Příspěvků: 12, poslední: 7.11.2018 9:03:1366466.Informace
Ano, a je to tu zas: https://www.garaz.cz/clanek/jezdite-starym-autem-dobre-vam-tak-dostanete-za-to-pokutu-21000415?dop-ab-variant=5&seq-no=1&source=hp
Ono je to těžko. Šlapat zrovna po motorkách, kterých u nás (a ani v Anglii) zrovna zas tak moc není, je pitomost. "Starých" aut už taky není tolik, kolik bylo třeba před deseti lety. Pořád se posouváme, staré vehikly v denním provozu umírají a většina dbešních aut má aspoň EU2/3. Takže si myslím, že to není úplná hrůza. Problémem je spíše to, že provoz se nadlimitně zahušťuje a aut ve městech přibývá, což začíná být neúnosné. Přesto, že si lidé stěžují, jak nemají peníze, tak skoro každý dnes vlastní auto a mnoho z nich do něj každý den ráno sedá, a to i jen proto, že jedou krátkou trasu, kde jim jede MHD 5 zastávek bez přestupu. A do krve se hádají, že když pak jdou odpoledne na nákup, musí jet autem, protože těch deset rohlíků, pět jogurtů a dvacet deka šunky neunese v tašce nebo batohu. A pak se nadává na kolony a ucpané město ve špičce, přitom 80 % si veze prdel samo v autě.
No a kdo je na tom po MHD (a cyklistech, kteří se ovšem občas neumějí chovat) nejlépe? Skútry a motorky. Pro jednoho až dva lidi menší emise, než auto. Jenže to pro lidi není pohodlné, hlavně v zimě nebo za deště.
No a když dnes jsou díky době auta dostupnější, než kdy jindy a i přes rychle rostoucí ceny paliv se jezdí více a více, přistupuje se k omezení těch starých (dopakd jen na nějteré), prtože kdyby se měl omezit počet vozů ekonomicky (dopad na všechny), bouřilo by se více lidí.
[longr]
(7.11.2018 9:03:13)
jinak v UK teď hrozí, že bude zavedeno vjezdné to měst pro starší motorky. V případě Londýna okolo 10-15 liber/den.
[maspe]
(6.11.2018 21:23:02)
Hraní se slovy (mám dojem) je u tohoto základ. 3 roky zpět byli všichni "uprchlíci".....kdybys řekl že migranti, nedej bože ekonomičtí, tak Tě rozškubou,..No dnes už je to v pohodě ekonomický migrant, ale všichni krčí rameny,...no co už.
Ale co sme plošně blbí tak si zase zvykneme,...
Peace
[Dolin]
(6.11.2018 15:33:03)
Petra Roubíčková napíše, že je to hoax, tak to určitě bude pravda :-)
Road tax např. v UK zavedený už roky je. Tohle nás taky nemine, ale svoji starou plechovkou jezdit nepřestanu....
[jaw250]
(2.11.2018 17:59:28)
Jak pise Jad kdyby se statni organy se sikanou a kontrolami zamerily na vsechny jako na motoristy, tak by tady bylo naprosto bezpecno jako v raji.Jezdim zajezdovym autobusem a narizeni 561 se fakt snazim dodrzovat co nejvic a sokonce ani zamestnavatel me nenuti nic porusovat, jezdeni me bavi, ale kolikrat clovek ma stres z toho dorzovani predpisu to se neda ani popsat, jako ze vykon z nejakych a casto nepredvidatelnych skutecnosti dojde 20 minut pred cilem a pototom se 28 strachovat jak to dopadne atd. Nebo dalsi nic s bezpecnosti nerikajici skutecnosti , ale na ridice se vzdy bic najde.
[Standa2]
(2.11.2018 17:31:33)
A co myslíte, že budou ty "možnosti pro motivaci občanů k nákupu alternativních vozů", o kterých hovoří ta paní ministrová. Buď napálit daně na stará auta, nebo přispět na nákup těch nových. A to první je pro stát nesrovnatelně výhodnější, takže jakým směrem se to asi bude ubírat, není těžké si představit...
[Jad]
(2.11.2018 16:12:50)
"Za prvé, analýzu všech dopravních daní a poplatků dělá ministerstvo dopravy... tedy nejedná se o analýzu zaměřenou výhradně na stará auta (to už snad opravil i ten rozhlas), jedná se o ANALÝZU."
Páni jo, tak je to analýza, není to analýza, co třeba dialýza? Vždycky jsem si myslel, že psaný text pokaždé nějak rozklíčuju a pochopím, ale paní mě vyvedla z omylu...
[JZ]
(2.11.2018 15:56:25)
V začátku diskuse pod tím článkem se tam objevila taky tisková mluvčí Ministerstva životního prostředí. Abyste ty metráky kleteb a nadávek nemuseli prohrabávat, dovolím si její slova sem překopírovat. Alespoň na mne to působí dost věrohodně :
"Petra Roubíčková
Vážení, ráda bych Vás tímto uklidnila, a případně i další, kteří se nechají článkem zbytečně naštvat. Je to totiž hoax, fake news, lež..... Za prvé, analýzu všech dopravních daní a poplatků dělá ministerstvo dopravy a jejím cílem je najít hlavně možnosti pro motivaci občanů k nákupu alternativních vozů, ostatně tento úkol pro MD vyplynul z národního plánu čisté mobility (možné dohledat na webu MD nebo MPO). Za druhé, nevím s kým mluví autor článku, ale vláda ani MŽP o žádných konkrétních číslech nyní nemluví, ani oficiálně, ani neoficiálně. To mohu jako tisková mluvčí MŽP potvrdit. A za třetí,pokud jsem pro rozhlas mluvila o analýze, jejímž cílem je vyhodnotit celý současný systém daní a poplatků v dopravě, tedy nejedná se o analýzu zaměřenou výhradně na stará auta (to už snad opravil i ten rozhlas), jedná se o ANALÝZU. Tedy v první řadě jde o hromadu různých studií a podkladů, ze kterých teprve vyjdou nějaké scénáře. Ty až pak může posuzovat vláda a zaujmout k nim nějaké stanovisko, třeba jestli současný systém měnit nebo zachovat status quo atp. Ale žádné scénáře v tuto chvíli neexistují! Analýza má být hotová nejdříve za rok, termín je konec roku 2019. Nyní tedy prosím znovu posuďte, jestli může být na článku vůbec něco pravda. Děkuji Petra Roubíčková"
[ronda502]
(2.11.2018 15:43:25)
Já nevím,ale mohlo by to vyhnat veteránisty do ulic..
[Michi]
(2.11.2018 15:19:25)
Chce se mi zvracet! Jak dlouho si ještě necháme srát na hlavu a neustále něco regulovat, danit a osekávat svobodu?
[agent]
(2.11.2018 12:55:39)
Je mi fakt líto lidí, co auto potřebujou a odmítají přistoupit na to, pořizovat si na dluh každé 2 roky nové... Automobilisti jsou ze strany státu, spolu s živnostníky a drobnými podnikateli, tou nejvíc šikanovanou skupinou obyvatel. Jen doufám, že než se úředníci vypořádají s autama a v rámci svých zbytečných "činností pro činnost" se obrátí na motorky, budu už na nejaký ježdění starej.
[Jad]
(2.11.2018 11:23:01)
Pryč s tím. Jen pro informaci nás, kteří máme vozový park v průměru pár desítek let starý.
[JZ]
(2.11.2018 10:25:05)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,078 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 25.11.2024 21:20:19