Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 7, poslední: 8.3.2018 15:29:1065681.Informace
Ahoj, chystám se měnit ložiska v kolech na Jawě Panelka a měl bych několik dotazů. Vím že se to tu už několikrát řešilo a mám spoustu článků přečtených ale přesto bych se ještě zeptal. Na kterou stranu bubnu vyrážet ložiska ? ( každé na svou stranu nebo jedním směrem jakoby ke štítu brzdy ?) Bude dostačující pro ohřívání použít elektrický plotýnkový vařič? Mám na něj položit celý kolo a ohřívat dokuď slina neodskočí? Mám největší obavy z toho že stará ložiska vyklepnu a nová budou volná.
Delam to stejne jako ED250. [Bakoun] (8.3.2018 15:29:10)
Má se vyndat ségrovka a ložisko, které nebylo zajištěno ségrovkou zarazit tak hluboko do středu, až ložisko, které bylo zajištěno, vypadne. Pak z druhé strany vyrazit nezajištěné ložisko směrem ven z bubnu. Při demontáži i montáži ložisek nahřeju buben v oblasti ložisek horkovzduškou. [Ota] (8.3.2018 7:20:36)
Přiheftuju na ložisko z venku kousek plechu, či starou matku a vyrazím tyčkou z druhé strany. O ložisko nejde, stejně se mění za nové.. [ED250] (7.3.2018 20:42:29)
Tak podle mě ta metoda přes sroubovak nejde,nebo nesmírně obtížné, tak jak jsem to popsal je to i v dilenskych priruckach,pokud bys nahrál buben tak asi nic neporazili a při montáži ložisko zmrazit. Ale asi je to zbytečne. [Standa2] (7.3.2018 18:56:26)
asi 70 let to všichni Jawaři dělají stejně, co chcete vymyslet lepšího?

Prasením šroubovákem za hranu vnitřní díry právě ložisko zkřížíte, a díra se tím vytlačí a zvětší.11x
[monty] (7.3.2018 18:52:55)
Mě hlavně není jasné proč je segrovka jen na jedné straně. Já bych spíše tuto metodu vyrážet jedno ložisko druhým nechtěl použít, řekl bych že si více vychodím otvory v bubnu. Spíš bych prostrčil šroubovák rozpěrkou a chytl za hranu vnitřního kroužku a každé ložisko vyklepl zvlášť. jen sem se chtěl ujistit jestli každé ložisko vyklepat na svou stranu nebo obě směrem od strany se segrovkou ke straně kde je brzdový štít resp. ke straně bez segrovky. [Pepan 1] (7.3.2018 18:24:23)
Ložisko je zajištěno segrovkou, ta se oddela a jedno ložisko se vyrazí na tuto stranu přes druhé ložisko a přes tlak vymezování rozpěrka.kdyz ložisko vypadne tak zevnitř se vynda vymezovaci trubka a druhé ložisko se vyklepne ven.Takze každé ložisko se vlastně vyrazí ven z bubnu.Kdyz se někde podíváš na schéma toho kola tak to jde pochopit.Uplne před vyřazením se ještě musí vyndat ucpavky ložisek, pokud tam jsou.Oprava textu ne přes tlak vymezování rozpěrka, ale přes tlak vymezovaci rozperky. [Standa2] (7.3.2018 17:07:53)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,172 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.11.2024 2:25:14