Příspěvků: 23, poslední: 17.9.2018 9:51:2366355.Automobily a jiné vehikly
Na jedničkový oktávce mi začíná téci chladič.STK má na 2 roky,další stk už nevím zda budu zkoušet.Je vidět barevná uschlá kapalina v jednom rohu dole-asi v místě spoj bok.chladič.Moc s tím teď nejezdím,ale tak 1deci vody za 14 dní doleju.Myslím že poděkuju mechanikovi-měl jsem tam zelenou kapalinu a před rokem dával růžovou-ale je to starý auto,třeba by to odešlo i tak.Má to cenu kupovat nový?třeba laciná čína-polsko,nebo zkusit vrakáč-ale dost aut je na předek zbořená..nebo zázračný přípravek co by to 2 roky udržel?Auto jezdí hlavně kolem komína a do kaufláče na akce :) žádný dálky ano dálnice.
Vodní sklo se nesmí nechat vevnitř dlouho, jen nalít, pojezdit, ať se to promíchá, (zatuhne tam, kde to prolíná při kontaktu se vzduchem - oxidem uhličitým, takže by mělo stačit, když to tam pak zůstane stát třeba dva dny přes víkend) a vypustit. To se ještě šlem nevytvoří, případně se vypláchne při proplachování systému, který by se stejně měl dělat, ať už se tam naleje cokoli.
[longr]
(17.9.2018 9:51:23)
*emulzi->suspenzi
[JZ]
(16.9.2018 16:39:55)
To vodní sklo Ti vytvoří povlak v celé chladící soustavě (zhoršený přenos tepla asi nebude o tolik, ale zřejmě Ti nepoděkuje termostatický ventil a případně ložisko pumpy,). Bojím se, že ten povlak se časem z vibrujících součástí uvolní a budeš tam mít luxusní brusnou emulzi. Navíc je otázkou jak bude reagovat s antikorozními aditivy chladící kapaliny. To už bych to raději zaletoval, i když cínová pájka nebude držet věčně.
[JZ]
(16.9.2018 15:37:55)
za to vodní sklo díky,to bych tam měl.Trochu je řádově třeba decka?nebo víc...
[daveho]
(15.9.2018 11:04:10)
ano ještě 30 let starý věci jdou z 90% opravit, dnes je doba plastová a tím pádem výměnářů, nikoliv opravářů. Chladič ze š100 nebo z3011 budu léta jen letovat dokud bude na co.
[ventil]
(14.9.2018 11:59:03)
Kdyžtak pokud máš vodní sklo, šoupni tam trochu. Pak, až to přestane slzet, to vypusť a nalej novou kapalinu.
[longr]
(14.9.2018 9:30:04)
Za mně zaletovat, vytahovat to budeš tak jako tak, a letování je na chvilku, když je pořádná páječka na okapy, cín, kyselina a očištěné místo a musí to chvíli vydržet. Letoval jsem zjara 28 let starý chladič a zatím drží, ušetřenej litr, taky moc nejezdím a rvát tam hned novej ...
[Danek.od]
(13.9.2018 22:16:04)
Daveho: přesně na to mířím. Pokud to auto není shnilé a budeš účinně proti korozi bojovat, tak bude sloužit, dokud ho ekozm*di ve jménu boje proti CO2 nezakážou...
[JZ]
(13.9.2018 21:01:22)
když zvážím ceny-ty utěsňovače 150-250kč ale i víc s nejistým výsledkem kdy to za rok i dřív může rupnout,nový chladič-od 800-2000kč plus mínus,nebo to zaletování-ale chladič je 20let starý,tak asi zvítězí nový polský chladič.Ale děkuju za rady.Nedávno jsem se ptal mechanika co si jako mám koupit za auto až ta oktávka umře a řekl mi,kupte si jedničkovou oktávii :)
[daveho]
(13.9.2018 20:31:49)
asi blbej nápad, ale co ho nechat zaletovat - loni jsem platil zaletování a natlakování 300 peněz - to jsou ty srajdy pomalu dražší
[mais]
(13.9.2018 19:40:09)
já použil tekutý utěsnovač, když to žralo chladící kapalinu :) taky jenom na dva roky, ze dvou let byly 4 roky a letos v zimě těsnění prasklo takovým způsobem, že už jsme ho musel vyměnit (generátor vodní páry, nádobku to sežralo do 5ti km). Nicméně nic se neucpalo, topilo to normálně.
Záleží v jakém stavu to auto je, utěsňovač je nejpohodlnější řešení a i kdyby ses rozhodl jezdit i po dvou letech, tak jen vypustíš okruh, propláchneš, nasadíš nový chladič a jezdíš dál.
[jaw250]
(13.9.2018 14:42:32)
Teda tekutý vlastně jsem použil. Vypadalo to jako med.
[bartoň]
(12.9.2018 21:18:12)
Doporučuju taktéž nějaký práškový utěsňovač.
Mně to fungovalo na feldě, kde rosil, v práci tím opravili chladič na ducatu, kterej teda tekl docela dost.
Dej si jen pozor- pokud ho použiješ- na správné nadávkování z návodu. Když tam toho dáš moc, tak jak tu už někdo dole psal, lepí to i co nemá.
[bartoň]
(12.9.2018 21:17:19)
Na práškový utesnovace se vykašli a zkus tekutý utesnovač Sonax, ten funguje spolehlivě.
[Me2T]
(12.9.2018 17:54:12)
mám tu takový dvousložkový tmel co se promíchá a dá se do toho udělat závit.Ale není moc tekutý,nikam to nezateče,zatím to jenom sákne,možná by nebyl od věci ten utěsňovač..Nový jsem zjišťoval kolem tisícovky,ale vidím jak dám nový chladič,propláchnu hadice,pak začne chcát topení atd...
[daveho]
(12.9.2018 17:18:42)
a od kdy není chladící okruh pod tlakem?
[ventil]
(12.9.2018 14:50:15)
A co to v místě, kde to teče, zapatlat tekutým kovem? Žádný extrémní tlak tam není. Nebo zkusit to plastelínový lepidlo, co je na chladiče určené?
[spec]
(12.9.2018 14:41:00)
Ale bacha, občas to zalepí naopak něco, co nemá.
[Montgomeryx]
(12.9.2018 12:54:46)
stěna příruby se zbortí, pokud někdo zbytečně rve stahovací sponu až na krev.
[ventil]
(12.9.2018 9:27:49)
Přesně stejnou věc jsem řešil kdysi u Felicie koupí čínského (nebo polského) chladiče. Byl to takový šmejd, že stěny plastových přírub pro připojení hadic byly tenké jak z papíru, samozřejmě se jedna časem zhroutila, kapalina vytekla a uvařil jsem motor. Za mě tedy dolívat vodu, nebo tam nalít něco na těsnění chladičů, to celkem funguje.
[Jad]
(12.9.2018 7:56:03)
jestli s tím chceš jezdit 2 roky kup čínu
[ventil]
(12.9.2018 7:03:20)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,109 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 25.11.2024 21:20:19