Příspěvků: 24, poslední: 16.2.2018 19:03:4465604.Elektro
Zdar chlapi jsem zde opět.
Mám pár dotazů.
1. Jaký svíčkový kabel a fajfku byste doporučili
na panelku s Vape SZ13-1.
Vybírat je z čeho ale nevím co je
nejvhodnější.
2. Budu do krytu řetězu dávat nový gumy ale nevím
jestli je lepší nýty jen rozklepat nebo je
můžu trhnout nýtovačkama - obávám se abych ne
zmáčkl kryt. Co myslíte rozklepat nebo
trhnout ?
3. Olej do motoru - nalil jsem tam skoro 900ml
než začal vytékat kontrolním šroubkem - je to
standardní množství nebo je to moc - motor
ještě neběžel.
4. Žárovky v blinkrech.
Při 12V můžu zachovat daných 15w - nehrozí že
ty 12V budou pálit plastový sklíčka blinkrů ?
Velikos baněk na pohled stejný.
Díky za odpověď
Sebesilnější zapalování si neporadí s tím, když se fajfka nebo svíčka provozem zničí. A čistě na základě zkušenosti se tohle stávalo častěji s odrušenýma svíčkama, nebo konkrétně s touto fajfkou. Nikomu to nenutím, jen říkám, co jsem vypozoroval za 20 let provozu těchhle strojů.
[Jad]
(16.2.2018 19:03:44)
Výměna fajfky občas pomůže, to nikomu neberu, ale tím neodstraníte příčinu problému. Kvalitní zapalovací systém s dostatečným výkonem si poradí s každou fajfkou nebo svíčkou libovolného výrobce. Když byůa motorka nová, vyrobená třeba v 90-tých letech musela mít odrušení podle předpisu a přesto jezdila.
[Tomáš S]
(16.2.2018 18:44:29)
Tomáš S: Není to tak, problém v té fajfce opravdu je. Hlavně se vždy odrbe ten hrot, co tvoří kontakt se svíčkou. Po oholení konce VN kabelu a namotání drátu přímo na svíčku to vždy jelo normálně dál. A jak píše krf, jakékoliv odrušovací odpory, ať už ve fajfkách, nebo ve svíčkách, jsou vždy jen zdrojem problémů. Od té doby, co jsem to z motorek všechno vyházel a nahradil neodrušenými, je už spoustu let klid.
[Jad]
(16.2.2018 12:11:28)
ty plecháče se dávali spíš do aut, aby se zlepšilo rádio :-) taky se mi probila. cokoliv odrušeného do motorky nedávám, když jedu rádio mě nezajímá :-D
[krf]
(16.2.2018 6:28:13)
Oplechovaná (stíněná) fajfka je pro lepší odrušení. Stíněni ale mírně sníží výkon zapalování. Pokud "zlobí", není problém ve fajfce, ale ve vydechlé cívce, která je za hranicí použitelnosti. Když máte nové vape s dostatečnou rezervou výkonu (zapalovacího), tak bych v tom neviděl problém.
[Tomáš S]
(15.2.2018 20:50:11)
Svatá pravda, co říká Ota o těch oplechovaných fajfkách. Sám to mám několikanásobně vyzkoušeno, když jsem je na motorce chtěl mít jen z toho důvodu, že se mi líbily. Jednou za čas jsem vždy kupoval nové furt dokola, abych došel poznání, že to nikam nevede. A vždy to jako napotvoru odejde, zrovna když člověk potřebuje někam dál jet:-)
[Jad]
(15.2.2018 16:33:38)
Cholerix: Ta teslácká odrušená fajfka s oplechováním je blbá - začne probíjet. I když to oplechování sundáš, tak dnešní teslácké fajfky nemají odpružený ten kontaktní kolíček, ale mají ho natvrdo. Takže po opakovaném nandávání a sundávání fajfky se obrousí a fajfka má špatný kontakt na svíčku. Tu fajfku od NGK fakt doporučuju, i když je dražší.
[Ota]
(15.2.2018 12:41:26)
Ten rozdíl mezi 559 a 592 může být jen překlep či tiskařský šotek. Třeba u ČZ 477 je předepsán do převodovky rovný litr oleje, ovšem po kontrolní otvor se vejde sotva 0,9l. Postav motorku na hlavní stojan na vodorovné ploše, a pomalu lij olej, dokud nezačně vytékat otvorem. Pak šroubek utáhni a po pár minutách zas vyšroubuj a uvidíš, zda je třeba ještě dolít, zpravidla ne. Předepsané množství oleje v převodovce (narozdíl od tlumičů) bych zas tak neprožíval, prostě po kontrolní otvor a hotovo.
[T. A. Jawettsson]
(15.2.2018 12:26:05)
Díky za rady.
Budu se jimi řídit.
Do převodovky použiju Tirol Gear GX 80W-90
minerál
Do benzínu Motul 2T 100 minerál snad je to dobrá volba. Kupoval sem u Novýho v Plzni na jeho doporučení prý ho lidi hodně berou.
Svíčkový kabel použiju měděný a fajfku buď novou NGK LB 05F nebo původní hliníkovou Teslu.
S tím množstvím jsem si nebyl jistej neboť Sesa moto.cz uvádí obsah převodovky u 250 / 559 = 0.8L
250 / 592 = 0.5L
Nakonec sem tam těch 0.8 L dostal než začal kontrolním šroubkem vytékat.
Co mě ale mate je ten rozdíl v údajích obsahu převodovky u 559 a 592 vždyť jsou to konstrukčně identickě motory a pokud tam nějaký rozdíl je neudělá to rozdíl v obsahu 0.3 L nebo se pletu ?
A nebo má Sesa chybu v údajích.
[Cholerix]
(14.2.2018 22:10:53)
Já ten neduh připisoval tomu oleji protože před tím na PP to nedělalo ale zas se spojka unášela - to ale bylo pružinama. Když se rozjíždím v klidu a plynule tak pohoda a řazení taky bez problémů. Součástky spojky jsou v pořádku - aspoň teda naposledy co jsem do to lezl :-). Tomu prvnímu zařazení se snažím pomoct tím že mašinu trochu postrčím - je to lepší.
[skvarek]
(14.2.2018 20:23:48)
Mám taky u všech Jaw a ČZ ferodo spojky, liju do převodovky co je zrovna po ruce (PP80, 90, 80W90) a žádné extra rozdíly jsem nikdy nepozoroval. Při prvním zařazení po nastartování to škubne s každým olejem, pak už funguje vždy vše normálně. Jedině snad, že PP80 z motoru víc teče různýma netěsnostma:-)
[Jad]
(14.2.2018 10:53:12)
Skvarek: Ja mam vsude 80W90 (koupil jsme velkej barel za 600 kacek) a zadna spojka mi necuka ani neprokluzuje. Vsechny spojky mam ferodo, a vsechny spojky i poloautomaty mam v TOP stavu. Pokud ma nejaka spojka problem s 80W90, je to dane tou spojkou, nikoli olejem. Spousta lidi se problem spojky snazi dohnat olejem, zda je to sprvna cesta, neresit pricinu ale pouze nasledek, to at si kazdy rozvazi sam ...
[Krizoň IV.]
(14.2.2018 9:35:23)
K oleji - mám ferodo a naposledy jsem taky dával Mogul trans 80W90 a při pružnějším rozjezdu spojka pocukává což na předchozí pépéčko nedělalo. Před tím ale spojka v zátěží prokluzovala a tak jsem dal nové pružiny + i ten olej a tak se buď s tím smířím (jinak v pohodě - jen ten rozjezd) a nebo zase otestuju to pp.
[skvarek]
(13.2.2018 21:33:05)
já myslím, že ty naše kosmické stroje zvládnou oba
[ventil]
(13.2.2018 20:12:34)
Mám to tak, jak píšete oba. V každý motorce něco jinýho. Já jen jestli ferodo nevyžaduje ty speciální oleje pro spojky.
[Petan69]
(13.2.2018 20:09:13)
ve všech 6 pojízdných motorech z 8 po opravdové go mám pp80 tak si vyber, 2 mají ferodo
[ventil]
(13.2.2018 19:46:50)
Petan69: Mogul trans 80W90. Vykasli se na jakykoli uvahy o PP90 protoze "to tak bylo". 80W90 v zime neunasi a v lete neprokluzuje.
[Krizoň IV.]
(13.2.2018 19:10:10)
Když přerušovač s bimetalem, tak originál co se dří používal.
Takovej ten s červenýni nápisy Made in Czechoslovakia PAL a na příslušnou Watáž podle žárovek
Novodobý bimetalový si přerušují jak chtěj, zpočátku rychle a pak zpomalují.
Já se ještě připojím k dotazu s olejem.
Mám ferodo spojku, jaký olej PP90? A nebo něco co se dnes leje do převodovek kde je spojka v olejové lázni.
[Petan69]
(13.2.2018 19:00:52)
1) klasiku fialový kabel s mědeným jádrem uvbnitř, uhlíkový jsem taky jezdil, ale tohto lepší, fajfku krátkou jakoukoliv, ani když prší tak to jede
2) rozklepat
3) po šroub je klasika, nehledej v tom vědu, to dokáže dobře nalít i podnapilý rus
4) podle watáže přerušovače směrovek, při blikání ta žárovka moc nepálí, ale zas u úctou k baterii :-))) dáš-li přerošovač z feliny, budeš aspoň blikat furt stejně
[krf]
(13.2.2018 16:43:20)
Ad 1. Měděný kabel a fajfky NGK LB05F. Jsou odrušené, vodotěsné s pružný kontaktem, který se neničí při opakovaném sundávání fajfky.
Ad 3. Olej se má lít až po kontrolní šroubek.
Ad 4. 15 W je 15 W, ať je to žárovka na 6 V, 12 V, nebo na 230 V.
[Ota]
(13.2.2018 13:07:39)
1) obyčejný kabel s měděným jádrem + stará komunistická fajfka Tesla NK1
2) nemám zkušenosti, tohle mě teprve čeká, ale za mě klasické nýty a rozklepat
3) leju do všeho po kontrolní otvor
4) ideálně 21W s malou baňkou - nutno vyzkoušet, aby se po namontování sklíčka o něj baňka neopírala; vzhledem ktomu, že blinkry blikají a žárovka se stíhá ochlazovat bych se popálení sklíčka nebál
[T. A. Jawettsson]
(13.2.2018 12:11:23)
- Fajfky davam NGK LB05F. Nevypadaji moc dobove, ale jsou spolehlive.
- Nyty v krytu jednoznacne rozklepat. Trhaci nyty zdeformuji kryt. Tuhle blbost jsem bohuzel udelal na kejvacce, a tezko jsem to daval dohromady.
- Mnozstiv oleje bych se nebal, takhle nejak to v kulatym motoru vychazi.
- Zarovky dej klidne 21W s malou bankou, ty blinkry to poberou. A spolu s tim dej elektronicky prerusovac blinkru z felicie, vykasli se na bimetal.
[Krizoň IV.]
(13.2.2018 11:48:20)
1. na obou vape mám obyčejný neodrušený fajky s obyč měděným kabelem
2. nejtky na 4 krytech jsem vždy rozklepal důlčíkem bez úhony
3. olej jsem na 6 motorech po go dal vždy po kontrolní šroubek na to tam asi je, pokud máš kolínko bude ubývat
4. nevím jak dlouho blinkry necháš blikat ale propopálení bych se nebál, slabší už asi nebudou moc vidět.
[ventil]
(13.2.2018 11:42:35)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,172 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.11.2024 2:25:14