Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
replika vape [Free](20.11.2018 20:27:44)
Příspěvků: 38, poslední: 5.1.2020 0:59:2266509.Elektro
https://motorky.bazos.cz/inzerat/97179548/BEZKONTAKTNI-ZAPALOVANI-JAWA-250-KYVACKA--PANELKA-ne-VAPE.php

ma nekdo odskouseno?
pocitam ze to je sestaveno z bezne dostupnych komponent ten reglej je na cinskou 4kolku mam ho na nortonovi funguje, zbytek?
Ahojte,
Mam doma Jawa 250/353, zapalovanie nejde tak ako ma, nedobija poriafne, tak som sa rozhodol ze kupim nové, ale ked uz tak bez baterky,
Uvažujem nad týmto, nejaký názor? A ked už aku žiarovke si mam pozrieť keďže to bude už 12V
https://motocykle.bazos.sk/inzerat/106490251/cdi-zapalovanie-12v-jawa-175250350.php
[Adam] (5.1.2020 0:59:22)
Jad: fungují na volnoběh asi jako s tou mrtvou baterkou. Prostě ten odběr musí pokrýt tak jako tak altík. Jinak přední světlo bliká do rytmu blinkrů. [Bakoun] (29.11.2018 14:06:34)
JZ: HELLA vyrábí světlomety pro denní svícení na klasické žárovky. Vzhledem k renomé značky předpokládám, že homologované. Je ovšem fakt, že se tam má montovat 21 W žárovka, což u 45 W dynama moc ke snížení odběru oproti standardnímu světlometu nepomůže... [Ota] (29.11.2018 8:08:29)
Longr: dobrá poznámka! Mám za to, že denní světlomety mají oba stejný vyzařovací úhel, narozdíl od hlavních světlometů. Ale až budu mít hotovo, dám vědět. [JZ] (28.11.2018 21:49:59)
Pozor na homolgovaná autosvětla. Mívají někdy L/P orientaci. Já jednou nahodil na moto kvůli stk jen autoodrazku a hned remcali, měla blbou homologaci. Prý radši bez, než s blbou. [longr] (28.11.2018 20:23:18)
Bakoun: Díky za odpověď. Maličko jsem doufal, že máš nějaké elegatní jednoduché řešení:-) A vlastně jo, prostě to točit... Ještě bych si dovolil otázku ohledně kondenzátoru místo baterky. Fungují s ním bezproblémově blinkry? Já tam mám nějakou starou mrtvou baterku, co nedrží už žádnou kapacitu, a s blinkry je problém, moc se jim nechce. [Jad] (28.11.2018 19:18:16)
Jad: neřešil pořádně. Točím to do sraček, protože ta ČZ spodek stejně nemá. Na volnoběh líp svítí slabší žárovka, ale zhruba od 3000 ot/min už naplno ta svítí 55/60W, takže jezdím tu. Ale nebyl by až takový problém předělat napájení předního světla přímo z baterky. Ale to jsem neřešil, protože stejně jezdím s kondíkem místo baterky. [Bakoun] (28.11.2018 16:28:57)
Ota: to mi nepřijde, protože jsem si
1) ještě nevšiml univerzální žárovkové svítilny homologované pro denní svícení.
2) vložení step-up regulátoru je jen maličkostí vedle vyrobení zbytku elektroinstalace - rozsvítit po nadlábnutí motoru (myslím, že v případě motocyklu narozdíl od auta vč. zadní obrysovky), při rozsvícení obrysovky zhasnout...
[JZ] (28.11.2018 14:01:29)
JZ: Není jednodušší si koupit světlo denního svícení na klasickou žárovku? [Ota] (28.11.2018 12:41:25)
Já osobně spíš uvažuju, že si na klasické dynamo dám step-up měnič na 12V a lupnu tam běžné denní svícení z auta. Homologace svítilny by měla být platná, zapojení pak dle daného nařízení EHK, světlo umístit pod hlavní reflektor. Příkon světel se tím sníží na nějakých 10-15W a v noci stejně jezdím minimálně... [JZ] (28.11.2018 10:26:44)
Bakoun: Zkoušel jsem do Čezety s Ducati zapalováním taky dát žárovku 55/60W. Ale světla jsou tam napájeny střídavým proudem z altíku přímo a pokud není motor vytočený úplně do mrtě, ta žárovka se naplno nerozsvítí. Máš tohle nějak ošetřeno? [Jad] (28.11.2018 1:07:28)
Těch 90 W je až až. Na kývačce mám místo parkovačky ledku (teple bílou) zapojenou přes rozpínací relé tak, že při přepnutí na hlavní světlo zhasne. Přes den to vypadá jako zapnuté tlumené a neoslňuje. V kombinaci s tímto zdrojem pak stačí jen slabá záložní baterka. Přes den to utáhne i blinkry a v noci jde vidět cokoli. [Pajka] (27.11.2018 22:18:27)
Ale zase to nebyla tebou uváděná Osram S2, ale standardní H4. Tak beru zpět. [Bakoun] (27.11.2018 17:49:25)
Krizoň IV.: pár let zpátky jsme bastlili do ČZ 250/455 H4 parabolu z nějakýho Ursus traktoru, stálo to do pětikila. Ale bylo to bastlení, to je pravda.

Ta žárovka sice je plug and play, ale mám zkušenost s jinou H4 v parabole pro asymetrickou žárovku na hranatý 350 a svítilo to zvláštně, to byl ostatně důvod, proč jsem to předělal na H4 parabolu. Ale asi když není jiné možnost...
[Bakoun] (27.11.2018 17:48:33)
longr: 45/40W wolfram, nebo halogen ?
Uz jsem to tu psal nespocetnekrat. Do ba20d patice existuje homologovana Osram S2ka s 35/35W se stinitkem. Svetelny kuzel je stejny jako u normal zarovky.
Halogen ma 2x takovy svetelny tok co klasicka wolframka, cili ekvivalent 70W obyc zarovky.
[Krizoň IV.] (27.11.2018 17:06:45)
Používám 12V 45/40 W Ba20d. v jedné mašině mám parabolu na asymetr p45t 55/50 W. A jde to. U OHC, kde mám 6V, používám 35 W. A v nouzi, s nově pokovenou parabolou to až taková trága není, ale stejně bych po rychlých silnicích se silným nočním provozem nejel, mám se rád. [longr] (27.11.2018 15:13:03)
Bakoun: Jenze H4ku dostanes bez komplikaci snadno a levne jenom do 634ek a novejsich. Do panelky potrebujes sakra drahou parabolu z tatry 603, a dodelat si ji, a do kejvacky alternative neexistuje.
35W halogenova S2ka sviti vic nez slusne, a je to plug-and-play uprava.
[Krizoň IV.] (27.11.2018 14:33:31)
Pajka: Dynamo mám 75W .) Těch 90 W by už dostačovalo. Na 2. ČZ mám 100W Ducati a pokud nemám vyhřívání a nabíjení, tak to stačí. Žárovku samozřejmě 55/60 W + H4 novou parabolu. S menší to ježdění večer stojí za prd. Spíš tam vidím tu hlavní výhodu v bezkontaktu a 12 V. Ledkou jsem nahradil akorát kontrolky, v hlavním světle i v blinkrech to stálo za hovno. A to jsem zkoušel několik různých barev i výrobců. Ten rozptyl LEDek prostě stojí za prd. [Bakoun] (27.11.2018 11:32:57)
Vape jsem kupoval někdy v roce 2003 a stálo 3300Kč.. Tenkrát se mi smáli, že kupuji zapalování za půlku ceny pěkné panelky... :-) [ED250] (26.11.2018 17:03:09)
DejvV: VAPE dneska vyjde na 5750 kacek bez dopravy, pred par mesici to tu probehlo, dost drasticky zdrazilo.

Bakoun: Na motorky s blinkry je to malo, ale na kulatej jednovalec bohate staci. 35W S2 Osramku do predni B20d paraboly bez uprav, dozadu 5+15W sulfitky, dve 4W kontrolky, a porad mas 20W rezervu na dobijeni mobilu.
[Krizoň IV.] (26.11.2018 15:45:47)
Světelný výkon by měl být cca 90W, což je víc jak dvojnásobek dynama. Dle mě dostatečné, kor když se všechny menší žárovky dají nahradit ledkami. [Pajka] (26.11.2018 15:44:53)
Mně na tom nejvíc odrazuje ten malý výkon. Ale jen tu zapalovací část bych na polní ČZ klidně uvítal. [Bakoun] (26.11.2018 15:08:30)
Nebál bych se toho. Nemá se na tom moc co posrat a snímač se dá vozit do rezervy, jako to dělají někteří s VAPE. Taky jsem nad tím uvažoval, ale nakonec jsem vždy šel do tuzemského kroměřížského zázraku. [longr] (26.11.2018 13:14:14)
Když si vezmu lidi z okolí, co jezdí na čínách (Yuki, Kentoya, nějaký skůtry z Autokelly), tak zrovna zapalování a regulátor oproti zbytku celkem drží. [Bakoun] (26.11.2018 11:54:47)
dejvV: Vidíš to moc černě. Jeď si s Vape někam do světa a když ti na něm cokoliv klekne, jsi ve větším srabu, jak s touto čínou. Na tohle totiž hned v prvním skútr shopu cokoliv seženeš. Co se kvality čínských dílů týče, tak zapalování patří k těm nejspolehlivějším.

K technickému řešení... Je potřeba vyřešit držák statoru a snímací cívky - na soustruhu jsem stočil osazení na výpalku z laseru, vyřízl 4 závity a z hliníkové trubky vyrobil podložku věnečku. Pak je potřeba udělat prodloužení kuželu (vyrobil kamarád na NC soustruhu).

Ty ceny, za které se čínské komponenty na netu prodávají, jsou minimálně se 100-150% marží, měl jsem možnost u obchodníka nahlédnout na ceny přímo od čínského dodavatele a ty ceny jsou cca třetinové.

Měl jsem v plánu takové sady dělat, musel by o to být ale zájem. Cena by byla rozhodně míň, jak 3500.
[Pajka] (26.11.2018 8:10:58)
není lepší použít léty ověřené české VAPE z Kroměříže ? A na výletě řešit co ochutnám dobrého v hospodě, než nefungující zapalování a jak se vrátím domů ? Kolik stojí VAPE, pořád stejně už skoro 15 let 5 000,- CZK i s dobírkou domů a montážním návodem ? A kolik dnes stojí pitomá kulatá jawa ? 30tis ? i s renovací třeba i 130 tis ? a kolik stojí výlet ? člověk není tak bohatý aby si mohl dovolit kupovat šity... pro milovníky levných čínských výrobků, letenka na východ a půjčení skůtru je za pár masaryků... skutečná naživo... [dejvV] (26.11.2018 0:54:45)
vyzkoušime... [LubošPardubice] (21.11.2018 18:11:24)
honzi: Na stadiona se nejak roubovalo zapalovani z motorovy pily Husquarna, v dobe kdy bylo akorat VAPE s lehkym setrvacnikem to bylo jediny reseni. [Krizoň IV.] (21.11.2018 17:59:05)
honzi: Na Stadiona asi nic. [Pajka] (21.11.2018 17:20:33)
Mám to vyrobené v šuplíku, ale motorka je rozdělaná a není čas. [Pajka] (21.11.2018 14:06:14)
A nemáte někdo tip na něco takového- z Číny Polska --na Stadiona???Dík. [honzi] (21.11.2018 13:13:56)
75W a 12V mi prijde idealni a bohate dostacujici do jednovalcu kejvacek/panelek.
Do motorky kterou vytahnu mozna jednou za rok mi to prijde fajn. Do motorky na denni jezdeni bych si to nedal.
Akorat ta cena by se mi libila za ty dva tisice, na polskym allegru je to za dva a pul, k tomu doprava a platba ...
[Krizoň IV.] (21.11.2018 9:35:34)
Někdo na tom slušně vaří. Oproti Vape to má nižší výkon, ale spolehlivosti bych se v zásadě nebál a náhradní díly jsou dostupné po celém světě za hubičku. [Pajka] (21.11.2018 9:20:51)
Tak jak říká Monty, je to složené z dílů, klteré číňan dělá do jiných sypajících se verglů už desetíletí. Takže fungovat to na začátku jistě bude, otázkou je jak dlouho a jestli stojí zato jezdit se staženou prdelí, kdy se v tom něco po.. Ale na rajtování po poli dobré.. [Roadrunner] (21.11.2018 7:20:21)
hledej šmudlo- GOOGL? [monty] (20.11.2018 22:31:01)
Za cenu lehce přes 2000 bych to klidně i vyzkoušel. Nebyl by odkaz na ten Polský obchod? Předpokládám, že je to 12V a stejně jako Vape to nepotřebuje pro funkci zapalování baterku? [Jad] (20.11.2018 22:12:42)
složenina z čínskej čančlů na skůtry,doplněná polskejma držákama- ani jsem to nezkoušel montovat, bylo to tak nějak "čínsky" udělaný, a vrátil to do Polska. Jinak - v Polsku je to asi za 2000,- a kousek [monty] (20.11.2018 21:35:20)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (7), 0,156 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.4.2024 17:26:40