Tato stránka vyžaduje
JavaScript
, bez zapnutého JavaScriptu nelze vkládat data.
Auto
Návštěvnost:
4156871
Online: 665
Přihlášených: 2
Nová registrace
home
oblíbené
poradna
diskuse
burza
srazy
cestování
modely
historie
technika
galerie
uživatelé
motorky
vzkazy
odkazy
Nový příspěvek
All
Verdom
Dolin
Pucfol
Jakub PB
holdas
Pucfol
Jakub PB
Verdom
Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Pérák - video na idnes
[Verdom]
(19.10.2018 13:22:23)
Příspěvků:
7
, poslední:
24.10.2018 9:09:20
66440.
všechno ostatní
https://tv.idn
es.cz/stoleti-
ceskoslovenske
-techniky-jawa
-250-perak-fo6
-/technika.asp
x?idvideo=V180
926_153618_aut
okat_vrja
Video je hezké. Dycky je to potřeba brát s nadhledem, je to vyráběné pro spotřební masy, které sedí u TV a hledí na "Co na to češi?" a považují to za super zábavu. Protě mazání mozků. Takové řeči jako v tom dokumentu typu "..které nám svět záviděl"...a v záběru je Avia B534.....ano bylo to sobré letadlo, jenže v té dbě měli už Němci, Francouzi i Rusové ve výzbroji, v konečné fázi vývoje nebo tak,..moderní dolnoplošníky, mimo sovětské I-16 kovové.
Ohledně historie f.Jawa. Chvilku vyčkejte na novou knihu o Jawě od pana Marčíka. Myslím, že budete(me) překvapeni tou poválečnou historií!!
Jinak k tématu Pérák, vs DKW, NSU a tak,..a opisování navzájem. Přeci jde jen o motorku. Dvě kola, motor, rám, řídítka a hotovo. Je dané co kde má být a jak to má být složeno. Experimenty se nekonají. takže je to jen o designu a sem tam nějaké novotě (v té době třeba to odpružení a zakrytování celků...). Ona otřeba zadní partie Honda CBR 1000RR a nevim třeba Kawa Z650 je dnes úplně to samé...
Navíc já si myslím, že název "Pérák" je kombinací novinek jako odpružení celého motocyklu použití kombinací pružin předních, zadních a sedadla, (tedy celého motocyklu) a toho, že vznikal němcům "před očima", přesto tajně (paralela s oním Pérákem - jako komix postavičkou). Také kradl "němcům"....jezdil s SS spézetkou po městě,..a tak,...
Pro pobavení. Mám fotky kde je motor z péráka v rámu DKW a podobné další "úpravy " :D
[Dolin]
(24.10.2018 9:09:20)
[Jakub PB] Samozřejmě že konstruktéři motocyklů opisovali jeden od druhého,ale třeba pérák byl levný a ve své třídě to nejlepší,co tenkrát jezdilo.
http://www.mot
omagazin.cz/in
dex.php?action
=perak&menu=28
&pos=motorcycl
e
Dobře to popsal Petr Hošťálek,pro kterého jawa nebyla na prvním míste a srdeční záležitost.
https://motomu
seum-hostalek.
cz/index.php?g
rhead=6&nav=01
&id_group=60&t
=_art_print&id
_art=486
[Pucfol]
(22.10.2018 11:01:41)
To Pucfol. To jsi mě pobavil :-). Trošku si nejdřív něco přečti. Proto jsem tam dával ty odkazy. Protože zrovna tyhle dvě značky byli už dávo v předstihu před válkou.
[Jakub PB]
(20.10.2018 21:17:48)
Hlavně pérák nebyl pojmenován podle pružin na sedle, ale podle fiktivního válečného hrdiny Péráka. Dnes ty videa a články o starých časech dělají kdejací neumětelové, kteří mají do prdele díru!
[holdas]
(20.10.2018 20:30:22)
NSU a DKW jsou pěkné motorky,ale JAWA perák byla minimálně 5 let v předstihu.
[Pucfol]
(20.10.2018 13:43:05)
Tak jen tak pro zajímavost :
http://www.nsu24.de/html/nachkriegsmodelle.html
a
http://www.dkw-geyer.com/DKW-Geyer/d/technik/dkwtypen-n.htm
a bylo by jich spousta dalších. Není třeba se s Pérákem zas tak chlubit :-)
[Jakub PB]
(20.10.2018 11:34:35)
Dnes čekáme, co nám vyvinou s logem Jawy v Číně či v Indii. :-)
[Verdom]
(19.10.2018 13:25:05)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,094 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 25.11.2024 21:20:19