Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 16, poslední: 11.8.2018 21:40:2466238.Informace
Ahoj kolegové, jelikož jsem již bezradný, žádám vás o radu. Mám jawu 350 Tramp, motor tedy 638. V krátké době se mi povedlo propilt již dva písty (vždy pravá strana). Co tento jev způsobuje? Vysoká teplota, chudá směs, předstih? Motor běží na Vape (Z67), a oilmaster. Propálení nastalo při plném výkonu na rychlostním úseku 110km/h. Předstih dobrý, těsnění pod válcem ok,těsnění karburátoru ok, tryska 100, clona karburátoru originál, svíčky N15C. První propálení bylo na trysku 95. Motor jsem opět složil a dal trysku 100. Došlo opět k propálení. Teď po složení jsem měřil předstih obou válců a je ok, válce chodí stejně. Čím to může být? Proč pravý válec a proč když vše je továrně nastaveno jak má být?
milfus: "hlavu jsme zabrousili dle válce". Antidetonačka byla kolik ??? [fk] (11.8.2018 21:40:24)
Ta gumička je opravdu dobrá připomínka - určitě zkontroluj průtok kohoutku - napiš kolik proteče za minutu. Nemáš přicpané odvzdušnění nádrže - že by pak teklo málo? Nemáš na hadičce papírový filtr paliva? - ten se umí chovat dost záludně... [Peterson] (9.8.2018 11:21:46)
jo stou gumickou to se mne taky stalo nakonec sem tam vratil stary a je klid [Free] (9.8.2018 10:54:21)
Ahoj, mam za sebou něco podobnýho na 638 motoru, jen dálnice, na co to dá. Výsledek mého pátrání byla nabobtnaná gumička v kohoutku (nejhorší je, že po roce od výměny). Kombinace málo benzínu v nádrži, nenažranosti mého stroje a rokycaňáku na D5 pravděpodobně dala postupné ochuzení směsi a bylo vymalováno. Jen pro info, při testu mi kohoutkem protíkalo do petky něco málo přes 10 litrů za hodinu. Prolez i tohle, člověk díky ekoterorismu nemůže dneska věřit už ani gumičce (do kohoutku - pro rýpali). [kombajn21] (8.8.2018 23:38:31)
Je jasné že to nevyperu dokonale, pravda že pravá hlava po propálení prvního pístu podfukovala, dle stop na těsnění, u druhého případu propálení si to už nemyslím s kolegou, hlavu jsme zabrousili dle válce [milfus] (8.8.2018 14:50:21)
Nemáš svíčky s vysunutým jiskřištěm? Co tam máš svíčky? [PB] (8.8.2018 14:46:44)
Zdarec, budu skeptickej k tomu, že se ti podařilo vyprat např. dolní ojniční ložisko do čista, to bez demontáže nikdy nebude 100% a zakládáš si tak nebo tak na rozborku komplet...Ale k děravýmu pístu: tipuju nějakou netěsnost, falešnej vzduch - škrábanec na karteru, na čepu kliky, spadlá pružinka gufera, netěsnej válec dole nebo nahoře, kolem svíce...zdar sam559 [sam559] (8.8.2018 14:42:55)
Spotřebu jsem nestihl změřit. Motor kratce povadl a hned došlo k propálení pístů, to už ani nestihneš přerušit jízdu. Jsem rád že mi to kleklo před Nitrou a né v plánované Albánii :-D [milfus] (8.8.2018 13:30:02)
gufero šlo opět ven šroubovákem, nahradil jsem jej vždy novým! Celý klikový prostor jsem prostříkal vapkou, vysušil, vylil lihem, naolejoval ložiška, klika jede bezproblémů. Barva svíček jinak byla ok. [milfus] (8.8.2018 13:28:01)
Mě se to taky stalo, předpokládám že vinou chudý směsi. Až to teď znovu složíš, tak pokud pojedeš (nemusí to být ani na plno) a ucejtíš jak motor z ničeho nic vadne, tak okamžitě přeruš jízdu. Já mám na 290ccm aktuálně hlavní trysku 105, takže ani ta 100 Ti nemusí stačit v případě jinýho problému. Jaká je spotřeba? Neteče to někde? [grošák] (8.8.2018 13:25:50)
Propaleni pistu znamena nekompromisne GO. Po tom co jsem to propalil cestou na Krucik, jsem mel "posopovany" pod pistem v klikovce uplne vsechno. I gufera mela hlinikovy brit )=>>
Pokud to nevymejes nevycistis nema podle me cenu to trapit rozjizdenim. Gufero bude blbe testnit, protoze tam je nasranej hlinik z pistu. Na prave strane neni olej, ktery by to dotesnil a tak to urcite saje fales.
Propalil jsem to protoze byla chuda smes a byl jsem blbej a nevenoval jsem dostatek casu pozorovani barvy svicek.
[Havlis] (8.8.2018 13:24:12)
svíčka vždy nová [milfus] (8.8.2018 13:00:40)
Podruhé se to stalo se stejnou svíčkou, nebo s novou? [Peterson] (8.8.2018 12:45:12)
gufero ok, co se týče kanálů tak jsou již slicované, ale i tak hliník s litinovou vložkou uplně+ nesedí, bohužel si nechci rozhodit časování, nechci do toho víc sahat. Svíčka levá ok, pravá obalená hliníkem, to je jasný. Jsem už z toho neštastný [milfus] (8.8.2018 12:42:35)
Bojim se ze prava svicka ma ted barvu hlinikovou. Leva je jaka? V pravym valci je asi extremne chuda smes. Nemuze to precejenom nekde prisavat? Asi jedine gufero pod zapalovanim. [Endy] (8.8.2018 12:33:06)
Pokud k propálení došlo vždy při plném plynu, tak je na vině moc chudá směs. Jakou barvu mají svíčky? Pokud máš mezi karbem a přírubou k válcům clonu, má být HT 100. Ovšem co kus, to originál, takže to tvýmu motoru nemusí vyhovovat. Doporučuji clonu proříznout na plný průměr difusoru a dát tu HT 95. Předepsaná je sice 92, ale když tě trápí chudá směs, nebude větší tryska pro začátek na škodu. Jinak zkontroluj slícování kanálů a případně to udělej. Nikde v cestě nasávané směsi by neměly stát v cestě zbytečně žádné schůdky, a to ať již mezi karbem a přírubou, přírubou a válci a mezi válcem a vložkou. Zde bývají největší chyby, když se vložka ve výrobě nezalisuje úplně optimálně. Pokud je vložka zalisovaná dobře, tak v dolní úvrati by píst neměl ani částečně zakrývat výfukové a přepouštěcí kanály a naopak v HÚ by měl dojíždět až k vršku válce (nebo téměř k vršku). Pokud to nesedí, chtělo by to posunout vložku ve válci tak, aby toto sedělo. Pokud to sedí, tak slícuj jen přesahy v hliníkovým válci oproti vložce, do litinové vložky nesahej, ať nerozhodíš časování. [Ota] (8.8.2018 12:28:26)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,109 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 25.11.2024 21:20:19