Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 16, poslední: 10.8.2018 17:24:1666241.Veteráni
Ahoj lidičky, cca před týdnem jsem potkal starého kamaráda, který má tak cca 12 péráků. Když jsem mu půjčil moji motorku v domnění jak mě pochválí jak pěkně jede, říkal že je jakási "přidušená". Pak už jsme se sním nějak nestačil více pobavit a zeptat se ho, jak mašinu seštelovat tak, aby jela jak má. Prosím vás tedy o radu, co by tohle "přidušení" mohlo způsobovat. Jen krátce, výfuky jsou čisté, vypálené, předstih je nastavený tak jak má být, karburátor je vyčištěný a motor krásně drží volnoběh, nezvoní... tlak ve válci nevím, nemám jak změřit ale komprese by měla být v pořádku. Předem děkuji za jakoukoliv radu. JK
a musíš nutně lítat v těch hicech? Když už se jedu vyvětrat tak dvě hodiny před západem. Přes den teď ani motorkáře nepotkávám a když, tak v 6 ráno stojí u jedné pumpy a kafují. [ventil] (10.8.2018 17:24:16)
nee určitě jsi se mne nijak nedotknu, jak jsme psal snažím se do toho dostat abych to nemusel furt vozit za pánem co mi to servisuje, viz moje dřívější příspěvky. Svíčka má i po zadření krásně cihlovou barvu, dneska jsme na něm kousek jel a nezdálo se mi, že by se mu nějak nechtělo. Možná to bylo tím včerejším vedrem, přece jenom bylo 34 stupnů ve stínu. Každopádně to rozdělám a podívám se jestli tam nedošlo k něčemu "fatálnímu". Jinak mě ještě napadlo, že bych přidal více oleje do benzínu když jsou teď takové tepla.. [Jawa_is_still_alive!] (10.8.2018 11:57:44)
Ne nechtěl jsem se tě nějak dotknout :-) jen jsem tak usuzoval podle dotazu na naštelování karbu. Je fajn že se do toho pouštíš a žádná ostuda když nevíš tak se zeptat - já nevím věcí a už se se tady taky na pár zeptal a vesměs kladně někdo poradil. Pokud ti to lítalo tu stovku tak zas ten válec by na tom neměl být špatně. Podle svíčky už poznáš jestli chce směs obohatit a nebo ochudit (jakou barvu měla po tom zadření ?) a naštudovat seřízení karbu (na netu je toho dost). Hlavně odbourat neduhy jako ucpané víčko nádrže - nabobtnalá guma v ben. kohoutu (pokud máš) - těsnost příruby jak k válci tak ke karbu (pokud máš klasiku) - pro jistotu dát nové gufero pod zapalování. Teď když se to lízlo tak bych to rozdělal - podíval se kde se co přihodilo a dát to do pořádku - podívej se na válec jestli nemá nahoře schodek a změř vůli kroužků ve válci. Pokud to bude v pohodě - seřídit jak se má a jezdi dál než uznáš že je potřeba GO - ať se daří [skvarek] (9.8.2018 21:43:54)
Skvarek: Ahoj, máš pravdu moc neorientuji ale tak snažím se to všechno pochopit... Karbec jsme nikdy předtím nešteloval, předstih, odtrh už nastavit umím, spojku si vyměním a ještě nějaké ty další maličkosti, takže tak.. Pérák mi jel/snad ještě jede i přes 100 ale to už byl motor vcelku dost vytočený ale možná by ještě trošku šel :-) [Jawa_is_still_alive!] (9.8.2018 20:41:15)
Jen žádnou paniku. Že nic není tak horké, jak se uvaří, platí i o motorkách:-) Prvně zkus sundat válec, zabrousit oleštěná místa na pístu a mázlý hliník ve válci (mnohokrát probíráno v minulých dotazech), odstranit příčinu chudé směsi (ať už nastavení karburátoru, nebo přisávání falešného vzduchu) a do zimy do generálky to jistě dojezdí. [Jad] (9.8.2018 20:22:38)
Ahoj - pokud ten tvůj kámoš má tak 12 péráků tak asi věděl o čem mluví a má s čím srovnávat a tak se mu NĚCO na tom tvým nezdálo. Bylo ale škoda že se ti na to nepodíval - vždyť vytáhnout aspoň svíčku je práce na chvilku a ta taky hodně řekne a pak se už dalo něco dělat popřípadě se směsí. Jeho názor byl že je to přidušený - jakou rychlostí jsi na tom jezdil ?? Já po laborování s drátěnkou ve filtru + tryskama a štelování karbu skončil pocitově a podle svíčky na stavu kdy OK ale maximálka byla tak 80 km - motor 4 000 po GO. Loni na podzim jsem kousek a za chvilku o další kousek zvětšil předstih a maximálka (používám jen občas) se zvedla na 90 km. Podle posledního dotazu (bez urážky) je vidět že se v tom moc neorientuješ a tak popros třeba toho kámoše ať se ti na to mrkne - to že se ti to lízlo ještě nemusí být zle. Ať se daří - [skvarek] (9.8.2018 19:19:21)
děkuji, ale tak stejně jsem to GO motoru chtěl nechat udělat ale až na podzim sakra.. :-) Bohatost směsi nastavuji jehlou a tím šroubkem šikmo ke karburátoru že? Když dám jehlu výš tak je bohatost vyšší nebo nižší? [Jawa_is_still_alive!] (9.8.2018 18:51:23)
Tak upřímnou soustrast.Chudou smesi pridres i když mas dost oleje,nejchudsi smes nemusi byt při plnem otevreni plynu, zalezi na zaveseni jehly.Taky se ti muze stat ze jedes v zavetri za kamionem a nemas chlazeni. Tak jsem to teda v prvním prispevku odhadl mimo..... [El Fag] (9.8.2018 17:20:25)
Ahojte, tak obavy se asi potvrdily, při dnešní vyjížďce se mi po pauze na benzínce hvízdnul píst tak jsem musel čekat až mašina zchladne abych mohl vůbec odjet.. teď když jedu tak slyším takové mlácení v hlavě (dříve jsem si toho moc nevšímal jelikož jsem jezdil se zavřenou helmou). Stejně nechápu jak se to mohlo přidřít když ředím 1:33 a nehoním ho do plnejch otáček. Bohužel jsem letos zřejmě dojel, bude potřeba udělat GO.. [Jawa_is_still_alive!] (9.8.2018 16:40:04)
taky se mi zdá že mi 250 kývačka blbě jede může to být tím že přesedám z 638? [nunici] (9.8.2018 15:04:39)
Ale prosim Te, nez jsi ho potkal tak bylo vse OK a byl jsi spokojeny jak ti pekne jede, tak neres blbosti a pekne jezdi dal.Cim vic se do toho budes vrtat, tim to bude horsi.Pokud při postupnem pridavani plynu jde porad za plynem a nemá nekde propad bude nastaveni karbu asi OK, pokud při otevreni poslední ctvrtiny plynu uz nereaguje nebo se trochu dusi nebude spravna velikost HT a je potřeba s ni laborovat. [El Fag] (9.8.2018 14:35:17)
Otázkou je co tím i myslel. Potkal jsem jednoho péráka, který měl sice kartery z 11 ale válec i hlava byla z 353 a tím máš nějaký koník navrch,... Jak píšou kolegové pode monou je hodně proměnných,.. [Dolin] (9.8.2018 14:26:58)
Když už jsou zmiňovány ty tlaky ve válcích, vůle v zámcích kroužků... Já jsem naopak za léta ježdění na Jawách/ČZ získal pocit, že čím vylítanější motor je, tím líp jede. Třeba blbě startuje, hůř drží volnoběh, ale jek se roztočí, je k nezastavení. Objektivně měřením ale tento názor podložený nemám. [Jad] (9.8.2018 14:10:01)
Pak byl taky zajímavý tenhle: https://slepice.rajce.idnes.cz/Perak_zavodak/#P1070996.jpg
(Odkaz uloupen na motorkářích)
Byť některé úpravy jsou spíše " na efekt". ;)
[Verdom] (9.8.2018 11:48:35)
Jedinej perak co jede je Matesuv perak )=> [Havlis] (9.8.2018 9:39:40)
Na rady málo informací. Motor po GO nebo vyběháno? (vůle v zámku píst. kroužku?) To že to nezvoní ještě neznamená, že to není vyběhaný. Svíčka N15C? a po jízdě (ne po pěti minutách brkocení na volnoběh) černá, cihlová, bílá? Hlavní tryska a typ karbu sedí? Poloha jehly? Zapalování Vape nebo kladívka? U kladívek se krom předstihu šteluje i odtrh. Jinak jak na karb třebas tady: http://jawablazni.cz/serizeni-karburatoru/ A na štelování zápalka zase nějaká moudra zde: https://www.motorkari.cz/tema/?t=138868 [Verdom] (9.8.2018 7:26:33)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (9), 0,203 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 25.11.2024 21:20:19