Příspěvků: 21, poslední: 6.9.2018 12:23:0366313.Elektro
Prosím o radu, koupil jsem motocyklový alternátor DENSO. Mělo by se jednat o 12 V provedení, třífázové, buzení s největší pravděpodobností remanentním magnetizmem. Po roztočení (cca 1200/ot) napojím na jediné dva výstupy voltmetr a altik dává max 3 V.Zkoušel jsem do okruhu zapojit i zátěž (žárovku i baterku) a nic se nezměnilo. Poradíte jak zjistit funkčnost alternátoru?? Díky moc.
Fakt se v tom nevyznám, ale zaráží mě, že altik nijak nepřebíjí. I po roztočení dává cca 14V/3000. Myslel jsem, že pokud by byl bez regulátoru, pouze s usměrňovačem, dával by do baterky podstatně víc (cca 16 - 18 V) a baterka by vřela, nebo ne? Díky všem.
[PesiJ]
(6.9.2018 12:23:03)
El fag: regulátor v něm původně je. Na externí jsem to musel předělávat.
[cPetan]
(6.9.2018 7:13:58)
V alternatoru je jen usmernovac, není v nem regulator. Na motorce to budes muset zapojit tak, ze silovy vyvod pripojis primo na + baterkyalternator ukostris(nejlepe přes cca 4mm2 licnu pod stejny sroubek jako kostra baterky).Dále si musíš sehnat regulator (stejny jako na J 350/640 nebo na S 105/120)DF regulator spojis s vyvodem buzeni alternatoru, kostru regulatoru B- spojis s kostrou motorky,na D+ privedes + přes spinacku, stejne jako zde http://www.jawamania.info/Files/tech/223823/sch%c3%a9ma.JPG
Mnoho stesti.
[El Fag]
(5.9.2018 20:33:51)
Nevím jestli tato informace něčemu pomůže, ale na motorce ze které ten altík je není kontrolka dobíjení.
[cPetan]
(5.9.2018 8:40:17)
El Fagu díky. Dle Tvé rady jsem altik proměřil a zjistil jsem následující. Napětí na vodiči buzení, s vřazenou žárovkou a připojenou baterií, měl oproti kostře v klidu 2,8 V a po roztočení 3V. Odpor na vodiči buzení oproti kostře: zapojení - kontakt měřáku na kostru ukazoval 30 Ohm a po překřížení, tedy + na kostru jsem naměřil 500 Ohm. Odpor mezi buzením a silovým + výstupem jsem naměřil + na + 100 Ohm a po překřížení, tedy - na + jsem naměřil 150 Ohm. Ještě upřesňuji, ty prvotně udávané 3 V jsem naměřil mezi silovým + a vodičem buzení a jen po roztočení. Jo a 4W žárovka vřazená na buzení svítí stále stejně,ať se točí nebo ne. Dle Tvého, měla by po roztočení zhasnout?
[PesiJ]
(5.9.2018 7:46:07)
Ja jsem predpokladal, ze altik ma v sobe pomocny usmernovac který po nabuzeni zivi buzeni(stejne jako je klasicka koncepce napr felda atd).Ta zarovka sviti porad stejne at se alt toci nebo stoji?Zmer napeti na budicim vyvodu(s baterkou a pripojenou zarovkou) proti kostre v klidu a po roztoceni. Zkus zmerit odpor VOLNEHO (nepripojeneho) budiciho vyvodu proti kostre, mer to jednou s prekrizenymi a jednou s neprekrizenymi privody meraku.Je divny, ze jsi psal ze bez baterky bylo na jednom i druhem vyvodu proti kostre cca 3V - coz by svecilo o tom ze k budicimu vyvodu je pripojeny pomocny usmernovac. Ale mozna jsi to meril primo mezi temi dvěma vyvody a pak je otázka zda je mezi budicim vyvodem a uhliky regulator(v tom pripade nameris velky odpor ) nebo je vyvod pripojen rovnou na uhliky(nameris odpor tak do 20 ohmu)), ve druhem pripade budes muset pouzit externi regulator a zapojit to napr podle 350/640.
[El Fag]
(3.9.2018 18:23:30)
Hádám: protože tam nemáš vložený regulátor/relé, který by zajistil buzení z indukovaného proudu a zhasil žárovičku (připojil těch interních 14V na vodič buzení).
[JZ]
(3.9.2018 14:57:31)
Altik odzkoušen dle návodu El Faga. Po roztočení dobíjí cca 14,5 V, potud asi v pořádku, ale 4 W žárovka vřazená do vedení k buzení nezhasla. Nevíte kde se stala chyba?
[PesiJ]
(3.9.2018 13:19:02)
Díky moc všem za radu. Zítra vyzkouším a dám vědět.Jen pro info, ty otáčky jsem podhodnotil. Hnací el. motor má 2800 otáček a to by snad mohlo stačit
[PesiJ]
(1.9.2018 22:07:09)
Vyzkoušej to, jak píše El Fag, jen ještě nezapomeň plášť altíku ukostřit na - pól baterie.
[Ota]
(1.9.2018 14:14:55)
Náhodou tyhle altíky nejsou žádná stará koncepce mají v sobě regulátor přímo na držáku uhlíků a vzadu usměrňovač formou diodového bloku. Je to lepší než altík v oleji a výkonnější! 120 otáček bude ale málo páč to je to samý co máš v autě a už i tam bych řekl že je to zpřevodovaný aspoň 1:5 do rychla aby to vůbec na volnoběh dobíjelo a ten je cca 500 otáček. Já na bandasce mám po prvním majiteli nabastlenej čínskej regulátor ze škody 120 a taky to funguje.
[Fakýr]
(1.9.2018 14:01:48)
Odhad - jeden vyvod bude silovy a druhy bude vstup buzeni(přes kontrolku dobijeni)po zapnuti spinacky.Kostra bude -. Vezmi 12V AKU a přes zarovku cca 12V/2W pripoj + od baterky napred k jednomu a pak druhemu vyvodu, tam kde bude zarovka svitit je vstup regulace, ten který nesviti je silovy vystup.Vstup regulace pripoj přes zarovku k +, druhy vystu p primo k + a roztoc to, zarovka by mela zhasnout a na baterce bys mal namerit kolem 14V, pokud bude tech 1200 ot dost.
[El Fag]
(1.9.2018 10:57:56)
Najdi si schéma, myslím že jeden kontakt je buzení, docela jsem se s ním natrápil
[cPetan]
(31.8.2018 16:12:12)
120otáček je málo, to je tak leda dobrý kliku polního telefonu :-D
magnet magnetuje? resp za kus železa se unese ve vzduchu? vinutí je nepřerušeno a má odpoir v desítkách ohmů? potom to musí fungovat
[krf]
(31.8.2018 16:11:21)
Budeš to muset otevřít a hledat kde to ještě - jestli vůbec - dává 12V.
[70CB750]
(31.8.2018 15:00:35)
Prosím o radu,kde sehnat zadní nosič kufru na jawa 350/638??Díky.
[kadan]
(31.8.2018 14:56:33)
a safra, tak tenhle přístroj je jiná liga. Má to v sobě usměrňovač, uhlík, vinutej rotor a regulátor. Kterákoli z těch věcí může být špatná.
[pračlověk]
(31.8.2018 13:36:44)
třífázový a má dva jediné výstupy?
jestli fakt nemá přívody na budicí vinutí, tak bude magnet odmagnetovanej.
Patří vůbec ten stator s rotorem k sobě?
[pračlověk]
(31.8.2018 12:07:20)
Sorry, je to urgentní a proto šup nahoru.
[PesiJ]
(31.8.2018 11:58:23)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,094 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 25.11.2024 21:20:19