Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Invertorem na autoplechy? [Jer250](4.3.2018 15:28:37)
Příspěvků: 30, poslední: 7.3.2018 18:06:0065667.Informace
Zdravím, mám invertor omicron gama 166. Má přepínač elektroda/TIG. Teď se mi vyskytla potřeba vařit na starém autě plechy (klasicky prahy, podběhy atd.). Buďto bych si koupil nějaké levné COčko nebo bych chtěl zkusit ten TIG. Jde to tím? Má to někdo vyzkoušené s touhle svářečkou? Jakou elektrodu a hořák dokoupit? Jakým drátem svařovat? Plyn se k tomu dá také dokoupit nebo bez plynu s trubičkovým drátem? Díky
Deadman: leze to trhaně i bez svařování? nebo se to ukazuje jen při práci a drát mizí u hubice a jakoby to škube a prská? to pak potom není závada na stroji, ale seřízení = moc valíš drát na malej proud [krf] (7.3.2018 18:06:00)
Deadman: popřípadě zaseklý v podavači rolny nebo skříplej bowden kdesi v obalu. vše se dá vyměnit. I ze svařečky z lidlu to leze dobře :-D plný výkon je kolik ampér? většina svařeček plný výkon umí, ale krátkodobě :-D pokud to není profi vercajk... [krf] (7.3.2018 18:04:31)
Michale, jestli ti to cuka, tak vymen ten bazmek na konci co z nej leze drat. Je to normalizovany, da se to koupit i v OBI. Mas stroj tak o dve tridy lepsi jak ja a ja normalne varim 0,5 plech. [Davy_] (7.3.2018 8:31:26)
jaw250: V Dobré ve VEBO ti naplní cokoliv. Počítej 2 8L lahve na 5 kg drátu.

Deadman: podavač, kladky a jejich přítlak a bowden si vyloučil?
[Kalasnikov Č175] (6.3.2018 22:31:53)
Větší hasičák bez ničeho mi naplnili v běžné firmě bez jakéhokoliv dotazu.
Ohledně COček, chce si to asi každý model vyzkoušet. Dostal jsem (ke svatbě) nějaký slušný noname. Vaří pěkně větší věci, ale na malý posun z toho leze drát trhaně, ikdybych se na hlavu postavil. Auto se tím vyvařovat dá, ale chce to záplaty o tlouštce 1mm a víc. Na plný výkon se to přehřeje a pak to vyhazuje jistič 3x25A. Nevíte, která čás elektriky v tom potřebuje vylepšit?
[Deadman] (6.3.2018 21:24:04)
Poptej se hasičák ti na černo vymění Cočkem bez nejakyho pronajmu atd [gepin] (6.3.2018 21:04:31)
hasičák třeba u nás normálně naplněj..tlaková zkouška myslím na 5 let stojí 2 stovky..a naplnění 190kč ale mě se to nevyplatí mám velkou flašku 30kg a ta stojí naplnit 300..a malá plná v záloze..
Ještě k tomu hasičáku-je dobrý mít ten s kulatou patkou nikoliv hranatou co se vyráběly dřív..
[buchtic] (6.3.2018 15:46:32)
Můžu se tady přicpat s dotazem? Letos bych chtěl zkusit svářet, mám staré COčko po švagrovi, ale ten tam měl ještě hasičák-ten už mi asi dnes nikde nenaplní-jakou láhev pořídit? Bude stačit 8l nebo radši větší 20l? Rozdíl je asi 1000Kč, co jsem se díval. Použití-sem tam sváry na autě, sem tam kolem baráku, na nějaké velké vaření to zatím nevidím. [jaw250] (6.3.2018 14:38:12)
Holdas: Jo, mylně jsem to přehodil. [Pajka] (6.3.2018 14:33:39)
Pajko, svařování MIG se děje pod inertním plynem, argon, helium, nebo jejich směsí. MAG se děje pod aktivním plynem, CO2, směs CO2 + argon, argon + kyslík, argon + CO2 + kyslík. [holdas] (6.3.2018 14:20:51)
buchtic, vole, se ti ty cizi termity pletou. To nebyl autogen, to byl katalizator ;) [Davy_] (6.3.2018 12:56:43)
na starý auto/motorku jedine autogen....jinak zmizi veteranska hodnota...a obcas se stane ze zmizi i auto:D [buchtic] (6.3.2018 12:45:18)
MIG a MAG je v podstatě to stejné, týká se to plynu. MIG je svařování v inertním plynu (CO2), na auta dostačující. MAG = svařování v aktivním plynu (nejčastěji směs Argonu a CO2 = "corgon"). S tím se svařuje i nerez a ve výrobních provozech vlastně všechno. Tobě bude stačit obyčejný oxid uhličitý, tedy MIG. [Pajka] (6.3.2018 12:05:44)
Jo a co se týče vaření autoplechů vychází to tak nějak nastejno, ale argon je drahej a ještě jsem nikoho nepotkal lepit auto nerezovým drátem. Ledaže by DeLorean :-) [No_-_name] (6.3.2018 12:04:52)
Jer250: mezi MIG a MAG mašinou rozdíl prakticky není, MIG je v argonu většinou nerez drátem (nebo bronz a podobný) a MAG je klasika céočko.Je tam rozdíl jen v tom plynu (I)nertní argon dělá jen ochrannou vrstvu; (A)ktivní CO2 se zúčastňuje i procesů ve sváru...Takže ve finále "stačí" připojit argon k baubau svářečce, narvat nerezovej drát a máš doma MIG :-) [no_-_name] (6.3.2018 12:03:48)
Teoreticky bych se s hořákem a argonovou bombou pořád vešel do ceny nejlevnějšího céóčka bez příslušenství. Ale když říkáte, že jsou to vyhozené peníze, tak popřemýšlím o tom CO. Třeba ta z odkazu od Klouzka je MIG, takže to není CO (to je MAG) a mezi tím je jaký rozdíl? Z hlediska vaření autoplechů, zručnosti a kvality svaru?
Pro pmr - nemusíš mi psát americké značení těch metod ani co se jakým plynem a drátem svařuje...
[Jer250] (6.3.2018 11:49:05)
sem někde čet, že CO na trubičkovej drát se na obyč drát a flašku předělat nedá kvůli polaritě usměrnovače na silový části, že přehodit vývody z desky jen tak nelze [krf] (6.3.2018 6:17:01)
Když Cočko tak bacha na levný jako je einhell a marketovky .Vše uvnitř je čína a šunt oproti puvodnimu složení einhell svarecky .Ono totiz se ty svarečky einhell delily podle barvy atu dnešní čínu a marketovku bych nechtel.Jinak invertorova svarecka je sice lehka ,ale pro pouziti v dilne sedavaj stejne na delany vozíky .A kdyz to neseš bomba neseš svarečku ,hořák a bombu.Jinak určitě doporučuju aby svarecka mela euro konektor na hořák ato proto žese pak dá vymenit [gepin] (5.3.2018 20:58:36)
pmr > tedy k prvnímu komentu. Neodolám abych si nerejpnul. TIG hořák je hořák ne hubice. Svařovaný kov je svařovaný kov. Plný drát je přídavný materiál. Tigem jde vařit prakticky vše, jen na to musí být správný TIG a správný svářeč.
Na konci je odkaz aby jsi mi věřil že hořák je hořák.
K tematu, když si koupíš hořák k omikronu budeš muset zapalovat o zrcátko a i tak to svařování za moc stát nebude. TIG je poměrně drahý a pomalý. Sehnat flašku argonu atd. Na poloshnilé plechy se to vůbec nehodí. Jestli nemáš cecka tak bych to zkusil tenkou elektrodou, jak tu někdo psal. Kámoš si koupil levný cočko na trubičkový drát a auto s tím vyvařil, ale jsou to krámy k prdu. Trubičkový dráty jsou drahý a normální do toho nedáš, i kdyby sis k tomu udělal flašku a ventil. Trubičkový bývají 0,9 , normální drát 0,8 nebo 1, a další, ale nepasuje to k sobě. Nejlepší máš nechat si to vyvařit, pokud nehodláš dát slušnej peníz za svářečku a učit se s ní.



https://www.svarecky-nabijecky.cz/index.php?route=product/product&product_id=2322&gclid=CjwKCAiA8vPUBRAyEiwA8F1oDFnbKEdQO2FDmtZMU6rFuUONAkuOYQmL3T1R01K3exqh7I-y3kl_wxoCGU0QAvD_BwE
[Jarda0022] (5.3.2018 20:29:38)
Bully: jakou malou keramickou podložku máš na mysly? [Doly_cz] (5.3.2018 20:17:17)
Ahoj, nemám zkušenosti s levnými COčky. Ale, pokud už máš invertor, můžeš zkusit koupit elektrody např. ESAB "OK 43.32" většinou lze koupit i po kusech...je to rutilová elektroda, nepřímá polarita = zapojit na - pól elektrodu. Nejlépe 1,6-ku průměr a zkusit nastavit proud od 30 - 50 A. Pokud nemáš s prominutím "nasráno v rukách", mělo by to (jde to) docela slušně bodovat. Můžeš si koupit za cca stokorunu malou keramickou podložku a pak lze udělat i průběžný svar na tenkém plechu - musíš vyzkoušet (poradí ti s výběrem na prodejně).
Hořák a plyn na TIGa tě výjde poměrně draho - podívej se na e-shopy (relativně drahý spotř. mat.). Pro svařování TIGem potřebuješ základní materiál bez okují, rzi a starých nátěrů... Jsou i větší nároky na zručnost. Shlédni pár videí na YT. Na karosářskou je nejlepší COčko, možná někdo doporučí nějaký levný a funkční kousek.
[Bully] (5.3.2018 19:51:32)
Radsi kup COcko... nedavno sem si u znameho nechaval varit Tigem nejaky plechy na kejvu a trvalo mu o hrozne dlouho,... nedarilo se nam to poradne odmastit, furt se to kroutilo, propadalo... a to znamy neni zadny trouba a svarecka ne zrovna z nejlevnejsich... nakonec jsem to zprskal kamaradovym COckem za par chvil, vybrousil a hotovo.... kombinace omicrona a tigovyho horaku je podle me na rozumny svarovani plechu uplne bez sance... [Vládík] (5.3.2018 17:41:26)
Tigem jde obyč plech v pohodě. Já s tím vařím tenké plechy běžně. Tím netvrdím, že není COčko pohodlnější. Jen, že to jde taky bez problému. [Centropen] (5.3.2018 14:41:01)
Jak píše Klouzek. TIG je dobrý na nové věci, na přesné svařování, kdy jsou malé mezery mezi svařovanými kusy. Včera jsem třeba ceočkem vyvařoval vyříznutý vyhnilý spoj na podběhu 12x300 mm a měl jsem to za chvíli hotové. Tigem bych to dělal ještě týden.

Jestli plánuješ dělat jen auta, tak si kup nějaké 230V ceočko alespoň s plynule regulovatelným posuvem.
[Pajka] (5.3.2018 7:18:36)
tigem se vaří výborně ale musí to bejt nejlépe čistej novej materiál, stačí ti něco takovýho http://www.chobola.cz/sv%C3%A1%C5%99e%C4%8Dky-sva%C5%99ovac%C3%AD-technika/mig-mag/sv%C3%A1%C5%99ec%C3%AD-invertor-laston-mig-135v-v%C4%8Detn%C4%9B-ho%C5%99%C3%A1ku-mig-a-sv%C3%A1%C5%99ec%C3%ADch-k invertorový céočko který má 9kg snadno přeneseš a bude vařit i přes prodlužovák, já osobně mám einhell a budu teď kupovat nový nějaký menší taky na takový kutění [Klouzec] (4.3.2018 22:16:14)
pmr: chceš mě nasrat viď? Tvůj příspěvek je pro mě přínosný akorát v tom, že jsi mi to poslal nahoru...

Pájka: jaké nejlevnější CO doporučuješ?

Hlade: taky jsem pár krát vařil tenoučké plechy elektrodou, ale není to ono, tak nějak jsem doufal, že TIGem by si s tím šlo lépe pohrát.
[Jer250] (4.3.2018 21:47:30)
Prskat to elektrodou stojí za hovno, jako jde to ale je to mrdání sama sebe do boltce, kup si nějaký malý céočko to ti na takovýhle prskanice vystačí bohatě. [Klouzec] (4.3.2018 21:39:50)
Tak přesně touhle gamou jsem prahy na autě dělal elektrodou... Na malej proud to šlo v pohodě nabodovat. [Hlade] (4.3.2018 21:25:53)
Tig je v podstatě alternativa k autogenu, je vhodný především na přesné jemné svařování. Na látání plechu to ale není, na to je nejlepší ceočko (které je celkově univerzální na kde co). Na trubičkové dráty zapomeň, to je jen forma, jak z důvěřivých laiků vytahat peníze za nesmysl. Sice to funguje, ale proč něco takového pořizovat? [Pajka] (4.3.2018 20:00:01)
Z tvého dotazu je patrné, že toho o sváření asi moc nevíš. Takže TIG což je svařovací metoda 141 neboli GTAW což je podle ASME, je svařování netavící se wolframovou elektrodou a pod argonem. Takže žádný hořák, ale hubice kde je elektroda a okolo ní tryská ochranný plyn. Svarový kov je plný drát. Používá se zejména na nerezové matariály. Na uhlíkovou ocel jde použít taky. [pmr] (4.3.2018 19:08:10)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,281 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.11.2024 2:25:14