Příspěvků: 16, poslední: 28.4.2023 17:33:1965711.Nejede nebo nestartuje
Zdravím vás draci. Mám takový dotaz, který se tu již několikrát řešil ale nějak jsem tu nikdy nenašel 100 procentní odpověd. Každý jistě zná tu nemoc pionýra. Studený motor = motorová pila, stabilní volnoběh, okamžitá reakce na plyn.
Teplý motor = volnoběh takový nejistý,zadušení po přidání plynu, obtížnější starty.. Zajímalo by mě čím je toto zapříčiněno. Všude jsem se zatím dověděl jen rady typu: seřid si předstih a hladinu, dej jehlu do správného zářezu, zkontroluj trysky,zkontroluj těsnost plovákového ventylu,přetěsni motor vymen gufera a bude to pila atd. (vycházejme z toho že motor i karburátor je přetěsněn a celkově celý motor je v dobrém stavu a kondici) Předstih může být seřízen dokonale, hladina taky, trysky i jehla v karburátoru nové a nikdy to nepomůže. Pokud si hraju s hladinou a postupně ji snižuju tak se potom nastávajícím snižováním skokově změní chování motoru. Za tepla krásná reakce na plyn, starty na první šlápnutí, jenže při tomto nastavení pak pionýr špatně jede při jízdě. Prošlo mi těchto motorů rukama hodně, řekl bych že nejsu uplný amatér, ale tohle je na tomto stroji jediná věc které jsem za ty roky stále nepřišel na kloub. Přijde mi to kus od kusu. Jeden pionýr z deseti za tepla funguje uplně dokonale, jak reakce, tak starty, s totožným typem a nastavením karburátoru jako u pionýra který za tepla takto blbne. Několikrát jsem si všiml že stačí jen opravdu nepatrně naklonit motorku na pravou stranu kvůli ochuzení směsy a motor se začne chovat uplně perfektně. Někde jsem dokonce i četl nějaké spekulace že je ten karburátor navržen na ten typ benzínu který se tankoval do pionýra v 60-70 letech a dnešní benzin je o dost jiný a proto se to často nechová jak by mělo, udajně stačí nějak zvětšit vzdušník. Taky jsem se ještě dozvěděl jeden FAKT že jakožto většina pionýrů už nemá plovák původní ale plovák druhovýroby, který je o něco těžší a i za cenu dobře seřízené hladiny jde pak do motoru bohatá směs. Nějaké rady, tipy, poznatky, názory? Díky př
Zdravím,
Omlouvám se za hloupý dotaz, ale kde ten vzdušník najdu ? Ideálně poprosím fotku na lukas.dort@centrum.cz
Moc děkuji
L.
[Rypicong]
(28.4.2023 17:33:19)
Venco, ty si opravdu o fichtlech pamatuješ naprosto všechno, ja vim ze jsem to tady kdysi psal ale presne s i to uz nepamatuju.Vzdusnik musíš provrtat po cele delce. Tu smes jsem kdysi laboroval vyvrtanim dirky do soupatka nebo zvetsenim dirky na odkap benzinu z hrdla. Ten vzdusnik to resil nejlíp. Oto - "problémy ustaly" musíš vztáhnout na to ze je to fichtl, kazde nespravne nastaveni se projevi ale zase pokud mu das co potřebuje tak je to neuveritelne odolny a spolehlivy stroj.Pochopitelne v rukách toho kdo vi jak technika funguje.......
[El Fag]
(15.3.2018 18:46:20)
Venca_n: Výrazný rozdíl k lepšímu nebo k horšímu?
[Ota]
(15.3.2018 11:28:47)
El Fag:
"...a pak jsem tu dirku v mosazne vlozce mirne cca o 0,1 -0,2 mm zvetsil(presne si to uz nepamatuju)."
---
Pamatuju, žes tehdy před cca 10 lety psal o převrtání vzdušníku volnoběžný trysky na průměr 0,8 mm.
Na několika motorech jsem to zkusil a výrazný rozdíl byl znát.
[Venca_n]
(15.3.2018 7:49:13)
Ano u převrtání toho vzdušníku jak jsem již psal v dotaze jsem už několikrát slyšel, vidím to asi tak že každý motor který složím budu dopilovávat vzdušníkem k dokonalosti :D Ještě se zeptám jak jsi to provrtával? některé karburátory mají ve vzdušníku velmi tenkou dírku již od začátku a některé mají na začátku asi pul milimetrový otvor, který pokračuje dovnitř a pak se otvor skokově mění opět na tu "malou dírku" vzdušník jsi provrtával naskrz v celé jeho délce?
[BooCheer]
(14.3.2018 21:59:41)
Dela to doopravdy bohata VOLNOBEZNA smes, pokud das mensi volnoběžnou trysku motoru s tim rozhodne neublížíš.Ten problém je spis v tom,ze bohatou smesi na volnobeh se zanese sazemi svicka a po pridani plynu při vyssim tlaku ve valci jiskra sjede po sazich izolatoru.Ja to resil tim, ze jsem vzdusnik volnobehu prevrtal na vetsi prumer ,napred jsem si zkusil jaky vrtacek do nej vleze a pak jsem tu dirku v mosazne vlozce mirne cca o 0,1 -0,2 mm zvetsil(presne si to uz nepamatuju),problémy doopravdy ustaly.Ovsem studeného fichtla pak musíš vyrazne preplavit.Vhodnou smes poznáš tak ze po delsim volnobehu na teplem motoru není svicka prilis cerna a motor reaguje na praskani plynem.Prechod musíš doladit vyskou zaveseni jehly.
Predpokladam, ze také vis, ze vykon na plny plyn se da doladit oteviranim/ucpavanim der které jsou ve filtrboxu, prekvapive vice otevrenych der v plastovem filtrboxu nevede k největšímu vykonu.
[El Fag]
(14.3.2018 20:43:04)
Jednoduše může být příčinou nakouřená indukční cívka. Po zahřátí vzniknou mezizávitové zkraty a jiskra je slabá. Projevuje se to tak, že po zahřátí se ztratí výkon a teplé to jde jen velmi obtížně roztlačit, nakopnout vůbec. Svíčka je pak obvykle zakouřená, jako by byla bohatá směs, i když je karburátor seřízený správně.
Když je indukční cívka špatná moc, tak motor svíčky po pár km "žere". Vyřazené svíčky ale po očištění na jiných motorech slouží dál. To je tím, že nedokonalým spalováním vzniká na izolátoru jiskřiště vodivá uhlíková (karbonová) vrstva, která pak vede proud nižšího napětí. Když je napětí správné (na jiném motoru), jiskra přeskočí i když má svíčka svod a provozem se vypálí do čista.
Je to vlastnost především starých bakelitových cívek a indukčních cívek na magnetkách typu ČZ, Stadion, atp. Těmto cívkám nejvíc uškodilo zavedení odrušených fajek, na které cívky nebyly dimenzovány. Za 16 let jsem ale vyhodil cca kýbl cívek i hliníkových...
[Pajka]
(14.3.2018 19:32:38)
Pajko, mohl bys to, prosim, dat i primo sem do dotazu? Zajimalo by to urcite i nas dalsi fichtlare... diky
[Peterson]
(14.3.2018 19:17:34)
BooCheer: Napřed prověř to, co jsem ti napsal a pak se teprve vrať ke karburátoru. Radím ti dobře.
[Pajka]
(14.3.2018 19:11:26)
Ještě si můžete připsat do seznamu, že síla magnetu rotoru už taky není to, co bývala
[mais]
(14.3.2018 19:08:02)
Taky se na tom nedobrym chodu podepisuje fakt, že palivo, pro které to bylo všechno vyrobený a odladěný už dávno neexistuje, cpou se do toho ekosrágory a pak to už tomu motoru nemůže na to původní nastavení chutnat
[bartoň]
(14.3.2018 18:44:40)
Jinýma slovama, motor má problémový přechod z volnoběžného režimu do provozního režimu. Takže kdybych použil menší volnoběžnou trysku aby se směs při volnoběhu o něco ochudila, mohlo by to podle mě problém vyřešit. Sice mi tu někdo vytkne že ochuzením směsy se bude motor více zahřívat a méně mazat ale myslim si že snad nikdo neklápe někde s pionýrem na volnoběh takovou dobu aby chudší směs motoru ublížila. Jaký máte na toto názor, popřípadě zkušenosti?
[BooCheer]
(14.3.2018 15:28:01)
Četl jsem zprávu. Díky za radu. Je to sice logicky vysvětlitelné vše co jsi mi popsal a určitě to má na chod motoru velký vliv ale když to tak vezmu tak v tom případě by mělo 9 pionýrů z deseti vadnou indučku ale zkusím to. Napadla mě ted ještě myšlenka. Jak je tu již zminěno, za těch 40-50 let už jsou ty karburátory různě opotřebené, vyběhaná jehla,šoupátko a zvětšené různé kanálky o toho jak to někdo věčně čistil ocelovým drátem. Napadlo mě koupit nějaké menší volnoběžné trysky pokud jsou k dostání a různě laborovat a kompenzovat toto opotřebení tryskama které mají jinačí velikosti. Připadá mi že když je karburátor ve volnoběžném režimu tak se motor uleje a po přidání plynu když se karbec dostane do provozního režimu chvíli trvá než ze sebe motor vypálí to velké množství benzínu které do sebe nacucal při volnoběhu a pak už ve vyšších otáčkách jede krásně protože už stíhá spalovat
[BooCheer]
(14.3.2018 15:22:54)
Mladej (16 let) teď taky špekuluje s bohatostí, tuní origo filtr přidáním nějakého molitanu... Ten molitan mu karbec vsrknul do sebe :-)))
Neberte to jako žádnou radu nebo vylepšení ale jen tak pro pobavení.
Ale docela mu to jede, má tam rozetu 75 zubů, tak aspoň není Mustang tak dejchavičnej. Mustoše postaví na zadní a nechápu že ujede třeba 50m. Mě v karburátoru vždycky došel banzín po 5 metrech.
[Petan69]
(14.3.2018 11:33:28)
Radu jsem ti psal do zprávy ještě před Otou.
Já tipuji indukční cívku.
[Pajka]
(14.3.2018 8:37:35)
Problém je podle mě v tom jednoduchém karburátoru, který postrádá možnost seřízení volnoběhu regulací přisávaného množství vzduchu pomocným vzdušníkem, jako mají karburátory na větších kubaturách. Tím jsi pak odkázaný na "tovární nastavení" karburátoru - tedy jak byl vyroben. Jenže za ta léta je každý karburátor různě opotřeben, což jde u jiných karbeců doladit tím zde chybějícím šroubkem bohatosti volnoběhu...
[Ota]
(14.3.2018 8:23:38)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,141 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.11.2024 2:25:14