Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 11, poslední: 13.12.2018 7:19:0766553.Elektro
Přes dvě noci je nová nabitá baterie úplně prázdná.
Při připojení baterie (klíček vytažený) sepne elektromagnet vedle usměrňovače. Současně začne padat napětí na baterce. Při zastrčení klíčku se kontrolka dobíjení baterie nerozsvítí. Když vypojím káblík Y na alternátoru nebo ten samý (Y) na usměrňovači, elektormagnet se rozpojí a kontrolka dobíjení se rozsvítí. Vytažení sousedních kablíků (X,Z) to nedělá. Nápady?
Jericho: Pokud se rozsvítí kontrolka dobíjení, tak to znamená, že alternátor nedodává proud - např. z důvodu přerušeného budícího okruhu. Pokud se odletuje jedna z diod v usměrňovači (u klasického usměrňovače PAL - Magneton poměrně častá závada), tak kontrolka dobíjení maximálně poblikává při volnoběhu, nebo ani to ne a závadu v dobíjení poznáš až podle toho, že se baterka špatně dobíjí a třeba při stání na semaforech s rozsvícenými světly má motorka snachu chcípat. Právě z tohoto důvodu jsem si dodělal na motorku palubní voltmetr. [Ota] (13.12.2018 7:19:07)
Tak na baterce (přes noc v motorce) je po 24h po odpojení z nabíječky 12.9V, takže to snad skutečně přežila. [Jericho] (12.12.2018 17:03:32)
Za "odborné výrazy" se omlouvám, elektrice nerozumím, ostatně to je zjevně poznat. Rovněž to, že se ztrácí proud jsem poznal až z prázdné baterie. Usměrňovač mám skutečně můstkový, návod byl velmi ilustrativní a je to asi můj největší dosažený úspěch na tomto poli (:-). Už jsem si objednal z GESu náhradní můstky, tento šlapal cca 30tis.Km bez potíží.
Takže když se na Jawičce rozsvítí kontrolka dobíjení, tak to jen říká, že v dobíjecím okruhu je v ten moment jen cca 6V? (prosím nekamenovat).
[Jericho] (12.12.2018 13:19:27)
Dva dny vybití by ta baterie měla bez problémů přežít. [Montgomeryx] (12.12.2018 6:39:25)
wčelař: Vždyt uvádí že má můstkový usměrnovač dělaný podle návodu tady v Technice. [PB] (12.12.2018 6:14:28)
Rád bych poradil.Eletrika mě baví,ale tomuhle zadání ani za mák nerozumím.Hlavně ty odborný výrazy,to je radost.... Elektromagnetické rozpínací relé rozpíná okruh kontrolky dobíjení,asi tak při polovičním napětí.Je napojené na střed hvězdy vinutí alternátoru.Na dobíjení tento okruh nemá vůbec vliv.Je to jen kontrolní obvod.Na rozdíl od většiny aut,není okruh buzení alternátoru přes kontrolku ale jde přímo od baterky přes klíček na tvrdo do kotvy.Výhoda je rychlejší náběh výkonu.Nevýhoda vyšší odběr proudu při stojícím motoru.Co ale nechápu vůbec,proč nechat připojený akumulátor,když vím,že se někde ztrácí proud...Dioda mohla být špatná,gratuluji,ale jak jste jí mohl obejít nebo vyřadit když jich je tam na můstku akorát 6 ??? tři negativní a tři pozitivní. [wčelař] (11.12.2018 21:42:58)
Tak Michi to trefil naprosto přesně. Začal jsem silovou částí a hned ta dioda za Y byla proražená. Stačilo napájet delší kablík, přepojit faston na volnou pozici - rezervu - usměrňovače a vše šlape jak má. Ještě uvidíme, jestli to přežila baterka. Měla 2V, když jsem jí po dvou dnech od nabití změřil. Teď ukazuje po odpojení cca 13V, tak zítra jí změřím a bude se vědět.
Děkuju, je to už podruhé, co díky těmhle stránkám nemusím do servisu.
[Jericho] (11.12.2018 20:31:47)
Pokud jde motka nastartovat bez dobíjení a spotřebiče fungují jak mají,viděl bych to na usměrňovač nebo regulátor dobíjení.Jinudy by se ti proud z baterky do altu nedostal,aby mohl vybíjet baterku.To by vysvětlovalo rozsvícení kontrolky dobíjení po odpojení drátu Y.Zkusil bych prověřit odběr baterky při spuštěném motoru bez dobíjení,tím bych vyloučil zkrat a potom bych se zaměřil na usměrňovač.I jedna proražená diodav můstku u,í udělat pěkné brikule. [Michi] (11.12.2018 19:42:49)
to je prosímpěkně dotaz 15000 [Klouzec] (11.12.2018 18:29:52)
Motorka 10 let stála. Teď jí zprovozňuju jako vánoční dárek, takže jsem se hrabal prakticky ve všem, ale v elektrice moc ne, jen jsem dával nové pojistkové pouzdro. Z doby před 10ti lety je tam ten nový usměrňovač, podle návodu v technice. Pokusím se přeletovat kontakty, jestli se to někde nevyhřálo. Pojistku z hlavy nevím, měla by tam být standardní. Ještě mě napadá, že než jsem koupil novou baterku, startoval jsem přes velkou autobaterku a startovací kabely z běžícího auta. Pokusím se zachránit tu novou úplně vybitou baterku a proměřit to multimetrem dle El Fag z příspěvku poradna 18077. [Jericho] (11.12.2018 14:29:05)
Začalo to samo od sebe? Nebo jsi dělal něco na motorce? Jde motorka nastartovat a dobiji ti? Jakou tam máš pojistku? [PB] (11.12.2018 14:17:58)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,063 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 27.3.2024 19:22:21