Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 20, poslední: 16.8.2018 13:23:1766256.Informace
Ahoj
Jsem téměř v polovině předpokládaného záběhu (2000 km) motoru po Go.
Ano vím že mi to trvá dlouho ale dělám ve stavebnictví a přes léto i o víkendech takže to nejde jak bych chtěl.

Motor funguje naprosto bez problémů , ani sebemenší náznak nějakého problému.
Zajímá mne zda je vhodné něco po záběhu kontrolovat.
Nebo raději ne neb zde platí obligátní pravidlo když to funguje tak se v tom nevrtej.
Stačí po záběhu jen přenastavit karburátor na normální provoz a jezdit.
A také kdy a zda je vhodné /žádoucí měnit olej v motoru jawa panelka - po kolika najetých km .
Neboť jsem ještě nikdy nezajížděl tak nevím a žádám rady od zkušených jawistů .
To by mel, ale magnet na kartusi ma na sobe pokazdy nachytanej nejakej jemnej bordel. [70CB750] (16.8.2018 13:23:17)
70CB750: Nějak se nemůžu dovtípit, proč magnety zrovna tam? Vždyť ten bordel by se měl zachytit právě v té filtrační vložce, i bez magnetu. [Jad] (16.8.2018 1:10:03)
Neplatí pro Jawy samozřejmě, ale na olejový filtry dávám magnety z hard disků. [70CB750] (15.8.2018 11:50:27)
MV: buď si daný šroub vyrobit sám: odvrtat dutinu do dříku a do ní vlepit magnet. A nebo magnet přímo nalepit zvenku na hlavu šroubu (doporučuju šroub s šestihrannou hlavou). No a nebo hledat M8x12 s magnetem pro jakýkoli jiný stroj. [JZ] (15.8.2018 7:51:39)
Díky za rady.
[MV] -Zrovna teť jsem objednal totéž u JAWATECH .

Motor je po Go zůstaly jen originální hřídele a ozubený kolečka neb na svůj věk byli ve velice dobrém stavu.
Jinak vše ostatní nové a repasovaná klika.
Olej v motoru PP 80-W90 značku už nevím.
Faktem je že nevím jak těsnej byl výbrus tak sem jezdil první nádrž jak před posráním abych nezadřel a mazal 1:20 Motul 2T 100 Minerál nyní 1:25.

Teť už bez obav a při poslední jízdě občas naložil ne však víc jak 85 km.
Spojka lamely Ferodo.
Zapalování Vape SZ 13 -1
Svíčka N15C přiměřeně černá, dal bych do dat ale nejde mi to neboť lezu jen z mobilu a nebo sem levej.
[Cholerix] (14.8.2018 22:32:38)
Deyva, JZ, - kde sa dá kúpiť výpustná skrutka s magnetom? Hladal som na nete, nepodarilo sa mi zohnat. V ponuke boli len na ine motorky. Potrebujem na panelky. Vopred vdaka za link. [MV] (14.8.2018 20:47:15)
Taky jsem si říkal, že to je zbytečné měnit. Po cca 8tkm jsem lezl pod víko kvůli spojce a to co vyteklo hezké nebylo. Takže servisní interval v návodu není jen pro srandu [maspe] (14.8.2018 20:42:06)
Po komplet výměně převodovky jsem měnil poprvé po 200 pak 500 , není to taková pálka a ten humus co v tom plave... [nunici] (14.8.2018 20:06:31)
Taky měním, jen když je třeba vypustit z důvodu nějaké opravy. [Jad] (14.8.2018 18:47:13)
Nejsi, mám 6 motorů po GO, provozuju 5 a než se dostanu k další výměně po go bude to trvat léta [ventil] (14.8.2018 18:02:17)
To jsem jedinej, kterej to tak neprožívá a mění olej jen při go ?? [Majkl250] (14.8.2018 17:03:31)
Ten šroubek s magnetem dobrá věc... Měnil jsem olej a pár dalších blbostí, tak jsem dal šroubek s magnetem. Po měsící jsem měnil spojkový lamely, tak jsem vypouštěl olej (a rovnou dal novej) a na magnetu bakula pilin. (na 640ce) [deyva] (14.8.2018 16:42:55)
sam559: naprostý souhlas, zátka s magnetem pobere jen železo. Výměna nemoderní PP90 je časově a finančně nenáročná a opravdu nedramatická. [ventil] (14.8.2018 15:24:56)
Doporučuji olej v převodovce měnit co nejčastěji, každý rok a při větších nájezdech klidně i 2x. Do panelky, kejvy, pejraka stačí PP90 a ten vychází stáčenej doslova na pár korun. Práce je to taky na pár minut a pro mě osobně práce radostná. Hlavním znečišťovatelem oleje nejsou ani tak ozubená kola v záběru nebo řetěz, ale otěr ze spojky a samotné řazení, kdy Jawí systém dávkuje ocelovou pastu a kusy hřídelí a kolíků koleček do oleje statečně. Stačí se podívat na vypuštěný olej na slunci, případně druhý den po usazení na dno - je to jak olej smíchanej se stříbřenkou. A všechen tenhle tvrdej bordel cirkuluje v ložiskách, řetězu, na guferech a hlavně škodí na kluzných ložiskách - předloze a na výstupní hřídeli. Snadno si to člověk představí. A je to přitom úplně zbytečný...Výměnám zdar, sam559 [sam559] (14.8.2018 15:02:12)
Jde o to že olej po tý repasi ten motor ještě dočistí a zanese se, takže ho je potřeba fakt vyměnit. [Klouzec] (14.8.2018 11:59:11)
dřívější výměnou nic nepokazíš, vytečou drobné nečistoty z montáže, otřepy a šupiny kovu a že se vypouští za tepla není třeba připomenout [ventil] (14.8.2018 11:58:57)
Záběh je od toho, aby si vzájemně sedly pracovní plochy mechanických součástek (motoru). Čili pokud jsi nedával nová kolečka, jsou zaběhnutá, co se týká primárního řetězu, taky bych to neviděl nijak dramaticky.
Příručka říká, že převodový olej se mění po pěti tisících, ale myslím si, že pokud do převodovky dáš magnet (na výpustném šroubu), tak "moderní" olej vydrží násobně víc.
[JZ] (14.8.2018 11:08:21)
Karburátor přenastav až tehdy, když si o to sám motor řekne. Může to být dřív, než po 2 tis. km, ale taky později. při záběhu 639 jsem musel postupně ubírat na bohatosti už dříve, jinak se motor ulejval, zanášely se svíčky a nedalo se s tím kloudně jezdit. [Ota] (14.8.2018 11:05:34)
Pokud budeš přenastavovat karburátor vždy vyndej a očisti svíčku , něco najeď a pozoruj její barvu, musí její barva být cihlová nebo lehce tmavší, nikdy ne bílá abys to nepřidřel, taky zkontroluj odtrh v případě kladívek. [Klouzec] (14.8.2018 9:12:55)
já dělám jen kontrolu a dotažení všech spojů. Olej klidně už vyměň, cena sudového a jeho množství pro jeden stroj je směšná. [ventil] (14.8.2018 7:06:12)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,109 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 25.11.2024 21:20:19