Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 45, poslední: 4.3.2018 1:28:4765650.Informace
Ahoj, potřeboval bych se zde poradit s jedným detailem. Byla od výroby zbarvená červeně žárovka kontrolky dobíjení na motocyklech Jawa Kývačka a Sport s kulatým tachometrem. Nebo červeně zbarvená žárovka kontrolky dobíjení je pouze dobový tuning ? Díky.
Standa2: ano, zabarvené je to průhledí skrz tachometr jak tu někdo dole fotku přikládal... [00] (4.3.2018 1:28:47)
Teď jsem si četl v dobové příručce k Jawa 175 356 a v popisu je napsano ze v držáky uchycení na rychlomeru jsou dvě kontrolní žárovky. Sklo výřezu je na koncích zabarvení a to na pravé straně červené a na levé oranzove.Takze izabarvene je u kyvacek sklicko, někde jinde to klidně mohlo být jinak, [Standa2] (3.3.2018 15:28:47)
Teď jsem si četl v dobové příručce k Jawa 175 356 a v popisu je napsano ze v držáky uchycení na rychlomeru jsou dvě kontrolní žárovky. Sklo výřezu je na koncích zabarvení a to na pravé straně červené a na levé oranzove.Takze izabarvene je u kyvacek sklicko, někde jinde to klidně mohlo být jinak, [Standa2] (3.3.2018 9:59:32)
ventil: Nazdar! :D [00] (2.3.2018 13:53:32)
na modré nic zajímavého nevidím, po červené si pátrej a překrucuj z modré už sám, nazdar. [ventil] (2.3.2018 11:33:54)
Ventil: Nevím, proč bych měl vyjadřovat uznání, opakuji, že z modré žárovky na škodovku nelze udělat červená na kývačku. Každopádně díky za pátrání, je to zajímavé. [00] (2.3.2018 11:03:39)
borderer: děkuji ti za malé uznání, dvojtá nula by se k tomu nesnížila. Mám aspoň dobrou paměť na banality a svůj archiv. [ventil] (2.3.2018 9:47:36)
ventil: Klobouk dolu, fakt že jo. Zajmavý je, že sem se s ní v přístrojovkách ještě nikdy nesetkal - ani v nových uloženkách. [Borderer] (2.3.2018 1:07:40)
Přikládám odkazy na obrázky od Ventila:
https://imgur.com/a/67Y2R https://imgur.com/a/YXjgl https://imgur.com/a/Yqqwz
[00] (1.3.2018 21:03:26)
tady se jednalo o prokázání borderovi a OO kterého to zajímalo, origo barevná existovala což se mi podařilo dohledat, na nějaký rozdíl ti *ere bílý tesák, tak se zase vraťte k problému kývaček borci. [ventil] (1.3.2018 19:35:23)
Dobře modrá byla teda na skodovkach, ale původně se bavilo o zabarvení na kyvackach a je tam dost roku rozdíl. [Standa2] (1.3.2018 18:38:41)
děkuji, tu pamatují už jen ti starší .... [ventil] (1.3.2018 17:17:59)
Modrou na 120 potvrzuju! [monty] (1.3.2018 17:14:09)
doplněk: manuál š105/120 M z r.1983 uvádí MODROU na stejné pozici, víc času tím trávit nebudu. [ventil] (1.3.2018 10:26:56)
tak už to mám, sice Cedrycha nemůžu najít což mě velmi mrzí pro další pro další prokazování bludů mladým vykladačům historie. Modrá žárovka byla osazena v osvětlení přístrojů, proč tam byla nevím. Foto z manuálu posílám panu OO a tímto ho zadám aby ho krátkodobě vyvěsil u sebe do dat i s žárovkou pro pochybovače já to tam nedám, děkuji. [ventil] (1.3.2018 10:11:32)
border a OO: na červené u kývačky netrvám, tu modrou 12v/2w mám ze Š105S/1977 takže existovala, dohledám příslušný manuál, který jsem si nechal i Cedrycha pro užovky snad tam bude zmínka a přesvědčím tu mládež. [ventil] (1.3.2018 9:14:55)
Borderer: Snad bude Ventil pátrat dál a třeba se dočkáme i popisu z manuálu. Samotného mě zajímá, proč modrá byla a ostatní ne ;-) [00] (28.2.2018 22:59:19)
00: Jestli se do toho mám vsunout, tak u Škodovek 105/120 nebyla jediná žárovka, která by měla nějakou barvu. Všecko bylo čirý a požadovaný barvy se dosahovalo pomocí plastových sklíček, ať už šlo o přístrojovku nebo blinkry. [Borderer] (28.2.2018 22:50:38)
Držel bych se tématu a to červené žárovky na motocyklech Jawa kývačka, na které tu je dotaz. Tam červené prostě nebyly a znova opakuji, že bych nerad, aby z modré žárovky ze š120 vznikly červené na kývačku a zevšeobecnilo se to na ten názor, že v té době byly k dispozici žárovky jakékoliv barvy. Pokud se o kývačkách bavíme, pak je to do roku 70. Škoda 105/120 je posazena do doby o 10 let dále. V době, kdy byly již barevné žárovky na vánočních stromcích, byly tyto k dostání. Pokud jsem Tě Ventile nějak urazil, tímto se Ti omlouvám ale stále si stojím za názorem, že na kývačkách rozhodně červená žárovka nebyla. Zajímavé by bylo najít, proč pouze modrá, souhlasím s Jad, že modrá se prostě přes filtry špatně tvoří a oslňuje. [00] (28.2.2018 19:12:14)
Podle mě se modré žárovky vyráběly a používaly poměrně běžně. Neříkám, že zrovna na kejvačkách...ale taky jsem kdysi nějaké vytahal z kontrolek Žigulíka, nebo 1203. A zrovna třeba do kontrolky dálkovek, co mám na 634 (plastový bazmek se 4 kontrolkami mezi budíky), je perfektní. I když je sklíčko modré, kontrolka s normální žárovkou svítí skoro bíle a hlavně oslňuje, jak svítí v noci při jízdě delší dobu. Modrá to řeší. [Jad] (28.2.2018 17:40:56)
Kluci, toto jsou moc perfektní stránky, tak si to nekazme tím ze jeden druhého někdy urazime. Nechci fakt nikoho napadat k nějakému chování, ale nekazme si to docela kamarádské prostředí. Díky. [Standa2] (28.2.2018 15:43:31)
takže panáčku, žárovka nalezena v pytlíčku u panelu Š105S který jsem cca před 35 lety měnil za kulaté budíky, zelenomodrá mnou nijak neobarvená byl jsem první majitel, pozici a další označení budu hledat v dobovém manuálu, který snad ještě dohledám. Foto ti posílám. Nazdar a nedělej ze starých lidí blbce. [ventil] (28.2.2018 14:32:53)
ladis a LK: Jj takhle to je. Já měl po ruce jen katalog ND a tu polovinu jsem střelil odo oka. [jawa.velorex] (26.2.2018 8:03:05)
Ventil: ano ano začni hledat v literatuře, třeba se dozvíme něco nového a bude to přínosnější, takhle jsou to jen dohady, lulane. Takže tam dají modrou, ale zelenou na blinkry a žlutou na hladový voko, červenou na mazání motoru už ne? Není to diskriminace? Dává to smysl? Já ti taky můžu vyfotit ty obarvený co jsem našel ale nevím, komu tím pomůžu. [00] (25.2.2018 23:31:23)
trochu zklidni hormon a dedělej drama s pytlíčkama, klidně ti tu jednu modrou žárovku z panelu š100 nebo 105s dohledám, ještě ji snad mám, ale až v úterý. O zelený aní žlutý jsem chytrolíne nepsal a začnu hledat v mé technické knihovně a třeba udělám lulana z tebe. [ventil] (25.2.2018 21:01:16)
Jooo co 2x... To máš modrou kontrolku, zelenou kontrolku, pak žlutou nebo oranžovou chceš-li, už diskutovanou červenou a mnoho dalších pokud se o přístrojovkách ve škodovkách bavíme. To bys s sebou tahal pěknej pytlíček náhradních kontrolek místo jednoho kusu. To vše 12V a pak bys měl druhej pytlíček se 6V. A to by po těch pytlíčkách asi někde muselo být památky, nemyslíš? [00] (25.2.2018 20:45:58)
Ventil: Tak ještě jednou pomalu pro ty méně chápavé. Jsou tu jisté důkazy. Seznam ND by musel nabízet dvě různě zbarvené žárovky. Uživatelský manuál by tě musel upozorňovat na to, na jakou stranu máš dávat jakou žárovku dané barvy při výměně. S sebou bys musel mít také náhradní červenou, protože příslušník VB by po tobě chtěl jeden kus od každého typu žárovky. V neposlední řadě by se muselo vyrábět 2x různých typů žárovek. Takže ano Ventile, byli byste za socíku kokoti, pokud byste dopustili dvě barvy žárovek pro tak banální záležitost místo toho, aby jste zabarvili sklíčko tachometru/dali folii do kontrolek či zbarvili kontrolky. Nasrali byste si do vlastních bot. Stalo by se totiž to, že na té benzíně by ty červené žárovky třeba zrovna nemusely být. Momentálně nehaním socík ale tvůj vejmysl, tak už to pochop. Z doslechu? Probíral jsem s ním to téma několikrát, protože jsem na ty žárovky osobně narazil A DRŽEL JE V RUKOU ty doslechu. Nejde mi o nic jiného, než interpretaci historie tak jak byla nezávisle na politickém režimu. Protože se můžeme dočkat doby, kdy naše děti budou houfně přebarvovat žárovky na červeno, protože to jednou nějakej elent vytáhl ze svý 120GLS a tvrdil, že to tak měly všechny a proto nutně i kývačky. A kéž by to ohýbání historie zůstalo jen na banalitách jako je barva žárovek... [00] (25.2.2018 20:23:21)
ladis: Pravdu máš.. http://www.rajce.net/f962583203 [LK] (25.2.2018 19:28:04)
že se bavíme o beznzinkách Benzina to pochopil snad každý, kdybych si tam tu žárovku a olejový filtr nekoupil tak to netvrdím, možná u vás v kotěhůlkách měli jen jednu bečku na benál a druhou na naftu a šlus. Vím o dvou v mém dalekém okolí které byly tehdy nonstop ač 100km od sebe a obě mě po nocích zachránily. [ventil] (25.2.2018 15:00:45)
Ventile,pochop konečně že na benzince BENZINA byl k mání jen benzín a oleje-některý a někdy všechny ani téměř.Jiný benzinky jak BENZINA nebyly(:
Pro žárovky do auta většinou jen do MOTOTECHNY.No a žárovky patřily do povinné výbavy.Pokud jsi ji při kontrole soudruhem od VB neměl,tak ti mohl vzít na místě tecničák (moje osobní zkušenost).Jo,byla to moc fajn doba.
[krokec] (25.2.2018 14:33:02)
takže z doslechu, dnes jen otevřu internet a čtu jací jsme byli za socíku kokoti, jak jsme strádali a podobně v nynější době módní kecy. Bez té hloupé doby by neexistovaly ty naše objekty zájmu a spousta jiných. Na benzínce sice nebyly bagety, šprcky a pivo v plechu ale těch cca 10 typů žárovek co existovalo tam měli i když třeba ne tu barevnou. [ventil] (25.2.2018 13:35:33)
Ještě bych rád dodal, že se nejedná o "špinění" doby ale o logickej krok výrobce nezávisle na době. Žárovka musí být co nejjednodušeji nahraditelná. Stačí se podívat do literatury, do seznamu ND a trochu o tom problému popřemýšlet. Že jsi tak háklivej na "staré dobré časy" mě udivuje. [00] (25.2.2018 12:54:08)
Ventil: Vím co bylo a nebylo k mání, protože mám otce elektrikáře. Když chtěl barevnou žárovku, tak si ji musel nalakovat ty novodobej vykladači z doslechu. [00] (25.2.2018 12:40:58)
Celkově byl tento systém uplně debilní- kontrolku nebylo vidět, hlavně ve dne.

Proto má každá druhá Kejvačka zprasenou masku dodatečně přidanejma kontrolkama z V3S.
[monty] (25.2.2018 11:31:35)
jawa.velorex: polovina průhledítka myslím obarvená nebyla, aby to neosvicovalo barevně zbytek tacha. Co si matně pamatuju, že jsem viděl, tak to bylo to na třetiny - vlevo žlutá, uprostřed nic, vpravo červená. Ale nezaručuju, že se nemohu mýlit, už je to dlouho. U nového tacha, co jsem kupoval asi před 10 lety a podbarvené nebylo, jsem to vyřešil barevnými tuningovými šprckami na žárovky a je klid. [ladis] (25.2.2018 10:53:08)
V katalogu ND jsou obě žárovky označeny stejně. Pokud by byla jedna červená a druhá čirá, určitě by to tam bylo napsáno. Pokud vím, je obarveno průhledítko v tachometru resp. polovina průhledítka. Dobový tuning byl obarvit žárovkou červeným lakem na nehty. [jawa.velorex] (24.2.2018 20:54:59)
jo bagety určitě neměli [ventil] (24.2.2018 19:43:10)
Nevím teda o která DOBĚ se bavíte ale když byly BENZÍNKY tak kromě benzínu a oleje tam už nic jinýho nebylo :-( [skvarek] (24.2.2018 18:48:19)
00: ty to víš co bylo k mání na tehdejší benzině? Dnes je móda tu dobu jen špinit novodobými vykladači, kteří ji znají jen z doslechu. [ventil] (24.2.2018 11:34:32)
Určitě jen slída v tachometru. Žárovka barevná nebyla. Bylo by jednak zbytečné barvit slídu v tachometru, za druhé žárovka musela být výměnná a barevnou byste na tehdejší benzíně těžko hledal. [00] (24.2.2018 11:16:14)
Tak to se omlouvám, já na to obarvené sklo narazil pouze u tohoto tachometru, proto mi to přišlo zajímavý.
Se žárovkami neporadím, snad jen že katalog ND je uvádí jako shodný, takže bych se přikláněl k tomu, že tu barevnou odlišnost dělal právě jen ten tachometr.
[LK] (24.2.2018 8:49:09)
Ten průzor mám taky obarvenej červeně a žlutě ale zajímá mě teď jen žárovka kterou mám taky obarvenou červeně. [Jawa353] (23.2.2018 16:28:19)
Já mám taky obarvenej průzor v tachometru, červená a žlutá neutrál. [rikša] (23.2.2018 16:22:13)
Já mám jednu uloženku původního tachometru a ten má probarvenej ten slidovej kroužek co je v tachu! Někde mám možná i fotku, když bude zájem [LK] (23.2.2018 15:59:37)
dotáhl jsem stodolovku a žárovka měla zbytky červeného povlaku, pamatuju zbarvené žárovky v panelu Š100 a jiných před 40 lety. Dnes už to budou jen dohady. [ventil] (23.2.2018 14:22:05)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,047 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.11.2024 12:54:16