Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 20, poslední: 19.12.2018 12:25:4566569.Informace
Ahoj, chystáme se s kamarádem složit a spojízdnit kejvačku 250 která bohužel byla spoustu let rozložená v bednách ve sklepě kde byla i trochu vlhkost. Teď řeším motor, motor byl celý složený, jen vymontovaný z rámu. Díky vlhkosti je zvenčí trochu zoxidovaný a orezlý ale při protočení se nádherně točí, řadí a i kompresy má, a mě by zajímalo co vše je nezbytně nutné před jeho uvedením do chodu? Bude stačit jen vyčistit karburátor, seřídit zapalování a po zapojení našlápnout? Nebo celou rozborku?
Pokud bych motor v motorce hodlal odstavit na hodně dlouho, zahřeju ho jízdou, pak mu namíchám směs třeba 1:15 s kvalitním benzínem bez lihu a nechám ho na to chvíli běžet nebo se kousek projedu. nechám vyjet karbec, chcípnout a šmytec. Zacpat sání a výfuky, ať tam nelezou pavouci a je to.
Pokud by byl vymontovaný z mašiny, pak našplíchat olej, ideálně mazací-konzervační sprej přes výfuk nebo pod svíčku a taky v horní úvrati do klikovky. Párkrát protočit, zacpat a nechat být.
Na zimu se s tím neštvu, jak dojedu, tak to nechám, někdy ani nevyjedu karbec. Na jaře přijdu, přeplavím, prošlápnu, natočím a jedu. Krom pionýra, kde to stálo dlouho a zjevně šmejdský benzín, jsem neměl problém ani s nádrží, ani s karbem.
[longr] (19.12.2018 12:25:45)
Taky nic nezazimovávám, jen vyjedu karburátor (zavřu benzín a čekám až to zdechne) a doliju nádrž do plna aby v ní nebyl vzduch a nerezavěla (nebo dle černých baronů, nekorodovala). Odpojím baterku - někdy ani nevyndávám. Na jaře jen odšroubuju plovákovku, vičistím její dno, seřídím zapalko a dám nabitou baterku dopumpuju kola, doliju nebo někdy vyměním olej v převodovce a startuju. [HonzaBK] (19.12.2018 7:52:43)
Hoši vy jste blázni, já to nechám kde mi to vypadne z ruky a na jaře to zase najdu :D ale možná jsem větší magor než vy a chodím těm sráčům normálně topit https://jpeg.cz/obrazek/Hc6Zv [Klouzec] (18.12.2018 12:44:03)
Túto zimu som skúšal zakonzervovať motor podľa Dočkala. U zohriateho motoru po jazde som vstrekoval do karburátora pri trochu zvýšených otáčkach olej. Motor zožral 3x20ml striekačku oleja, ale zhasnúť nechcel. Iba brutálny dym, ako po odpáleni dymovnice.
Potom som vytiahol kľúč, snáď nejaký olej tam zostal :D
[Milos634] (18.12.2018 11:07:22)
Edward: Jako ložisko z motorky vyženeš i třema šroubama a stahovákem.
Chtěl jsem si to v rámci tréningu zkusit u jednoho motoru,
co jsem měl venku na půlení a jde to. https://img14.rajce.idnes.cz/d1402/8/8402/8402092_8cfff36e0d4d5008da03a9be02a77283/images/20131124_161243.jpg
Sice to je celkem hovadina, ale šlo to.
Doma si ty šrouby k ložisku můžeš i heftnout cočkem,
ale v terénu je potřeba mít odladěný tvar šroubu.
Nicméně vyšeptaný ložisko se hlásí dost předem
a na delší trasu s ním vyjede jen blázen.
A tahat ho za studena ven a rvát do karteru a zároveň na kliku za studena nový je hovadina.
[Verdom] (18.12.2018 7:53:31)
PavelZRX: Pokud je to funkční motor v motorce, doporučoval bych řešení ála Dočkal - u motoru zahřátého na provozní teplotu při mírně zvýšeném volnoběhu vstřikovat do sání olej tak dlouho, dokud motor sám nezhasne. Motor se uleje olejem a tím pádem je zevnitř dokonale nakonzervovanej. U nově složenýho motoru ložiska, převodovku i válec naolejuju. [Ota] (18.12.2018 7:29:32)
Čím konzervujete odložený motory?? stačí trocha jakéhokoliv oleje do válce? nebo něco extra? jde mi o ložiska.díky [PavelZRX] (17.12.2018 21:42:25)
neni protože to nový tam musíš najebat brutálně palicí :D [Klouzec] (17.12.2018 20:37:13)
Jak někdo mohl vyměnit ložiska a nepůlit motor? Snadno, v časopise Urob si sám kdysi vyšel stahovák ložisek na principu dvou polokuliček. Tím se dá ložisko (po přeseknutí klece) vylisovat bez půlení. Moc dobré řešení to však není... [edward] (17.12.2018 20:08:59)
Verdom, měl jsem stejný. Stál bez hlavy 16let venku v trávě! V Kutné Hoře,..asi koudelníka syn :D Zajímavostí bylo, že údajmě jezdil, předto, že když jsem jej rozdělal bylo v převodovce rozbotlé ložisko! Klec a 7 kuliček! Všechny ložiska byla ale dobrá! Tu sem nechápal jak to kdo vyměnil na nepůleém motoru, pokud půlil proč nevyčistil. Motor v pohodě pak jezdil. [Dolin] (17.12.2018 13:09:54)
Bakoun: Mám jí jako ostrašující příklad i jako příklad toho, že jde všechno, když se chce. ;-) Letos pokořil 25tis. km. Bez ztráty kytičky a vše tak, jaxem to tenkrát sesypal dohromady. ;-) [Verdom] (17.12.2018 13:05:38)
Verdom: ta tvoje panelka z Titaniku mě vždycky pobaví [Bakoun] (17.12.2018 12:59:46)
Na motor, co koupíš jako "jen vymontovaný z rámu" si už dávám bacha.
Ale pravda, ten můj se netočil. ;-) https://verdom.rajce.idnes.cz/Panelka_z_Titanicu/#P1100536.jpg
Jak píšou kluci, začni guferama, u nich jen pozor, na kliku určitě ne červený silikonový. Benzín je rozleptá.
A pokud nevíš, jak je vytáhnout, jde to vrutem, viz ty fotky, co jsem dal link. U některých motorů, je labyrint nahrazen guferem, v ještě horším případě dvěma za sebou. Zahodit obě a dát co tam patří.
[Verdom] (17.12.2018 12:53:08)
Gufera bych urcite vymenil. Na 250 mas pod primarem labyrint, takze kvuli tomu nemusi sundavat primar, menis akorat gufera pod zapalovanim a pod sekundarem.

Je sice krasny poslouchat jak motor ze sklepa jezdi bez problemu uz X let, ale podivej se na druhou stranu veci. Kdyz ti to bude pod zapalovanim prisavat, muzes zadrit nebo propalit pist ani nemrknes, a vyjde to o dost draz nez tech 40 korun nebo kolik stoji novy gufero, a 10 minut prace.
[Krizoň IV.] (17.12.2018 9:50:16)
Přesně tak, vyčistit karburátor, vyměnit olej, seřídit zapalko a jezdit když to pojede. rozebrat až to nepojede. [HonzaBK] (17.12.2018 8:04:13)
Jestli točí nic nerozdělávej, až ho rozjedeš, uvidíš potom jestli mýtus o guferu vždy platí. Stejný motor co ležel pod uhlím 30 let jsem dal na dojetí a budu ho dojíždět už šestým rokem. [ventil] (17.12.2018 7:44:57)
Sundal bych hlasu a válec a podíval se, jestli není narezlý válec a klika. Pokud vizuálně žádnou rez neuvidíš, budou podle mě v pořádku i ložiska. Víc bych nerozebíral. Pokud bys chtěl zkontrolovat i převodovku, tak stačí sundat levej dekl a když si dovnitř posvítíš, můžeš zkontrolovat i stav koleček otvorem kolem kulisy. [Ota] (17.12.2018 7:28:11)
Sundej dynamo a karburátor, oboje pořádně vyčisti a nastav podle literatury. Vyměň gufero pod dynamem a zkontroluj olej v převodovce. Můžeš startovat - když v tom bude nějaký ložisko načatý, tak se brzy přihlásí. Jinak tomu nemůžeš nic udělat. [Knoxville] (16.12.2018 21:28:59)
Jen doplnim predchozi prispevek ohledne toho gufera pod zapalkem, ne vymenit "maximalne", ale "kazdopadne"... [huhu] (16.12.2018 21:28:08)
Jediná jistota je rozborka a kontrola, jestli není koroze ve válci, v ložiskách (především ojničních), výměna ztvrdlých gufer a přetěsnění. V podstatě generálka... Ale jinak vyčistit svíčku a karburátor, opilovat kladívka, nastavit zapalování (maximálně vyměnit gufero pod zapalováním) a pojede to. Jeden takový motor 125/453, co ležel ve stodole přes 10 let, takhle provozuju. S generálkou čekám, až se tam něco vysype, no a už to taky 10 let bude:-) Ale najedu s tím strašně málo, tak 300-500 km ročně. [Jad] (16.12.2018 20:56:50)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,141 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.11.2024 18:34:13