Příspěvků: 40, poslední: 14.8.2018 11:06:2766240.Veteráni
Čaute chcel by som sa spýtať či by sa mi oplatilo kúpiť jawa mustang 23-ku, či nieje náročná na údržbu, našiel som jednu v celkom peknom stave len dake diely vymenit za krajšie.
Garfield: s Passatem i s dalšíma novejma autama, kde jsou xenony je to dost na prd. U mojí 5tky (facelift, někdy označovaný 5,5) se taky musí sundávat nárazník. Lepší to nebude, spíš horší. Třeba nová Fabia má mít ledky, kde se pak mění celý modul za slušnou raketu. Doba jednoduchých aut, na které stačil šroubovák a kladivo je nenávratně pryč. Na druhou stranu musím uznat, že to svítí slušně...
[Mustang]
(14.8.2018 11:06:27)
Garfield:
Kolega se ptal jak dlouho trva vymenit svicky u VW brouk. Tak se ptam: starej nebo novej. Rika prej starej tak mu dam odhad na dvacet minut s prestavkou na pivo a on prej ze mu servis chce za vymenu svicek uctovat desnou raketu.
Pak z nej, trouby, vypadlo, ze pro nej je starej VW brouk vyrobenej pred rokem 2010.
Tata mival kadoura a tak pro mne starej brouk je skutecne original VW Käfer.
[70CB750]
(13.8.2018 21:04:20)
Tak teda diky kľuci :)
[Adrián]
(12.8.2018 20:11:42)
El Fag - Tvá slova sedí.
Měla by se tesat do kamene.
[Cholerix]
(10.8.2018 18:27:44)
Davy - lidi umi používat elektroniku stejnym zpusobem jako kdysi pouzivali fichtla a navíc ani nevi na co si nevhodnym pouzivanim elektroniky zadelavaji. Predevcirem jsem jednomu Bc vypinal na telefonu pro babicku požadavek na PIN (jeho babicka to po zapnuti nedala) a aktivoval volani SOS tlačítka.Jen tak mimochodem jsem zjistil ze nepozna co mu prijde SMS od toho co mu prijde jako reklama přes WiFi kterou ma neustale zapnutou s automatickym prihlasenim.Vzhledm k tomu ze je mi 67 me to dost prekvapilo.
Ale je to celkem jasne, inteligence lidi je porad stejna jen rozlozeni znalosti po oborech se lisi, bohužel se mi zda ze znacna část si vybira obory neproduktivni, neuzitecne a zbytecne.Bohuzel stat studim všech oboru podporuje stejne.Lidi kteří dokážou problém analyzovat a pak navrhnout nejake reseni je porad malo. Zato je spousta tech, kteří dokážou zbytecne problémy vymyslet.
[El Fag]
(10.8.2018 16:15:35)
Zdravej mustang za 4 asi není co řešit...
Ad.OTA: no zrovna tohle mi přijde jako dobrý. Já třeba vyměnim žárovku jen s umazanou rukou, ale co si tak vzpomínám kamarád na Passatu musel sundat nárazník aby mohl vyměnit žárovku..... :-)
[Garfield]
(10.8.2018 14:04:46)
Já vám nevim, jak na těch hnusnejch skůtrech můžete jezdit :-D
Mustang za čtyřku je dobrá cena, ale nesmí ti vadit, že budeš vonět benzínem.
[Montgomeryx]
(10.8.2018 13:53:46)
Ota: Ano je to tak. Není potřeba vyrábět na sto let. Dělat věci co si každý opraví za pár korun. Každý chce výplatu a co by automobilky a servismani dělali. ;) A ekologie? To je jen záminka dělat motory co se vysypou za pět let a ta hromada hliníku, oceli a plastu, spolu s energií na ně použitou se vyhodí z okna popř. zrecykluje na další podobný pětiletý peklostroj s Eurem o stupeň vyšším. ;) Nicméně pro ty co jsou šikovný, to není tak strašný. Znám kluky, co dnes rozeberou a složí násobně složitější vergl, než byl fichtl, kterýho ani nikdy neměli. A nebojí se toho. Youtube je plný návodů, jak kdeco rozebrat a zase funkční složit. Aliexpress či Ebay zase dílů, které potřebuješ. Vše je o lidech. Jen prostě dost lidí co dříve musela, tak dnes už nechce a podle toho to vypadá. ;)
[Verdom]
(10.8.2018 12:23:06)
Doktore, ale nikdo ti prece nezakazuje ten vercajk vozit. To myslis ze driv bylo vic lidi, kteri ho umeli pouzit? Jestli jo, tak ne o moc. Obycejmejch uzivatelu, kteri naradi vozili jen z povinnosti bylo vzdycky hodne. A dneska zas lidi umej pouzivat elektroniku, coz je v soucasny dobe mnohem uzitecnejsi. Muj skolitel na doktorandskym studiu mi rikaval "pane inzenyre, neucte se svaret, ucte se programovat!" a mel pravdu. Nebudte takovy pesimisti. Svet je jinej, nez kdyz nam bylo -nact a meni se dal. Ale proc to brat hned ze k horsimu?
[Davy_]
(10.8.2018 12:20:44)
Ja na Mustafovi jezdim po Stredohori a zvlada dobre. Ale clovek musi pocitat s tim, ze je to jezdeni pro srandu a ne pro to se nekam dostat. Si vzpominam jak jsem pred dvaceti lety jel na Varhost a kamaradi ve dvou na Simsonu furt v pohode jeli, zatimco ja jel sam a musel jsem se odrazet nohama, protoze jednicka to nevzala :)To sem mel 80 kilo. Ted mam o petadvacet vic a fichtla jsem naladil tak ze to vyjede. Jako zacatecnik bych to nedokazal.
[Davy_]
(10.8.2018 12:13:57)
Venca_n, El Fag: "tlak směrem k primitivnímu konzumu a neznalosti" - a postupuje to stále dál. Zrovna včera ve zprávách říkali, že se chystá změna povinné výbavy, kdy už nadále nebude potřeba vozit s sebou náhradní žárovky a pojistky. Takže moderní řidič - operáor motorového vozidla si nebude muset umět vyměnit ani tu blbou žárovku. Další změna bude ale k dobrému - lékárnička nebude mít nesmyslně omezenou životnost, jako dosud a i klesne počet jejího vybavení.
[Ota]
(10.8.2018 12:10:19)
Já fíka jaxem psal, nechal synovcům a simson šel taky pryč. Nahradil je skůtr od rýžojedů (PCX 125ccm) Upozorňuju, že motor z fekála složím i po tmě a nešel z domu, že by nefungoval. Jen prostě v dnešním provozu a u nás v kopcích je to v jednom skoro nebezpečný (neudrží padesátku a je takřka překážkou provozu) a ve dvou jeho úpění uííí ijóóó mě přestalo bavit, byť v porovnání s jinými svého druhu, jezdil velice slušně. ;) Dnes s PCX spotřeba nižší, rychlost i ve dvou takřka devadesát do kopce, po rovině lehce nad kilo. Pod sedlo se krom lékárny vejde i deset piv https://verdom.rajce.idnes.cz/Vylet_Cesky_Raj/#DSC_0387.jpg a pokud se mi nechce vařit v motohadrech, dá to pohodově výlet ve dvou. Muzeum nemám a strašit v garáži něco, co neužiju mi zrovna nemusí. ;) Takže na blbnutí určitě ano, na běžné ježdění pro masochistu, do rovin ke Kolínu a v jednom proč ne, ale já bych to už doma nechtěl. ;-)
[Verdom]
(10.8.2018 11:40:55)
Já bych si Mustanga koupil, byla to moje první motorka. Ale za nějaký rozumný peníze a ne za ty nesmysly co za to dneska chtějí :-) Na ježdění pro rohlíky jsem nakonec pořídil jednorychlostní babettu, pro línou lemru jako jsem já ideální. Nepotřebuju lézt na kolo, s ohledem na dosahované rychlosti na to můžu v kraťasech, nemusí to na STK, nemá to značky a nevadí tomu, že jede párkrát do roka :-) Kdybych na tom chtěl jezdit víc tak bych si nechal moderního skůtra, který jede víc, svítí, brzdí.....a ve výsledku o tolik dražší není.
[Garfield]
(10.8.2018 9:20:37)
Pro takový stroj musí mít člověk cit. Z vlastní zkušenosti můžu opravdu doporučit to co už se tu probíralo. Pokud to chceš k tomu učelu že si to koupíš a budeš jezdit aniž bys s tím strojem měl sebemenší zkušenosti tak na to rovnou kašli. Pokud to chceš jako stroj na hraní, na zábavu v dlouhé chvíli a nebo na naučení tak jdi do toho. On ten pionýr když se jednou pořádně a kvalitně opraví a seřídí a tak nějak se nekašle na jeho udržbu tak je to spolehlivý bezporuchový stroj, jen je občas problém ten motor naladit. každý motor je uplně jiný a u té padesátky se fakt musí řešit každý nepatrný detail aby to jelo tak jak to má jet :D Ty brzdy a přední vidlice a samotný rám. to sice je výmysl který by zasloužil nějaký diplom ale pokud jezdím na silnici a nedivočím s tím někde po poli tak jsem v tom problém nikdy neviděl. v zapalování a kladívku taky problém nevidím. pokud to všechno mám udělané pečlivě a nemám jako většina dědinových jezdců vodiče zamotané do sebe na suk tak je to nesmrtelné
[BooCheer]
(9.8.2018 22:37:31)
nepatřím k zastáncům fichtlů a Mustang byl bomba možná tak v socialistickým táboře, ačkoli i tady ho dokonale pochcal Simson...
co si pamatuju: přední vidlice naprosto tristní. Kdejaký kolo ze supermarketu má dneska lepší.
před startem se nesměla zmáčknout (odlepit) spojka, jinak při nakopávání prokluzovala
Choulostivej řadící automat, o počtu rychlostí nemluvím.
gumovej sací chobot, co bral trochu výkonu
Slabý světla (i na tehdejší dobu). Líp svítí každá čelovka.
Tvrdý uložení zadní rozety, natvrdo namontovanej motor, všechno to posílalo vibrace do celý motorky
špunt nádrže bez jakýhokoli zajištění (ani šroubení tam není)
žádný brzdový světlo - v dnešním provozu taky nic moc
teplýho startovat v náklonu
ten blbej Romet, kterej reprezentuje tu nejlacinější čínu, oproti fichtlovi spolehlivě startuje, svižně jede (škrcení na 45 je v krátkým převodu a zmenšení sacího kolínka), nebrní od řídítek ke stupačkám, rozumně svítí, včetně blinkrů, brzdovky na obě brzdy, vepředu je opravdická vidlice i brzda, zamkneš si bandu....a nepotřebuješ mít seřizovací schopnosti na úrovni dobrýho mechanika závodního týmu...
[Marek]
(9.8.2018 14:33:02)
Patřím do tábora zastánců pionýrů. Kouzlo motoru a elektriky je v maximální jednoduchosti - když se pečlivě smontuje z dobrých dílů (samozřejmě nejlépe originálních - pořád ještě jdou sehnat, na burze atd.), potom je pionýr velmi spolehlivý. Je teda víc citlivý na čistý karburátor a celou benzínovou cestu (karburátorek je malinký). Já jsem si Mustanga pečlivě zgenerálkoval od motoru až po nové neházivé ráfky a fichl se odměňuje bezproblémovým provozem. Startuje studenej i teplej, hezky jezdí. Pohodlí na cestě zlepší březnické olejové tlumiče. Naposled jsem si dal odpolední projížďku 180 km - průměrná rychlost při cestě je 40 km/h, tj. v sedle jsem byl přes 4 hodiny. Vždycky říkám, že při jízdě na pionýru si člověk musí v hlavě přenastavit, že "normální cestovní rychlost" je 40-50 km/h a spíš si ten klid užívat, jinak se na tom nudí a se.e ho, že jede pomalu. Spolehlivej stroj. Je teda fakt, že když se člověk hrabe v čs. dvoutaktech přes čtvrt století, tak mu spousta věcí připadá jednoduchých a má už nějaký cit pro tyhle křápy - jiný je to u člověka co začíná, nemá žádné zkušenosti a neví ani ty základní věci - ale zas na to naučení je ten pionýr dobrý...
[Peterson]
(9.8.2018 11:14:44)
Prostě si ho kup a uvidíš. Buď se na něm naučíš a budeš ho mít rád, nebo tě nasere a tak ho střelíš dál.
[longr]
(9.8.2018 10:26:12)
Výhodou J23 je i nízká hmotnost - nebyl problém je uchopit za střed řídítek a za šikmou výztuhu, šup přes pangejt a jedem dál. Simson už na tohle byl horší.
Romet Ogar 50 má uvedeno 98 kg...
[Venca_n]
(9.8.2018 10:17:55)
Znám jednu paní teď už v důchodu jezdila na 21 dlouhá léta v létě v zimě 30 kiláků do práce a 30 zpět.Když jí koupili simsona k narozkám za chvíli ho zahodila a vrátila se k fichtlu
[nunici]
(9.8.2018 9:50:22)
Zdarec, hoši, vy toho (H)Adriána z Římsů totálně otrávíte...Mám původního Mustanga a jezdím s ním úplně normálně, chytá za tepla, za studena na šlápnutí, brzdí zadek na šmejra a předek taky velice dobře, kladívka kontroluju jednou za rok...Je pravda, že najedu tak 500km za rok, ale je to SPOLEHLIVEJ STROJ! A nemůžu si stěžovat ani na to, že by to nejelo. Ale asi to bude tím, že je v dobrým stavu, protože když je motor v kondici, seřízená spojka, kola v cajku a nafoukaný, řetěz namazanej, tak na svůj objem a výkon jede velice slušně. A nemůžu říct, že bych se pod nim každej den válel, to rozhodně ne. Chce to nebejt línej dělat údržbu a kontrolu důležitejch věcí a pak je motorka (nebo jakýkoliv jiný zařízení) pro radost. A bábu 210 jsem dělal jednou, možná jsem měl štěstí na díly, ale chodila a řadila normálně. Teda aspoň těch pár km, než jsem jí předal majiteli...:-)Takže Adriáne, neboj se, nekupuj nějakou sračku a kup si J23.Je to stroj, co má charakter a bude se Ti líbit.zdar sam559
[sam559]
(9.8.2018 8:40:20)
muj tchán si před dvěma rokama koupil Mustanga s tím že potřebuje něco na ježdění pro rohlíky. V mládí jezdil na kejvačce, tak si myslel že to zvládne. Já mu řikal ať si koupí čínskej skůtr a neblbne, že z toho bude nešťastnej. Mustang už je prodanej a vybírá se čínskej skůtr. Nakonec se ukázalo že i na tej kejvačce jezdil tenkrát spotřebnim způsobem, všechno řešil v servisu. No a jaksi zjistil že servis Jawa už neni na každym rohu jako dřív a když nějakej najde, tak tam nechá těžký prachy. Mustang neni náročnej na údržbu, ale na úrovni poplatný době jeho vzniku. To znamená, že uživatel musí bejt ochotnej si ušpinit ruce a musí mít trochu cit pro stroj. A taky trochu nadšení pro veterána, protože marná sláva, moderní skůtr je prostě uživatelsky přívětivější.
[Davy_]
(9.8.2018 8:37:00)
Mustang je fajn, zapalování jde pořešit bezkontaktem od VAPE. Dá se sehnat i asi 50W stator k tomu. Spousta dílů se dělá v replice pochybné kvality, ale dají se sehnat o povedené repliky. Originálních jetých je ale všude pořád dost. Největším neduhem pro začátečníky bdue karburátor, je poměrně citlivý na výšku hladiny a klopením na jednu se směs ochuzuje a na druhou obohacuje. Taky jsem nikdy na chuť nepřišel ty gumový hadici mez karbcem a sáním. Starý hadice držely tvar, ty nový se deformují a pak to kloudně nejede. Taky mi nikdy neseděla sériový převodovka, hlavně její odstupňování. A až tě orignální pionýr přestane bavit a něco se naučíš, tak díky tomu, že se jezdí spousta pionýráckých závodů, tak je k sehnání spousta „tuningových“ od upravených 3kvaltových až pětikvaltových převodovek, upravených válců, jiných karburátorů, lepších vidlích z horského kola, co se narvou do origo šavlí atd. Takže pokud ten mustang bude za dobrou cenu, tak bych ho vzal. Na normální ježdění už to moc není, ale na hraní super.
[Bakoun]
(9.8.2018 8:37:00)
Na fichtla nedám dopustit. Jezdím s ním 20km do práce.Pohoda jízda na plný gule kouř smrad, vše co k tomu patří. Od dob, co má papíry a jezdím s ním jen po silnicích a ne v terénu, problémy nejsou žádný.Jednou za rok máznu vačku a jen foukám pneu a leju benzín.Kupodivu radeji sáhnu po pionýrovi, kterýho vezmu pomalu do náruče, než se vytahovat panelku...
[buudulinek]
(9.8.2018 8:35:01)
Ano-babeta asi lepší volba na vesnici než fichtl,ale s kvalitou replikových dílů(hlavně do spojek) si vyláme zub i leckdy otrlý automechanik,který už to poté nikdy nechce do baráku na opravu.Nejdřív to nemusí řadit,pak zase klouže 2ka,tím pádem prokluzuje při startování a když to nakrásně přeguferuje,odmastí,tak to zase neřadí za jedna,po pokusech se opět zamastí čelisti,klouže 2ka a zase na začátek..
[daveho]
(9.8.2018 7:52:16)
Jestli to ma byt opravdu po dedine a do obchodu, tak si kup dvourychlostni babettu/korado. Na jare nalijes do nadrze benzin, neresis znacku, stk ... jen zaplatis zelenou kartu a zbytek roku budes jezdit. Mustang/Fechtl jsou narocnejsi na servis a rozhodne nejsou spolehlive (dle soucasnych pozadavku). Jako vzdy dojedes, ale ... casto budes roztlacet, budes porad spinavy. Dalsi problem jsou dily - uz to neni jako driv, ze je mely vsude, blbe se shani a uz vubec nejsou kvalitni.
[Labakov]
(9.8.2018 7:39:48)
Je pravda, že dnes fichtla není skoro slyšet. Mladý díky legislativě na tom můžou jezdit až s papírama na A1 a to si raději koupí skůtra 125ccm, který už trochu jede a ti starší už mají doma krom fichtla i něco silnějšího a pokud nechtějí znát každý kámen, vajgl a patník u silnice, jedou na něčem, kde to odsejpá. ;) Já dal fichtla synovcům na blbnutí, pro běžný provoz to v porovnání s ostatními vehikly stejné kategorie nejede, nebrzdí a smrdí. Přesto má něco do sebe a kdo ho neměl, jako by nebyl. ;)
[Verdom]
(9.8.2018 7:35:48)
Mustang vůbec není náročný na údržbu když pochopíš jeho neduhy. S motorem problémy nebývají, občas nehází jiskru, občas (často) nejde nastartovat, takže se roztláčí, ale na druhou stranu když máš sebou duši do kola, a pár součástek na elektřinu (cívku, kladívka, kondík, fajfku a svíčku), tak vždy dojedeš. Najel jsem na něm spoustu km po vlastech českých a pořád ho mám doma, i když se na něj nyní už jen dívám a vyjedu jednou za čas na STK. Ale je to spíš taková nostalgie - totéž jako když se Dan Pribáň někam vydá Trabantama.
[HonzaBK]
(9.8.2018 7:24:23)
elevator:
Romet Ogar 50 na první pohled vypadá, že by mohl být náhradou za Mustanga.
Výkon sedí, 4-kvalt výhodou, složitost vyšší, ale dejme tomu že bude nižší nutnost oprav. Cena vypadá přijatelně. Ale omezení rychlosti na 45 km/h...? Pro mě nežádoucí.
Navíc pokud budu chtít nový, musím do Polska a co je horší, absolvovat dlouhé tahanice s arogantím šmejdem z českých úřadů, placení cla, dovozného, všelijakých daní a buzerací s dovozovou STK...
[Venca_n]
(9.8.2018 7:03:35)
Endy - něco na tom bude jenže já až se vrátím k fichtlu asi na to neuvidím.Kývačka má optimální velikst součástek...ale taky mě mrzí že fichtla synovec před pár lety při "velkém úklidu" vyhodil
[nunici]
(9.8.2018 6:55:39)
Náhrada existuje. Jen není česká, ale čínská. Dováží ji např. Romet pod označením Ogar 50. Spadá do kategorie AM. 4 taktni motor licence Monkey, cena 22.000.
[elevator]
(9.8.2018 6:36:47)
Jak nesežene díly? Náročné? Jel tady z vás někdo taky na něčem jiném než na poválečném tuzemákovi? :D
GO motoru je za cenu pístní sady na dvouválcovou rejži...
Koupit za 4 tisíce se to vyplatí už jen z hlediska zhodnocení do budoucna.
[Tom353]
(9.8.2018 0:05:49)
Ptal ses, jestli neni mustang narocny na udrzbu. Tak to je stroj velmi narocny, predevsim na znalosti. Az bych rekl, ze jawar by mel zacit kejvackou, pak prejit na trindu, a kdyz uz hodne umi, tak si poridit pionyra:-).
[Endy]
(8.8.2018 22:56:25)
Naučí tě to spoustu novejch sprostejch slov, hlavně až koupíš nějakou kvalitní repliku...
[00]
(8.8.2018 21:47:53)
Jestli s motorkama zacinas tak si to kup, nauci te to zakladum vseho, jizdy i oprav a budes mit motocykl ktrey ve sve dobe byl naprosta bomba. I kdyz je dnes doba jinde, kup.
[Standa2]
(8.8.2018 20:55:18)
" tlak směrem k primitivnímu konzumu a neznalosti" Venco to je 100% zasah navíc je zde tzv tlak "elit" které ti serviruji co si mas spravne myslet.
Adrian - podle toho v jakem je stavu na ni klidne muzes najet 10 000 km bez nutnosti shanet zasadni nahradni dil.To je ale hodne mala pravdepodobnost takze pokud jsi doposud fichtlem nepolibeny budes se s nim spise trapit.
[El Fag]
(8.8.2018 20:54:55)
Ve svý době byl Mustang dobrý stroj - jednoduchý, lehký, výkonný a na opravy celkem nenáročný. Měl samozřejmě své chyby. Část z nich se dala svépomocí odstranit či alespoň omezit.
Dodnes za něj neexistuje náhrada a s velkou pravděpodobností již nikdy ani existovat nebude.
---
Najel jsem s těmi stroji asi tak 100 000 km. S Mustangem to byl zážitek - mohl jsem kdysi všude. Pěšinka, polní cesta, ale za lepších časů i dálnice, ze které jsem si vyjel, kde jsem chtěl.
Vývoj jde jinam - zavraždění kategorie do 50 ccm, povinná ABS na nových motocyklech, nesmyslné rozdělení kategorií ŘP, plošný šikan majitelů motorových vozidel, vymizení řidičů motocyklů (motocyklistů) a nástup tzv. "motorkářů", nové nesmyslné úpravy v silničním provozu, ukončení podpory rozvoje technických znalostí a naopak tlak směrem k primitivnímu konzumu a neznalosti, likvidace tuzemského průmyslu atd...
[Venca_n]
(8.8.2018 20:29:39)
Len tak do obchodu a po dedine, ponukol mi ju jeden typek za štvorkolku
[Adrián]
(8.8.2018 20:18:49)
Chceš jezdit nebo chceš mít starou motorku, která nemá jedinou dobrou vlastnost, ale je naše, retro a kůl?
[Pajka]
(8.8.2018 20:05:32)
Vzhledem k tomu, že díly už prakticky neseženeš, je lepší si nic takovýho nepořizovat.
[Venca_n]
(8.8.2018 19:55:20)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,109 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 25.11.2024 21:20:19