Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 4, poslední: 19.4.2018 12:43:3865857.Veteráni
Opravoval som futro na kluke(559-dvojložisko,vape). Po zhodení valca ma prekvapila axiálna vôľa kľuky.Motor má nabehané 10 000 km po GO(bola robená aj komplet kľuka).Čo podľa vás spôsobilo tú vôľu?Predpokladám že to budem musieť rozpoliť a kľuku poslať opäť na repas(samozrejme k inému kľukárovi)..Stretol sa stým niekto?
video tu: https://photos.app.goo.gl/3HPSO8HxrZci4afK2
Na 90% je vůle mezi čepama a vnitřním kroužkem ložiska. Stává se to po chvíli provozu, kdy se sejdou blbý tolerance, nebo šmejd druhovýroba. Vůle mezi karterem a ložiskem je záležitostí především ČZ motorů řady 450,453,455, U Jawích (kejva, panel), pokud se motor zatím půlil a skládal DOBŘE 2-3x max je to spíše kuriozita.zdar sam559 [sam559] (19.4.2018 12:43:38)
Řešil jsem teď to samý na 592. Po rozborce jsem zjistil vůli až 2mm. Čepy byly v ložiskách protočený a nedrželo to ani v jednom. Takže klika ven, komplet udělat včetně nových čepů, nová ložiska, poskládáno a už jezdí. Třeba budeš mít ale kliku a zalepíš jen ložiska. [MALI] (18.4.2018 21:01:13)
Problem dvouloziska byl v tom ze se loziska vymackaly v karteru, a pak cestovaly. Tenkrat neexistovalo lepidlo na loziska a bylo to rozumne neresitelny problem. Jak pise doktor, zjisti co cestue, pokud to jsou loziska, zalep je. [Krizoň IV.] (18.4.2018 16:18:27)
To se hejbe celá klika. Zjisti, jestli se hejbe ve vnitřních kroužcích ložisek anebo zda cestujou i s klikou ložiska nebo zda je taková vůle v ložiskách (což snad ani není možný, to by musely kuličky vyskákat). Pokud je vůle mezi čepem a vnitřním kroužkem ložiska, nezbýbá, než nechat čepy klikovky vyměnit. V krajním případě by ly ty ložiska k čepům přilepit lepidlem na ložiska. To samé (tedy lepení) platí v případě, pokud by ložiska cestovaly v karteru. [Ota] (18.4.2018 15:53:06)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,125 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.11.2024 2:25:14