Příspěvků: 26, poslední: 11.4.2018 12:28:0865816.Veteráni
Dobrý den, jak spolehlivě poznat vůli v řízení a jak nejjednodušeji odstranit? Musí se sundat horní břejle a rozebrat půlka předku motorky? Jak to udělat co nejsnadněji? Předem moc děkuji za rady. Moto je Jawa 350/354 Kývačka rok 1961.
Jinak vůli v krku řízení (i menší) poznáš i při jízdě, zvlášť na nějaký polňačce nebo na jiný terénní vložce.
[Ota]
(11.4.2018 12:28:08)
Zlatý kuželíky :c)
[cPetan]
(10.4.2018 21:44:38)
Vůle se jednoduše pozná když zabrzdim přední kolo cukam motorkou dopředu a dozadu a prstem položeným na spodní misce zkouším vůli.
[Standa2]
(10.4.2018 16:33:55)
Chlup - no me taky prijde logicke dat jich tam kolik se vejde... ted jsem se dival do katalogu ND k Sesovi, u 634 38 kusu, u 638 36 kusu, pritom lozisko stejne...
[Peterson]
(10.4.2018 14:08:53)
Peterson - To s tím vyndáním jedné kuličky jsem tu v jawamanii také četl, ale v návodech k obsluze jsem to nenašel a ve starých katalogách na jednolaufový ČZ a Jawy od péráka po panelku se všude píše 19 kuliček, tak to tak skládám a funguje to.
[chlup]
(10.4.2018 13:51:17)
ventil - já jsem právě už vypozoroval, že samotné brýle se musí dotáhnou tak, že to dost znatelně drhne a nejde s nima plynule otáčet. Po dostrojení to pak funguje skvěle, vždycky se plynule stočí k dorazu jak psal Davy a při ježdění to drží jak má. Udělal jsem za poslední roky takto 2x ČZ a jednu Jawu 350 a s řízením u nich není žádný problém. Jawku jsem si ještě vylepšil tlumičem řízení.
[chlup]
(10.4.2018 13:41:50)
Když jsme narazili na ten počet kuliček... Máte někdo nějakou teorii, nejlépe divokou... :-D proč některé příručky uvádí 19 kuliček (tolik se jich do ložiska vejde) a jiné příručky uvádí 18 kuliček? Např. první příručky na 634 uvádí 19, pozdější 18. A překlep to není, tuším je i někde uvedeno, že se jich má dát kolik se vejde a pak jednu vyndat...
[Peterson]
(10.4.2018 13:36:01)
chlup: souhlas, mám to samé u dvou čezet, 2x 19ks složeny, dotaženy samotné brýle bez osazení. Po prvních jízdách je velká vůle v ložisku a musím to zase rozhodit a znova více dotáhnout.
[ventil]
(10.4.2018 13:12:56)
Davy: Ta vidlive může vážit odhadem tak 25 - 30 kg. To není žádná hmotnost. Pochopitelně, když postavím mašinu na hlavní stojan a přední kolo je ve vzduchu, zataháním za kolo nahoru bezpečně zjistím, jestli řízení vůli má nebo ne.
[spec]
(10.4.2018 12:00:34)
Už se mi 2x stalo, že jsem při vyndavání spodních brejlí v miskách našel 2x18 kuliček, ačkoliv podle katalogu n.d. jich tam má být 2x19 a také se jich tam těch 19 do misky přesně vejde. Takže dávám 19 kuliček do vazelíny, při dotažení samotných brejlí jdou tyto pak otáčet ztuha, ale při osazení vidlí, blatníku a kola se tím zatížením to uložení rozhýbe do plynula. Takže zkontrolovat také počet kuliček v miskách a pokud miska nedrží pevně, tak ji vlepit dvousložkovým lepidlem na kov, které vyplní ty vůle.
[chlup]
(10.4.2018 11:41:12)
Pepo, kejvy a panelky trpí na krk, hlavně když se tahá sajda a navíc s Pavem. Když je v krku vůle, může to být opotřebením ložiska-kuliček nebo vymlácení nejčastěji spodního otvoru v krku. Vůle bývá ale i na hřídeli brejlí. Obě tyto vůle se obtížně vymezují, musí tam být přesný styk kov + miska ložiska. U brejlí je jednodušší si sehnat lepší díl. Přitažením ložisek jde vymezit POUZE vůle vzniklá opotřebením ložisek a pokud máš ložiska v cajku, hrozí vymačkání kuliček do oběžné dráhy a následně nepříjemné polohování řidítek (neopravitelné, na výměnu ložisek). Stává se to u spodního ložiska, protože tam se sčítá síla od přitažení a síla od váhy a rázů na kolo od brždění, nerovností atd. Hodně velkou roli hraje to, zda jsou ložiska ve vazelíně nebo na sucho a samozřejmě původní socialistický ložiska jsou nejlepší, ale po těch letech trpí na nenamazání, korozi atd. zdar sam559
[sam559]
(10.4.2018 9:44:27)
o moji inteligenci víš *ovno, mudruj o vůli na řízení o tom jawamania je
[ventil]
(10.4.2018 9:16:44)
ventile, ja te nepoucuju jak se mas zamyslet, pouze te vyzyvam k zamysleni. Tudiz ctim tvou prirozenou inteligenci a pouze te upozornuji ze ti neco uniklo.
[Davy_]
(10.4.2018 9:01:05)
tak nepoučuj jak se mám zamyslet
[ventil]
(10.4.2018 8:45:08)
ventile, ale on se s tebou nikdo nehada, cti poradne ;)
[Davy_]
(10.4.2018 8:34:18)
já píšu co nejen mě v praxi funguje, dělej si to jak chceš
[ventil]
(10.4.2018 8:11:44)
ventil> neni tech otazniku malo? Ano, vidla s kolem na kejvacce je tezka jako prase. Na to aby aby ji tahal nahoru a dolu skutecne ano. Zkus se zamyslet jak a na jakejch pakach pusobi sily v hlavovym slozeni kdyz na tom visi vaha kola blatniku a vidlice. Ponekud dost se to sprajcuje ;)
[Davy]
(9.4.2018 22:36:41)
Peterson díky, aspoň někdo je tady uznalej, pokud mu to kvedlá jako mě na jedný kývačce tak to pozná snadno a rychle
[ventil]
(9.4.2018 19:47:42)
Ta vule jde taky poznat, ze jednou rukou tahas za kolo jak pise ventil, druhou rukou prsty drzis spodni spoj/lozisko krk vs spodni bryle. Prsty jde citit jestli tam je vule/vakla se to...
[Peterson]
(9.4.2018 19:28:53)
Ten pripravek jde vyrobit za par korun - koupit orisek na golu, kterej ma spravny vnejsi prumer, potom bruska...
[Peterson]
(9.4.2018 19:22:22)
ta vidle je těžká jako prase???? a na čem? na kývačce, ach bože...
[ventil]
(9.4.2018 18:57:19)
Ta vidlice je tezka jako prase a vlastni vahou vuli vymezi (osa je zaklonena), takze tahanim nahoru a dolu se akorat nadres a nic nezjistis.
Postav to na kola, zabrzdi predni kolo a cukej s motorkou dopredu a dozadu. Pritom se podivej jestli se ti hejbou horni brejle vuci krku rizeni. Pokud jo, tak to dotahni jak pise Ota. Ale ne moc. Vidlice by mela vlastni vahou ze stredovy polohy spadnout na doraz, pokud to stoji na stojanku.
[Davy_]
(9.4.2018 15:59:09)
Stačí tedy jen povolit vrchní matku a bez demontáží brýlí dotáhnout?
A to zkoušení, proč kolo tahat dopředu? Myslel jsem spíš s vidlicí tahat nahoru a dolů, ne?
[Josef Šmahel]
(9.4.2018 14:55:28)
Záleží na tom, kde ta vůle je. Začal bych dotažením krku řízení - tj. odšroubovat matku horních brýlí, speciálním klíčem s citem dotáhnout matku krku řízení a pak znovu našroubovat a dotáhnout horní matku a zajistit jí ohnutím podložky a jejím zaklepnutí do důlku v brýlích.
[Ota]
(9.4.2018 12:32:31)
hoď to na stojan a vem za přední kolo a snaž se ho potahnout dopředu a pustit, dotažení je jak píšeš. Jinak repliky ložiska jak se tady už x krát psalo stojí za hovno, teď to taky budu zase řešit.
[ventil]
(9.4.2018 12:26:55)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,219 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.11.2024 2:25:14