Příspěvků: 12, poslední: 10.9.2018 20:54:5066347.Elektro
Ahoj :
Potřebuji elektro radu.
Včera jsem jezdil a vše bez problémů.
Dnes jsem chtěl pokračovat a ejhle problém.
Moto po GO najeto bezproblémových 1100 km
Po ujetí cca 100 m spálila pojistku a moto chcípla.
Na stojánku na všechny kvalty a v plném rozsahu otáček za současného zkoušení všech elektro spotřebičů bez problémů.
V tomto režimu poběží klidně 15 min.
Jakmile se však rozjedu spálí pojistku a chcípne - to mi udělala 3× toto je první závada s kterou si nevím rady.
Elektrika je komplet nová, zapalování Vape SZ 13 - 1 chcípací relé v masce chcípání přes klíček.
Všem předem díky za rady.
že má vše pěkný a nový dobře, ale prostor pod maskou zvláště u panelky nijak nevyniká prostupností a přehledností, mě taky dělaly potíže kontrolky a ukostření světla. Myslím, že osvětlení panelu nemám zapojené doteď a nijak mi nechybí.
[ventil]
(10.9.2018 20:54:50)
Grošáku to nový relátko jsem ještě nezkoušel a bůhví kdy se k tomu dostanu .
Nejspíš máš pravdu ale nikdy si nemůžu bejt jistej proto chci pro sichr projít všechny kontakty v masce.
Kluci můžou mít pravdu, při mej slepotě nablízko na jemný věci sem moch klidně nějakej fousek přehlédnout.
[Cholerix]
(10.9.2018 18:57:42)
Já když jsem viděl tu Cholerixovu elektroinstalaci (všechno nový a čistě pěkně udělaný), tak jsem tipnul že jediná past může být v relé.
[grošák_to_položil]
(10.9.2018 18:34:00)
V relátku to s největší pravděpodobností nebude. Tím, že jsi od něj odpojil modrý drát od cívky, tak jsi vlastně jenom VAPE zapojil v oiginální konfiguraci tak, aby byl zapalovací okruh zcela oddělen od světelnýho. Chyba bude jinde, jak píší ostatní. Prověř, že máš dobře zaizolovaný konektory a že se ti nikde nedotýkaj kostry.
[Ota]
(10.9.2018 8:10:54)
Ježíšmarjá kluci nestrašte já měl radost že už jsem to asi našel.
[Cholerix]
(10.9.2018 6:36:51)
chcípací modrý drát v instalaci nemá přeci nic společného s dobíjecí elektroinstalací. A jestli zůstala cívka relé zapojena a zůstala zapojena i "chcípací kostra", nevěřil bych tomu, že odpojený modrý chcípací drát to dělal :-)
[krf]
(10.9.2018 6:16:25)
Ono to nemusi byt relatkem - to, ze rele rozepne po prepaleni pojistky je v poradku a nemusi to byt pricina, nybrz ocekavany nasledek nejakyho slusnuti.
Zamer se na to, co je pri jizde jinak, nez pokud to testujes na stojanku. Kroutis riditkama, sezenim mackas sedacku (primackavas na sebe draty pod sedlem) a mas zmacknuty podvozek (treba lanovod od predni brzdy ti muze nekam posouvat draty v masce).
Chce to zjistit, pri jakym konkretnim ukonu to praskne; prerazeni? zmacknuti spojky? properovani? konkretni otacky? zmkacnuti brzdy?
Me treba napada, ze by se ti pri jizde nekde spojil kablik ke kontrolce neutralu s nejakym zivym dratem (svetla, baterka) a kdyz se rozjedes, pri prerazeni z jednotky na dvojku si prevodovka tukne spinacem neutralu a uz to mas slusly.
[Sim]
(9.9.2018 22:58:00)
Díky všem za postřehy a rady.
Pravděpodobná závada nalezena, po odpojení modrýho kablíku chcípáku moto jela. Chcípal jsem přes kvalt.
Pro ověření správnosti nalezené chyby chcípák znovu zapojen a shořela poslední pojistka .
Takže závada jasná je to chcípací relé.
Jen mne mate že na stojanu nic ale jakmile jsem se rozjel zdechla, viz můj dotaz.
Mám nový relátko ale již jsem nezapojil neb lenost byla silnější.
Tímto děkuji Grošákovi za promptní dodání nového relátka i s dalšími dovezenými díly.
Grošáku díky a přeji brzké uzdravení.
[Cholerix]
(9.9.2018 21:13:37)
chce to zkusit odpojit modrej kablík co jde z cívky a zkusit to projet
[Klouzec]
(9.9.2018 20:33:34)
Zkuste jet bez zapnutých světel, tím by se okruh závady zmenšil.
Nechcíplo to ve chvíli brždění, pokud ano tak je jasno...
Taktéž blinkry...
A jestliže máte Vape nebude to v okruhu zapalování.
Chcípne to protože chcípací relé odpadne je závislý na 12V
[Petan69]
(9.9.2018 18:17:38)
jak píše krf, může to být kdekoliv a já bych tipoval na masku s tachometrem a spinčkou, případně to co je trvale pod napětím, ale takto do toho nikdo nevidíme.
[ventil]
(9.9.2018 10:40:09)
závada na kabeláži v místě krku řízení? proseknutá izolace nějakého vodiče, který se při jízdě a otřesech náhodně dotkne kostry a už je to hotové. může to být prakticky kdekoliv. od přepínače předních světel, klaksonu který je trvale pod napětím a pro funkci se kostří až po zadní lucernu
[krf]
(9.9.2018 10:24:24)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,125 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 25.11.2024 21:20:19