Příspěvků: 11, poslední: 4.12.2018 20:43:2466517.Cizí (tj. ne JAWA a ČZ) motorky
Zdarec, určitě tu někdo bude mít zkušenosti se skutrama...
Koupil jsem na zimu Suzuki Burgmana 400, první generaci (rok 2000) a nikde jsem nevyčetl, jak se má pohybovat teplota motoru. Jezdím 8km do práce a nedostanu se víc jak těsně nad značku C. Maximum je asi takto https://1drv.ms/u/s!Ant5Fh-HXr3vgbN7Qjd4sAz2dOhtGw , ale to už je při pomalejším popojíždění po městě a leze výrazně později, než jsem zvyklej z LPG feldy. Po zrychlení ručka zase skrze o něco málo dolů, na začátek pole nad značkou C. Když jsem byl před pár dny ve větší koloně, tak teplota vylezla k horní čárce uvnitř "normálního" pole a pak mi sepnul i větrák. Ale zase po rozjezdu ručka hodně rychle spadla dolů.
Nemám zkušenost s žádnou moto "vodníkem", tipl bych to na otevřený termostat, ale nechci to rozdělávat zbytečně a čekat na dodání nového, poměrně drahého (cca 1400kč).
Jak vysoko by ručka normálně měla být, a neměla by být víc "stabilní"? Vypadá to téměř jistě na termostat? Teplota okolí z cca posledních 14dni, 0-10st.
Později=pomaleji, skrze=skrze, a možná ještě nějaké autodopravy tam budou... telefon :/
Sakra skrze=sleze
Sklepnout svíčku na 0,5 plánuju taky, až se dostanu ke svičáku. U 638 v zimním provozu mi to výrazně pomohlo. Motorku jsem primárně sháněl, ale nakonec ztrestaný japonský skútr byl jen zanedbatelně dražší, než vraky čínských 125 motorek.
Teď jsem ještě možná došel k tomu, že některé špatné starty má na svědomí vybitá baterka. Musím změřit dobíjení kvalitnějším mutimetrem než mám doma a pak asi zkontrolovat regulátor a kabeláž okolo.
[agent]
(4.12.2018 20:43:24)
Skútr je na zimu super v tom, že nefouká a necáká břečka na nohy, ale jinak to chce radši něco vzduchem chlazeného, co jede bez baterky a asi i lepší dvoutakt... Vždycky když jsem v mrazech pod -20°C nenastartoval auto, jistil cestu do práce a zpět Stadion:-) Ale k tomu startování - nedávno jsme u kamošky Yuki skůtra řešili něco podobné a kupodivu celkem dobře zafungovalo sklepnout kontakty svíčky jako u fichtla na 0.5 mm.
[Jad]
(3.12.2018 23:59:10)
Ota: jo to vůbec nevím, kromě toho že je ho dost :). Jestli se dokopu k tomu ho ještě před zimou měnit, tak zvolím z řidšího spektra. Taky možná startér by si zasloužil péči, ale není čas. Skútra jsem koupil abych jezdil, ne spravoval. Ale stejně jsem si v pátek odpoledne musel v práci dát rozborku automatického sytiče, abych odjel domů :)
Kdyby ta popelnice šla alespoň roztlačit...
[agent]
(3.12.2018 9:18:15)
A co tam máš za olej? Jestli v zimě moc nezhoustne a startér má pak problém roztočit motor.
[Ota]
(3.12.2018 8:31:48)
baterka je funglovka. Exide AGM 8Ah, 120A startovací proud.
Do +5st točí pěkně, skůtr chytne hned, 10s se sotva drží, ale pak už ok. Když tam byl starý benzin, tak při stejné teplotě 3x skápnul a počtvrté se udržel.
Teď co bylo párkrát ráno cca -5, tak už startér točí výrazně hůř a když chytne, tak až 5. nebo 6. pokus se udrží.
Je tam automatickej sytič, určitě nějak funguje, ale jestli ideálně to nevím. Spotřeba OK, startování do +5 ok, kolem 0 párkrát zdechne a u -5 už hůř točí.
Napadl mě do kapsy startsprej a někudy vyvést hadičku ze sání ven. Ráno tam trochu stříknout a pomoct tomu.
[agent]
(30.11.2018 14:53:44)
No vidis...a problem vyresen papundeklem z kontejneru, v lete ho sundas resp. vyhrabes mensi :-D K tem studenym startum - v jakym stavu mas baterku?
[Wondrisak]
(30.11.2018 14:22:21)
Zakryl jsem chladič a teplota leze nahoru výrazně rychleji a dostane se vejš... Teď řeším dilema, jestli opravdu termostat teď hrotit. Včera a dneska jsem byl rád, že jsem nastartoval. Jestli teplota ještě trochu sleze, tak jsem asi dojezdil :/ Nebo budu muset najít na sídlišti nějakej parovodní kanál a parkovat na něm :)
[agent]
(30.11.2018 11:24:09)
Vidím to fakt na ten termostat. Kolik je "optimum" jsem se nikde v návodu nedočetl. Ručka mně vyleze těsně nad Cold, ale to pole je dost velké. Dneska při poskakování po městě jsem se zase dostal celkem vysoko (pocitově bych to viděl na to optimum), ale jak jsem vyjel z kolony, tak to jde rychle dolů.
Zakrýt chladič - zatím jsem nezkoušel, ale možná se k tomu dostanu.
S malým a velkým okruhem by to mohlo být jak u auta, podle schématu chlazení, ale zase třeba žádné hadice neošahám - všechno je zakapotováno a ruku nikam nedostanu.
Je to stroj na zimu, parkuje na sídlišti, kde nemám žádné zázemí. Pokud bych se dostal někam do dílny, tak by zas bylo ideální, aby se mi to povedlo během odpoledne všechno vyřešit a zprovoznit...
Termostat není nejlevnější, musí se objednat, ale asi není co řešit (myslel jsem že seženu nějakou náhradu podle rozměru a teploty za 2-3 stovky).
No a pak ve finále třeba zjistím, že ho nebudu mít kam namontovat - že někdo vykuchal "domek" na termostat, naprasil tam hadici ať to chladí a střelil dál. Přeci jen ten skútr je opravenej po nehodě a cena nebyla špatná. 18let jezdil v itálii a půl roku v Brně, než ho někdo sejmul...
[agent]
(28.11.2018 15:14:59)
Asi tam bude rovnako ako pri autách malý a veľký okruh. Termostat by sa mal otvoriť až keď motor dosiahne pracovnú teplotu, potom začne púšťať vodu cez chladič a regulovať ju na danú hodnotu. Podľa toho čo popisuješ bude asi zlý termostat.
[Milos634]
(28.11.2018 14:37:34)
Jakmile ti teplota padá, aniž se vyšplhá na normál, je někde chyba (skutečně termostat). Teplota (pokud tam doleze během krátké jízdy) by se měla držet někde v optimu, nezávisle na tom, jaká je kaltna, a kolísat když už, tak pouze plusmínus nějaký ten kousíček. Škodovácký MPI motor je zlatíčko, ten topí po půl kiláku a teplotu má v optimu po kiláku. Ale když prdne termostat nebo je v háji čidlo, dělá to to samé. Být tebou, projel bych to na delší štreku a pokud se to do optima nedostane a neudrží se tam, je jasno.
[longr]
(28.11.2018 10:57:21)
Ja teda s vodnikem v motorce takhle v zime nikdy nejezdil, ale zkousel jsi klasicky skodovacky trik - zasterku na chaldic?
[Wondrisak]
(28.11.2018 10:15:29)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,156 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.11.2024 18:34:13