Příspěvků: 16, poslední: 9.11.2018 13:12:5566465.Veteráni
Ahoj, máte prosím někdo zkušenosti s opravou spodních brýlí na péráka? Mám uvolněný sloupek ve výkovku brýlí. Někdo to zkoušel "zajistit" dvěma červíky, ty už jsem vypreparoval. Fotky zde https://lukasjancar.rajce.idnes.cz/Perak_various/#IMG_20181028_135151.jpg
Opravovali jste to někdo? Jaký zvolit způsob? Předpokládám asi zavařit, ale nějak mi tam nevychází místo na svar, ani ho tam nevidím. Jen nalisované to asi není, že? V případě vaření, jaký způsob nejlépe použít?
Ještě k těm zobáčkům, mají být takto tvarované, nebo je to vytlučené? Máte příp. zkušenosti s dovařením?
Díky, L.
grošáku, zkus se prosím mrknout, to by bylo super :-)
O víkendu budu mít prostor to rozkuchat, tak budu snad moudřejší. S tím svařováním máte pravdu, od toho nakonec upustím.
[Lukáš Jawa 350]
(9.11.2018 13:12:55)
Někde v bedně ty brejle mám. Když to nepůjde opravit ani zavařit, tak se po nich podívám. Na těch svařenejch se dá udělat penetračka, ultrazvuk rengen...
Stačí jen když je to zákazník ochoten zaplatit. Jde jezdit se zablokovanejma vidlema, i s jednou trubkou vypadlou z horních se dá, tak i prasklejma by to věřím šlo :)
[grošák_to_položil]
(8.11.2018 22:19:50)
Jestli je to odlitek, muselo by se to skutečně ideálně předehřát aspoň na 200 st. C a přídavný matroš na litinu, pak temperováním chládnout. A stejně by to nebylo moc na namáhání a zvlášť ne rázy. V tom případě asi tvrdochrom na starou trubku, přebrousit a díru přefréznout - srovnat. Nebo novou trubku, což je asi snazší.
[longr]
(8.11.2018 21:02:14)
S tim TIGem bych si to sakra overil. Co na to Buchtic kdysi koukal, tak rikal ze mu to prijde prave jako odlitek, ocelolitina, a muselo by se to varit nejak slozitejc, pomalu ohrat, zavarit, a pak nechat pomalu zchladnout. Ale fakt si to nepamatuju, tohle je vazne na to to donest k nejakym profikum strojarum, aby rekli co a jak s tim.
[Krizoň IV.]
(8.11.2018 19:49:46)
Vidím to jako Krizoň. Navíc mám ten typ brýlí se zobáčky, kterých tolik není a stálo to čas je sehnat.
Taky mi to přijde že je to nalisované. Tenký svar TIGem by se ale dolů si myslím věšel. Šlo mi spíš o to jestli už to někdo zkoušel vařit a jaké s tím byly zkušenosti. Jaký přídavný materiál atd.
Minimálně opravit to zkusím, jiné brýle můžu případně sehnat i pak.
Mám vymyšlený postup: Vylisovat trubku, přefrézovat otvor v brýlích. Uvidím jak na tom bude stará trubka, jestli půjde zachránit, nebo vytočím novou. Problém bude přídavek na lisování, ten moc nevím jak nahnat, takže asi spíš novou. Udělám si lisovací přípravek, a za tepla to tam nalisuju. Případně pojistit tenkým svarem zespodu.
Když se kouknete na ty zobáčky, mají tak vypadat, nebo je to už vymačkané?
[Lukáš Jawa 350]
(7.11.2018 15:58:09)
Monty: Za petikilo by to byla nadhera. Jenze za petikilo jsem kupoval ty spravny brejle se znicenou trubkou ke svymu ramu v roce 2016 na jare. Dneska pocitam ze cena brejli s dobrou trubkou bude kolem 2 tisic. A za ty prachy to necham profi opravit. Nemluve o faktu ze original vareny nebyl, uz je to dva a pul roku, ale jsem si dost jisty ze tu trubku jsme z toho vylisovali ven bez nutnosti to brousit.
[Krizoň IV.]
(4.11.2018 23:21:36)
Křižon- zdravím tvoji peněženku!
U takové věci neřeším 3 stovky tam nebo zpátky,včera v Chotuskách by se jistě něco do 500,- našlo,ale nehledal jsem, nekupoval.
Já bych prostě nosnou část přední vidlice nevařil, hlavně když netuším, jakej to je materiál.Ale tvoje motorka,tvůj problém.......
[monty]
(4.11.2018 16:43:01)
Monty: Tak to v 50kmh to rupne, a co myslis ze se stane ? Savle neupadnou, drzi je podkova a spodni brejle. Jasne, bude tam vule, ale na dojeti to bude stacit.
Mam to samy, brejle se znicenou trubkou, a az se pustim do peraka, budu to nechavat opravit. Pokud mas tip na to kde koupit peracky brejle s TOP trubkou s neznicenym zavitem a nevymackanou od loziska levnejc nez kolik vyjde opravit ty stavajici, tak sem s nima, s radosti koupim.
[Krizoň IV.]
(3.11.2018 21:13:29)
Tak i v 50 km/h to nebude nic veselýho, nemyslíš?
[monty]
(2.11.2018 14:59:35)
monty: S perakem 100km/h ? To mi prijde moc optimistiky (:
[Krizoň IV.]
(2.11.2018 14:36:44)
Kdyby to byl odlitek, byla by to ocelolitina a ta se vaří hůř. Výkovek je v pohodě a zavařit to jde.
[longr]
(2.11.2018 14:23:09)
A co to zahodit a sehnat jiný brejle? Když se něco na vaření nepovede, taky ti může ve 100 upadnout přední kolo........
[monty]
(2.11.2018 13:46:36)
Ovař to zespoda, případně prořízni drážku v té trubce (jestli jde vydělat)tak , abys pojistil svárem zevnitř (nebo vyvařit ty díry po červech). Pak buďto upravit třecí podložky kolem sváru, případně vypodložit. Popravdě já na péráku nikdy tu třecí podložku neutahoval :D
[Dolin]
(2.11.2018 9:49:06)
Pokud bys nesehnal nikoho v okolí, tak já bych to dokázal zavařit
[Vomi]
(2.11.2018 6:25:32)
Kdyz jsme kdysi brejle na peraka rozebirali, tak jsme dospeli k tomu ze to je skutecne jenom nalisovane s presahem. Zavarit by se to dalo, ale co na to kdysi Buchtic koukal, tak zminoval nejakou specialni elektrodu a postup, a detaily si fakt nepamtuju.
[Krizoň IV.]
(1.11.2018 23:41:40)
Ahoj,
Ze spodní strany bych to zavařil kouťákem. Ideálně TIGem, aby tam byla malá housenka. Jak to bylo originálně nevím, ale kývačky a panelky to mají ze spodu zavařené
[Vomi]
(1.11.2018 16:42:55)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,141 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.11.2024 18:34:13