Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Ošetření spodku Š100 [Toňas](28.8.2018 20:34:12)
Příspěvků: 25, poslední: 1.9.2018 11:36:4366306.Automobily a jiné vehikly
Ahoj,

omlazuji svou Škodu 110 a prosím o radu. Mám vybroušené a vyvařené podběhy. Až je odmastím natřu to Body 989 s tužidlem. Na vrch bych dal vrchní barvu, spáry vymázl karosářským tmelem Dinitrol 410 UV a jako ochranu bitumen od firmy Presto.

Dotaz zní: Jakou vrchní barvu mám použít na to Body?
Myslíte, že uvedený postup je správně?

Pročetl jsem plno webů, prošel plno diskuzí ať zde v archivu nebo na škodě virt, ale jednoznačnou odpověď jsem nenašel.
Nemám v garáži kompresor, jdu cestou aplikací štětcem.....

Auto budu mít na takové letní žvýkání, takže maximálně v létě zmokne, jinak bude celoročně garážovaná.

Díky Toňas
Všem Vám moc děkuji za poskytnutí informací, plno věcí jsem si ujasnil.

:-)
[Toňas] (1.9.2018 11:36:43)
dadajan: nejen neviditelného i běžného černého duběnkového. Tanin s dojmocným nebo trojmocným (?) železem vytváří černý komplex, který se používal jako barvivo v takovém inkoustu. A my ho dnes používáme jako pasivátor koroze :). [JZ] (30.8.2018 14:29:39)
Osobně na novém autě používám na opravy spodního nástřiku DINITROL 447 v šedé barvě. Nikomu ho necpu, ale zdá se mi, že drží dobře a dá se s ním celkem snadno pracovat i štětcem, dá se umýt a přelakovat. [JZ] (30.8.2018 13:59:34)
Srry za dvoják. Taninový mají v Hornbachu, ale to Worko je lepší a levnější. Na stránkách mají seznam prodejců. Musí se to pravdu "namočit" jak píšou, ne jen navhčit . Silně chycené i po 24 hod opakovat. Sekací koš na traktoru se základem epolex a vrchní dvousložkovým polyuretanej drží dokonale. Spodek 105ky taky, teď se chystám stejně na Funa. Výhodou je, že taninový nenechává kyselá jádra pro další korozi. Ve Worku mi dokonce říkali, že to někde používají pod práškové barvy, ale poptával jsem 2 práškové lakovny na opískované s taninem a nevzali to- htěli znovu pískovat. [dadajan] (30.8.2018 13:46:40)
Taninový nemůže být kyselý, tanin ( z duběnek) byl také základem " neviditelného inkoustu. Používám lecjaké, i míchané s Chelatonem, ale taninový Worko je podle mojich zkušeností nejlepší. A pak raději používám Epolex profi základ dvousložkový. [dadajan] (30.8.2018 13:35:03)
Tak tady jsem to našel: https://www.motorestaurovani.cz/restaurovani/

To schválně zkusím, mám nějaký maďarský odrezovač s taninem, nechává oproti normálnímu černou stopu, tak koštnu.
[Bakoun] (30.8.2018 11:13:34)
Taninový nemůže být kyselý, tanin ( z duběnek) byl také základem " neviditelného inkoustu. Používám lecjaké, i míchané s Chelatonem, ale taninový Worko je podle mojich zkušeností nejlepší. A pak raději používám Epolex profi základ dvousložkový. [dadajan] (30.8.2018 10:36:28)
Bakoun: Je to tak. [Pajka] (30.8.2018 10:22:44)
Na jednom webu jsem kdysi četl o ochutnávání odrezovávače, že pokud je hořký, je s taninem, pokud chutná po citrónech, tak není. Zkoušel to někdo z vás nebo je to blbost? [Bakoun] (30.8.2018 10:14:24)
Jinak ochranné nástřiky podvozku jsou dobré, ale ne ty bitumenové (asfaltové). Asfalt praská a blbě se odstraňuje (po zahřátí se začne tavit a patlat). Při dodržení postupu syntetické kaučuky drží, dají se přelakovat do libovolné barvy a když to chceš odstranit, jednoduše nahřeješ vzduchem a seškrábeš.
http://img25.rajce.idnes.cz/d2501/14/14457/14457863_abdcd1bf06d86df8627907bbe32f3294/images/DSCN8623.jpg
[Pajka] (30.8.2018 9:16:02)
Je možné, že Predix je taky na bázi taninu. Je to poznat podle zápachu (nesmí to smrdět kyselinou) a chuti (hořká). Ošetřený povrch fialoví a černá.

Lidi se ale po odrezovačích s taninem (za socialismu "T-odrezovač") ptají, tak někteří výrobci (Colorlak) reagují tak, že tanin jednoduše přidají do obyčejného odrezovače a na etiketu napíšou: "EXTRA silný s TANINEM". Samozřejmě to nefunguje a je to jen marketing.
[Pajka] (30.8.2018 9:09:40)
Pajka: Ten Perdix stopro tanin obsahoval a ten co mám doma, jej na sobě měl i napsaný, ale u nového materálového listu koukám tato informace zmizela. Darebáci. Pak to worko bude asi lepší vzít. Holý Tanin bereš kde? Ta směs s A00 musí být dobrý kekel, ale věřím, že funguje. :-) Ty asfalty a tlumexplasty a podobné zavírače taky nemusím. Lepší je dobrá skladba barvy a nad kolo sehnat nebo udělat nad kolo podběh z plastu, aby šutry a marast schytal on a nelítalo to nahorů do spojů s blatníkem, sloupků a nebo do všech děr a nepískovalo to barvu dolů. [Verdom] (30.8.2018 9:03:39)
Velorex: Dutiny můžeš vystříkat odrezovačem, ale jenom níže zmíněným. Hlavně ne běžně dostupným! Poté doporučuji směs Resistinu ML (vosk určený do dutin), vazelíny A00 a petroleje. Poměr cca 1:1:1 (vazelínu je dobré před mícháním trochu ohřát). Samotný vosk je suchý a časem popraská, díky A00 zůstane trvale lepkavý, ale nesmyje se. Petrolej roztok naředí, pomůže mastnotě vyvzlínat a časem se odpaří. Dají se koupit i kartuše na UBS pistoli se směsí na dutiny, někdo to chválí, ale stejně jde většinou o vosk jako takový, který seschne (vazelína v tom určitě nebude). Nevýhoda "mého" řešení je pár týdnů až měsíců ropného smradu v autě, čím vyšší venkovní teplota, tím je vysmrádnutí rychlejší.

Jinak jde vosky ředit třeba hydraulickým olejem. Nedoporučuji vyjeté oleje (obsahují síru a jiné nevhodné složky), ani konzervační olej Konkor - ten korozi částečně narušuje a tím umožňuje její pokračování. Korozi to chce zpasivovat a schovat pod vrstvu neprodyšné mastnoty.
[Pajka] (30.8.2018 8:47:37)
Třeba i Colorlak vyrábí "Extra silný odrezovač s taninem" - je to ale jenom marketing, do kyseliny fosforečné je přidané barvivo. Tak na to bacha.

Kromě produktu od Worko funguje ještě Brunox, což je epoxidový základ s taninem. Jinak asi nic.
[Pajka] (30.8.2018 8:39:01)
před rokem jsem kupoval odrezovač s taninem v Jihlavě - Barvy unimax, Dlouhá stezka. je to tenhle: http://workocz.ekosik.cz/odrezovac-s-taninem-31/ [Tom_72] (30.8.2018 8:34:22)
Toňas, sorry za skomolené meno [Velorex] (30.8.2018 8:25:37)
Trosku sa privtriem do dohto dotazu. Caka ma to iste co Tanasa. Co by ste doporucovali do dutin prahov? Stovku mam relativne v zdravom stave. Prezrata je len na vodicovej strane v rohu blatnik/podlaha-mala prasklina. Chcem to riesit laminatom. Ziadne zasahy zvarackou. Mozem tie dutiny vystriekat najpr odhrdzovacom? Diky [Velorex] (30.8.2018 8:16:15)
Já obroušený podvozek odmastím a ošetřím odrezovačem s taninem (vyrábí fa. Worko a.s. - všechny ostatní dostupné výrobky jsou podfuk). Co zůstane rezavé, přetřu taninem znova (dokud nezčerná).
Pak na to dávám dvě vrstvy zakázané suříkové základovky (vozí to nějaký pražák z Řecka). Pak přetmelím svary a spoje polyuretanovým tmelem (buď Würth K+D nebo Henkel Teroson RB1060), pak vrstvu epoxidového dvousložkového vrchu nebo polyuretanového (2k) vrchu.
Pak to stříkám syntetickým kaučukem HB Body 950 (popř. rizikovější místa elastičtějším Body 951 Autoflex). Celé je to pak nutné uzavřít dvousložkovou vrchní barvou (používám obvykle PU v barvě vozu).

Nic bitumenového (asfaltového) mi na auto nesmí! V dnešní době dávno překonaná věc, která sice trochu funguje, ale je peklo s tím cokoliv v budoucnu dělat. Na "opravu" mrtvoly třeba, na veterána ne. Výrobci věděli, proč to nepoužívali.

Další věc. Body 950/951 je doporučeno stříkat na nazákladované povrchy. Jako podklad je doporučený Body 989, ale v českém manuálu je doporučeno jednoduše stříkat na nazákladovaný povrch. Na to ale velký POZOR! Bodyčko je ředěné toluenem, který s chutí žere syntetické barvy (včetně oblíbeného Alkytonu, Synorexu, Formexu...). Proto dávám jako mezivrstvu dvousložkový lak.

Finální přelakování Bodyčka vrchní 2k barvou je v českém manuálu taky jenom doporučené, přitom pro zachování elastických vlastností a neprodyšnosti je to NUTNOST. Jinak totiž povrch zůstane savý a ztvrdne.

"Nejlepší" je, když někdo bodyčko nastříká na den oschlý alkyton a nechá to tak. Pak se diví, že mu to celé mírně popraská a za půl roku se oloupe.

Vím, je to víc kroků, ale veterána bych jinak nedělal.
[Pajka] (30.8.2018 6:24:56)
Jad: To máš asi pravdu. Pokud není odrbaný i lem blatníku a to co je vidět, tak by štětka asi byla v pohodě. [Verdom] (30.8.2018 5:03:53)
Však se jedná o podběhy, spodek... Co byste tam chtěli stříkat na krásu? Tady je použití štětky na místě. [Jad] (29.8.2018 22:21:45)
Dávám Perdix bezoplach, pak Epolex 2300 profi šedý, 2k tmelení případně na to 2k plnič a 2k akrylát či polyurethan. Lze i plnič na kov s inhybitorem, co je základ i plnič v jednom. Vše nechat vyzrát. Alespon pár dní. Jak šáhneš na štětku, je z toho zábradlí. ;-) A sprej, ten oprší sám. Pokud jako fakt jen plašíš rez a je ti to jedno, celkem drží Alkyton, ale výběr barev bídnej, prostě auto není okap. Přidáním 2k tuzidla do syntetiky, prý vydrží víc. Nevím, netestoval jsem. [Verdom] (29.8.2018 21:49:51)
On už ho málo kdo vyrábí, ale dá se sehnat. [holdas] (29.8.2018 20:27:52)
Já jsem se minule ptal na ten taninový odrezovač a koukali se na mně jako na blázna nevěděli vůbec. [Klouzec] (29.8.2018 20:15:22)
Co máš pod tím epoxidovým základem? Čím se svářelo? Každý neošetřený svar vykvete, je to jen otázka času. Já bych to odmastil, ošetřil taninovým odrezovačem, nechal týden zreagovat a potom bal ten epoxidový základ. Jako základ se dá použít i Epolex.
Vrch každopádně dvousložkový. Zásadně ne spreje!
[holdas] (29.8.2018 19:09:07)
Jako fakt to nechceš stříkat? Štětka je na zábradlí. Ale každého věc. Vrchní barva dnes asi jedině dvousložka akrylát nebo polyurethan (matnější, ale mechanicky odolnější) Syntetika je nanic. Nitrokombinace se nedělá. Vodovky moc nemusím. A než sprej, to snad lepší ta štětka :-) [Verdom] (29.8.2018 18:55:37)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,109 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 25.11.2024 21:20:19