Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Octavia nebo fabia [elstrem](1.12.2018 13:58:26)
Příspěvků: 36, poslední: 5.12.2018 13:04:5166533.Automobily a jiné vehikly
Zdravím,mám jeden nemoto dotaz,plánují si koupit nějaký jiný přibližovalo a rozhodují se mezi těmito dvěma https://auto.bazos.cz/inzerat/97073738/Skoda-octavia-kombi-19-tdi-kuze-maxidot-vyhrev.php https://www.sbazar.cz/kollar.o/detail/57249582-skoda-fabia-ii-19-tdi-77-kw-elegance-bez-dpf
Co byste my doporučili?. Děkuji
To víš velký auto - velký sebevědomí, ale až si ho tam zvrcha tahneš ven z vokýnka za krk tak to už taková sranda pro něj neni :D

Jinak k těm autům každý auto má něco, nafta dokud jezdí tak paráda, ale tyhle PD trpí na vstřiky, taky jsem viděl už pár motorů bez komprese na jednom vydřeným válci, jenže benzín zase trpí na katík, lambdu a ono když máš projít na emisích tak to musíš mít v rychtu taky když je to v nepořádku to moc žere, rozvody musíš dělat na všem, takže ten servis benzínu nebo nafty je asi na +- nastejno, jak se to posere nasereš do toho majlant, takže je potřeba položit si otázku typu využiju to, ohřeje se mi to než někam dojedu, nestačilo by mi horší, nebo naopak potřebuju trochu kloudný auto atd..
[Klouzec] (5.12.2018 13:04:51)
No nic, nechme toho, to jsem rozpoutat nechtěl, ale rozkecal jsem se. Hlavní, co jsem chtěl zmínit, bylo, že ne vždy musí být i po pořádné prdě auto hnuté. Někdy je to o štěstí. [longr] (5.12.2018 10:59:25)
A to, že by do mě drcl, protože mě přehlídl nebo by mu to nevyšlo, to bych ještě pochopil, ale on ve chvíli, kdy já jsem se napojil, on se mě snažil (pozdě) zavřít a nevyšlo mu to. Tak zastavil a pak teprve se třikrát rozjel a boural do mě. To už byla sviňárna. [longr] (5.12.2018 10:58:29)
Chtěl jsem zastavit na místě. Ale bylo 40°C, bylo to na rozkopané dálnici, jel jen jeden pruh. Nebylo kam uhnout. Vezl jsem 4 lidi spolujízdou. Hic jak sviňa, Nasraný jsem byl až až, ale nadechl jsem se a uklidnil. Nechtěl jsem zdržovat všechny ty chudáky, třeba i bez klimy, jako jsme byli i my. Zapsal jsem si SPZ a oni lidé mi slíbili svědectví. Vysral jsem se na řešení na místě a udělal jsem chybu. Pak po jízdě za cca hodinu jsem vše nahlásil. Policajti ho pak v práci vyslýchali a on to samozřejmě popřel, to jak se vzala moje barva na čumáku jeho služebního kamionu, to nevysvětlil. Když ho pak předvolali na úřad, nepřevzal si obsílku a prý na tom místě v občance nikdo toho jména nebydlí. Tak mi potom doporučili, abych se na to vysral a stáhl to, a já to kvůli svědkům udělal. Nechtěl jsem je tahat po výpovědích, když by to ani nemělo cenu, všichni bychom lítali po úřadech a mně by třeba vyplatili pár korun za plech na staré fábce. Ale aspoň snad musel vysvětlit zaměstnavateli, proč si pro něj přišli policajti. [longr] (5.12.2018 10:55:04)
Klouzec: kdekdo ne, vždycky ten druhej :-) [charlie.vlcak] (5.12.2018 5:11:23)
právo silnějšího platí, ať se nám to líbí nebo ne-k čemu mi bude fakt, že jsem měl přednost, když mi to tam plechovka z vedlejší pošle (ať už úmyslně nebo ne)...k ničemu

A ohledně zipování-nebudu se zastávat kamioňáka, ale vynucovat si "právo zipu" je taky blbost...a ne vždy je na něj automaticky nárok, na to se taky často zapomíná https://www.autoweb.cz/pravidlo-zipu-ridici-stale-nechapou-existuji-situace-zipovani-skutecne-neplati/
[jaw250] (4.12.2018 21:56:45)
Nechci a nemůžu soudit, nebyl jsem u toho, jen mi přijde nesmyslný že by někdo obouchal osobák jen tak z plezíru. I ten kamion je nad železem samej plast a jsou ty plasty kurevsky drahý. To není tatrácká traverza. Osobně jsem takhle popošťouchl za svou kariéru tři osobáky. Vždycky při pocukávání v koloně, kdy osobák vpravo ode mě usoudil, že se zařadí přede mě, do mezery se sice vešel, ale... Prosím vás, kdokoli budete vedle kamionu, pamatujte, že zhruba okolo jeho pravých dveří až do poloviny masky jste v mrtvém úhlu, tam fakt ten řidič může nevidět. Nejen auta, ale i chodce (typicky vstoupivši zpráva těsně před auto) anebo cyklisty (při slavném objíždění zprava). [charlie.vlcak] (4.12.2018 19:50:00)
dneska kde kdo jezdí jak totální píča, nejlepší je sedět doma.. [Klouzec] (4.12.2018 19:35:55)
Však já chlapci vím, že si to mnozí myslí, o to se nepřu. Jen říkám, že by se to nemělo jen konstatovat a přijímat jako fakt, ale pokud se něco takového děje, těm policajtům to třeba ohlásit. Dneska má už v autě kdekdo kameru a vůbec není potřeba nějakého kamioňáka nahánět a stavět... [Jad] (4.12.2018 17:11:21)
Jad: Právě proto, že si mnozí myslí, že na silnicích platí právo silnějšího, to tady vypadá, jak to vypadá...

longr: bylo možné zastavit, opustit auto (t.j. zablokovat dopravu), zavolat PaCH a podat TO pro poškození cizí věci/obecné ohrožení? Nebo jsi raději ze strachu frčel dál pryč od toho idiota a nechal to plavat? Plně chápu obě varianty, bohužel...
[JZ] (4.12.2018 16:43:38)
Jad: dodržování zákonů se vyžaduje jen po těch, i kterých se ví, že nebudou dělat problémy. Zákony nemají chránit lidí, ale mají chránit systém před lidmi. Můžeš mít na silnici práv kolik chceš, ale když tam bude někdo, kdo ti z pozice silnějšího na tvoje práva bude z vysoka kašlat, tak neuděláš nic, ale třeba to přežiješ... [Jirka] (4.12.2018 16:38:47)
Jirka: To je samozřejmě holý nesmysl, na silnici žádné právo silnějšího platit nemůže, tady nejsme v Asii. Jak správně píše Dawid, každý takový kokot by měl skončit před soudem a naštěstí se tak už často děje. Ale jak říkáš, opatrnosti nikdy nezbývá... [Jad] (4.12.2018 15:59:38)
longr: hromada lidí taky měla právo jít po přechodu pro chodce, ale bylo jim houby platný. Teď jsou mrtví. Kromě jiného totiž platí na silnici i právo silnějšího. Nejde spoléhat na to, že ostatní ti budou ochotni tvoje práva dopřát. [Jirka] (4.12.2018 15:23:18)
longr: a nahlásil si tu kurvu aspoň na policajty? [Dawid] (4.12.2018 10:43:12)
Do mě takhle ťukl (třikrát po sobě nabořil) kamioňák, co neunesl, že se mi před něj podařilo zazipovat, ikdyž mě nechtěl pustit. Když jsem dal blinkr, začal zrychlovat. Nechtěl to nechat jen tak. Zastavil těsně za mnou a pak se třikrát po sobě rozjel a šťouchal mě na aut přede mnou. (zipoval jsem se po právu, v zipovačce na konci pruhu a byla na mně řada). Prda to byla slušná, ale krom mírné promáčklinky na kufrových dveřích pod značkou a škrábanečku na nárazníku nic. Když jsem si pak montoval tažné, sundával jsem původní výztuhu pod nárazníkem a hnuté to nebylo, výztuha v pohodě, na kastli ani známky, na nárazníku dokonce nebyly vůbec hnuté úchyty. Takže záleží na štěstí. [longr] (4.12.2018 10:25:46)
Auuu: mel jsem takhle tukly auto, spis trochu vic, ano byla to neopravitelna totalka, ale na fukncnost to nemelo vliv, odjezdil jsem jeste 5 let a postavil s tim dum. [Endy] (4.12.2018 7:07:05)
Klouzec: To trošku tuklí je totálka. Zezadu to nebývá vidět nárazník se vrátí. ale je tam na 90% zdeformovaný celí kufr. Oprava je za zadními dveřmi uřezat a navařit nový zadek auta. Pojišťovna takové auta proplácí oprava je nerentabilní. [auuu] (3.12.2018 23:53:04)
Musí to být Škoda? Ty jsou u nás jako ojetiny bezdůvodně předražený. Auto jiné značky se obvykle sežene za stejnou cenu lepší. Žádné auto, co v ČR prošlo bazarem, nebo ho dovezl překupník, nemá najeto jen tolik, co je na tachometru. Doporučuji si zajet do Německa a dovézt si něco, pokud možno majitele co to pár let měl. Nekupovat nic v bazarech s majitelem ruského, tureckého, nebo jiného čmoudského jména.
Pokud jezdíš převážně trasy do 40km (dojíždění do práce), nekupuj naftu, nepřímovstřikový benzín je na údržbu výdazně levnější a netrpí zdaleka tolik studeným provozem. Pokud jezdíš trasy nad 10km, pak nechápu, že vůbec uvažuješ nad Fábií, to je holý masochismus. To je nejnepohodlnější auto, jakým jsem kdy jel. To i archaická stodváca je pohodlnější.
[Deadman] (3.12.2018 22:41:14)
já měl 300 tis. na felině a motoricky OK , u fabky záleží na motoru a pro 1 - 2 lidi stačí, ve 3 už začíná být problém [nunici] (3.12.2018 17:23:09)
Neni teda lepší koupit nějakou voňavou jedničku 81kw ? Sám jsem jednu v léte dostal a svezení docela ujde, oproti dvojce teda horší, ale opravy a díly dostupný, motor nesmrtelne.. Něco jako lepší felicie v ropě. [Klouzec] (3.12.2018 16:05:34)
Mám O1 1,9 TDI-PD s čerstvě natočenýma 300tis, z toho 35tis já. Motor - kdysi prý vstřiky, já loňskou zimu turbo. Podvozek není vyrubaný, semtam něco klepne, tlumiče a zadní pružiny nové. Brzdy tomu odcházej před očima. Co jsem ušetřil na palivu, jsem odevzdal za turbo. Jinak to není poruchovější než mondeo s polovičním nájezdem. Jede to ale mnohem líp než jakýkoliv benzín atmo, za mě spokojenost, ale žádný peníze jsem provozem neušetřil. Jediný pro mě negativum je zvukovej projev motoru, to i zetor je kultivovanější. [Endy] (3.12.2018 12:31:27)
300 tis tam už bude všechno právěže měněný, jen to brzy odejde na motoru :D [Klouzec] (3.12.2018 12:23:06)
300tis.- to má všechno vytlučený a vymačkaný. Všechny služebáky co měly takhle najeto byly sice pojízdné, ale jinak bída a náklady.Raději najdi nějakého přímího dovozce aut z D. Ti mají za stejný peníze voňavou oktávku nebo fábku s třetinovým nájezdem. [dadajan] (3.12.2018 12:06:23)
Fabku jsem bohužel už neviděl, tak jen k OCtavii:

Když se podíváš na prodejce té Octávky, tak je to zjevně bazarista/překupník. Čili, aby z toho měl nějaký vývar, musel nakoupit levněji. To nemusí znamenat nic, ale taky to může naleštěný vrak.

Obecně je takovéhle auto s 300tkm na konci plánované životnosti. To, že motor zvládne víc, může být pravda, ale je poměrně pravděpodobné, že investice do ostatních oprav mohou být nerentabilní, cehož bych se zvláště u bazarového auta obával (viz např. Dawid).

A jak tu již několikrát zaznělo, je to problematická dvouhmota, která se může odvděčit ještě daleko hůř než jen nutností prosté výměny: http://www.auto.cz/praskla-klikova-hridel-tika-casovana-bomba-i-ve-vasem-motoru-90332

Já bych se zamyslel především nad tím, co od toho auta očekáváš. Jestli potřebuješ denně dojíždět 2x10km do práce (sám, ve dvou) nebo jednou za měsíc s třema (skoro dospělýma) dětma jet za babičkou přes celou republiku nebo jednou za týden dojet přes město na nákup...

Další otázkou je, kolik peněz máš na vyděleno na opravy: pokud máš celkový rozpočet kolem osmdesáti tisíc, tak bych pomalu šel do jedničkový Fabie 1.4 16V z podobného roku v slušném stavu za cca 60-70k Kč a zbytek peněz věnoval na výměnu kapalin (vč. převodovky), předních silentbloků a zadních dorazů tlumičů a na kvalitní oštření dutin a podvozku proti korozi. Takové auto pak bude spolehlivě jezdit ještě hodně dlouho.
[JZ] (3.12.2018 10:55:27)
*vytahaný [Dawid] (3.12.2018 9:16:45)
a taky to znamená že už to bude mít s největší pravděpodobností vytahaní díry na vstřikovače a problémy od toho pocházející ... [Dawid] (3.12.2018 9:16:33)
305000 km s dvouhmotakem znamena ze uz je menenej, nebo po smrti. Ma zivotnost 80 az 200 000 km. [Davy_] (3.12.2018 8:28:57)
Jad: inzerát cca 5 let starej, v tý době stodváca ve vůni byla za 10 tis a rapid za 20... [ptákur] (2.12.2018 19:00:54)
To se fakt celkem pěkná stará Oktávka dneska prodává za cenu jako leckterá pohnilá stodvacítka? Zajímavé. [Jad] (2.12.2018 16:31:52)
Rozhodně bych koupil Octavii
http://auta.yauto.cz/skoda-octavia-985-veteran-1862825.html
[Pucfol] (2.12.2018 15:34:48)
Ber oktávku. Je pohodlnější. Fábka jde, ale na denní ježdění je okta fakt lepší. [longr] (2.12.2018 13:56:38)
...mal som Tourana ,,pofaceliftovy",osobne som ho kupoval u VW predajcu v Regensburgu.Tiez 1,9tdi PD,77kW,bol som s nim maximalne spokojny,(oznacenie motora BSL)mal 49 000km ,šlapal jak sviňa😵,sice nekultivovany chod ale frčal zasa bezproblemovo(...v AutoBilde pisané: ,ze Tourany a Pola najkazovejsie stroje z koncernu!)...no mne sa vydaril na 100%.Osobne by som bral radaej tu Ochcáfku!!! [radusko00] (1.12.2018 21:59:26)
U octavie pri tech km pocitej spojka + dvouhmota, mrkni na hodnoty vstrikovacu - zmerit live hodnoty abys pak nelitoval koupe = vem nekoho kdo tomu rozumi ssebou. Jinak je to nesrovnatelne, octa urcite lepsi svezeni, misto, bezpecnost, ale drazsi servis nejen motoricky ale i podvozkove :) [Shimoah] (1.12.2018 20:56:01)
Měl jsem možnost se svézt Fabií 2 TDI-PD a měl jsem pocit že ten motor zapomněli odhlučnit,šílený rachot!! Pokud kolem baráku na couračky tak jedině v benzínu 1,4.
Jinak radši oktávku,podstatně lepší auto.
[PavelZRX] (1.12.2018 20:49:46)
Rozhodně Octavii, jednou jsem jel s Fabií 2 tisíc km na otočku a dodnes to mám v položce never more - jako ano Fabia 2 je fajn auto - do 50 km kolem komína a na to nepotřebuješ naftu.. [mais] (1.12.2018 20:35:28)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,047 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 19.4.2024 14:36:30