Příspěvků: 20, poslední: 30.1.2018 22:27:1465497.Veteráni
Vážení a milí.
Dnes jsem se zřejmě poprvé pořádně podíval do papírů Bizona, kterého vlastním. Nejezdil, protože jsem jej koupil jako krabicovku, ale teď nastal čas jej dát do provozu. Nu a papíry jsou na 350 ccm, číslo rámu sedí, motor co má být k němu je 623 - takže předpokládám 250 ccm a v papírech je provedena oficiální změna (někdy v roce 93) z původního motoru 633 na motor 632. Klasická otázka: jak se to vůbec může stát?
Rakasza_
Opět zdravím všechny. Stále pátrám, co to všechno má znamenat. To "Krizoň IV.! - ale jasně, dám i víc, budu se to snažit dotáhnout za každou cenu. Reakce na "montyho" - opravdu je v TP jako první číslo motoru uvedeno číslo 634 -0xxxxx. Mám to před sebou. Změna v roce 93 je na motor číslo 632-1xxxxxxxx. A ano, četl jsem, že v tom měli bordel, že motor 632 je nástupce 633 ... ale jinde jsem četl, že bizoni jsou díky kolébkovému rámu specifičtí, motory 623 a 633 mají oka nahoře na karterech - jako výjimka, takže prostá záměna nebyla možná. Takže se asi musely se odlívat kartery s oky nahoře a ty dostávat typová předčíslí jak to koho napadlo. Jinak fakt nevím. Mimochodem, kdo má motor 633 na prodej? :-)
[Rakasza_]
(30.1.2018 22:27:14)
Dolin: Mě kdysi dávno na STK u auta zjistili, že je v TP špatně zapsán typ motoru (původně je to auto dovezený z ciziny). Tu chybu zapsali do protokolu a na DI mi to pak normálně zdarma změnili. Ale už je to pár let.
[Ota]
(25.1.2018 12:54:47)
POkud Ti sedí to další číslo za tím 632/623 - jakože jestli je v TP uvedeno 632-123654 a na motoru je 623-123654 tak bych zajel na evidenčku, technikovi řekl že je špatně ZAPSÁN V TP typ motoru,..ne že ti napíše že nesedí typ motoru, na Di tě vyhodí že je to nezajímá,.....musí tam být napsáno "V TP ŠPATNĚ ZAPSÁN TYP MOTORU" a s lejstrem od evidence si to šel opravit na DI,..ale popravdě to je stejné cenově jako napsat p.Kraftovi.
Já tak řeším to že tam jedna pi..kola napsla že moje 634 má výkon 174,kW!! a pojišťovna chtěla 8000,- za pojistku!
[Dolin]
(25.1.2018 11:48:36)
Třeba to opraví i sami zdarma na úřadě. Musíš žádat o opravu administrativní chyby. Je zcela zřejmý, že se jedná o přesmyčku, kdy místo 623 napsali 632.
[Ota]
(24.1.2018 12:51:28)
Rakasza: do bizona das ciste a jenom motor z bizona. Zadny jiny nez 633 ty oka na uchyceni pod ram nemel. To je vazne takovy problem dat petistovku Kraftovi a nechat to v technicaku opravit ?
[Krizoň IV.]
(23.1.2018 20:11:44)
Na STK můžete argumentovat čím chcete. Ale pokud typ motoru nesedí s techničákem, tak Vám prostě STK ani Evidenčku nedají- copak se kvůli takové pičovině někdo nechá vyhodit?
Prostě bud přepsat v techničáku na Úřadě, na základě potvrzení z Jawy, nebo přerazit na motoru.
Motor z 634 do Bizona dát nejde, nebylo by ho za co přišroubovat.
[monty]
(23.1.2018 18:59:29)
Tak jsem moc rád za diskuzi, která se tu rozjela. Každá informace k bizonovi se hodí, že. ALE potřeboval bych spíš informaci, zda je možno bez úprav do rámu bizona nainstalovat motor typ 632 (snad šlo o motory do prvních J350/634); pokud vím, motory pro bizony se lišily (krom jiného, samozřejmě) horními oky a nevím, zda motor 632 je má. A nebo je pravda, že se "slečna upsala", jak píše Monty a mohu tím argumentovat na technické a DI, protože tam tenhle motor fyzicky není možné dát. (Tedy vím, že kutil dokáže i nemožné, ale ... )
[Rakasza_]
(23.1.2018 18:50:42)
Havlis: takže ty chceš jít cestou setrvačníků z 250 a hliníkových válců? S těma přefukama budeš mít pravdu. Protože 250 jde roztočit víc než převrtaná 315 ccm. Navíc se tam ubráním vložky ještě otupí časování přefuků. A motor ještě víc ztraktorovatí.
[Bakoun]
(23.1.2018 15:25:44)
Ota: nevim, prefuky 350 jsou nahovno uz o peraka )=>>
Zvetseni objemu, moc nepomaha, protoze to jeste vic omezi prefuky. Zdvih u jawy je tak velky, ze max rychlost pistu je 20,4@6000, 27,2@8000, 30,6@9000.
Rdcko ma 24@8500 (vzduchac a lite pisty), 25,5@9000
29.6@10500 - zde jsem videl rozlamane lite Namury, kovane Wiseco OK
33,9@12000 - zde jsem videl rozlamane kovane Wiseca.
Z toho bych udelal zaver, ze ty nase jezedacke Jawa pisty by bylo dobre provozovat tak do 23m/s a to je tak 6800. Toz to nic moc ...
Takze jedine zmensit zdvih! Jsou to jen uvahy, ale kdyby sla udelat jednoduse klika na 638 (protoze je hlinikovy a litina se neuchladi) se zdvihem 58, tak by pak rychlost pistu byla 23@7600. Ale diky mensimu zdvihu by casovani bylo kurva do otacekek a mozna bych to i s malym zdvihem rozlamal )=>>
[Havlis]
(23.1.2018 13:19:53)
Pajka, bakoun: Aha, to jsem nevěděl.
Havlis: Myslíš, že se ti podaří ten motor dostat do pořádnejch otáček?
[Ota]
(23.1.2018 7:44:36)
Jedina cesta jak svisit rozume vykon je zmensih zdvih tim i objem a to je ta cesta. :-)
[Havlis]
(22.1.2018 20:57:55)
Ota:hlavy z 350 maji u prevrtavky na 350 pisty moc velky spalovak. A vysledny objem je diky mensimu zdvihu (58 misto 65 mm)kolem 310 ccm. Havlis ale chce jit jinou cestou :)
[bakoun]
(22.1.2018 18:16:23)
Ota: Ne, hlavy 350 mají zase příliš malou kompresi. Na převrtanou 250 se musí upravit hlavy původní.
[Pajka]
(22.1.2018 17:46:41)
Havlis: Pokud vím, 250 se převrtávaly na písty z 350, čímž vzniknul takřka čtvercovej motor. Jen se musely dát i hlavy z 350, jinak by byla moc velká komprese.
[Ota]
(22.1.2018 16:47:02)
Mám jednoho bizona před kompletní opravou, papírově všechno sedí na 623 (250ccm) jen jsou tam válce a klika z 633 (350 ccm). Kousek jsem na tom vraku i jel, abych odzkoušel převodovku jestli něco nevyskakuje...
Byl jem z toho trochu zklamanej že je v tom schovaná třipade. Kámoš řikal ať to tak nechám, byla to dobová úprava a k lepšímu.
[Petan69]
(22.1.2018 16:20:43)
dej mi vědět, co bys chtěl změřit
[Bakoun]
(22.1.2018 15:05:08)
Havlis: klika z 250 bizona/ČZ 250/471 jde do 634 uplne v pohode. Je to uplne stejna klika, jen to ma mensi zdvih. A s tou otazkou ohledne valcu z 634 bych to mohl testnout, jak to bude vychazet. Mam doma jednu 250, tak na ni muzu nahodit 350/634 valce, jak to bude vychazet.
[Bakoun]
(22.1.2018 14:58:30)
632 to je vlastne 634 motor a tech je vsude 3 prdele, takze vlastne bud rad )=>>
Jeste otazka mimo:
Jde z 634 motoru udelat 250tku tak, ze by se dala klika z bisona 250 a valce 634 by se stocili od spoda, aby vysel ten mensi zdvih?
Vlastne staci aby sla z 250 bizona klika do karteru 634? Pak by se dal udelat motor co konecne trosku toci, ale asi bude trosku problem tu lutinu uchladit.
Nedalo by se nahodou pouzit setrvaky z kliky 250 bizona a narvat do nich cepy z 640, abych mel v 640 kliku s mensim zdvihem?
[Havlis]
(22.1.2018 9:04:17)
Sací kanál netřeba zvětšovat. I 250 má sání kolem 26 mm.
[Bakoun]
(21.1.2018 19:23:52)
někdo vyměnil motor za jiný, a slečna za přepážkou přehodila 2 a 3 mezi sebou.
Bud motor přerazit podle TP, nebo napsat panu Kraftovi do JAWY, a za 500,- by mohl povolit montáž mootru typu 623 do motocyklu typu 633.
Motor 250 lze na 350 předělat,ale musíte vyměnit válce ,klikovku a karburátor, hlavy stačí protočit a zvětšit objem spalováku. A ideálně ještě zvětšit sací kanál na 26 mm,podle karbu.
[monty]
(21.1.2018 18:48:45)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,203 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.11.2024 12:54:16