Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Přebíjení J640 [Shark 660](9.3.2018 17:15:11)
Příspěvků: 16, poslední: 12.3.2018 23:36:2665695.Elektro
Zdravím, už snad po 150té budu prudit s přebíjením u svojí 640ky. Ve zkratce, po jízdě baterka vře, odešli mi již 2, bez světel dává cca 14,6V na baterce, se světly cca 14,8-9V. Malé Vape, nové uhlíky (se starými to samé), originální i můstkový usměrňovač nic nevyřešili, regulátor by měl být ok, proměřili mi to v autoelektrice a dali i jeden na zkoušku, beze změny... Nová bošárna. Postupoval jsem dle návodu u dotazu 15000, ale jelikož jsem elektrolama, tak jsem z toho nebyl moudrej. Teď jsem ale odchytl známého elektrikáře a na svorce DF na uhlících, naměřil proti kostře odpor cca 20 ohmů a dle návodu má být cca 9. Prosím, kde by mohla být zrada? Kam sáhnout? Díky moc!!! A známý mi ještě říkal, že v nouzi by se dala použít dioda na přívodu k baterii, která by to srazila. No ale nevím... Ale potřebuji to asi stejně jen dočasně, abych něco málo pojezdil a jak bude chvilka, hodím tam velké Vape a hotovo.
gepin: Usměrňovač zde očividně funguje. Pokud má dobré kontakty, aby se se nevypalovaly, tak s ním obvykle nejsou problémy. V tomto případě je problém někde jinde. Jeden čas (pokud to není dodnes) se nedalo sehnat pojistkové pouzdro, co by sneslo Jawí proud. Vždy se přehřívalo a často časem i roztavilo. [Deadman] (12.3.2018 23:36:26)
Jako určite stará instalace má moc spojů a šla by vymyslet i líp.Ale komu byse chtelo to cele vytrhat a natahat novou bez zbytečných spojů ,což když nejsou osazeny indučky nektery vodiče nejsou treba [gepin] (11.3.2018 12:59:26)
Pánové, děkuji vám za rady, zítra se na to vrhnu a snad už konečně přijdu na to, kde je zakopanej pes... [Shark 660] (11.3.2018 8:25:02)
Co tu elektriku trochu očesat o ty původní píčoviny a naprat tam regulátor Vape, tak to mám ve svý 640. [Klouzec] (11.3.2018 0:26:26)
jak píší níže , přebíjí ti to vlivem přechodových odporů. D+ regulátoru je v celý větvi zapojený snad až úplně poslední, takže bych na zkoušku původní D+ odpojil a zaizoloval a natáhl jediným vodičem spínané + ze spínačky 15/54 přímo na D+ regulátoru. Zbavíš se tak pár kontaktů, který by to mohly dělat, zbyde pak jen pojistkovka, konektor pod nádrží a spínačka. Konektoru pod nádrží bych pro jistotu taky udělal bypass a + z baterky bych za pojistkou natáhl přímo do spínačky [Marlboro] (10.3.2018 17:22:46)
Konstrukter elektroinstalace to nevymyslel dobře,regulator reguluje dobijeci napeti tak aby mezi kostrou a svorkou D+ regulatoru bylo tech cca 14V.Bohuzel od +baterky k svorce D+ je to poradna streka s mnozstvim konektoru.Soustred se na spoje přes které protekaji největší proudy(svetla, zapalovani), nezapomen na pojistku s pojistkovym pouzdrem.Pri zvysenych otáčkách mer napeti mezi +baterky a D+ jednou se svetly, podruhy bez.Pokud nameris vic nez nejake 0,5V je nekde v plusove vetvi prechodak.Mnoho stesti..... [El Fag] (10.3.2018 15:08:59)
Problém není v přechodovém odporu ze svorky DF na uhlíky, ale v přechodovém odporu mezi svorkou D regulátoru a + pólem baterky. Napětí se tam dostává dlouhou cestou přes spínačku, stop spínač brzdy a ty konektory pod nádrží. Změř si za chodu motoru v otáčkách kolem 3000 ot/min napětí mezi + pólem baterie a svorko D regulátoru. měl bys naměřit zhruba takové napětí, o které ti to přebíjí. Podle mě se toho lze plně zbavit jedině výměnou elektroinstalace. mě to taky trochu přebíjí, ale né nijak zvlášť dramaticky. Pořád je lepší lehké přebíjení, než nedobíjení... [Ota] (10.3.2018 14:10:07)
Ok, takže rozumím tomu dobře, že závada není na alternátoru, uhlících, usměrňovači či regulátoru, ale neustále se mi někde skrývá přechoďák? Jako já už rozebral všechny konentory na jednotlivé fast-ony, očistil ocelákem + kontox, to samé všechny kostry, vyměnil pojistkovou skříňku, bošárnu... Pokud tedy dělá ten velký odpor, na vypnutém motoru, ze svorky DF na uhlících proti kostře, nějaký spoj, rozumím - li tomu dobře, tak už mi asi jen zbývá rozlisovat fast-ony a vyměnit je. A rovnou tedy asi pořídím nějaké nové konektory, protože skoro u všech mi praskly ty pojistné "packy", mám to staženo drc páskami... [Shark 660] (10.3.2018 9:03:10)
Ano, taky tipuju studené spoje, jsou tam velké přechodové odpory, díky kterým regulátor naměří nižší volty a do baterky ti napere víc. U motorky jiný italský značky je typický problém ve spínačce, na dálnici mi to vyvářelo baterku. U tebe to asi bude jinde než v bošárně, musíš hledat. [Endy] (9.3.2018 21:42:39)
Zmer si napeti na regulatoru. To ze ti se zapnutym svetlem roste napeti jasne ukazuje ze s proudovym odberem klesa napeti na regulatoru ktery se to snazi doregulovat aby mel pozadovanych 14V. Pricinou jsou prasivy kontakty vsude po ceste proudu z baterky do regulatoru. Napr pojistkove pouzdro, konektory, vypinace. [Deadman] (9.3.2018 19:21:24)
Dřevák: Ano, mě OBI multimetr o cca 0,5V kecá, ale je to měřeno dalšími dvěma multimetry, z toho dnes i profi elektrikářským. A navíc baterka po jízdě šumí jak Sprite... V multimetru problém není. [Shark 660] (9.3.2018 18:22:10)
Něco podobnýho jsem málem řešil na BMW, naměřij jsem na baterce 16V, ale vzhledem k tomu, že sice baterka předčasně odešla, tak nikdy nevařila. Nechal jsem si proklepnout multimetr a hle, ukazuje při 12V 13.9V. Takže ne 16V ale 14.1V což je OK. Tak si ověř měřák. [Dřevák] (9.3.2018 18:18:18)
krf: Ok, teď už se k tomu nedostanu, ale snad zítra jo. Nevím ale, jak ještě udělat lepší kostru. Ukostření na rámu jsem čistil snad 100x a kontaktnici pod nádrží jsem rozebral na jednotlivé fast-ony, ty očistil ocelákem, prostříkl kontoxem a složi zpět. A nic. Jediný co jsem teda nezkoušel, je sundat stator a vyčistit kroužky... Takže problém je tedy asi někde v ukostření? Rozumím tomu dobře? [Shark 660] (9.3.2018 18:09:42)
pokud máš multimetr, opři za chodu a svícení jeden konec o mínus baterky a druhý konec o železo regulátoru.... kolik voltů naměříš? top samé s plusem... plus baterie jeden konec a 15 svorka na regulátoru druhej konec... hodnoty napiš, a když jen sečteš, jsou to ubytky který dorovnává regulátor nevědomky [krf] (9.3.2018 18:03:35)
že by kostra? regulátor musí mít kostru k baterce jako bejk, přechodový odpory v kontaktnici pod nádrží taky umí pozlobit. kdyby měl rotor větší ohmický odpor, nebude tam protékat takový magnetizační proud a bude to nedobíjet... podle mě chyba měření, nevhodně meřeno, špinavý kroužky altecu. Regulátor napojit napřímo na akumulátor nebo na + z usměrnovače tj na tvrdý + a s měřit znovu. kostru regulátoru kabelem na oko baterie [krf] (9.3.2018 18:01:23)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,125 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.11.2024 2:25:14