Příspěvků: 4, poslední: 10.3.2018 20:51:4165688.Informace
Mám doma dvě kulaté nádrže z ČZ 350/472.5 resp. 472.6. Na první pohled vypadají stejně, ale ta první má prolisy na samolepky a jeden kohout, ta druhá je hladká, ale má 2 kohouty. Dokázal by někdo říct, kdy se která používala?
Můj tip je, že ta s jedním kohoutem a prolisy je z typu 472.5 a ta 2. z typu 472.6.
Protože např. u přepínačů jsou starší typy s prolisy, novější jen se samolepkami. A ty 2 kohouty by mohly být inovace. Protože jsem jezdil nějakou dobu s tou jednokohoutovou nádrží a po vyčerpání rezervy jsem musel naklánět motorku na bok a dalo se pak ujet třeba 30 km. Ale to jsou jen nepodložený domněnky.
Jen pro genezi ještě :472.4/1979 hranatá má 2 kohouty, 472.5/1982 -1 kohout,prolisy na samolepky.
[dadajan]
(10.3.2018 20:51:41)
Šimon: ale jo, dávalo by to smysl. Jen mi moc nesedí, že by ušettřili na kohoutu, ale zároveň udělali komplikovanější tvar nádrže.
[Bakoun]
(10.3.2018 18:23:56)
... napadlo mne ještě mrknout do literatury: Katalog motocyklů ČZ (Vošalík / Šebek). Jsou tam mimo jiné vypsány i odchylky (kdy byly zavedeny, pro jaké země a pod.). O nádržích se tam v souvislosti s počtem kohoutů ani s prolisy nic nepíše.
Zajímavé jsou ale fotky - 472.5 má nádrž se dvěma kohouty, 472.6 s jedním. Což je přesně opak tvé teorie. Já bych si spíše tipnul, že se používaly nejprve dvokohoutovky a teprve potom - jako jedno z úsporných opatření - jednokohoutovky.
[Šimon]
(10.3.2018 13:02:54)
Konkrétní kus: ČZ 350/472.6, výrobní číslo ..00045, podzim 1985. Nádrž (původní) jednokohoutová, prolisy pod nálepkami.
[Šimon]
(10.3.2018 12:30:52)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,156 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.11.2024 2:25:14