Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Repase lité rozety Jawa. [ED250](27.3.2018 8:21:24)
Příspěvků: 13, poslední: 31.3.2018 11:28:2265755.Tuning a přestavby
Zdravím, před časem tu někdo ukazoval úpravu klasické rozety Jawa (s tlumičem záběru)na šroubovanou s věncem. Potřeboval bych to pro inspiraci pro kamaráda. Nevíte? Díky.
Westfan: je dobrý mít už před soustružením ten věnec, ať se může oměřit průměr a pak i zkontrolovat házivost celý sestavy. Mám tu novej, můžu ti ho zapůjčit, ať ho nekupuješ zbytečně, kdyby se to náhodou nepovedlo :-) [Marlboro] (31.3.2018 11:28:22)
Díky moc za podrobný návod, mám kamaráda soustružníka, tak mu to odnesu do dílny a zkusíme to nějak spytlíkovat. :-)
V nejhorším případě se ty rozety prostě vyhodí jak bylo stejně původně plánováno. :-)
[Westfan634] (31.3.2018 9:25:13)
se soustružením jako takovým nebyl problém, spíš s chycením do sklíčidla, protože je třeba rozetu chytit ze strany od kola, jenže čelisti nejsou tak hluboký, aby dosáhly do díry pro ložisko (překáží trojúhelníky pro tlumič záběru). takže jsme jí chytili za díru pro ložisko z opačný strany (od kyvky), srovnali po vnějším obvodu se strany od kola, t.j. kus odlitku co čouhá z krytu řetězu směrem ke kolu - taky právě záleží, jak moc bude tahle část odlitku nepřesná a je klidně možný, že to srovnat ani nepůjde, protože tam nic nezbyde. Po srovnání se to chytlo za tu srovnanou část obrácenýma čelistma (velký průměr), a pak už se klasicky odsoustružil věnec - to už je pak vidět, kde končí ocel a začíná hliník, v tu chvíli je nutný přestat :-) [Marlboro] (30.3.2018 23:25:07)
Marlboro: A nevíš jak přesně se to má soustružit, aby se ta rozeta nezkurvila?
Mám tady dvě staré rozety z panelky, které mají už zuby silně připomínající cirkulárku. (taky špičaté, ostré a zahnuté) Původně jsem je chtěl už vyhodit, ale jak zde vidím, daly by se po tom odsoustružení a osazení tím věncem klidně používat dál a nemusel bych kupovat pochybné, do stran házející repliky. :-)
[Westfan634] (29.3.2018 13:25:54)
Jen doplním: rozeta je opravdu JTR 1847, počet zubů se dá +/- zvolit, mám 51, 52 zubů tehdy, když jsem to dělal nebyla k dispozici. Jestli se vejde do původního krytu odzkoušené nemám, ale mělo by to jít, šrouby s půlkulatou hlavou nepřesahují přes odlitek, zapuštěný hlavy budou OK, klasický imbus šrouby co mám na fotce, přesahují minimálně, tam by to mohlo haprovat. Je celkem lehký to při soustružení zkurvit, ale měl jsem malou výhodu v tom, že kolega v práci co mi točil unašeč ze starý rozety, právě jawí rozety dřív dělával, tak věděl jak jsou zalitý. K úpravě mne kdysi nevědomky inspiroval milánek :-) [Marlboro] (27.3.2018 21:01:17)
Ty se spravnym (stejnym) poctem zubu z druheho meho odkazu mají plus minus stejný rozmer jako origo. [Verdom] (27.3.2018 19:40:48)
A dají se ty rozety normálně schovat do krytu řetězu? [Westfan634] (27.3.2018 16:39:53)
Ten můj předchozí odkaz je na větší rozety, klasika má méně zubů.
Tahle bude asi lepší pro 634: https://www.motoobchod.cz/retezova-rozeta-jtr-1847-51-51t/
A tahle na panelku: https://www.motoobchod.cz/retezova-rozeta-jtr-1847-47-47t/
[Verdom] (27.3.2018 12:54:10)
Zdá se mi, že rozety upravuje zdejší uživatel grošák http://www.jawatech.cz [Majkl250] (27.3.2018 12:45:24)
Ta rozeta by měla být myslím tato: http://www.rutan.cz/27088-jt-retezova-rozeta-jtr-1847-56-56-zubu-428/
O zub větší a odjinud: http://shop.motogelnar.cz/retezove-sady/rozeta-jtr-1847
Kdyžtak Marlboro doplní. ;)
[Verdom] (27.3.2018 11:20:55)
Ano, to je ono. Díky moc. [ED250] (27.3.2018 10:02:25)
Myslíš tuto úpravu od Marlbora? http://marlboro350.rajce.idnes.cz/Rozeta/ [Jiřík] (27.3.2018 9:01:54)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,203 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.11.2024 2:25:14