Příspěvků: 32, poslední: 15.1.2018 20:04:1065456.Veteráni
Ahojte..
Dávám dohromady motor do první panelky a hned nesrovnalosti...Stáhnul jsem si seznam ND a tam je uvedeno kam jdou segrovky u kliky..(viz.: http://klick.rajce.idnes.cz/350_354-04_06/#segrovky.jpg a http://klick.rajce.idnes.cz/350_354-04_06/#segrovky1.jpg
Jenže já tam žádnou druhou drážku pro druhou segrovku nemám http://klick.rajce.idnes.cz/350_354-04_06/#DSCN1160.jpg
http://klick.rajce.idnes.cz/350_354-04_06/#DSCN1161.jpg
Motor má číslo 354-200620. Podle Havlůsků už by to měl být typ 06
To tam na segrovku rovnou položim ložisko?
Předem díky za info..
dík... tak chytrá placatá kulička, v tom je ta finta :-)
[Petan69]
(12.1.2018 21:23:40)
Jde to i bez vysekání klece, ale ty trny se závitem musí být z pořádného materiálu, jelikož obnažená dráha pro kuličky je velmi malá a nemá to moc za co držet a karter to chce nahřát, aby se ten hliník trochu roztáhnul. Ještě brutálnéjší variantou by už asi bylo navaření těch šteftů k ložisku. ;) Ale je to nouzovka a jaxem psal, nejlepší je to lousknout.
[Verdom]
(12.1.2018 13:23:18)
Petan69: Z ložiska se musí vvysekat klec. Na konci těch šroubů jsou zploštělý kuličky. zastrčíš to mezi kuličky ložiska, pootočíš a zajistíš maticej na konci. Když tam máš takhe všechny tři tak můžeš zvesela vytahovat.
[Hlade]
(12.1.2018 12:49:30)
Hlade, prozraď nám tady za co držíš to ložisko? Děláš něco s klecí ložiska, nebo ti to drží jen za rádius mezi kuličkama.
[Petan69]
(12.1.2018 12:18:17)
Libi se mi to jak je to v tom videu. Je u loziska prevodovky videt, ze ten pripravek na dost tesne s hrideli to lozisko urcite ma oprene oba krouzky najedou v tom pripravku. Pak to neni zadna prasecina a je to celkem dobre reseni.
Jedinej problem je, kdyz tam to lozisko naklepnes a najednou zjistis, ze se v karteru vikla )=>>
[Havlis]
(12.1.2018 10:59:59)
[Hlade] > to uz je ale minimalne level "gynekolog-amater"
[Sim]
(12.1.2018 10:41:11)
Majkl250: I to se dá, mám přípravky na výměnu ložisek bez vyndání motoru z rámu.
[Hlade]
(11.1.2018 23:10:31)
Viděl jsem na YouTube několik videí od někud z Litvy, kde u 350 naklepávaly ložiska až po zaklapnutí karteru k sobě.
[Majkl250]
(11.1.2018 20:38:01)
no, oměřoval jsem to a mělo by opravdu sedět na guferu.. teda to ložisko..
A ještě jeden poddotaz.. čelo kliky je jiný, než na klasický 354, resp. má přední šroub pod jiným úhlem.
Kde to sehnat?
[klick]
(11.1.2018 18:57:15)
já mám též 354/06 a skládal jsem to s vymezovacím kroužkem, bál jsem se, že klepnutím po ložisku proti guferu ho zdeformuju a ložisko klepnu hlouběji, než je třeba. Asi jsem se bál zbytečně, ale kroužek mám na věčné časy a pro druhý motor k další 354 :-). navíc se bojím, že při dolování gufera coby vymezovacího kroužku zajedu do klece ložiska a zničím ho....
[bobanito]
(11.1.2018 17:52:45)
...teraz som si to pozrel celé a on priložil zohriaty blok, zatvoril motor, nahrial vnútorny krúžok ložiska a potom ho klepol do motora aj na čap zároveň. Nepáči sa mi tento postup, už vidím ako by sa mi ložisko zastavilo na pol ceste
[Milos634]
(11.1.2018 16:29:19)
Bubaaak - to som teda ešte nevidel, zdá sa mi to blbosť. Ložisko sa zároveň tlačí do bloku a aj na čap kľuky. Niektorí tu nadávajú na odrážanie vnútorného krúžku jemným klepnutím, a vo videu tam natlče celé ložisko :D
[Milos634]
(11.1.2018 16:22:39)
Jenom úvaha - nešla by kliková ložiska naklepnout zvenčí až po zaklapnutí karterů? U Simsona se to tak dělá, viz https://youtu.be/5MrUadSyfA8 v čase 26:20
[Bubaaak]
(11.1.2018 15:41:30)
Potvrzuju Jada, že u kliky by ložisko mělo lícovat c vnitřní plochou klikového prostoru. Bylo tomu tak u motoru 638 a nyní i u péráka. Jinak pokud se karter nahřeje jen rozumně na cca 80°C, mělo by to stačit a zároveň gufero takovou teplotu v pohodě přežije. To i v provozu se to ohřeje víc.
[Ota]
(11.1.2018 7:45:55)
Já měl segerovku u posledního motoru taky jen jednu, ale jinde. ;)
http://verdom.rajce.idnes.cz/Motor_354/#P1050115.jpg
Slož to jak píše Monty. Nebo by sis musel vytočit nějaká kroužek pro skládání, ale škoda času. Navíc gufero ti při skládání nevypadne, ale nějaký mezikus s vůlí jo.
[Verdom]
(11.1.2018 6:24:32)
longr: Mně zas přijde, že kdyby se dávalo ložisko až na gufero se segrovkou, bude maličko "utopené" v díře. Po seskládání tím způsobem co jsem popisoval, po naklepnutí gufera až k ložisku, se segrovka o gufero neopírala. Aspoň co si pamatuju z motoru 634, který jsem dával dohromady teď v zimě.
[Jad]
(11.1.2018 1:42:32)
Já si zas něco plete, že ložiska o nepatrný chloupek vyčnívají do klikovky. Jinak gufero v karteru nahřátém na 80-100 stupňů v pohodě vydrží. Takže v pohodě.
[longr]
(11.1.2018 1:21:59)
Co jsem skládal motory se segrovkou na jedné straně za guferem, dával jsem ložisko hranou zároveň s vnitřní plochou klikového prostoru. Při nandavání kliky a skládání půlek motoru k sobě se ani bez zajištění nepohnuly, gufera a segrovky jsem dával až po vychladnutí. A vždycky to takhle vyšlo.
[Jad]
(11.1.2018 1:12:41)
Já myslím že nahradí, ale tak na 3 minuty než to vystřelí :D Ale viděl jsem zakrytý ložiska v motorech i plechem, to jsou raryty...
[Klouzec]
(10.1.2018 23:23:38)
Bude. Kdyz das RS lozisko, tak nebude gufero mazany, spali se, a samotny RS lozisko gufero nenahradi.
[Krizoň IV.]
(10.1.2018 22:32:55)
díky...tohle jsem potřeboval vědět.
app...bude vadit, když dám ložisko 1RS? - aspoň napravo..
[klick]
(10.1.2018 22:20:20)
klick : mám úplně stejný motor, skládám to tak že než dám do ohřáteho kartru ložisko tak jsi tam dám segerovku a nechám tam staré gufero ,které třeba malinko po obvodu obrousím aby šlo lehce vyndat, po vychladnutí ho potom vyndám ven, pak ohřeju pravý kartr ve kterém mám už taky připravenou segerovku a gufero pak po vychladnutí gufero opět vyndám. Motor skládám bez vložených gufer, to proto abych pak mohl točit klikou a věděl jestli se klika točí lehce nebo jestli někde nedře, kdybys tam nechal gufera tak jelikož jsou nová tak budou kliku mírně brzdit a nemusíš tak poznat jak jse klika točí jestli lehce nebo jestli někde nedře. Až mám motor složen tak tam naklepnu nové gufera a zajistím je segerovkou. Ještě dělám menší úpravu na pravém i levém guferu vybrousím asi 1,5mm dúlek na venkovní straně ,který pak při nasazování do kartru směřuji směrem k vyfrézované drážce na mazání v kartru pro ložisko.
[jawa354]
(10.1.2018 21:56:45)
Klouzec byl o 2 min. rychleší :-(
[Petan69]
(10.1.2018 21:51:06)
dáš starý gufero, nahřeješ, a potom vyměníš za nový .14x
[monty]
(10.1.2018 21:49:40)
Aha už tě chápu, já právě měl 2 ségrovky takže ložisko se opřelo o první a když to vychladlo tak nalisovat gufera.
No a co vytočit na soustruhu volnější kroužek, aby měl tloušťku gufera a pak ten kroužek vyměnit za gufero
[Petan69]
(10.1.2018 21:49:33)
Pokud má motor dvě segrofky, je to jasný, usadí se ložiska a po smontování půlek se dají gufera. U motoru s jednou segrofkou se namontují gufera nebo přesně nabroušený vymezovací kroužek tzv šidítko ( ale gufero stačí ) no a ohřeje se to a montuje se to s guferem nebo kroužkem. Vždy jsem to teda dělal s guferem, ohříval jsem to s rozumem a šlo to.
[Klouzec]
(10.1.2018 21:47:11)
Petan69: Jenze kdyz nedas gufero jako prvni, neodhadnes jak hluboko dat lozisko. A potom co das lozisko uz zase nedostanes ven gufero aniz bys ho znicil. Nebo na to mas nejaky trik ?
[Krizoň IV.]
(10.1.2018 21:17:54)
takto s dvěma ségrovkama to mám na Monarku. Seskládej motor a gufera dáš jako poslední až to vychladne.
[Petan69]
(10.1.2018 21:04:55)
Ty dve segerovky jsem nikdy nazivo nevidel, ale je mozny ze kejvacky to tak mely. Kdyz jsem skladal Califa, tak to tam bylo uz tak jak to mas ty. Lozisko, za nim gufero, a jako posledni segerovka co to cely jisti. Je pakarna odhadnout jak hluboko ma jit lozisko - nejdriv musis dat gufero, pak lozisko, ale to lozisko se pak blbe nahrejva, prototoze se snazit nespalit to gufero. Ale da se to.
[Krizoň IV.]
(10.1.2018 20:46:28)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,156 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.11.2024 12:54:16