Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Rám Panelka [Jarda0022](20.3.2018 10:07:25)
Příspěvků: 29, poslední: 22.3.2018 8:39:1865734.Barvy a lakování
Zdar, spíš taková anketa, nemůžu se rozhodnout. Dát rám na panelce do komaxitu nebo ho normálně nastříkat. Další věci jsou třeba kryty zadních a předních tlumičů, tam bych taky zvažoval komaxit.
TIGER Drylac - jedno ředidlo je určený pro lesklý povrchy a jiný ředidlo pro matný [Petan69] (22.3.2018 8:39:18)
Petan69> neříkám že nevíš jak smrdí acák :-) Jen sem předal co mi řekli u nás v komaxitovně a co já sám mám odzkoušené :-) Ale pokud umíš zjistit co to je, tak to sem hoď. Docela by mne to zajímalo a probral bych to se svým dodavatelem komaxu ;-) [Daliss] (22.3.2018 6:48:32)
Díky borci. Tak já to dám do barvy. Záleží teď čím se jawky stříkají. Musím něco poshánět. Mezitím mě čeká motor. [Jarda0022] (21.3.2018 21:19:56)
Daliss, jak smrdí acetot nebo nitro vím. Tohle ředidlo co mi odleje do skleničky (zadarmo)smrdí uplně jinak, možná se to blíží k ředidlu na PU laky. Jestli to někoho zajímá co je to za svinstvo, tak to zjistím. [Petan69] (21.3.2018 19:23:21)
.. opravovat, ne odstranovat.

Sakra nemoznost opravy prispevku je jedina vec ktera mi na manii FAKT vadi (:
[Krizoň IV.] (21.3.2018 15:49:41)
Netusim zda se acetonem da komax odstranovat, ale rozhodne jde acetonem sundat. Pri komaxu na triumfi ramu bylo potreba pouzit nekolik origo palcovych sroubu k zakryti diry. Normalne jsem je pak vytocil, hodil na par dni do plechovky s acetonem, a komax z nich pak na pohodu dostal kartackem v ruce.

Mam v kulne stadiona ktereho puvodni majitel hodil do komaxu, ale fakt spatne. je tam nekolik velkych rezavych bublin. Resil jsem co s tim, a bylo mi receno ze to normalne jde ocistit, odrezit, a znova prohnat peci, komax se chyti akorat tam kde chybi.
[Krizoň IV.] (21.3.2018 15:49:01)
Petan69> proč speciální ředidlo? Stačí obyč aceton. Tohle mi řekli přímo tam kde mi delaji Komax... A už sem tak lak opravoval na stadaku. [Daliss] (21.3.2018 15:20:51)
Opravit komaxit moc dobře nejde, ale na odřený plochy třeba při montáži se používá nějaké speciální ředidlo v kterém se rozmíchá prášková barva. U nás v práškovce to ředidlo má a barvu mi odsype do igeliťáku.
Opravované místo je pak víc blejskavé.
[Petan69] (21.3.2018 11:42:08)
Do komaxu dávám černý rámy a např. i nosiče nebo tažné na Pav. Na červenou Jawu jsem jednou nechal dát rám do červeného komaxu a pak se přelakoval tehdy odstínem 8850, takže komax posloužil jako nezničitelná základovka v přibližném jawáckém odstínu. Takže za mne rám, tyčky stupaček a spodní brejle do komaxu (pokud je stejný odstín?) zbytek do laku. [chlup] (21.3.2018 9:45:10)
A co dvousložkový polyuretan. Je mechanicky celkem odolný. Používá se i jako autolak, dá se namíchat prakticky cokoliv (třeba Škoda vzorníky). A hlavně se dá opravovat.Jen je třeba najít lakýrníka, který to stříkne, protože klasický akrylář to boxu kvůli filtrům často nechce. Pod to třeba PU impregnaci -Hostagrund blokátor koroze nebo epoxidový základ Epolex. Používám kombinaci na pohledová, ale exponovaná místa auta (prahy) a strojů (sekací koš, podvozek JDeer). [dadajan] (21.3.2018 9:38:09)
Už jsem viděl dvě motorky v celokomaxu... jedna zetka 175 a pak jawu 350/360. Obě mašiny vypadaly dobře na první pohled. Jen ta jawa měla nádrž v laku kvůli chromu. Osobně na rám komax ano, pokud je černý, což třeba na své kývačce mám. u červené bych měl strach z odstínu zbytku motorky... ale jde to řešit i tak, že rám dáš na komax a pak ještě viditelné místa přelakuješ do barvy motky. Takže odolnost vyšší a barva stejná. Ale je to už práce navíc a problém bude u čísla rámu, že bude hodně zalité [Daliss] (21.3.2018 9:30:09)
Původní barvy z fabriky se vypalovali, to je vidět v dokumentech a ty laky byly velice kvalitní. Řekl bych, že to byla syntetika. Samozřejmě po 70 letech najdeš pěkný i hnusný původní laky, to je jasný, jak se stím kdo mazlil. Komaxit na rám bych nedával, problém je právě s opravama po poškozeních - je to plastová vrstva, která funguje jako celek. Jak máš jednou odchlíplou vrstvu, už to jede a koroze žere a žere. Přetření barvou nefunguje, protože jeden nátěr umožní průchod vlhkosti... Dneska koupíš kvalitní barvy, třeba nitrokombinační, některý se ,,vypalujou,, - vytvrzujou i za běžných letních teplot. Jinak co se týče barev, vždy mi dobře poradil p. Richard Dener na http://www.barvyteluria.cz zdar sam559 [sam559] (21.3.2018 9:14:57)
Syntetiku jedině původní vypalovací - lak Autobal. Ale nevím, jestli se ještě vyrábí a každej nemá možnost vypálit lak v peci. Tenhle lak byl suverénně mechanicky nejodolnější. Z komaxitu na rámu nejsem kdoví jak moc nadšenej. Sice je mechanicky odolnější, než akrylát, ale stejně se při montáži motorky neubráníš místy drobným oděrkám, taky se mi ošoupává kvůli sundávání sedla v místě styku sedla s rámem - už jsem to tam opravoval normální barvou... [Ota] (21.3.2018 7:27:18)
V komaxu mám za zetce rám cca od roku 2000 a drží fest. Na exponovaných místech jako příruby motoru jsou orvané hrany (od demontáže/montáže motoru do rámu), jinak i po těch letech je to všude ok, nikde se nic neloupe či nerezne. Ono ostatně jako u každé barvy záleží na přípravě povrchu, největší nebezpečí je jak píše Verdom níže - případná mastnota z dutin rámu v peci vyleze ven a pak je to samozřejmě na ho*no. V komaxu mám na zmíněné motorce i spodní brýle, kryty předních tlumičů, kryt řetězu, airbox a přední světlo a to z důvodu, aby byl dodržen stejný odstín uvedených dílů. Všechny plechové díly mám v akrylátu jiné barvy. Celou motorku bych do komaxu nedával a pokud dáš jenom rám, tak počítej s tím, že ostatní díly budou mít jiný odstín a lesk. [T. A. Jawettsson] (21.3.2018 7:07:45)
Komax mi šel dolů odstraňovačem nátěrů (P 05). Chce to napatlat a nějak přikrejt strečkou nebo mikrotenem a nechat to působit. Zpuchýřuje a jde pak čpachtlí dolů. Zbytek horkovzduškou. Syntetiku tak na zábradlí. Ale po přidání tužidla do 2K barev je to prý lepší. Poměr neznám, nemám otestovaný, plánuju zkusit. Jinak raději 2K nástřik. Jde si s tím pohrát u plechařiny. Tmelit brousit. U nás neradi pod komax tmelí, blbě se na to pak prý ten prášek chytá, praská to a je to bída. Komax je fajn pokud to je nějaký rám či soustava trubek, kde vystříkáš spoustu barvy do luftu a nebo pokud potřebuješ nějaký dezén, fouknul jsem s ním futrál na vercajk u V-stroma co jsem si svařoval a ohýbal a nevypadá to špatně, navíc to tam od kola dostává čočku a barvu by to omlelo. http://verdom.rajce.idnes.cz/Jarni_vetrani_koni/#IMG_20180311_150922.jpg [Verdom] (21.3.2018 6:25:02)
Mám po minulým majiteli Bandita v komaxu a hnije to nevím co s tím asi to pro letošek obrousím a natřu jen v místě koroze, ale nikdy víc komax nechci vidět! [Fakýr] (20.3.2018 22:00:08)
Syntetika se hodi spis na vrata nez na motorku. Nechej namichat akrylat at to mas hezky. Vyplati se to. [Kuba J.] (20.3.2018 21:45:54)
Ja som dával polyuretan od Chemolaku. Odolnosť je dobrá, aj lesk. [Milos634] (20.3.2018 21:36:38)
Díky za názory. Zatím to vypadá se trošku přikláním k barvě. Dát normálně do syntetiky znamená co ? Seženu syntetickou barvu, kterou bych nastříkal celou motorku ? Nebo musí být akrylát ? [Jarda0022] (20.3.2018 21:09:41)
dal bych barvu, kvůli opravitelnosti [Davy_] (20.3.2018 21:06:56)
Komaxit jsem sundaval z rámu propan-butanovým hořákem co s ním opalujeme uši pašíka na zabijačce a drátěným kartáčem(plus špachtle).Pracné to moc nebylo-nahřát plamenem až se udělaly bubliny a pak seškrábnout-necelé 3hodiny pohodové práce na sluníčku s puštěným rádiem a lahváčem,cena nula.Když vezmu že rám někam povezu,pak pro něj pojedu tak 2hodky tím taky strávím.Za mě dát normálně do syntetiky-původní metoda.Pak tedy akrylát,a jako poslední bych volil komax.Ale je to na tobě-motorka je tvoje. [daveho] (20.3.2018 20:34:08)
Marek_d, práškový lak se dá z rámu sundat jen mechanicky, jemným pískováním korundem. Veškeré máčení do chemických stahovacích lázní je kontraproduktivní, protože rám je z dutých jeklů a trubek, do kterých se dostane roztok a potom to koroduje zevnitř. Pokud je prášek aplikován na dobře připravený povrch, je odolnější než akrylát. Existuje i základový protikorozní zinkem dotovaný základní prášek a na něj venkovní prášek a transparentní prášek. Mám takto upravené zimní kola na autě, drží 3 zimy bez známek koroze.
Problém může nastat v rozdílech odstínů.
[holdas] (20.3.2018 19:01:53)
Ja som za farbu. Prípadne opravy sú jednoduchšie. [Milos634] (20.3.2018 18:48:42)
Za mě komaxit na rám OK. Je mnohem odolnější, méně práce s tím je [Kubas] (20.3.2018 18:09:13)
verdom dříve :-) [pajiks] (20.3.2018 18:05:06)
možná budu za blbce - pokud ten rám bude v čeveným komaxu a zbytek v červeným autolaku, myslíš, že odstíny budou tak stejný, že to nebude poznat ? [pajiks] (20.3.2018 18:04:05)
Komax je v pohodě, vydrží mechanicky víc jak akrylátovka. A do soli, aby podehnil na nějaký případný odraženině ho beztak tahat nebudeš. Má ale pár nevýhod. Pokud bude v komaxu jen rám, zbytek pak bude barevně trochu jinej, zaleje číslo na rámu a pokud to v peci ohřejou a vyteče někde mastný kekel, je průšvih, může se to tam pak loupat. Takže zvaž pro a proti. [Verdom] (20.3.2018 18:00:59)
Ak anketa, tak hlasujem za farbu. Subjektivne mi pride luto panelky, davat na nu komaxit. Aj ked to je len ram. Plus pridavam este jeden aspekt na zvazenie, minimalne tu v okoli som mal vazny problem zohnat niekoho, kto zbavi ram komaxitu. [marek_d] (20.3.2018 17:23:07)
Rám do komaxitu bych klidně dal, dá se přes něj dát ještě ochranná průhledná vrstva, někdo tvrdí, že když ti na něj odlítne kamínek, tak se oproti klasické barvě odloupne ve větším vrstvě, měl jsem ho na 639 a naprosto v pohodě, nikde žádný problém. Na kryty tlumičů bych to asi nedával, ale je to jen můj pocit. [k2j89] (20.3.2018 16:16:27)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,187 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.11.2024 2:25:14