Příspěvků: 13, poslední: 21.8.2018 22:37:3566274.Informace
Zdarec, našla by se nějaká dobrá duše, která by pomohla vyřešit jednu záhadu?
Kamarád z práce si koncem května koupil celkem zachovalou 639 z roku 1990 ale s vyběhaným motorem, (na což byl však upozorněn prodávajícím, takže potud vše OK, navíc se to i při zkušební jízdě projevovalo značným cinkáním) nechala se tedy udělat GO motoru a začalo se jezdit.
Často jezdíme spolu, takže vím, že motorku nijak nehoní, jezdíme pohodovým tempem, naopak s ohledem na záběh ještě trochu méně (60-70 km/h), maže se Mogulem TSF 1:33 a za jízdy mu to poměrně dost hulí, takže o to větší překvapení bylo, když se mu cca po 800 kilometrech začala ozývat středová ložiska na klice.
Oprava se tedy koncem června reklamovala, dala se nová klika s ložisky (u té, co se vyndala z motoru se zjistilo, že ložiska byla opravdu v háji, u jednoho dokonce prasklá klec) a začalo se znovu jezdit.
No, a po necelé tisícovce najetých kilometrů se opakovalo to samé co před tím.
Když jsem u něj včera byl a probírali jsme to, (už z toho je nešťastný a naštvaný - ani se nedivím) tak jsem se ho zeptal na seřízení karburátoru a zapalka (má tam ještě původní altík) a dozvěděl se, že má na motoru neproříznutou clonku, ale ale v karbu ještě od minulého majitele HT 92, přitom co vím, tak u clonky má být 100.
Myslíte, že by jen ta malá tryska mohla způsobit, že by se ta lóža málo mazala? Přitom jak jsem uvedl, to mazal 1:33 a podle toho dýmu za ním to rozhodně nevypadalo, že by to bylo málo mazané a svíčky jsou taky skoro černé, jen dole mají lehce cihlový nádech.
Každopádně ve středu to chce odvézt maníkovi na reklamaci znovu, tak jsem mu řekl, že až mu tam dá novou kliku, tak ať rovnou dá do karbu i HT100, nebo ať rovnou prořízne clonku na plný průměr.
Nějak se mi ale nezdá, že by tohle mohla způsobit jen malá velikost trysky, ložiska tam prý byla SKF a v plném čele dokone zvětšená dírka pro lepší mazání ložisek.
Opravdu záhadné...
maspe: dík za info, kupoval jsem od vás jedno čelo na jaře. Až budu generálkovat motor v 639, tak snad nezapomenu.
[agent]
(21.8.2018 22:37:35)
Plné čela máme přímo z fabriky. Díry taky nesedí, ve fabrice to neřeší, ale dolicovani je práce na 5 minut.
[maspe]
(21.8.2018 20:49:27)
Nevím co se za čelo montuje teď, ale u naší 640, kde se asi ve 30ti tisících km dělala GO bylo plné čelo nutnost. Sice jsme je namontovali až na několikátý pokus, ale bylo nutné. Kartery byly od čela vymačkané a původní čelo časem neudrželo střed kliky - setrváky mlátili do karterů.
Tehdy jsme s tím neměli zkušenost a nevěděli, že to musíme zkontrolovat.
Mlátit nám motor začal fest tak po 3000km, do té doby pohoda. Tehdy jsme objevili vymačkané kartery a zkusili čelo na radu zalepit Loctitem, ale to vydrželo jen dalších 500km. Na třetí pokus šlo plné čelo a od té doby jezdí motorka perfektně a má navíc dalších 15 tisíc km.
Je už to tak 11 nebo 12 let a čelo jsme objednávali asi přímo z podnikové prodejny.
[agent]
(21.8.2018 13:59:39)
Říkal mi, že mu tam dali ložiska SKF, ale jestli to Čína nebo origo, neví.
A ve fabrice se dávají do motorů pořád dutá čela, že jsou s těmi plnými takové problémy? Tak to snad aby mu tam namontovali raději duté, ať už má konečně pokoj.
[Westfan634]
(21.8.2018 10:50:02)
Zmerte si tu diru na loziska v plnem celu a dutem puvodnim. Z hlavy uz nevim hodnoty, ale v dutem to bylo dle norem pro loziska a v replikovem plnem to bylo o rad tesnejsi.... Prvne bych zkontroloval tudle moznost.
[mickael]
(21.8.2018 7:23:33)
A co vycentrovanost kliky? dělá to hodně... Jestli je uprostřed veliký výkyv, tak to ložiska během chvíle odrasuje..
[ED250]
(21.8.2018 6:37:17)
a nebo to jsou ty ložiska čínský z frýdku místku jak to bylo v televizi
[Klouzec]
(20.8.2018 23:21:15)
Myslím si, že plné čelo se montovalo z důvodu větší styčné s kartery a tím už se uložení středových ložisek do karteru přes lehké čelo nevymačkavalo.
Čili pokud se koušou středová ložiska, tak nejsou mazaná. Buď to někdo přehnal se silikonem a kanalky zalepil nebo čelo montuje ve špatné poloze nebo je čelo jako takové zmetek...
Každopádně, zjistěte, proč se k loziskum nedostává olej.
Že se klika po stažení karteru musí točit volně, je snad jasné..
[Aleš T.]
(20.8.2018 20:58:07)
Ja jsem jeden z tech, kdo se vytrestal plnym replikovym celem. Presah byl o rad vyssi nez u puvodniho, takze po trech tisicich jsem menil loziska znova, byla doslova prehrata, mazano bylo dostatecne. Klika nijak vyrazne ztuha nesla. Dal jsem zpet puvodni celo a dalsich dvacet tisic bez problemu.
[mickael]
(20.8.2018 18:20:40)
kanály z čela do labirintu sedí? mě neseděli! maže dobře, olejem to nebude, já to založiskoval poprvé na super eko olej husqvarna 1:50 a podruhé kvuli nelícujícím kanálkům. jezdil jsem ale jako pes, žádný prd prd pro rohliky. tryskama to nebude, to by se kousalo mnohem dříve na pístech nebo by to dělalo díry do pístů. kartéry jsou originál pár? ještě pak otázka, co tam je za ložiska, ale to si nedovolí tam snad nikdo dát sračky za dvacku z aliexpresu
[krf]
(20.8.2018 16:52:30)
Mám na 640ce plný čelo z moto ústí (už dva roky a 5000km určitě)... Mám se bát?
[deyva]
(20.8.2018 16:07:24)
To plné čelo mu tam prý namontovali během GO.
Já teda slyšel, že ta vadná plná čela byla prý těsná, to by ale snad při montáži bylo nápadné, že by pak šla klikovka ztuha točit, ne?
No, kdyžtak mu řeknu ať se zeptá, odkud to čelo pocházelo.
[Westfan634]
(20.8.2018 14:03:24)
Plne celo ?? Kde se vzalo ? Z vyroby se do 639 plne celo nikdy nemontovalo.
Pred nejakou dobou se tu resilo ze odchazely stredovy loziska v motoru kam se namontovalo plne celo z Moto Usti v ramci "tuningu" plne celo bude lepe tesnit.
Tak jestli to nemuze byt ten pripad, ze tam borec pri GO motoru dal tohle plne celo ... zkusil bych dat normalni puvodni Jawa celo.
[Krizoň IV.]
(20.8.2018 13:57:09)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,109 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 25.11.2024 21:20:19