Příspěvků: 13, poslední: 7.9.2018 22:03:4966328.Nejede nebo nestartuje
Ahoj,
teď jsem si prožil hezký zážitek, který mě vrtá v hlavě. Jel jsem se projet a potřeboval jsem natankovat a nějak jsem podlehl myšlence, že Jawce dopřeji pořádné krmení a natočil jsme tedy benzin Verva 100. Do 12 litrové nádrže jsem dotočil 5 litrů. S radostí jsem ujel cca 10 km, stojím na světlech a najednou hrc a motor stojí. Natočit nešel, tak jsem Jawku po naskočení zelené potupně dotlačil na chodník a koukám co se děje. Za chvíli jsem odhalil, že z karburátoru valí benzín proudem ven. Demontoval jsem plasty, sundám víko plovákovky, ta plná benzinu a koukám na plovák. Ten je z plného materiálu, tak by do něj nemělo natéct. Odpojím hadičku, foukám do ni, zvedám plovák... to je v pořádku, zavírá. Tak to párkrát profouknu a že to smontuji. Moc na to vidět nebylo, byla už tma, demontovat karbec z motorky se mě nechtělo - to je sundat nádrž,..., složím to, pustím to a koukám že to zase teče - sice ne proudem, ale spojení víko plovákovky a karbec rosí benzin. Tak znovu dolů a přemýšlím, jak se na Bingu šteluje hladina. Nakonec jsem jen nouzově visící plovák ohnul směrem dolů, nasadil víko a - je to OK. Tak jsem dojel, druhý den na to koukám a zase ve spoji rosí benzin - dle mého je hladina zase vysoko. Dojel jsem, moto nechcíplo, ale už jsem výlet zkrátil.
Teď mě čeká demontáž a budu měřit hladinu (ještě nevím hodnotu, ale to bude někde napsané). Na hadičce je filtr. Následovně mě došlo že to asi protéká už nějakou dobu, protože plast co je před karburátorem, je dole poleptaný, změkčený a nevěděl jsem od čeho.
Ale co mě vrtá hlavou, jestli to byla náhoda a nebo se na tom nějak podílela Verva. Ta by to přece neměla nějak ovlivnit, rozleptat plovák, nebo co já vím. A jak se vůbec mohla hladina změnit, do karburátoru nějak nechodím, teď jsem hýbal jehlou, ale do plovákovky nemám důvod chodit. A plovák by měl být na věky, tedy nehrozí nějaké riziko že do něj nateče, nebo že by měl nějak ztěžknout, ne?
A ještě veliké poděkování neznámému kolegovi za nabídku pomo
Tak sláva. Pokud by byla závada ve ventylu, či kolem něj, tak by to teklo furt a zjistil bys to. Pokud to však při zkoušce nikde neteče, pak to mohlo být už jen cizí těleso, které se tam dostalo. Že se uvolnil kus lepidla z filtru by mě taky nenapadlo...Teď už to bude zase OK.
[Aleš T.]
(7.9.2018 22:03:49)
Tak jsem se včera věnoval karburátoru, vedle výměn čepů na autě, a co jsem zjistil... Závadu jsem prostě žádnou nenašel, ať jsem hledal sebevíc. Sedlo jehlového ventilu je opravdu nalisované a kolem něj nic neprotéká.
Karburátor tohoto modelu se na BMW opravdu používal, našel jsem ho na nějakém modelu R100, kde popisují vše možné, kromě nastavení hladiny. To jsem našel na youtube a tam to dělají tak, že pokud se plovák dotkne jehlového ventilu, nezmáčkne odpružený kolík, mají být plováky rovnoběžně s rovinou plovákovky karbce. Tak jsem to tak také seřídil.
Jehlový ventil uzavírá dobře, neprodyšně uzavírá už při tomto lehkém přiklopení a nebo při lehkém tlaku plováku (vlastní vahou).
Vše vyčištěno, profouknuto, osa plováku je bez hran.
Ale co jsem si úplně náhodou všiml - mám tam nový filtr. Chtěl jsem dát při této akci novou hadičku, starou jsem tedy rozřízl, filtr položím na stůl, koukám na něj jak je hezký a pokračuju v laboraci. Pak mě bliklo hlavou že jsem viděl něco divného. Vrátím se k filtru, koukám do něj trubičkou co odtéká benzin, baterkou si ho prosvítím a vidím, že v něm něco lítá. Zaklepu s ním o stůl a něco vypadlo. A ono lepidlo - jak je vlepená papírová vložka do tělesa. V karburátoru jsem sice nic nenašel, v Praze jsem do hadičky funěl tam i zpět, tak jsem to mohl klidně vtáhnout zpět do filtru (měl jsem pak skvělý dech :)), ale jiná varianta mě nenapadla než že se tam dostal kousek lepidla z filtru.
Jeho výrobci jsou úplný hovada!!
Pak jsem zalapoval víko plovákovky, sesadil to.. a dneska to osadím a uvidíme co to bude na moto dělat.
[JohnyR]
(7.9.2018 8:12:17)
Hladinu moc nesnižuj, pak by pod plným plynem nemusel stíhat dotýkat benzín.
Zkus bez plovakovky zavřít jehlovy ventyl rukou a koukej, kudy to sákne. Buď to poteče kolem ventylu nebo přímo jím. Nebo taky nikde a dostal se tam třeba nějaký chlup, který plovaky zasekává...
[Aleš T.]
(6.9.2018 19:33:25)
pokud vím, BMW mělo karbce jiný. Pokud hledat údaje, tak pro motor Rotax DS650.
[Kosťa]
(6.9.2018 14:13:49)
Kužel jehly ano - ten je u moderních karbů pogumován vždycky a neporušenost kuželu je v jasném vztahu ke schopnosti uzavřít včas a úplně přístup paliva do plovákovky, ale já měl na mysli uložení jeho sedla - protikusu v odlitku karburátoru. Podle dostupných obrázků má zřejmě JohnyR pravdu a Bing CV tam má sedlo buď nalisované nebo našroubované. Pro sichr bych to ale zkontroloval, protože cokoli gumového ve straších karbech nemá v dnešním palivu neomezenou životnost. Bohužel ale ani druhovýrobní sady nejsou z kdovíjakýho matroše a jdou do kopru ještě rychlejš. Jediný řešení je pak nahradit všechny OR vitonovými.
JohnyR: ten karb je podle mě tentýž, co BMW montovalo na dvouventilový boxery, v jejich manuálech by hladina a další detaily mohly bejt uvedený.
[pavelEC300]
(4.9.2018 10:24:29)
Dneska to budu rozebírat, tak uvidím. Co jsem zatím vykoukal z fotek, tak by to mělo být jak píše ED250 - pogumovaný kužel, viděl jsem i kovový, ale O kroužek tam není. Bohužel jsem nenašel údaj o výšce hladiny, v nějakém letectví jsem našel informaci, že po vyndání plováků by měla být hladina v cca polovině, jinak to udělám asi odhadem ve skleničce - cca 8-10 mm od dosedací plochy plovákovky.
Na rovinnost i plovák se podívám.
[JohnyR]
(4.9.2018 9:13:25)
U mého Bingu na Pragovce je těsnící kužel pogumován. Předpokládám, že tady to bude podobné.
[ED250]
(4.9.2018 6:30:29)
Čím je u Binga těsněný sedlo jehlovýho ventilu? Na japonskejch karbech sedí sedlo v O-kroužku, který v současném eurobenálu fofrem zcepení a propouští. Jehlovej ventil sice krásně zavírá, hladina a plovák ok, ale valí to kolem sedla a je to bohatý, odkapává do přepadem ven. Tak jen pro inspiraci.
[pavelEC300]
(3.9.2018 20:44:34)
Plovák pro jistotu můžeš zkusit vyndat, a na nějakou dobu ho ponořit do horké vody. Pokud by do něj něco nateklo, tak se to odpaří, ale to bys asi slyšel, že to v něm čvachtá.
Ale proč to nezkusit...
[bartoň]
(3.9.2018 19:33:55)
Tohle se mi stalo u SV650, najednou z ničeho nic začal chcát benál z jednoho karbecu, dal jsem novou sadu těsnění a ventilků za 1000kč,- a furt to trochu chcalo, nenapadlo mě starýho vola že může bejt zkřivlá dosedací plocha plovákovky, tak jsem to zalapoval a od tý doby ani kapka, to byl můj krásnej případ.
[Klouzec]
(3.9.2018 13:23:25)
Ano, kolega byl velmi ochotný, chtěl mi přivézt nářadí, případně poskytnou zázemí. Je skvělé, že jsou takovýhle lidé.
Já naštěstí s sebou vozím půl dílny, tak si většinou vystačím. :)
Na ventil a jeho vyčištění se podívám, sice tam teď mám filtr, ale hromady kilometrů jsem najel bez něho. Plovák mě připadal že je z plného materiálu, že není dutý, ale nebyl čas to zkoumat, tak jsem zvědav co uvidím. Na Bing jsem ještě nic nesháněl, ale předpokládám, že by to neměl být problém.
[JohnyR]
(3.9.2018 12:25:39)
Vervou to nebude. Zaměřil bych se na kontrolu a vyčištění jehlového ventilu. Mohlo se tam dostat nějaké smítko nebo vytvořit nějaká úsada, která brání úplnému dovření jehlového ventilu a způsobuje jeho protékání. Jinak zkontroluj, jestli plovák není děravý. Beztak je z plastu a co když do něj dnešní kvalitní benzín s rádobyekologickými přísadami proleptal dírku?
[Ota]
(3.9.2018 11:00:37)
je dobře, že ti někdo projevil aspoň snahu pomoci
[ventil]
(3.9.2018 10:22:01)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,109 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 25.11.2024 21:20:19