Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 25, poslední: 22.10.2018 18:07:1466426.Informace
Zdarec, co vyžírá hliník ze stěn karbecu (plovakovky) nebo např kohout - fotka zde https://1drv.ms/u/s!Ant5Fh-HXr3vgbBn41dHdn5fcsqitA
Řekl bych, že jsem kohout měl perfektní, na motorce jsem 2.5 roku natankoval, ujel 4x po 10 km za tu dobu. Krystalky pryskyřice jsem v plovákovce měl, nicméně ještě to nebyla taková katastrofa abych nenastartoval (karbecu jsem vždycky aspoň vyvrčel).
Kohout je vyžranej nejvíce v poloze zavřeno. Je to od nějaké agresivní složky benzínu, příp. biosracky? Choval se takhle benzín i před 20lety? Pochybuju, ale nejsem si jist.
Ještě nevylučuji zvodnatělý benzín, ale voda se do hliníku nezakousne, nebo jo?   S tou polohou, kde je to nejvíc vyžrané si nejsem jist kde to je, už mi to dnes nemyslí :)
Ještě zkusím vzít destilovanou vodu, do ní vyextrahovat polární látky z benzinu a změřit tu. A zároveň změřit referenčně destilku (kvůli CO2 ze vzduchu). Ale bude to nějakou dobu trvat, než si na to udělám čas. [JZ] (22.10.2018 18:07:14)
Tož jsem se taky ničeho nedoměřil. Měl jsem papírky s kombinací 4 barev, co pokrývají stupnici v celém rozsahu. Stejně jako před namočením do benzinu, ukazují "7". [Jad] (22.10.2018 17:54:11)
Já taky měřil, analytickým univerzálním. Benzin tři roky starý N95 od OMV s TSF, jenom vrchní vrstvu a absolutně bez reakce. Až budu mít trochu víc času, odpustím do plovákovky a změřím ještě jednou. [JZ] (20.10.2018 20:42:36)
Ještě odkaz - https://1drv.ms/u/s!Ant5Fh-HXr3vgbFERGti5TNWVeh_Ww [agent] (20.10.2018 18:25:22)
Tak jsem měřil, vlevo benzín N95, čerstvý, vpravo 2,5 roku starý, dole kontrolně voda.
Papírek je na moč - používám jej na bazén.
Zkoušel jsem ještě i Vervu s olejem a taky stejně. Přijde mi, že papírek na benzín nereaguje, nebo je kyselej.
[agent] (20.10.2018 18:24:51)
agent, JZ: Super, tři opakování už jsou pokus :-) [Jad] (19.10.2018 21:53:26)
Jad: manželka mi slíbila lakmusový papírek, tak to také zkusím. Benzin mám asi tři roky starý s TSF. Tak uvidíme :). [JZ] (19.10.2018 14:34:44)
Jad: zkusím taky na 2,5letém N95. Motorka oilmaster, benzín tedy čistý, bez oleje. [agent] (19.10.2018 14:33:12)
Mám v čezetě natankovaný benzin od května. Jestli si na to vzpomenu, zkusím tam strčit pH indikátorový papírek a porovnat s novým benzínem. [Jad] (19.10.2018 0:54:00)
agent: já to také nijak zásadně neobhajuju, jenom mě to napadlo... Mimochodem jsem navíc zjistil, že pro benziny "obohacené" biolihem je velice přísná norma, co se týká kyselosti. [JZ] (18.10.2018 10:43:29)
JZ: takové vysvětlení s kyselinou octovou bych klidně přijal, díky, ale sám to nedokážu ani potvrdit ani vyvrátit. Nějaké bakalářky/diplomky jsem si také našel a časem třeba přečtu :) [agent] (17.10.2018 14:27:12)
Jenom takový námět k zamyšlení: ethanol se dá oxidovat (až) na kyselinu octovou, která spolehlivě žere jak zinek, tak hliník (karbec a kohout jsou ze zentalu, ne?). Přičemž tuto oxidaci katalyzují právě přechodné kovy... Nakonec se mi podařilo i najít článek, který by mohl potvrzovat tuhle teorii: https://link.springer.com/article/10.1007/s11144-018-1395-z . [JZ] (16.10.2018 17:07:19)
longr: ja se se tam zase podíval po 30 letech a mladej si nějakou tribologií prošel taky, ale to jen na okraj a mimo téma biosraček [ventil] (16.10.2018 14:00:56)
Vzhledem k tomu, jak vypadá patro, kde se dělá kalsické produkční zemědělství (na chodbách postery Agrofertu a celkově rekonstruované, v dobrém stavu) proti botanice (odrbané a zaprášené patro se smradlavými hajzlíky, kde polovina nesplachuje), tak je jasné, že tam budou kopat i za biobřečky :D [longr] (16.10.2018 13:49:35)
musím potvrdit, že na mendlovce na paliva a maziva vždy kladli důraz [ventil] (16.10.2018 13:12:42)
složení benzínu se dá dohledat třeba v bakalářce jednoho studenta mendlovky v Brně, google ti to vyplivne po dotazu "složení benzínu". Oxidační jsou všechny látky, co obsahují kyslík, a těch je v palivu dost. Je tam i 5 mg pryskyřic na 100 ml, pak je tam ethanol, methanol, ethyltercbutylether apod. Počítám, že svinstvo je líh, který právě může odloučit vodu. No a po dlouhém stání degraduje i olej v palivu. [longr] (16.10.2018 12:34:05)
Možná je to složitá otázka, ale věděl by nějaký chemik která látka a jakou reakcí je takhle agresivní? Tam jsem mířil původně dotaz.
Pod pojmem biosračka si představím líh (etylalkohol), ale určitě tam bude spousta pomocných látek, aby "to nějak fungovalo".
[agent] (16.10.2018 11:50:14)
jo, stalo se to na dvou strojích. Babetta a 555. [longr] (16.10.2018 9:31:02)
Poslušně hlásím vyhnilou nádrž a zatemovaný kohout (bylo nutno dírky nově odvrtat, jak byly zarostlé). Palivo tam bylo něco přes půl roku, natural s olejem. Odloučila se voda a bylo to v řiti. [longr] (16.10.2018 9:30:17)
agent: To je přesně ono. Od té doby do všeho dávám Vervu a motor nechávám chcípnout samovolně, aby bylo v karburaci co nejméně benzínu, nádrže spíše plné a zatím dobrý. [jc3] (16.10.2018 7:31:21)
agent: Pěkná tryska. Podobně naleptanej kohout mám na 640 taky, ale ničemu to nevadí. Když jsem kdysi dávno po koupi motorky čistil nádrž a palivovou cestu, byl celý kohout přicpaný takovým bílým šlemem - jak vápno. Po jeho odstranění byl na tom kohout podobně. Naštěstí se to již neobnovilo a kohout stále těsní i s původní, ještě kvalitní gumičkou. [Ota] (16.10.2018 7:27:53)
Tohle mi zdejší kolega nafotil z mikroskopu před pár lety - Hlavní tryska z babetty https://1drv.ms/f/s!Ant5Fh-HXr3vgbBsVw33IznV__UTvg [agent] (16.10.2018 1:48:24)
Tohle byla poslední motorka, kde ještě nebyla Verva nebo suchá nádrž. Nádrž zatím vypadá ok.
Vyžranou mosaz z trysek a stěny plovakovky jsem už viděl před pár lety na Babette. Je to hnus...
Jestli (případně jak dlouho) bude fungovat prémiový benzín ukáže čas.
Je mně z toho zle. Dosud jsem tak nějak vnímal, že se karbecu zalepí, ucpe, ale že jí to sežere jsem si ještě neuvědomil.
[agent] (16.10.2018 1:43:47)
Přesně takhle zdevastovaný kohout jsem měnil Babettě, protože už to neutěsnil. Na pinckovi jsem řešil neprůchozí trubičku utemovanou jakousi hnědou pryskyřicí (možný vyschlý olej) a na Simsonu vnitřek karburace zelený a všechny mosazné díly naleptané do výše hladiny. Nevím, co to způsobuje, ale chce to benzín každý rok vyjet a nalít nový nebo udržovat v suchém stavu... [jc3] (15.10.2018 20:09:11)
Za to mužou biosračky, kohout to je to poslední nádrž je na tom ještě hůř, kohout líznout na soustruhu a tankovat prémiové paliva. Pokud to má smysl, tak po jízdě vypustit palivo do kanystru, na zimu určitě osvědčilo se mi to. [rikša] (15.10.2018 18:59:09)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,078 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 25.11.2024 21:20:19