Příspěvků: 67, poslední: 21.3.2018 20:30:2465730.Veteráni
Zdravím, poprosím Vás o radu, po letech jsem se zase zbláznil a rozhodl jsem se pořídit si starší moto bez papírů ze kterýho budu chtít udělat veterána bude to asi Zetka 175/450 nebo 470.
Beru v potaz to že musím koukat na technickej stav, původnost dílů, zdali není moto přihlášeno někde jinde apod.
Na co bych si měl kromě těhle věcí ještě před pořízením a následně testací dát pozor?
Jak nejlíp zjistím jestli moto není kradený, poví mě to podle čísel na registru vozidel, nebo je lepší se obrátit přímo na policajty?
Mě osobně nic při čtení toho zákona nepřipadá ze by to zákon nařizoval tak, ze bych nemohl vynechat pokud nejezdim a třeba zrovna vylepšují nebo tak nějak.
[Standa2]
(21.3.2018 20:30:24)
stanoví to předpokládám zákon co tu byl uveden a po novele. Pan komisař ho sám nezná, no to je podivná historka.
[ventil]
(21.3.2018 18:54:18)
Chlapi píšete tady ze když neudělám retestaci,přijdu o testaci,ale kde je toto napsáno a podle čeho to komisaři posuzujiZaji a mě a možná i jiné kolegy jak to je,ale ne jedna paní povídala. Bavil jsem se s testovacím komisarem a ten mi říkal ze se někde domluvili ze snad jednou se nemusí,ale potom už jo,ale čím je to podloženo taky moc nevěděl.
[Standa2]
(21.3.2018 18:30:42)
no to by bylo jen dobře kdyby MD někdy prozřelo. K testacím se už nebudu vracet, ale jako fanda jezdíš snad na nějaké akce tak se tam obrať na někoho se zelenýma, třeba bude ochotný hodit řeč. I mě směroval známý a bývalý člen. Já a dva kolegové jsme na akcích "volného Jawa/čz sdružení" jako zelené vrány mezi černýma...
[ventil]
(21.3.2018 15:25:04)
Je tu porad moznost prihlaseni pres zahranici. Drahe, slozite, kazdy se o to zajima, ale malokdo to na vlastni oci videl.
Ale jinak souhlasim, problem je v systemu. Proto se s tim snazim neco delat, byt je to jenom zvedani povedomi o tom ze sakra vsude v zahranici to jde, tak proc drzet hubu a krok, a potichu se spokojit s tim co je u nas.
Je mozne ze se spusti lavina prihlasovani pres nemecko, je mozne ze MD najde nejakou obezlicku jak to zastavit .. uvidime.
[Krizoň IV.]
(21.3.2018 14:57:39)
KrizoňIV. ano s odstavcem 2 a 3 vpodstatě souhlasím, nicméně problém je v systému, který tady panuje a není cest mimo testace nebo švindlů s doklady.
[ventil]
(21.3.2018 14:49:22)
Nechci a nebudu si zakladat vlastni veteran klub, nic takove jsem nenaznacil, nechapu proc mi to navrhujes.
Chci poukazat na problemy Vecek o kterych se nemluvi, ale existujou, a pro nekoho muzou byt celkem zasadni. Vadi mi ze diskuze o dokladech je prakticky vzdycky zjednodusena na "papiry za dvacet jsou drahy dej to na Vecka" nebo "Vecka jsou sracka, komisari jsou kreteni, a vyhodi te za blbost, kup papiry a prebouchej cislo ramu"
Vubec nerozporuju ze Vecka nekomu muzou maximalne vyhovovat, ale stejne tak bych rad aby Veckari uznali ze pro nekoho jsou Vecka skutecne spatna a draha volba, a vyresit si, byt i za vic penez, bile znacky je pro nekoho vyhodnejsi.
[Krizoň IV.]
(21.3.2018 14:32:40)
Jak za vlastní čas a peníze? Zadarmo to nedělají.
[Jirka N.]
(21.3.2018 14:23:54)
dojedou si ji za vlastní čas a peníze taky prohlédnout v jakém stavu existuje
[ventil]
(21.3.2018 14:19:07)
Ventil: STK na motorku 400,- Kč. A co by jsi chtěl, aby ti tam na motorce dělali? A co ti udělají s motorkou komisaři doma?
[Jirka N.]
(21.3.2018 14:12:00)
Vždyť je to tvoje volba, vím, že se máš na co vymlouvat Praha - Beroun je daleko, musíš dojet ze světa atd., ono se pro více strojů dá domluvit někde i indivindi termín a doma, dá se někdo pověřit, existují plné moci což si pro ulehčení práce spousta úřadů a institucí nepřipouští atd.
[ventil]
(21.3.2018 14:05:21)
tak si zaregistruj vlastní klub či spolek u soudu, zřiď stanovy, zvol výbor a funguj podle nového OZ a schválených stanov, vždyť je to tak jednoduché a nemusíš spekulovat co kde stojí, dělej a provozuj to zdarma či za své a budeš mít tolik jistě zapálených výkonných členů ....
kulhající stk není taky zadara a prakticky na motorce nic nedělají
[ventil]
(21.3.2018 13:57:44)
Prave ze obcas nejake stanovy prochazim, a je to vsude jinde. V praze treba ceniky nemaji vubec, a pred lety kdyz ceniky byly, tak si pamatuju ze to byla dost palba (testace za 3500, retestace kazdy rok neco pres litr). Oproti tomu beroun vychazi zajimave (400 clensky poplatek, retestace 250kc, testace 2000) Jenze beroun je pro me z prahy krapet z ruky, a kdyz si predstavim hypotetickou situaci, ze v roce 2014 kdyz jsem jeste zil v cechach, jsem postavil par motorek na Vecka, a ted diky tomu musim v kvetnu ject ze svycarska do prahy, proto abych se behem dne do berouna otocil s nekolika motorkama ...
Srovnani s STK pokulhava - jak se resilo nize, kdyz neabsolvujes STK, nic se nedeje. Vyberes si dalsi termin ktery se ti hodi. Papiry ti zustavaji, STK muzes udelat treba za 10 let. Kdyz neabsolvujes testaci, o papiry prijdes a jedes od nuly.
To je dalsi otazka - je mozne retestaci udelat v libovolnem klubu, nebo pouze v tom kde jsem absolvoval testaci ? To je celkem zasadni ... na STK muzu kamkoli.
V anglii jsem zil rok, a celkem vim jak tam kluby funguji. Ostatne jsem clenem Triumph Owners MCC a Jawa-CZ owners clubu. V anglii veteran klub pro danou znacku, pokud ma povoleni on MoT, ministry of transportation, muze vydavat potvrzeni o puvodnosti na danou motorku (neco jako nase testace)
Samozrejme si to nechaji zaplatit, a samozrejme maji lepsi podminky pro cleny. S tim nemam problem. Rozdil je v tom ze v anglii kdyz jednou absolvujes testaci, dostanes normalni regulerni znacku, a pak se na tebe vztahuji podminky jako na jakekoli jine auto (plus vyhody, 40 let stare vozidlo nemusi plati silnicni dan, 60 let stare uz nemusi na pravidelnou STK)
[Krizoň IV.]
(21.3.2018 13:42:11)
Podívej se na stránky klubů, občas je procházím a cenník pro členy a cizí tam někteří mají, vždyť si platí dobrovolně nějaké příspěvky, nevím důvod proč se do nich navážet.
[ventil]
(21.3.2018 13:28:06)
přesně to jsem čekal, závist a hledání nějaké špíny, ano člen nejsem, je nás víc mimo klub a nemáme problém. Byl jsem v jiném spolku, 100 lidí 100 chutí a co si odhlasují to mají, angláni jsou prý kluby posedlí tak se zeptej tam. Co vím, zadarmo klubové ani krajské testace nemají. Co je o drsných podmínkách, zaplatíš jednou za testace a pak už jen obnovíš co dva roky jak na stk, to mají jako dělat zadarmo a ve svém volnu i pro cizí? Jak jsem psal nahoře, dělal jsem předsedu jiného spolku, můj čas a peníze jsem jim nepočítal a vydržel jsem to 10 let a dost.
[ventil]
(21.3.2018 13:21:28)
Ono co se toho "neni treba byt clenem klubu, jen pro cleny je to vyhodnejsi " by asi stalo za to uvest to na pravou miru. Samozrejme zalezi klub od klubu, a zejmena tohle nikdo oficialne na web nebo do stanov nenapise, a mluvi se o tom jenom potichu bokem. Zkusenosti z prvni ruky nemam, slysel jsem to z nekolika ruznych zdroju.
Pro necleny klubu je testace drazsi, pro cleny klubu zadarmo nebo za minimalni poplatek. Neclenove klubu skutecne kazde dva roky musi v danem terminu dorazit na retestace, pokud maji vic vozidel na znackach, je to problem. Clenove klubu se proste stavi se stosem prukazu, a dostanou razitka. Clenem klubu se clovek nestava tim ze plati clenske poplatky, ale skutecne se v klubu angazuje atd ... jinak pro nej tyhle "zvyhodnene" podminky neplati.
Takze ve finale ano, neni "nutne" byt clenem klubu, ale pak jsou podminky provozovani na zelenych jeste drsnejsi.
Pokud to nekdo muze dementovat, ze v jejich klubu to tak nechodi, celkem by me to zajimalo. I kdyz to porad bude informace a povera z druhe ruky.
[Krizoň IV.]
(21.3.2018 13:04:34)
ještě poslední poznámka, existuje možnost jedné VRZ "přenosné" pro majitele více vozidel (* bez záruky a podrobností)
[ventil]
(21.3.2018 12:45:40)
jo a děkují Otovi za doplnění legislativy pro registr historických a sportovních vozidel. Nedaleko mě sídlí klub vojenské historie s velkým počtem techniky i bojové a jezdí na V s majákem na UAZu jako jejich doprovod. Jen jako perličku dodám, že jednou za rok pořádají v širokém okolí manévry v retrostylu filmu Copak je to za vojáka.
[ventil]
(21.3.2018 12:05:24)
no, expert na V nejsem, jen uživatel dvou (třetí je na cestě). Nikdy jsem netvrdil, že jsou super, mám i bílé spz a rz. VRZ mají svá omezení z podstaty a funkce, které když do nich jdu respektuju. Přehnaná omezení, která zde zase neznalí prezentujete pouze dementuju, jako nutnost členství v klubu (pro členy jsou jistě výhodnější), kniha jízd jen na veteránské akce není třeba, obnovení testace je už na dva roky a omezení pro podnikání a denní užívání mě nesere, do lesa, na ryby, do hospody, do školy, do práce na to si vyřizovat V? Rady na motorkari.cz "hoď to na véčka" odpovídají znalostem podmínek jejich získání a užívání.
[ventil]
(21.3.2018 11:53:16)
Jirka N.: Tak to teda upřesním já, i když ono ani skoro není co upřesňovat:-) Dle ust. § 79b, odst. 3 z. č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, platí, že: "Historické vozidlo nelze provozovat na pozemních komunikacích za účelem podnikání a běžného denního užívání pro vlastní potřeby." Dále pak dle ust. § 4 prováděcí vyhlášky k uvedenému zákonu (vyhl. č. 355/2006 Sb., o stanovení způsobu a podmínek registrace, provozu, způsobu a podmínek testování historických a sportovních vozidel a způsobu a podmínek testování silničního vozidla, které je registrováno v registru silničních vozidel, v platném znění) platí, že: "Historické vozidlo při provozu na pozemních komunikacích lze provozovat, jen pokud je vybaveno předepsaným počtem osvětlovacích zdrojů podle zvláštního právního předpisu1), a není-li jimi vybaveno od výrobce vozidla, musí být vozidlo vybaveno předepsaným počtem přídavných osvětlovacích zdrojů umístěných na osvětlovací rampě. U historických vozidel může být předepsáno doprovodné vozidlo se žlutým výstražným světlem pro zajištění bezpečné přepravy nadrozměrných vozidel nebo vojenských bojových vozidel, určena jeho maximální rychlost a další podmínky při jeho provozu na pozemních komunikacích, které stanoví v žádosti o provedení testování historického vozidla předseda krajské testovací komise. Tyto skutečnosti musí být zaznamenány v průkazu historického vozidla."
Jiná omezení nejsou.
[Ota]
(21.3.2018 11:01:30)
Ota: Jak jsem psal, nejsem odborník, ale omezení na každodenní ( běžné ) jízdy je tedy pravda. Možná to někdo upřesní.
[Jirka N.]
(21.3.2018 9:55:12)
Pavelmaky: Je to tak, jak píšeš. prostě motorka, o kterou máš zájem, není taková rarita, abys musel brát první kousek, kterej se ti namene.
jawa.velorex: Tak přísný to s těma véčkama není. Neznám z hlavy přesné znění zákona, ale vozidlo na veteránských značkách nesmí být provozováno v každodenním provozu a nesmí sloužit k podnikání. To je jediné omezení.
[Ota]
(21.3.2018 8:20:57)
Pavelmaky: Pokud chceš normálně jezdit , tak jedině motorku na bílých značkách. Pokud se nepletu (nejsem na Véčka odborník jako Ventil) , tak Véčka opravňují k jízdě po veřejných komunikacích pouze k přesunu na nějakou akci týkající se veteránu nebo do servisu a snad nemuže být ve vozidle nikdo jiný kromě řidiče. To, že se běžná jízda toleruje, je jiná otázka, ale jak dlouho.
[jawa.velorex]
(21.3.2018 7:52:23)
Zdravím chlapi, podle toho co čtu tak bude nejlepší po zjištění nějaký nesrovnalosti v papírech/číslech dát od motorky ruce pryč a radši zkusit jinou někde jinde pokud chci jezdit a starat se o moto a ne lítat furt jen po úřadech. No tak snad narazim na něco kloubnýho :-)
[Pavelmaky]
(20.3.2018 17:34:07)
sulinek: To chce klid, pokud vím tak jediné nadávky tady zazněly od vás. Jinak bych vám k tomu ještě něco řekl, ale už raději bez komentáře, nemá cenu se tady s někým hádat a zbytečně zahlcovat konferenci.
[Pavelmaky]
(20.3.2018 17:19:50)
PesiJ: Taky mam ten pocit, ale zajimalo by me zda se s tim nekdo setkal. Prepis v pripade dedictvi ma taky svoje specifika (neni treba resit EK, neplati se ekovypalne)
[Krizoň IV.]
(20.3.2018 11:27:26)
Krizoň IV: Myslím, že dědic bude muset celou testaci HV udělat znova. Pokud si vybavuji, průkaz HV je vázán ke konkrétní osobě a stroji.
[PesiJ]
(20.3.2018 11:15:57)
Ma nekdo zkusenosti s tim co se deje v pripade dedictvi ? Musi dedic projit celou testaci znova (a zaplatit ji) nebo je mozne v pripade dedictvi proste prukaz HV prepsat ?
[Krizoň IV.]
(19.3.2018 22:04:53)
Retestace jde odložit. Řešil jsem to s testačním komisařem. Majitel však musí uvést důvod proč nejde a samozřejmě vozidlo bez retestace nesmí na cestu. Ale nejde to tak řešit na dlouho. Ještě než se protáhla retestace na dva roky, vím o člověku, co dělal retestaci po dvou letech (v době kdy se testovalo každý rok, takže měl rok odklad) ale možnost odložit vozidlo na 4 roky jak píše sim asi neprojde
[Daliss]
(19.3.2018 21:38:52)
pozn. nově platí obnovení na 2 roky a to už jsem tady zase uvedl
[ventil]
(19.3.2018 20:34:12)
termín platnosti testace je pevný do 31.5. Do té doby kluby vypisují zpravidla 2 termíny pro její obnovení. Napiš si do googlu platnost testace HV, vyskočil na mě i prováděcí předpis, navštiv stránky třeba honestveteranroznov.cz, nebo jiné. Já nejsem expert a řada věcí se tady opakuje každou chvíli a na netu je skoro vše.
[ventil]
(19.3.2018 20:32:24)
To mě tedy taky zajímá, je někde napsáno ze musím na testace v každém vyhlášené termínu, nebo když nejezdil nebo opravuju třeba 4 roky vynecham a potom jdu na retestaci, tím vlastně opět získám jakoby technickou a muzu na silnici.Jak to je? Díky.
[Standa2]
(19.3.2018 20:06:50)
co jsem četl, když ji neobnovíš testace zanikne, po třeba 4 letech to si to otestuješ znova, co je za problém? Odpověď: peníze a čas. Nevím proč peskujete mě, já to tak nenastavil, nikdo vás do V nenutí, to už píšu po 4. Jestliže se chceš lépe zorientovat tak hledej legislativu a dotazuj se komisaře, to já nejsem. Spekulovat o tom, jak s tím vyjebat jak se v česku sluší a patří, to nebudu. Já jsem poprve těžil info jen z internetu a měl z toho hrůzu, protože papíry nesnáším a ty fámy kolem mě málem odradily.
[ventil]
(19.3.2018 19:49:31)
ventil > jako je pekny napsat "To že ji někdo "nestihne" je problém majitele ..."
je sice hezky, ale nijak mi to nepomaha se v tom zorientovat.
Pokud mam motorku na bilejch, prastim sebou tak, ze zrakvim sebe i motorku, tak me nic nenuti motorku resit do doby, nez se dam do poradku, i kdyby to bylo par let. Muzu resit, ze zbytecne platim pojistku, ale to je tak jediny, co se stane. Proste az se uzdravim a dostanu se k tomu, ze motorku dam zpatky do provozniho stavu, udelam si na tom STK uplne za stejnych podminek, jako kdyby to byla pravidelna po dvou letech.
Co se tedy stane s vozidlem na zelenych, ktere treba 4 roky stoji rozebrane ve stodole, pak ho dam do kupy a chci zase zacit jezdit? Zacinam od nuly, nebo se da nejak "pokracovat po delsi odstavce z provozu" bez neprijemnych vicepraci a vicenakladu, jako u bilych?
[Sim]
(19.3.2018 19:12:59)
Sulinek: prosím te jestli se chceš s někým hádat nebo někomu vulgarne nadávat najdi si nějaké jiné stránky tady si většinou kamarádi rádi jak opravovat naše staré motorky a ne jeden z druhého dělat blbec .
[Standa2]
(19.3.2018 17:18:38)
Nejaky Ondyyy co ma v palici nasrano ti nenadaval. Jedinny kdo tady nekoho urazi a nadava jsi ty. Fakt ses borec ... urazet lidi a schovavat se za klavesnici ... :-)
[Ondyyy]
(19.3.2018 16:18:51)
Uz z vašeho dotazu jsem soudil ze budete zřejmě nějaký debil kterému se dostala z nějakého důvodu do hledacku kyvacka a který si stokrát omletou věc neumí najit na netu. I tak sem se vam snažil dobre poradit ze u teto motorky neni problém ji sehnat s tp, plno lidi vam to tady nasledne řeklo a mate to i spocteny jak to vychází financne a ano da se zrenovovat i za třicet pokud si uděláte go motoru a lak doma,( to ale neni urcite vás pripad). Nějaký ondyyy a i vy jste me zacli bezduvodne nadavat, proto vam dvěma dám druhou radu, kdys ste kreteni a mate v palici nasrany radši se o nic nepokousejte protože to stejne nedopadne dobře.
[sulinek]
(19.3.2018 15:59:14)
pokud je vyřazeno z registru tak nefiguruje na jiném včetně HV, to že je "volné" je jen tvůj výraz, doklady máš jako podklad k vyplnění proklikávací žadosti o testaci HV, kterou někteří ani nezvládají sami pečlivě vyplnit a pak se diví, že si někde za to zaplatí.
[ventil]
(19.3.2018 15:23:47)
Tak asi jsem se z toho nic nedozvěděl. Já mám ověřeno na registru vozidel, že moje doklady jsou vyřazené a číslo rámu je volné. Nevím ale, jestli se to týká i zelených značek. Tedy jestli v registru vidí, že můj rám není na žádném HV.
[Jarda0022]
(19.3.2018 12:58:28)
Dokud se nemuselo na technicky, tak se to neresilo. Resily se akorat zmeny barvy, protoze to bylo videt.
Cece, zijes moc dlouho v civilizaci. Tady v rozvojovym svete to takhle nefunguje. Kdo ma papiry ma motorku. Nemas papiry, tak mas jen soubor nahradnich dilu.
[Davy_]
(19.3.2018 12:22:17)
vaše západní normy jsou jistě super, ale já žiju v ČR. Co se stane s netestovaným strojem? Jeho statut v registru HV zanikne, jak jsem někde četl. To že ji někdo "nestihne" je problém majitele, polemizovat proč a jiné fabulace jsou zbytečné a je to jistě řešitelné, termíny mají cca dva platnost je do pevně stanoveného data. Buď se to mu systém u chceš podřídit nebo ne, tuctovka, netuctovka. Ale ať stoupá averze, aspoň nebudou zelené na kdejakém geplovi...
[ventil]
(19.3.2018 12:18:58)
Davy: To mas odkud ze povinnost resit seriovy cislo na ramu je az od 70 let ? Ja mel za to ze hned po valce, v pripade ze se menil ram, byla nutnost zapsat zmenu cisla ramu do TP (nebo zmenu cisla motoru)
V 90 letech se pak preslo na moznost vymazat cislo motoru z evidence, a misto zmeny cisla v TP se fyzicky meni cislo na ramu "nahradni metodou"
Jinak jo, souhlasim, driv nez se do neceho takoveho poustet, je treba mit motorku tri roky, podle noveho OZ ji vyvlastnit, mit to idealne podlozene fotkama a svedectvim, a pak ti nehrozi ze ji majitel papiru oznaci za ukradenou, resp i kdyby to udelal, o motorku neprijdes.
A pokud prokazes ze jsi majitel motorky s danym puvodnim cislem, tak ty papiry patri k ni. To ze je nekdy nekdo nelegalne prebouchal na tom nic nemeni ... je to davno promlceny, postih mu za to nehrozi, ale vzhledem k tomu ze ty doklady nelze vlastnit, ani je nemohl vydrzet a byt jejich vlastnikem. Cili by mu po vyhranem soudu mela jeho motorka zustat, akorat prijde o doklady, znacku, a bude muset odstranit cislo z ramu.
Pokud rekne ze pred 20 lety to hodil do srotu, a namontoval to co ma, pak mel za povinnost uredne vyresit zmenu ramu v dokladech. To ze to neudelal je jeho blbost, 20 let jezdil na nelegalni motorce, a ted ho to dohnalo.
[Krizoň IV.]
(19.3.2018 12:11:24)
Krizoni, prijdes se svym originalnim motorem a ramem a on rekne ze to poznava, ze to pred dvaceti lety hodil do srotu a na motorku namontoval to co ma. Kontrola cisel a tim povinnost resit zmenu zacala az nekdy koncem sedumdesatejch s povinnejma technickejma. Motor je neregistrovanej a ram, no tak mas originalni ram k jeho motorce. Taky by te moch zazalovat zes ho ukrad. Kazdopadne pokud to ma na sebe prokazatelne napsany par let, tak je to jeho a pokud prokazes, ze ta motorka co mas ty patri k tem papirum co ma on, tak bys taky moch zjistit ze musis prokazovat ze ti legalne patri. Hodne rizkantni podnik.
[Davy_]
(19.3.2018 12:02:25)
ventil: Mas pravdu, na prodlouzeni platnosti testace na dva roky jsem zapomnel, je to novinka k lepsimu, a jeste jsem si na to nezvykl.
Co se zelenych znacek tyce, nejsem zastance zelenych "po cesku" ale beru ze nekomu to vyhovovat muze, obzvlast pokud ma vic netuctovych stroju.
Nicmene, co by me fakt zajimalo, co se stane v pripade ze testaci po dvou letech neobnovis ? Doklady propadnou, musis je vratit, a nekdy v budoucnu absolvovat znova kompletni prihlaseni na V znacky ?
Nechci resit proc testace propadla, a zda je takovy problem ji prodlouzit vcas, proste me zajima co se stane.
[Krizoň IV.]
(19.3.2018 11:56:46)
Krizoň IV.: když už to komentuješ, tak nešiř pověry a fámy o zelených a buzeraci, všude nejsou stejní (analogie s STK). My co je máme jsme asi spokojeni, není nutnost být v klubu a roční testace je prodloužena na dva roky, kolikráte to tady ještě bude? Prostě jsou stanoveny nějaké podmínky a je na každém jestli se jim hodlá podřídit a vyhovují mu.
[ventil]
(19.3.2018 11:46:03)
Davy_: Jasne ze neni trivialni to dokazat, asi by fakt zalezelo pripad od pripadu. Pokud budes mit ram a k tomu odpovidajici motor a origo stitek jses na tom rozhodne lip nez druha strana, ktera ma tak maximalne ram bez motoru a replikovy stitek. Pokud si ten druhej clovek si nedal moc praci s prebusenim, pujde to poznat. Na rentgenu ramu by melo jit rict ze jedno cislo je skutecne puvodni, zatimco druhe bylo vybrousene, roztlucene dulcikem nebo zavarene.
Problem je ze si samozrejme nemuzes overit predem jak je na tom ram protistrany. Je klidne mozny ze nekde sehnal ram bez cisla, puvodni raznice, a poznat to nepujde. Je to risk, ale treba u papiru na peraka to za ten risk muze stat.
Jinak to co pises plati i u nas. Dulezity je vlastnictvi motorky, papiry samotny prodejny nejsou. Akorat ze rozdil je v tom ze na zapade nerozlisujou bily a zeleny znacky, proste pokud dokazes puvodnost motorky (ekvivalent nasi testace) tak dostanes bily znacky a hotovo, nikdo to dal neresi. Eventuelne mas nejaky vyhody navic (nizsi nebo uplne zrusena silnicni dan, nizsi pojistka) Ale zadna buzerace s nutnosti byt clenem klubu, kazdy rok testace atd ... to na zapade neexistuje.
[Krizoň IV.]
(19.3.2018 11:11:44)
Pokud ti jde o zetku, primárně se snaž kupit s doklady, 175 stále jsou.
Pokud koupíš bez dokladu, než začneš na moto coloiv tvořit, ověř si číslo rámu na úřadě, viz příspěvky níže.
[Sukin]
(19.3.2018 10:49:03)
Navrch by měl mít majitel původních starejch byť neplatnejch dokladů ale nevím.
V našem Kocourkově je možný cokoli.
[Cholerix]
(19.3.2018 9:16:10)
Viz Josef Homolka. Sežeň si ji s TP a nemusíš řešit nějakou duplicitu apod. zbytečnosti. Renovace se dá udělat do 30ti tis. v pohodě, když nepočítáš svou práci.
[chlup]
(19.3.2018 9:13:41)
Pavelmaky> Driv se cislo ramu nebralo jako nejaky VIN, ale proste jen jako vyrobni cislo. Ja mam treba Peraka s ramem bez cisla. Byl to nahradni dil. Prendal se na nej stitek a starej ram se zahodil. Kdyz byl nekdo aktivni, tak si to cislo preklepal. No a pak nekdo ten starej ram ze sberny vytah a postavil si na tom motorku do lesa a veteranisti se dneska drbou na hlave. Krome toho nas debilni system spocivajici v tom ze doklady jsou motorka si o takovej zmatek primo rika, protoze zahranicni kupci si casto doklady k motorkam vubec neberou. Jinde totiz plati ze motorka je motorka a doklady se vydavaj k ni. No a kdyz se pak takovej stroj do CR vrati tak je zas problem. A zacne bejt velkej problem, az se propojej databaze v ramci EU. No a samozrejme klasicky preklepavani cisel pri vymene, protoze proc stat frontu na urade, kdyz mam raznice, ze ano. Pokud si nejsi jistej a nechces rizkovat, tak proste cislo ramu udelej necitelny a pozadej si o prideleni nahradniho.
Krizon IV.> Jak prokazes ze to tvoje cislo je pravy a ten druhej ho ma nelegalne vyklepany? Myslim ze pripadnej soud by byl vyhratelnej jen vyjimecne. Majitel tech dokladu by musel bejt v prvni rade uplne blbej.
[Davy_]
(19.3.2018 8:51:59)
jo díky klepačům bude dvojčat víc a víc nic nového, kolega měl problém i s ohc
[ventil]
(19.3.2018 7:44:31)
Já přihlašoval Velorex na Véčka a při zjišťování jsem se dopátral, že na moje vinko jezdí jinej velorex kdesi u Plzně... Tak sem ve vinku trojku přerazil na osmičku a bylo po starostech....
[Kuba z Neve]
(19.3.2018 7:37:16)
Pavelmaky: Teoreticky prakticky by melo byt mozne tohle resit soudne. Doklady samotne neni mozne prodat nebo prevest, pouze s ramem, a pokud jses vlastni ramu, ta motorka co nekde na ty papiry jezdi na nich jezdi nelegalne. Cili se dozadovat toho aby ty doklady byly prepsany na tebe, a nabouchane cislo z ramu te drude motorky vymazano. V praxi jsem neslysel o nikom kdo by tenhle soud absolvoval, ale co jsem se o tom bavil s pravnikem, mozne by to melo byt.
Osobne cekam ze behem behem par let se tohle zacne dit, doklady nejsou, lidi zacnou resit horsi a horsi pastiky, a ti co koupili doklady bez ramu muzou mit celkem problem.
[Krizoň IV.]
(19.3.2018 7:32:02)
ale pobral, tvůj případ, že to někde jezdí může klidně být, nikdo ti nic nepřidělí, prostě smůla sehnat jiný rám a celý to opakovat. Někde za večka dáš 5.tis. to pokud si to necháš udělat na "klíč".
[ventil]
(19.3.2018 5:58:34)
nějak jsem to asi nepobral, takže je teda fakt možný že doklady od mašiny kterou fyzicky mám už jsou prodaný a jezdí na ně jiná mašina, tudíž má stejný číslo rámu a motoru jako já? To bych měl docela smůlu, co by se stalo kdyby tenhle případ nastal, jak dál postupovat? Přidělí mi pak jiný čísla, který si tam musím nechat přerazit nebo jak to pak funguje?
[Pavelmaky]
(18.3.2018 23:06:55)
Renovace vyjde na 50tis., bezpapirak stoji min 10, tato s tp 23
https://motorky.bazos.cz/inzerat/86813559/Cz-1754501-s-doklady.php
Pokud budes chvili shanet za 20 sezenes. Za vecka min. 5tis. navic. Takze rozdil 5 tis, motorka na veckach celkem 65 a s origo tp 70, vyhoda pri moznem dalsim prodeji znacna, nejakych 5 tis uz nehraje roli. Renovovat kyvacku bez papiru je blbost. Kyvacka s tp jde porad dobre sehnat. Jinak na registr muzes poslat zadost o info. podle zak. 106\1999.
[Josef Homolka]
(18.3.2018 22:49:27)
Ondyyy: Dobře von! :-) Bohužel úplně všude se najde vždycky nějakej "chytrej" šulínek kterej přijde se svejma hovadinama. Existuje spousta nádhernejch mašin u kterejch už bohužel není možný dohledat papíry (stěhování, válka, oheň apod.) a je škoda aby jentak stály ve stodole. Jenom šulin může říct že je to jen hromada bezcennýho kovu. Howk a teď už jen k věci.
[Pavelmaky]
(18.3.2018 22:38:31)
jak tady bylo níže uvedeno, buď je rám veden v registru vozidel bez ohledu na existenci registru HV, nebo není. Než se pustíš do procesu testace je nutné si to včas ověřit. I koupě dokladů a mlácení do zábradlí je riziko. Já dostal z rodiny poměrně raritní doklady, které měly být živé, sehnal stroj na sklad k renovaci a při náhodné návštěvě registru jsem zjistil, že jsou odhlášeny tak jsem šel cestou testace. Rady lulana ignoruj.
[ventil]
(18.3.2018 22:10:51)
Jarda0022: Inspektorát už neexistuje. Zjistíš to na úřadě s rozšířenou působností, tedy tam, kde evidují a přihlašují vozidla. Úřady mají povinnost ti to sdělit, přestože se jim do toho nechce. Musíš se dostavit osobně, po telefonu či mailem to nelze, ale můžeš jít na kterýkoli úřad v republice. Sdělí jen jestli je přihlášeno či nikoliv.
[pmr]
(18.3.2018 21:15:47)
No a kde to ověřím. Na inspektorátě k tomu mají přístup ? Jinak kradeno není to ověřené mám a mám i zrušený techničák.
[Jarda0022]
(18.3.2018 19:49:52)
Jarda0022: je to nutný, protože bys zaplatil krajskou i klubovou testaci a na úřadě kam bys šel pro značky by tě vykopli..
Taky je dobrý, zejména u zahraničních strojů nechat proklepnou VIN, jestli stroj neni kradenej.
Kolega z bejvalý práce koupil na burze v BRNĚ zbídačený čtyřkilo XS, samozřejmě bez smlouvy a TP, zrenovoval ho (investice skoro 100 litrů), vyřídil si testace a když šel na úřad pro značky, tak se zjistilo, že mašina byla kradená v Německu, z úřadu na něj zavolali benga, průser jak vrata a mašinu mu ten den sebrali.
[Kuba z Neve]
(18.3.2018 19:38:52)
Mám dotaz, který by měl být k tématu. Je potřeba si někde ověřovat, jestli je číslo rámu volné pro veteránské doklady ? Aby už na něm prostě nějaký veterán nejezdil.
[Jarda0022]
(18.3.2018 19:17:22)
SULIN > Jestli se tu nekdo zblaznil tak jsi to akorat ty. Tohle naprosto miluju. Na konkretni dotaz odpoved uplne mimo misu, na neco jineho nez se tazatel pta a stylem ze jedinne ty to delas spravne a ostatni jsou blazni. Tak si jich kup treba 10 za 25 s papirama v puvodnim stavu jak se tu vsude vali na kazdym rohu ... i ty za 10 i ty za flasku rumu o kterych urcite vis. A pak se kochej nad hromadou "cennyho kovu". A rady si nech pro sebe.
[Ondyyy]
(18.3.2018 18:49:36)
neni zač, jestli máš ještě nějaký dotaz k té hovadinë napiš mi do vzkazů
[ventil]
(18.3.2018 14:28:02)
ventil: jasnačka chci tam díly přesně na ten typ, aby to vypadalo tak jako když to jezdilo tenkrát, žádnej bastl, volant z mercedesky apod... :-) Jinak díky za radu.
[Pavelmaky]
(18.3.2018 12:04:58)
Vy ste se opravdu zbláznil protože to co chcete udělat je naprostá hovadina. Tuto motorku neni problem sehnat s papírama třeba za 25 v nějakým horsim stavu. Motorka bez papíru nemá žádnou hodnotu, bez toho je to jen hromada bezcenyho kovu. Veteransky papíry to jen papír ze s tim můžete na silnic jinak je to úplně na nic.
[šulinek]
(18.3.2018 11:09:50)
napiš si v.č. rámu, motoru a typ na papír a slušně požádej na registru o statut motorky, jejich povinnost to není, když tě vyhodí běž jinam. Pokud to bude ochotný úředník tak to zkusí v různých formátech např. 47001.xxxxxx, 470.01.xxxxxx nebo jen xxxxxx ap. taky nemusí najít nic. V posledních dvou případech jsem koupil stroje i se zrušeným TP což je ideální stav a poslouží jako podklad pro protokol o testaci HV a jeho správné vyplnění. Při testaci toto už nikdo řešit nebude to je na tobě, ať nemáš problém při registraci HV. Původnost dílů chceš zkoumat jak, snad jen ve vztahu typ a rok výroby, na srazech vidím na bílých různé renovace z mixu dílů a všichni tvrdí, že tehdy dávali co měli na skladě. Já se za svoje renovace nechci stydět. Na stránkách klubů najdeš plno informací.
[ventil]
(18.3.2018 9:40:40)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,172 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.11.2024 2:25:14