Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 31, poslední: 17.12.2018 13:33:1466491.Veteráni
http://www.oldfiat.estranky.cz/clanky/benzin---cas-bioblazenosti-prichazi.html
A je to tedy opravdu od 1.1.2019? Zatím o tom nikdo z kolegů neslyšela prej to nebylo ani v TV,..asi je Babiš nutnější,.. [Dolin] (17.12.2018 13:33:14)
Bakoun> Rek bych ze to vzniklo proste ze zkusenosti. Problemy starejch motoru s modernim palivem jsou realny, to neni fama. Podpaleny vejfukovy ventily a plameny z vejfuku jsou realita. No a driv prakticky nebyly k dispozici benziny s vysokym OC, zatimco dneska nejsou k dispozici nizkooktanovy. Takze se proste zamenuje pojem dnesni benzin, nebo moderni benzin s pojmem vysokooktanovy benzin a stejne tak nizkooktanovy. Zmenilo se slozeni a zaroven se zmenilo i oktanovy cislo a nerozlisuje se ktera zmena co zpusobuje. [Davy_] (16.11.2018 10:22:07)
Jo a ještě poznámka: i benzin s ETBE by měl být značený jako E10. Protože 10% je poměr biosložky. A aby to nebylo jednoduché, takové palivo pak obsahuje cca 20% ETBE, ze kterého přibližně polovinu molekuly tvoří ethanol a polovinu ropná frakce :-D [JZ] (15.11.2018 14:07:42)
Píšu svůj názor, třeba mě někdo opraví, ale:

V případě Jawy bych to vůbec neřešil, maximálně bych nahradil hadičku a těsnění kolem nádrže (víčko, kohout) za osvědčené/odolné. Ta pojede na všechno, co hoří, hlavně dávat dostatek oleje.

V případě Favorita bych tankoval palivo s ETBE, které není tolik agresivní a lépe maže... To, že ethanol nebo vyšší oktanové číslo ublíží samotnému motoru považuju, s odpuštěním, za strašlivý kec. On ten článek v tématu je taky celý takový zmatený - již od ukončení prodeje benzinů Special a Super se má kvůli ochraně ventilových sedel přidávat aditivum. To není žádná novinka vztahující se ke zvýšení podílu biosložky. Nicméně ethanol skutečně může způsobit zkřehnutí/ztvrdnutí těsnění, hadic, zadření čerpadel... A to, jsem hluboce přesvědčen, je ten důvod, proč se výrobci tak vehementně brání: materiály a komponenty palivové soustavy nebyly použity s přihlédnutím k vysokému podílu ethanolu a pokud by nějakému výrobci začala auta ve velkém hořet kvůli únikům benzinu a on to dostatečně nezaázal, tak lítá v obrovském průseru.
[JZ] (15.11.2018 13:52:29)
Tak a teď pro mě jako pro blba. Od 1.1. dojedu s Favoriete/Jawou (tyto dva stroje provozuju) a co? U nás je jen natural 96 a nafta...takže bude asi jen E-10 a nafta....řešení je na faváka a jawu jaké? Jezdit na ty 98 a jezdit tankovat někam do města nejbližsího? [Dolin] (15.11.2018 13:31:58)
Celkem hezky popsaný: https://cs.wikipedia.org/wiki/P%C5%99edstih_z%C3%A1%C5%BEehu [JZ] (15.11.2018 11:13:05)
Hned jsem si vzpomněl na předstih 4,5mm u kejvy. Přitom na OČ98 určitě stavěná nebyla:-).
Chemii vůbec nerozumím. Ale u tý směsi Biboli psali, že benzín (50% složka) měla OČ 66, přitom výsledná směs měla OČ 82-85. Takže ten líh OČ asi zvedá. Při poměru 5% ale zanedbatelně.
[Endy] (15.11.2018 9:52:10)
Davy: Ano, přesně tak. I moderní auta si upravují předstih na hodnotu před dosažením detonačního hoření, kvůli tomu je tam „knock sensor“ - čidlo klepání. A jelikož oktanové číslo je odolnost paliva vůčí detonacím, tak čím vyšší OČ, tím větší předstih (v nějakém rozmezí samozřejmě). Z toho možná vznikla ta fáma o jiné době hoření na základě OČ. [Bakoun] (15.11.2018 9:40:55)
Proc maj skodovky doporucenej vetsi predstih pro paliva s vyssim oc? Lepsi vyuziti energie paliva (vyssi predstih pri stejny rychlosti horeni da vetsi tlak pri hu a lepsi palivo pri tom tlaku nema sklon k detonacim)? [Davy_] (15.11.2018 8:30:44)
krfe to "chaotický prohořívání" je právě to že to neřízeně oddetonuje za podstatně rychlejšího hoření i tlaku jak píše JZ.

Což je imo asi jedinej případ kdy vyšší oč "zpomalí" rychlost hoření, taky nejsem zastánce teorie že čím větší oč tím pomalejší hoření, minimálně u těch běžně dostupných. Všechny testy co jsem viděl u seriových motorů na 95-101 (možná dokonce 91-101) lítaly jen v rámci chyby měření.

Vif doporučuju, za mě šikovná věc. Ono asi podobný aditivum bude i v dražších aditivovaných benzinech, ale je otázka kolik
[xTas] (14.11.2018 19:45:37)
krf: právě že ne... Benzin by měl za všech podmínek hořet deflagračním způsobem - tj. v podzvukovou rychlostí postupující vlně. Jinak by došlo ke "klepání". [JZ] (14.11.2018 16:55:25)
a to ještě neuzákonili dřevoplyn :-O
ten rozdíl v hoření není v rychlosti, ale kultivovanosti, si myslím já :-D čím nižší číslo, tím chaotičtější prohořívání směsi?
[krf] (14.11.2018 16:44:58)
Bakoun: i na anglických fórech jsem četl, že čím vyšší oktanové číslo, tím nižší rychlost hoření... Takže to není (jen) česká legenda... Sám to, co popisuje Davy_, také spíš považuju za důsledek rozdílného chem. složení paliv dnes a před těmi 80 lety, nikoli přímo oktanového čísla.
Nicméně, pokud by tu byl nějaký nadšenec před bakalářskou prací, viděl bych zde celkem zajímavé téma - měření rychlosti deflagračního hoření benzinové směsi v závislosti na počátečním tlaku a typu paliva (OČ), ať se tahle otázka konečně jednou fundovaně uzavře.

VIF - zvyšuje mazivost paliva (líh ji zase snižuje) a čistí vstřikovací trysky a případně sací ventily od (zkremovaných) pozůstatků biosračky...

Jad - denaturačních činidel je několik (upravuje to nějaká vyhláška), nejběžnější je bitrex (denatonium-benzoát), pak také benzin (myslím, že technický) ale např. třeba i ocet.
[JZ] (14.11.2018 15:57:56)
Slyšeli jste někdy o směsi Biboli? Používalo to naše prvorepublikové vojenské letectvo. Složení: 50% benzín, 20% benzol, 30% etanol. Důvod: zřejmě snížení závislosti na dovozu ropy (z rumunska?) a podpora místního lihovarnictví. Nikde se nepsalo o problémech motorů (např. stíhací B534 měly licenční francouzské motory, které nebyly konstruované na směsi), a skladovat to taky museli, šlo o strategické zásoby.
VIF - jak mi pomůže pro směsovou PHM? Váže na sebe vodu, nebo?
[Endy] (14.11.2018 15:43:33)
Davy_: až teď na tvůj popud [Bakoun] (14.11.2018 13:24:40)
Takze oprava, kecam, omlouvam se. Stary motory maj problem s jinym slozenim benzinu, ne primo s oktanovym cislem. [Davy_] (14.11.2018 13:12:09)
Bakoun> taky jsi nasel to vlakno z roku 2014? :) [Davy_] (14.11.2018 12:47:02)
U těch veteránů to nebude souviset s oktanovým číslem, ale jiným složením/vlastnostmi paliva tehdy a dnes. Ale oktanové číslo jako takové udává jen odolnost proti detonacím. Nic víc, nic míň. [Bakoun] (14.11.2018 12:41:54)
Mě by zajímalo, kde se vzala informace, že oktanové číslo paliva ovlivňuje dobu hoření. Přečetl jsem na tohle téma už několik publikací a diplomových prací a NIKDY tam o něčem takovém nebyla ani zmínka. [Bakoun] (14.11.2018 12:37:10)
JZ> To je normalni problem u motoru s nizkou kompresi. Vetsina veteranistu se starsima strojema to resi. Je to neco s podilem lehkejch rychle horicich slozek v nizkooktanovym benzinu. Konkretne pro ten NZ 60 si historicka letka nechava michat specialni benzin. Tusim ze se do nej pridava mj. nafta, ale proc to nevim. Vetsinou se to da vyresit zvetsenim predstihu, ale u motoru ktery maj kompresi treba 1:4 to nejde. [Davy_] (14.11.2018 9:42:42)
Davy_: a neměl ten motor nějaký jiný problém jako třeba špatně seřízené nebo načaté ventily, špatné chlazení, špatný poméěr směsi...? Sice jsem to slyšel už párkrát, že zvýšené OČ snižuje rychlost hoření, ale vždycky to byly spíše takové ty "hospodské řeči", než nějaký fundovyný článek... [JZ] (14.11.2018 9:26:08)
Lih se pridaval do benzinu uz za prvni republiky. Ze stejnyho duvodu jako dneska - podpora naseho lihovarnictvi. Akorat tenkrat se to neokecavalo nejakou ekologii. To neni zadna EU novinka.
holdasi, motor konstruovanej na nizkooktanovej benzin ma s vysokooktanovym hodne velky problemy. Pri nizsi kompresi vysokooktanovej benzin hori pomalejc a dohoriva jeste ve vejfuku. Treba takovej Walter NZ 60 bezici na stooktanovej benzin vypada jak velka peticipa hvezda z plamenu. :) Standartni problem jsou podpaleny vejfukovy ventily.
[Davy_] (14.11.2018 8:39:28)
No a od toho tu je právě ten již zmíněný zázrak techniky zvaný "rektifikační kolona", že. [pračlověk] (14.11.2018 3:18:14)
holdas: Však ano, já to nezpochybňuji. Jen mě pobavila ta myšlenka, že část paliva spotřebuje stroj a část řidič, po návratu domů:-) Ale pokud si dobře pamatuji na hodiny chemie, říkali nám, že se ethanol denaturuje benzinem, aby to nešlo jednoduše destilací oddělit a pít. Nebude to asi ten samý benzín, co se lije do aut, ale přeci jenom by se asi úplně čistý líh touto metodou z paliva nezískal? [Jad] (13.11.2018 22:31:50)
Jade, jak myslíš, že se vyrábí benzín z ropy? Rektifikací, neboli frakční destilací! [holdas] (13.11.2018 21:48:06)
Paráda, pálit si benzínovici:-) [Jad] (13.11.2018 21:46:03)
Můžeš jej oddestilovat... Musíš mít rektifikační kolonu... [holdas] (13.11.2018 21:43:10)
Kdyby tak ten líh šel zase z toho benzínu nějak oddělit :-) [bartoň] (13.11.2018 21:30:34)
Přidávání lihu do benzinu je samozřejmě nesmysl a lumpárna, stejně jako mnoho dalších výplodů evropských byrokratů. Ale ten článek mi taky přijde jako snůška nepodložených tvrzení, kde se míchá páté přes deváté. Novým autům to údajné oddělování biosložky po měsíci nevadí? Pokud má někdo doma sud 30 let starého benzinu, taky se asi moc radovat nemůže, jak tam píšou... I tenhle "starý poctivý" benzin jsem už před mnoha lety viděl zvodnatělý k nepotřebě. Z jakého důvodu bude potřeba přimíchávat do dvoutaktů víc oleje? Jak souvisí s lihem přidávání přípravků na ochranu sedel ventilů? A určitě spousta dalšího... [Jad] (13.11.2018 20:49:04)
No, ten člověk, co ten článek psal, je taky pěkný neumětel, Benzín 95 oktanů nezmizí, ale může obsahovat 10% biosložky. Já jezdil na feldě 1995 1,6 cca 2 roky na E85 a nic se nestalo, jen se upravila ŘJ na jiný průběh spalování. Pro 2T to nemá význam, taktéž se dá jezdit na E85 , ta rozpustnost oleje je pěkná blbost . Jen je lepší tam nalít VIF pro lepší odolnost gumových dílů. Na vysokooktanový benzín se dá jezdit i s motorem určeným primárně na nízkooktanový, jen se ta kvalita neprojeví, ale motor to snese. [holdas] (13.11.2018 20:19:12)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,156 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.11.2024 18:34:13