Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Vymazání sajdy z Tp [elstrem](11.10.2018 15:42:14)
Příspěvků: 38, poslední: 17.10.2018 21:43:0666419.Informace
Zdar, dneska my sdělili na STK,že my neudělají technickou na 350 z důvodu,že mám v dokladech napsáno postranní vozik, který samozřejmě nemám.Nemate někdo postup,jak vymazat postranní vozik z Tp?.Děkuji.
Já koupil auto s přepážkou v papírech, ale už byla vyndaná. Nechal jsem si ji "demontovat" v servisu Škoda a bylo to cajk. [longr] (17.10.2018 21:43:06)
Nunici: podstatné je, co máš v techničáku, jestli M1 nebo N1. Přepážka je volitelné příslušenství, které podmiňovalo (nevím jak dnes) změnu kategorie na N1. Nicméně s její montáží jsi mohl zůstat v kategorii M1 (osobní).

Kosťa: netřeba mi gratulovat k vítězství. Jsme v poradně, tak by vlákno mělo být uzavřeno smysluplným závěrem. Vzhledem k tomu, kolik jsem poslední tři noci naspal, tak jsem se třeba opravdu dopustil nějaké chyby. Už nyní vidím, že jsem druhou polovinu předchozího příspěvku mohl napsat ještě trochu jinak.
[JZ] (15.10.2018 8:25:40)
tak jsem šel po roce jinam a tam se divili co je to za blbost [nunici] (15.10.2018 8:05:15)
Mě by to třeba zajímalo,ale jak bylo zmíněno níže v na ší legislativě je takový chaos že když neprojdu na jedné STK jedu jinam. Osobě jsem měl problém s oktávkou s montážní přepážkou - po 10 letech mi z toho na jedné STK najednou udělali nákladní auto s nutností TK každý rok. Jenže emise na dva .. [nunici] (15.10.2018 8:04:22)
Hezký rozbor, bohužel v detailech chybný. A, dovol mi použít volný překlad německého přísloví, ďábel je skryt v detailu. Ostatní už to přestalo zajímat, tak ti pogratuluji k vítězství v internetové diskuzi a jdeme od toho...😉 [Kosťa] (15.10.2018 5:09:26)
Kosťa: živím se hlavou, detaily si nechám pro sebe, s dovolením. Nicméně nejsem státní úředník. O tom, že STK kontroluje shodu se schváleným typem, resp. se schvalovacími předpisy, dle kterých bylo vozidlo homologováno (s určitými explicitně popsanými výjimkami, jak jsi psal), o tom nejsme ve při. Také souhlasím s tím, že vozidlo tehdy schválené do provozu jako "motocykl" se dnes legislativně řadí do kategorie L3* dle příslušného zákona/vyhlášky/Nařízení. Čili pokud je sajda zapsaná jako volitelné příslušenství z doby, kdy to nebylo rozlišováno, a zároveň v TP stojí "motocykl", tak je vozidlo v kategorii L3 i kdyby čert na koze jel. Pokud by v TP stálo "motocykl s postranním vozíkem", tak analogicky L4. Pokud to z mých předchozích příspěvků nebylo patrné, tak se omlouvám. Avšak stojím si za tím, že se vozidlo schválené do provozu dle libovolného v té době platného předpisu musí kategorizovat do nějaké stávající kategorie (os. auto M1, motocykl L3...). Jinak by např. na takováto vozidla nešlo vztáhnout ustanovení, že vozidla kategorie M1 se přistavují k technické prohlídce co 2 roky.

A proto pokud si dnes necháš dopsad sajdu, tak to vidím takto: vozidlo doposavad bylo L3 (kdyby v TP byla povolena sidecar, nepotřebuju provádět zápis) a chci z něho udělat L4. A naopak, pokud mělo zapsáno sidecar (už přestavba jakožto L4) tak její výmaz je opět přestavbou na L3. Jak má STK/úředník na obci vědět, že to tak kdysi bývalo a může zapsat volitelnou sajdu? Od toho je přeci TP/registr vozidel, který dané informace obsahuje. A pokud zde není zmínka o postranním vozíku, nelze přece dovozovat, že vozidlo je způsobilé jej vozit (pokud výrobce neposvětí proti VINu, že by bylo možné tu větu do TP dopsat). Já třeba mám na všechny velké motorky původní sešity a ani v jedné nemám o sidecaru ani zmínku.
[JZ] (14.10.2018 19:51:43)
Mam v TP u 350 taky alternativne sidecar. Na jedny STK me upozornili, ze priste uz to chteji videt vymazany. Pred rokem jsem jel na jinou STK a tam si toho ani nevsimli. Takova je moje rada. [Endy] (14.10.2018 17:24:05)
JZ: prozraď prosím čím se živíš? Odkud čerpáš svoje moudra? Něco jiného je provoz, něco jiného schválení. STK kontroluje shodu vozidla se schváleným typem, nikoli s aktuální legislativou. To bychom dali všechno do šrotu, od 1. září by nesměly jezdit jíný než nový auta, když se změnila emisní norma. Výjimky z tohoto pravidla jsou opravdu výjimky - třeba povinná domontáž mlhovky, ale moc víc si jich nepamatuju. A jestliže bylo v době první imatrikulace vozidlo zařazeno do kategorie "motocykl", měnit toto zařazení nelze. To totiž má mnoho souvislostí, který si málokterý úředník uvědomí, a proto to nesmí dělat. BTW, za mne odpověď na první otázku - já se 20 let živím homologacemi a schvalováním do provozu... [Kosťa] (14.10.2018 9:57:24)
Pračlověk: pokud k tomu nevyjde právní norma (zřejmě asi zákon), tak to nezmění. Vozidlo je kategorie L3 s tím, že máš vlastně výjimku na připojení sajdy. Nicméně to, že dnes někde sajdu dopíšou jako doplněk považuju za benevolenci úředníka, který ví, že to tak kdysi bývalo. Protože on vlastně nemusí vědět, s jakou výbavou bylo vozidlo vyrobeno (např. rám s okem, jestli daná sajda je kompatibilní s motocyklem). Můžeme diskutovat o tom, jestli v případě našich olejniček se jedná o fenomén hodný zřetele nebo ne, ale v zákoně oporu nemá.

Ono ohánět se tím, že vozidlo nemá globální homologaci a tak se na něj nevztahují kategorie, zavání tím, že by např. toto vozidlo nemuselo na tecnickou, nebyl by k jeho řízení potřeba řidičák a pod. práva/povinnosti odvíjející se od kategorizace.
[JZ] (13.10.2018 22:14:06)
elstrem: pan Kraft je obchodník, nikoli homologátor či schvalovač. [Kosťa] (13.10.2018 19:33:37)
Každopádně bych nerušil doklady že k motorce je připojen postranní vozík. Je to škoda ... když tak ji prodat i s doklady někomui kdo touží po Jawce se sajdou a koupit si motorku solo. Nebo s někým vyměnit. Má to nějakou cenu - kdo už řešil doklady tak ví ... viz info v tomto příspěvku. [CABAN] (13.10.2018 13:54:23)
Mám to stejně jako Kosťa. Můj techničák posloužil mýmu kamarádovi jako vzor, pujčil si jej a nechal si sajdu zapsat úplně stejně. Děláno před lety, v Brně... Mám se snad bát, že mi to změní? [pračlověk] (13.10.2018 0:23:45)
jinak souhlasím, pokud nedošlo ke změně kategorie vozidla, má být posuzované dle dané kategorie vozidla. [maspe] (12.10.2018 21:57:45)
Kosťa: dám ti litr, když v praze přihlásíš sajdu tak jak píšeš. http://jawamania.info/poradna/detail.aspx?questionid=30095 [maspe] (12.10.2018 21:55:58)
Já jsem někdy v roce 2010 připojil sajdu k panelce a známej mi to pomáhal řešit papírově na magistrátu a tady v Brně to bylo nějak jako přestavba a už je to psaný jako dvoustopé vozidlo a sajda nejde odpojit,ale nijak mi to nevadí ani to neplánuju,jen škoda že ve stejným roce řešil to stejný kamarád a u nich v Břeclavi to stálo 50kč,a zapsali mu to podle mě jak to má elstrem,mě to tenkrát stálo několik tisíc [Jenda.592] (12.10.2018 21:22:34)
Co já vidím, tak v horní části je uvedena kategorie vozidla L3 (tedy moto bez sajdky). Hmotnosti a rozměry odpovídají motocyklu, nikoli sajdě, v poznámkách není přestavba na LD uvedena, jen je tam opis mnou zmíněných předtištěných údajů z původních TP typu knížka (z důvodů, aby bylu určeno omezení hmotnostní, stejně jako je u tažných u aut, kde v TP jsou hmotnosti předtištěné, ale tažné jako takové se zapisuje jinam).

Celkem mě to mrzí za technika, ale pokud je TP platné, pak bych nastoupil na technika s argumentem, že se jedná o vozidlo kategorie L3 (to je tam taky uvedeno) a že chci technickou dle kategorie L3 (solo motorku)... nebo jeď na jinou technickou, kde snad budou vědět, co je L3 (pokud to je tak i v registru).

Více na: https://www.motorkari.cz/tema/?t=207746
Copyright © Motorkari.cz
[elstrem] (12.10.2018 17:50:45)
Ještě jsem to teď konzultovat s panem Kraftem z Jawy.Dle jeho vyjádření:Jednoznačný argument je ta kategorie L3. Takže si myslím, že je rozhodnuto a žádné potvrzení není od nás potřeba... [elstrem] (12.10.2018 17:49:36)
Chlapci, nevím jestli to nechápete, nebo nechcete chápat - LC, LD jsou kategorie, o kterých u ¨polohistorické Jawy nemusíte přemýšlet. To je, jako byste chtěli ve Spartaku kontrolovat homologační číslo výfuku. Já mám v TP zapsáno kategorie - "motocykl", v poznámkách "alternativně možno připojit postranní vozík, pak se mění obsaditelnost na 2+1". [Kosťa] (12.10.2018 17:41:38)
LC – motocykly – dvoukolové motorové vozidlo přesahující parametry (objem válců nebo rychlost) dvoukolového mopedu
LD – motocykly s postranním vozíkem – vozidla se třemi koly umístěnými asymetricky a přesahující parametry (objem válců nebo rychlost) tříkolového mopedu
[elstrem] (12.10.2018 15:39:06)
Motorky s se sajdou jsou L4. [JZ] (12.10.2018 14:00:15)
Kategorie L3 je napsaná, otlouct o hlavu. [JZ] (12.10.2018 13:59:59)
Resp. vozidlo de-iure je možné považovat jako spadající do obou kategorií a vzhledem k tomu, že ho přistavuješ na STK bez sajdy (vůbec ji nemáš), tak se na něj vztahují ustanovení pro kategorii L3e-A2. [JZ] (12.10.2018 13:01:25)
Pokud to tam máš jako "možnost připojení postranního vozíku, mění se hmotnost, počet míst...) a je to tam psáno z výroby, tak bych šel na jinou STK. Oni jsou teď posraní až za ušima, protože Ťokovi poskoci začali strašit s tím, že budou prověřovat STK. A tak jsou papežštější než papež. Případně jim vysvětli, že tohle je zápis z doby, kdy ještě motocykl a motocykl s postranním vozíkem byly jedna kategorie a tudíž to nemá vliv na kategorii, která je (nově) stanovena dle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 168/2013. [JZ] (12.10.2018 12:57:04)
To Jz,mám to psaný,podle starých regulí, připojení postranního vozíku 172 kg.Nic víc.Zadne jiné údaje. [elstrem] (12.10.2018 12:46:14)
Já bych chtěl jenom říct, že my jsme u nás s přestavbou tak daleko, že už dneska se máme líp než zítra... včera... předevčírem?... No tys to říkal, přecedo.. [charlie.vlcak] (12.10.2018 12:31:47)
maspe: administrativní poplatky v hlavě nemám, ale pokud doložíš doklady (dle vůle příslušného úředníka), tak by to neměl být problém. A vyškrtnutí už vůbec. [Kosťa] (12.10.2018 12:01:12)
Ono záleží na tom, jak je tam sajda zapsaná. Jestli jako "možnost připojení sajdy" z výroby a nebo zapsaná podle "nových" regulí, tj. vč. výrobního čísla sajdy.

Pokud je to první varianta (tj. vozidlo schválené se sajdou i bez), tak vyhozením STK pochybyla a žádné kroky netřeba. Pokud podle duhé, tak jsem přesvědčen o tom, že jedinými legálními cestami jsou vyměnit s někým rám s papíry nebo přestavba.
[JZ] (12.10.2018 11:27:30)
Letos na technické s 632 a 638,jen motorky, u obou v TP sajda + páv, bez problémů [nunici] (12.10.2018 8:47:27)
To mám ve starém TP (knížce) napsané taky. A na STK nikdy problém nebyl. [Sema] (12.10.2018 7:44:21)
Kosťa: takže dokážeš sajdu zapsat za 50 kč? [maspe] (12.10.2018 7:39:02)
elstrem: Pokud máš zapsaný v TP jen tohle, tak změň STK. Tohle je standardně napsaný v každým velkým techničáku, takže na tvojí STK jsou pěkný blbci. [Ota] (12.10.2018 7:38:26)
JZ - žiješ moc moderně. Nedávno se to tu řešilo. Změna kategorie vozidla je to až u motorek s globální homologací, což konopnice opravdu není. Pokud nějaký šotek z úřadu neudělal stejnou chybu jako ty, tak by to mělo jít normálně vyškrtnout, stejně jako třeba tažné zařízení u auta. [Kosťa] (12.10.2018 6:45:39)
Díky,mám napsanou v TP jen údaj postranní vozik 172 kg, což prý dříve zapisovali Jawa automaticky, což dle toho lze jezdit se sejdou i bez sajdy. [elstrem] (11.10.2018 23:22:43)
Taky bych se spis priklonil k tomu vymenit papiry za konopnici bez sajdy, myslim ze bez problemu nekoho najdes kdo by to s tebou vymenil, vzhledem k tomu jakej vopruz a porod je nechat sajdu zapsat. [Krizoň IV.] (11.10.2018 18:53:33)
A myslím (!!!), že už naštěstí neplatí "1 přestavba a dost":

(5) V případě přestavby vozidla, včetně následné, musí zůstat zachována alespoň jedna původní podstatná část mechanismu nebo konstrukce vozidla.
[JZ] (11.10.2018 18:36:10)
Změna kategorie vozidla, tj. přestavba jednotlivého vozdidla. A nebo vyměnit za třiapůli bez sajdy :). [JZ] (11.10.2018 18:34:04)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,047 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 19.4.2024 3:40:32