motoru blikne stroboskopem, uvidíš jestli to tak skutečně je, nebo je ta poloha někam posunutá. Bude se to měnit i v závislosti na otáčkách... A pak se jen nastaví požadovaný předstih v této poloze vrtulky. Ale jestli to opravdu takový rozdíl...? [Jad] (11.1.2018 2:24:05)
Standa2: podobně jako když hoří zásuvky, špatně dotaženo nebo se to čochtá v konektoru, tím je velký přechodový odpor na kterém vzniká teplo. [Bakoun] (10.1.2018 23:54:08)
Havlis, popises prosim postup zo stroboskopom? [marek_d] (10.1.2018 20:21:40)
Pro agent, můžeš mi více vysvětlit pro hoří ta svorkovnice, mám to na motorce co jsem koupil taky nějaké zpecene, tak co s tím ? [Standa2] (10.1.2018 19:25:32)
mám na svojí 639 najeto přes 110 tis. km, stator mám původní, rotor měnej. Několikrát výměna uhlíků, regulátor mám původní, usměrňovač předělanej. Zápalko MZ04 - vyměněn jeden spínač (cívka) a jednou čidlo cca po 30 tis. km [Marlboro] (10.1.2018 19:05:27)
za 60tkm mi alternátor neumřel, ale dvakrát regulátor :-D ale samotný altec nikdy a vape mz04 co na tom bylo, ač jsem mu nevěřil, taky žilo věčně, možná :-D [krf] (10.1.2018 16:41:29)
Srat na kladivka. Jezdil jsem MZ04 hoodne let a nastavil jsem to asi jen 3x, ale musi se to nastavit pomoci stroboskopu. Vrtulka keca a neni to tak jak se pise. [Havlis] (10.1.2018 15:04:00)
Jin: proč peklo? seřízení není problém a přesnost bych řekl, že téměř nehraje roli. Já míval s problémy, když jsem iniciativně dal nové kondenzátory, nebo proslulé odrušené fajfky, nebo když jsem měl hodně mizernou baterku a coural jsem se po městě. To pak při kombinaci více nebo všech faktorů zlobilo.
Ale pokrok je pokrok, s MZ04 mám víc než 50 tisíc na 2 storjích a koupil bych ho zas. Ještě chci vyhodit zmíněnou elektrárnu a dát místo toho R04.
[agent] (10.1.2018 13:25:41)
Mz 04 je zlaty ,jen se musi poladit predstih ze z 98% to pali blbe [gepin] (10.1.2018 12:54:50)
Udělám motor a zkusím tomu dát šanci s kladívkama. Když to bude špatný, tak bych pořídil MZ04. Kladívka na jednoválci na dynamu jsou naprosto ok, s tím mám jen dobré zkušenosti. Ale na dvouválu to bylo peklo. Díky za info. [Jin] (10.1.2018 12:47:56)
Co jsem slysel tak jedina zasadni slabina altiku jsou drzaky uhliku. Originaly jsou OK, ale pokud se rozpadnou, je to konec altiku. Repliky jsou z nejakeho shitoveho plastu co se roztavi.
Plus tam porad je ta strasliva elektrarna pod kastlikem.

Osobne jsem dal kombinaci altik MZ04 a R04, a nestezuju si. Nicmene je pravda ze financne uz se to celkem blizi cene noveho velkeho VAPE ...
[Krizoň IV.] (10.1.2018 12:41:11)
Na PALáckej altík nedám dopustit, jen je potřeba mít vpořádku kabeláž. Jinak hoří svorkovnice a rozletovávají se dráty. Kladívka už mám jen na 6V dynamu. Na hranatejch je MZ04 a na časté ježdění bych nic jiného nechtěl. [agent] (10.1.2018 12:40:10)
Dobrá kombinace je altík PAL, regulátor Vape a sada MZ-04. Zůstává potřeba baterky.
Já dávám "velké" VAPE na své motorky proto, že jezdím málo a tak prostě přijdu, šlápnu a jedu, nemusím myslet na to, jestli mám nabito, kde mám baterku apod.
[longr] (10.1.2018 12:09:23)
Co se týče původních kladívek samotných, s těmi jsem neměl problém nikdy u žádných strojů, ať už motorek nebo aut. Do motorek jsem dával Vape z důvodu vyššího výkonu oproti dynamu a nezávislosti zapalování na baterce. Buď bych tedy nechal kladívka, nebo dal rovnou celé velké Vape. [Jad] (10.1.2018 11:56:50)
Určitě je na tom líp, než dynamo. Na 639 jsem na to nešáhnul minimálně 2000 km od seřízení, vyjma občasného namazání plstě vačky. U dynama na 634 se mi předstih furt rozštelovával, což ovšem připisuju prohnutému statoru dynama z důvodu jeho přílišného utažení. To ovšem u altíku nemůže nastat, ten se uchycuje 4 šrouby na patce. Jinak nepoznám rozdíl v chodu motoru právě mezi 640, kde mám MZ 04 a 639, kde mám kladívka. [Ota] (10.1.2018 11:26:18)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,187 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.11.2024 12:54:16