Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 24, poslední: 10.9.2018 21:16:3666338.Veteráni
Zdravím jaký máte názor dát do staršího typu motoru, myslím tím motor jawa 350/354, nebo 360 spojku z motoru 634 s dvouřadým primárním řetězem? Jestli to někdo takto máte tak napište prosím jak jste s touto spojkou spokojeni?
Jawa 354: Bude to trochu línější do kopce. [MV] (10.9.2018 21:16:36)
jawa354: Všetko chápeš správne, ložisko je jednosmerné 51100 [Velorex] (10.9.2018 7:41:25)
Velorex: Jestli tomu dobře rozumím tak je potřeba nechat utočit na soustruhu nadstavec podle tvého výkresu, pak zvětšit nebo udělat díru na průměr 11mm v poslední kovové nebo hliníkové podložce na spojce. Potom sundat ze spojkové tyčinky talířek který jse původně opíral o poslední podložku na spojce. Pak do udělaného nadstavce nasunout tyčinku a nějak ji zajistit proti vysunutí. Pak nadstavec nasunout do ložiska a celé to složit. Používáš ložisko jednosměrné axiální ložisko nebo obousměrné axiální ložisko s číslem 51100. Předem dík za odpověď. [jawa354] (9.9.2018 23:31:19)
Chlapi a co teda ten rozdíl v kolečku na klice, původní má 27 zubů a kolo dvouřadého řetězu má 29 zubů, změní se nějak jízdní vlastnosti nebo né. Vím že Davy psal tady ty rozdíly převodů, ale moc tomu rozdílu nerozumím. Bude to trochu línější do kopce nebo to bude více do tahu. Předem dík za vysvětlení. [jawa354] (9.9.2018 22:36:14)
Mám ji v kulatým motoru a pohoda funguje to supr. Mažu teda plnou sintetikou a olej měním každý rok a cca 3000 km bez štelování. prostě sem na to nemusel sáhnout. žádné lepení lamel atd jako s korkama a to tý spojce dám občas pěkně pokouřit zvlášt na dragsterech . [kocourluk] (7.9.2018 20:58:24)
Ja teda u vodníka toto ložisko vypínaní spojky měnil -bylo pridrene - po nějakých cca 20000 km na tachometru, krátce po té,co jsem motorku koupil. Ale samozřejmě servisní historie je neznáma. [Jeník] (7.9.2018 20:39:10)
velorex Pragovka potažmo vodník 593 tam má klasické ložisko a výdrž je neomezená. Viz Šímovo test na 150 000Km. Nikdy to ložisko neměnil. Já ho mám doma ve dvou motorech a nikdy nezlobilo. [ED250] (7.9.2018 14:26:51)
Bakoun: Nerozumiem prečo tam dávali klasické radiálne ložisko. Tu kde je hlavne axiálna sila. To ložisko musí byť z toho po krátkej dobe hotové. Minimálne existujú ložiská s kosouhlým stykom presne v tom istom rozmere. Tie tieto zaťaženia určite znášajú lepšie.

Stretol som sa stým aj v prevodke riadenia SKODA 100. Na závitovke od volantu na oboch stranách obyčajné ložiská. Každý vie že u škodoviek bola vôľa v riadení úplne normálna. Už sa tomu nečudujem že prečo. Namiesto toho aby sa pri otočení volantom posúvalo rameno, rameno stojí, a závitovka s volantom vo vyloganých ložiskách chodí hore-dolu.
ZNOVA: prečo tam nie sú ložiská s kosouhlým stykom, presne v tom istom rozmere? prípadne ešte vhodnejšia varianta: kuželíkové ložiská s vymedzenou vôľou???
[Velorex] (7.9.2018 13:47:21)
Velorex: Snad všechny ocelové talíře, co mám doma, mají uprostřed díry, taky je k nim jiná tyčka s kalíškem. Našel jsem je v motorech ČZ 250/471 s číslem 623 a starých 634 motorech s označením 633. [Bakoun] (7.9.2018 13:43:33)
Pragovka/Jawa 250/593 tam to ložisko měla už z výroby: https://ed250.rajce.idnes.cz/Rozborka%2C_kontrola_a_preloziskovani_motoru_Jawa_250_593./#PC030079.JPG [Bakoun] (7.9.2018 13:27:33)
JZ: Ono niektoré pritlačné taniere majú v strede dieru už origo,,, videl som to hlavne na čezetách a aj panelkách jawa [Velorex] (7.9.2018 11:36:53)
Velorex: krásně vymyšlené, klobouk dolů! Původně jsem se trochu děsil té vyvrtané díry do přítlačného talíře. Ale pak mi došlo, že vlastně díky tomu, že tam dáš ložisko, tak plocha, po které působí síla spojky, se zvětší a tudíž dojde ke změně průběhu napětí v materiálu talíře a střed tam prakticky nebude potřeba :-) [JZ] (7.9.2018 11:22:02)
Velorex: Osobne si taky myslim ze na najezdy v radove desitkach tisic KM ta kulicka bohate staci, ale to tvoje reseni se mi hodne libi, je to jednoduchy a funkcni. Za me palec nahoru. [Krizoň IV.] (7.9.2018 10:00:42)
JZ: Hriadeľ na ktorom je ložisko nasunuté je dlhší,,, prítlačný tanier je prevŕtaný na fí 11. Pasuje to do panelky, kývačky aj 634 s hliníkovým prítlačným tanierom. Na 634 treba ale kúsoček opilovať náliatky kde sú pružiny aby sa ložisko radiálne uvoľnilo inak tam sedí napresno. Hriadeľ má fí 10, otvor v tanieri musí byť väčší, aby si tyčka sama našla svoje miesto.

Ak sa spojková tyčka úplne zasunie do zadnej polohy, hriadeľ je stále v otvore taniera, takže sa nemôže stať, že by ložisko vypadlo. Keď spojku nastavíš, ložisko sa zase samé "poskladá"
Z tyčky stačí zhodiť origo hlavičku a nasadiť tam hriadeľ a ložisko. Hriadeľ treba zaistiť troma jamkami okolo tyčky.

Milos634: pár krát a mi stalo že sa mi táto gulička zavarila, opotrebovala a spojka rozlaďovala. Hovorím o nájazde 100tisíc km. V horúčavách balkánu dostáva spojka hodne zabrať. posledných 20 tisíc km som na spojku nesiahol. Origo riešenie šmyku kov na kov je strašne lacný. Toto by som prirovnal k VAPE.

Predstav si ako silou pôsobíš na páčku spojky, prepočítaj pomerom prevodu. a teraz si predstav aká sila visí na tej jednej guličke, ktorá sa ešte musí aj točiť. Dostáva poriadny záhul, keď dokáže do kaleného konca tyčky urobiť jamku.
http://jawamania.info/Files/users/187050/NADSTAVEC.JPG
http://jawamania.info/Files/users/187050/SPOJKA.JPG
[Velorex] (7.9.2018 8:51:51)
A nie je tam to ložisko zbytočné? Pri stlačení spojky sa to točí na guličke na konci tyčky... [Milos634] (6.9.2018 18:07:54)
Pardón, četl jsem to a po nějaký době jsem se rozhodl, že se zeptám, jaký udělátor tam použil. A tak jsem se obrátil na Tebe, jak autora posledního příspěvku. Ale myšlen byl Velorex. :-) [JZ] (6.9.2018 16:54:05)
JZ: Coze ? Nemam nejmensi predstavu o cem to mluvis (-: [Krizoň IV.] (6.9.2018 16:44:03)
Krizoň: jak máš, prosím Tě, vyřešené to axiální ložisko, aby se nerozsypalo do spojky? Nějaký speciální udělátor, speciální ložisko nebo to drží jen svorností spojkového mechanismu? [JZ] (6.9.2018 15:36:49)
Dal jsem dvouradou spojku do Califa, a padla bez jakychkoli uprav. Oproti panelkovy se nelisi nicim, akorat tema dvema radama zubu. Zatim bez problemu, ale mam s tim najeto pouze nejakych 800km... [Krizoň IV.] (6.9.2018 11:11:39)
Jo je to v pohodě, mám to na 353, ale se spojkou 2 řadou s ostrým zubem z libeňáka. Taky jsem to piloval a možná je poměr trochu jiný. Kolečko na kliku musí být samozřejmě pro 250 a to je důvod, proč mám tu ostrozubou...63x se 250 špatně schání, ale asi existuje. U 350 je to zaměnitelný ok. [Bart] (6.9.2018 10:19:34)
mám to v 354, teda mám v ňom komplet motor z 634, okrem valcov a piestov. Spojka funguje super. Som s tým spokojný, treba tam ale upilovať kúsok z náliatkov kde sú závity na kryt. Spojku mám ešte vylepšenú o axiálne ložisko namiesto koncovky na spojkovej tyčke,,,, Spojka je úplne spoľahlivá, vypína, nepreklzuje, a nerozlaďuje sa. V prípade ak často spojkujem, ložisko rieši prešmyk medzi prítlačným tanierom a tyčkou. [Velorex] (6.9.2018 9:59:06)
Panelka 360 45/27 zubu (1:1,67), 634 47/29 zubu (1:1,62). Neni nutny resit, prip. se muze zmenit sekundarni prevod. [Davy_] (6.9.2018 9:58:19)
No vcera jsem nad tim taky uvazoval.. ale zjistil jsem ze primarni kolecko na klice je vetsi u 634 a to o dost. Tim padem jine vlastnosti vykonu... tak nevim [LubošPardubice] (6.9.2018 9:37:20)
O spojku ani tak nejde. Jde hlavne o ten dvouradej retez, kterej ma mnohem delsi zivotnost. Co se tejce spojky, tak si nevybavuju cim se vlastne lisi, ale kazdopadne se chova uplne stejne. Mam to v 350/360. Tusim ze se tam muselo v karteru neco lehce ubrousit, aby se to tam vlezlo. Ale uz je to nejakejch 10 let, hlava derava ... . [Davy_] (6.9.2018 8:31:49)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,109 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 25.11.2024 21:20:19